Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #81  
Oud 10 februari 2006, 09:25
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astatic
Ik denk nog steeds dat ze aan de hand van je imei nummer en de daarbij gebruikte simkaart kunnen koppelen of je nu wel of niet pocket internet korting krijgt of niet.
Je IMEI-nummer is bekend op het GSM-netwerk als je je SIM-kaart opstart en ook als je belt of gebeld wordt. En aan de hand van het IMEI nummer kan men opzoeken welk merk en model je hebt, want iedere fabrikant heeft zijn eigen kodes en volgnummers.
De fakturatie wordt gedaan aan de hand van het telefoonnummer, maar men kan perfekt weten of je je SIM-kaart van telefoontoestel hebt gewisseld. Of men er rekening mee houdt is nog wat anders.
Misschien moet je ook eens nakijken wat de konsekwenties zijn voor het volgende senario: Je begint met PIT op een goedgekeurd toestel en halfweg je kontrakt gaat het stuk en je koopt een andere, niet in aanmerking komende telefoon.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #82  
Oud 17 februari 2006, 11:26
De.Frons De.Frons is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 16 februari 2006
Berichten: 10
Hmm, ik had vanochtend een aardige KS medewerkster aan de lijn, die wilde wel behulpzaam zijn. Als ik een telefoonnummer kon geven van een andere Treo 650 gebruiker met PIT, dan kon ze dat gaan controleren, en als dat idd zo klopte wilden ze mij ook wel toegang geven.. Ze vermeldde er nog bij dat er geen risico's verbonden zouden zijn voor degene die het al had, de dienst zou er niet vanaf kunnen worden gehaald..
Nu is dus de vraag, wil iemand met een Treo650 + PIT mij helpen door zijn of haar nr + naam naar me toe te mailen? Ik zal hier de reacties van TMobile wel neerzetten, zodat er dan mogelijk meer mensen met de "mijn vrienden hebben ook een Treo650 icm PIT en dat werkt prima!"-tactiek geholpen kunnen worden..
Mail me aub op vuilnisberg@gmail.com
Met citaat reageren
  #83  
Oud 17 februari 2006, 12:28
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Mmm, vind het toch een beetje vreemde vraag van die T-Mobile medewerkster. Waarom wilde ze dat weten?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #84  
Oud 17 februari 2006, 12:32
De.Frons De.Frons is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 16 februari 2006
Berichten: 10
Ze wilde dit dan doorgeven aan de TD, zodat ze idd kon verifieren dat er gebruikers zijn van een Treo 650 waarop "Pocket Internet Totaal" werkt..
Daarmee wilde ze dan de toegang regelen tot PIT voor mij, en mogelijk dat ze de Treo dan ook opnemen in het bestand met goedgekeurde toestellen..
Met citaat reageren
  #85  
Oud 17 februari 2006, 12:40
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Noem me wantrouwend, maar ik zou mijn gegevens niet geven. Ze kunnen toch ook aannemen van jou dat het werkt en het op basis daarvan toevoegen aan de lijst met goedgekeurde toestellen.

Of beter nog: probeer de klantenservice te verwijzen naar deze thread, dan kunnen ze met eigen ogen lezen dat het bij meerdere Treo-650-eigenaars werkt.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #86  
Oud 17 februari 2006, 12:51
De.Frons De.Frons is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 16 februari 2006
Berichten: 10
Ik snap het wantrouwen heel goed, probeerde de medewerkster er ook van te overtuigen dat het gewoon werkt, maar ze wilde gewoon een nummer van een andere tmobile-PIT gebruiker.. Dit om een IMEI-check ofzo te laten doen (ik las in dit topic dat voorheen er nog dubieuze IMEI's waren doorgegeven aan T-Mobile..)

Ik weet ook niet hoe het anders op te lossen valt, refereren naar dit topic hoeft niet te werken, aangezien hier nog steeds enigsinds "anonieme" gebruikers melden dat ze "er gebruik van maken". (Zo zou je het kunnen opvatten, als je het niet zou geloven). Ik vrees ervoor dat ze een gebruikersforum op een of andere manier niet voldoende vinden om er toegang toe te verlenen.

Het punt is ook: wat zijn nu de specifieke vereisten voor PIT? Moet je telefoon GPRS aankunnen, moet jie WLAN hebben, moet er perse windows op? Ik heb dat gevraagd, maar kreeg er geen eenduidig antwoord op.. (lees: geen)

Maar goed, hoe kan ik ze overtuigen om het toch te activeren...
Met citaat reageren
  #87  
Oud 17 februari 2006, 13:10
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Voor de technische werking van PIT is GPRS ondersteuning voldoende. Overigens denk ik dat je beter nog eens naar de klantenservice kunt bellen. Nummer is gratis, en nieuwe medewerker, nieuwe kansen
Overigens heb ik wel het probleem met PIT dat de vraag mbt het gebruik van de speedmanager steeds terugkomt. Dat werkt vrij irritant. De kwestie daarover loopt nog, in de loop van volgende week zou ik uitsluitsel krijgen.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #88  
Oud 17 februari 2006, 14:04
De.Frons De.Frons is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 16 februari 2006
Berichten: 10
Nu dus nogmaals gebeld, kreeg dus een andere medewerker. Deze vertelde me dat ik het pakket wel kan nemen, maar dan tegen het tarief van 59,50 per maand. Dat is me natuurlijk te gortig.
De medewerker vertelde me dat ze alleen kortingen mochten geven op de toestellen die in dat pdf-je staan. Dus als jullie echt maar 9,50 betalen voor PIT, heb je - ben ik bang - geluk..

De man gaf me nog een beetje hoop: even afwachten wat de reactie is van de TD op mijn belletje van vanochtend. Als er immers meerdere mensen zijn met een Treo die dit voordeel hebben, wordt dit mij misschien ook nog gegund...
Met citaat reageren
  #89  
Oud 17 februari 2006, 16:31
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Wat hebben die telecombedrijven toch? Een kijkje in deze thread en ze zien toch dat het werkt? En De.Frons: gewoon blijven proberen; uiteindelijk is er altijd wel een medewerker die je wel verder helpt.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #90  
Oud 17 februari 2006, 19:03
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Wat hebben die telecombedrijven toch? Een kijkje in deze thread en ze zien toch dat het werkt?
Het is denk ik geen kwestie van of het werkt of niet, maar meer als promotie om de verkoop van eigen toestellen aan te zwengelen. Die hebben dan ook meestal als vaste homepage in hun browser het portaal van de telekomoperator staan, wat de kans weer vergroot op verkoop van eigen spulletjes, zoals ringtones, spelletjes, enz.
Vrij surfende Palms zijn niet zo interessant.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #91  
Oud 17 februari 2006, 19:16
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Inderdaad. Ik denk dat ze zelfs quitte draaien of verlies leiden als ze onbeperkt internet aanbieden voor 9,50 EUR per maand. Zie het als het uitbrengen van een spelconsole: daar zit ook een negatief marge op die met aankoop van spelletjes moet worden omgebogen naar winst.

Mijn T-Mobile abonnement gaat over 10 dagen in, en ik ben eigenlijk niet van plan te rusten voordat ik ook een PIT heb. Ik ben verkeerd geinformeerd door de verkoper en al mijn collega's op de zaak hebben ook PIT etc.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #92  
Oud 17 februari 2006, 20:35
michielvd michielvd is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 02 oktober 2002
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 64
Het 'eigen toestel' verhaal zou het gezwalk van T-Mobile op dit punt wel deels verklaren ja. Ze hebben bijvoorbeeld wel de Nokia N70 op de lijst staan, maar niet de N90 of de 6680. Terwijl die toestellen qua specificaties redelijk te vergelijken zijn. Met name de 6680 vs de N70...
Met citaat reageren
  #93  
Oud 17 februari 2006, 21:09
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ik denk dat jullie het inderdaad bij het rechte eind hebben.. Ik ben wel benieuwd want mijn T-mobile abonnement gaat zeer binnenkort in.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #94  
Oud 17 februari 2006, 21:12
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Ik denk dat jullie het inderdaad bij het rechte eind hebben.. Ik ben wel benieuwd want mijn T-mobile abonnement gaat zeer binnenkort in.
jij ook al

Wanneer precies?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #95  
Oud 17 februari 2006, 21:37
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Hmm, ik lees net de brief nog even door en het blijkt dat het 15 februari in is gegaan.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #96  
Oud 17 februari 2006, 21:39
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Hmm, ik lees net de brief nog even door en het blijkt dat het 15 februari in is gegaan.
Laat me even weten hoe het morgen gaat als je belt
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #97  
Oud 17 februari 2006, 23:12
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ja, ik zal mijn bevindingen posten. Ben benieuwd (wordt wel na het weekend trouwens ).
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #98  
Oud 21 februari 2006, 03:01
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Ja, ik zal mijn bevindingen posten. Ben benieuwd (wordt wel na het weekend trouwens ).

Nou, we zijn benieuwd hoor Heck
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #99  
Oud 21 februari 2006, 11:21
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Dus jullie zouden wel via dit aanbod kunnen surfen met je Treo 650 via een meegeleverd toestel van T-Mobile?
Met citaat reageren
  #100  
Oud 21 februari 2006, 12:31
Astatic
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis
Dus jullie zouden wel via dit aanbod kunnen surfen met je Treo 650 via een meegeleverd toestel van T-Mobile?
Precies, zo gebruik ik het nu en ik vind geen extra kosten terug op de online rekening
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 4 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 4 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023