Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 16 april 2006, 13:17
AngTalunin
Guest
 
Berichten: n/a
Ik had de thread inderdaad ook al gevonden, maar er zijn niet echt veel testresultaten te vinden voor de TX.
Daarom heb ik de resultaten van de afgelopen 1,5 jaar bekeken en het lijkt erop als of onderstaande kaarten vergelijkbare resultaten opleveren:

sandisk ultra III
sandisk extreme 1Gb
corsair
kingston 1Gb

Sandisk geeft mij echter niet zo'n geweldig gevoel. Volgens mij vaak te goedkooop om goed te zijn en op de verschillende fora wordt ook vaak geklaagd over sandisk. Ik zou dan het beste Corsair of Kingston kunnen kopen. Zijn jullie het daarmee eens?
Met citaat reageren
  #22  
Oud 16 april 2006, 22:32
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Welke klachten over Sandisk heb je gelezen dan? Ik heb nog geen problemen met Sandisk gehad, niet de Ultra serie en ook niet de "gewone" serie.
Ik ga zo nog even luisteren btw....
Met citaat reageren
  #23  
Oud 16 april 2006, 23:36
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AngTalunin
Sandisk geeft mij echter niet zo'n geweldig gevoel. Volgens mij vaak te goedkooop om goed te zijn en op de verschillende fora wordt ook vaak geklaagd over sandisk.
Sandisk zijn volgens mij wel betrouwbare kaartjes. Zelf gebruik ik ze ook altijd.
Alleen kaartjes van de laatste nieuwe serie Extreme III blijken niet zo goed samen te werken met Palm.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #24  
Oud 17 april 2006, 09:12
AngTalunin
Guest
 
Berichten: n/a
ik had het vooral gebasseerd op die benchmarkthread. Daar wordt af en toe nogal gezeurd over de scandisk kaartjes, čn ik had een aantal benchmarks gezien waarbij de sandisk uitermate slecht presteerde in vergelijking met andere merken.

Maar ik heb de benchmarktabel nog eens goed bekeken en in een iQue3600 blijkt het de 1Gb SanDisk Ultra II het goed te doen. Maar is deze pda vergelijkbaar met de TX?
Met citaat reageren
  #25  
Oud 17 april 2006, 17:59
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
De normale (blauwe) SanDisk-kaartjes zijn aan de trage kant, zoals een Kingston-kaartje eigenlijk net zo goed traag kan zijn, de Ultra-kaartjes zijn snel. Dus een Ultra kaartje zien te vinden, maar zoals ghia zegt geen Extreme III.

Maar heb je de benchmark-tabel bekeken? Daarin kun je zien hoe de diverse geheugenkaartjes scoren.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 17 april 2006, 18:54
AngTalunin
Guest
 
Berichten: n/a
Ik had de tabel al gevonden, maar helaas nog weinig metingen met de TX (maar misschien kan ik daar binnenkort verandering in brengen).

Ik wacht nog even op reactie van RudyHeidenis over de kwaliteit van het geluid, maar ik neig nu behoorlijk naar een TX en verwacht hem morgen te gaan bestellen!
Met citaat reageren
  #27  
Oud 17 april 2006, 21:14
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Nou het geluid van de TX lijkt beter geworden, eerst dacht ik dat het te maken had met het streamen van het geluid naar een bluetooth headset (dan gebruik je de hoofdtelefoonuitgang namelijk niet) maar sinds die laatste update van Pocket Tunes klinkt de TX zeker net zo goed als de LifeDrive, minder haperingen in het geluid zelfs bij switchen naar een ander programma of instellen van bv. de equalizer... de ruis is een heel stuk minder vind ik (of mijn oren zijn in een hele korte tijd flink achteruit gegaan ).
Met citaat reageren
  #28  
Oud 17 april 2006, 21:16
AngTalunin
Guest
 
Berichten: n/a
Ok top! Dan wordt het de TX en ga ik hem morgen bestellen bij pdashop.nl!

Iedereen van harte bedankt voor de informatie!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023