Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23 september 2005, 21:07
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Tungsten E2 Navigation Pack ervaringen?

pdashop.nl heeft nu een aanbieding in de vorm van een Tungsten E2 Navigation Pack, een E2 dus inclusief ViaMichelin en een autohouder/GPS ontvanger in 1:

http://www.pdashop.nl/product/17542

ViaMichelin ken ik, en daar ben ik zeer te spreken over, maar ik vraag me af of hier mensen ervaring hebben met deze combinatie, en dan met name de hardware kant van de GPS-oplossing: de houder, de ontvangst etc.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 september 2005, 13:01
Laser
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb het navigatiepakket net in gebruik. Ben van een M505 overgestapt op de E2. Ik ben over de E2 zeer te spreken. Wat een verschil t.o.v. de M505.
Het navigatiesysteem werkt prima, geen opmerkingen.

MAAR: ik vind Via Michelin geen lekker programma en wilde dus Tomtom Navigator 5 installeren.
Installeren gaat, maar de PDA maakt geen contact meer met de GPS-ontvanger. Volgens de PDA-shop werkt het pakket alleen met ViaMichelin. Lijkt me sterk, maar voorlopig hebben ze nog gelijk.

Ik heb een vraag bij Tomtom neergelegd.

Hebben anderen dit probleem ook gehand en er een oplossing voor gevonden?

Richard
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 september 2005, 13:36
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Heb je TomTom vanaf een DVD geinstalleerd? Dat levert namelijk nogal eens problemen op.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 september 2005, 09:29
Laser
Guest
 
Berichten: n/a
Nee, eerlijk gekochte originele versie!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 september 2005, 10:04
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ok, ik geloof je op je blauwe ogen .
Wat betreft je probleem: je zult eerst moeten vaststellen of je pda de gps herkent. Dit kun je bijvoorbeeld controleren met Cetus.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 september 2005, 12:39
Laser
Guest
 
Berichten: n/a
Hoe weet jij dat ik blauwe ogen heb?

Ik heb Cetus geinstalleerd, het apparaat geeft NO GPS aan. Was ik al bang voor.

Ik heb Kirrio een mail gestuurd, men zegt daar dat de PDA houder alleen werkt met de Viamichelin software. Er is dus mogelijk ergens een software geintje ingebouwd waardoor alleen Viamichelin via de gps-ontvanger de signalen kan oppikken. De vraag is: hoe hebben ze dat gedaan en hoe kan ik dat nu omzeilen zodat tomtom wel werkt?
Voorlopig dis alleen navigeren met Viamichelin.

Deze thread begon met een vraag over een koopadvies. Mijn advies: als je andere software wilt gebruiken dan Viamichelin, koop dan geen Tungsten E2 Navigationpack!

Ik heb van Tomtom nog geen antwoord gekregen, zodra ik dat heb zal ik het hier melden.

er is nog hoop......
Met citaat reageren
  #7  
Oud 27 september 2005, 12:47
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Af en toe werkt de kristallen mod-bol wel .
Wel vreemd, want als zelfs Cetus het niet herkent... Je hebt alles geprobeerd, dus ook met de verschillende verbindingsmogelijkheden geprobeerd?
Ik zou verder in ieder geval geen oplossing weten. Misschien iemand anders?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 27 september 2005, 12:53
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Misschien dat het na een soft reset weer werkt.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #9  
Oud 27 september 2005, 13:09
Laser
Guest
 
Berichten: n/a
Soft resets werken niet. Er moet een truc van Kirrio in samenwerking met Viamichelin in zitten. Als ik wist welke, dan kon ik misschien een oplossing vinden. Voorlopig dus alleen navigeren met Viamichelin (vind ik niet geweldig...) en wachten op tt.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 27 september 2005, 13:53
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Ik gebruik nu ook viaMichelin, en dat vind ik prima. Waar ik me bij deze kit meer zorgen over maak is de GPS verbinding, de bevestigingsmogelijkheden etc.

Oftewel, hoe functioneert de set in de praktijk?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 27 september 2005, 14:01
Laser
Guest
 
Berichten: n/a
In de praktijk functioneert de set prima. De houder is stevig en blijft goed op het raam zitten. Het zicht op het scherm van de pda is ook in orde. Wat dit betreft heb ik alleen maar positieve ervaringen! Nu de software nog, dan hoor je mij niet meer.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 30 september 2005, 12:02
Laser
Guest
 
Berichten: n/a
Even een update in deze thread: helaas! Tomtom heeft geen oplossing. Het Tungsten E2 Navigationpack werkt alleen met Viamichelin software.

Ik zal dus een andere oplossing moeten bedenken om met Tomtom aan de slag te kunnen.

Voor degenen die denken "waarom nou zo nodig over op Tomtom: Ik woon dicht bij de grens met Duitsland en ben geregeld in dat land onderweg. Het Navigationpack wordt geleverd met Benelux, de Tomtom versie die ik al heb is voor heel Europa........
Wel jammer, want de GPS-ontvangst met de set is uitstekend en het geluid van de PDA wordt via een extra luidspreker weergegeven. Het geheel ziet er gewoon netjes uit.

Hoe nu verder: ik denk dat ik de GPS-houder en software probeer te verkopen en een andere universele houder koop voor mijn Tungsten E2.

Wordt vervolgd in een andere thread (marktplaats)
Met citaat reageren
  #13  
Oud 30 september 2005, 12:37
Laser
Guest
 
Berichten: n/a
De thread op Marktplaats laat nog even op zich wachten! Ik heb nog geen 10 posts gedaan in dit forum (dit is er weer een denk ik )
Met citaat reageren
  #14  
Oud 30 september 2005, 12:50
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Ik denk dat de reden, waarom het niet werkt met Cetus, is dat het programma spanning op een pinnetje van de konnektor moet aanzetten. Ik heb ergens eens een los programmaatje voor dat doel gezien, maar kan de link effe niet meer vinden.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #15  
Oud 30 september 2005, 13:10
Laser
Guest
 
Berichten: n/a
Klinkt op zich logisch. er wordt namelijk, als je ViaMichelin installeert, ook een programmaatje van Kirrio op de PDA geinstalleerd. Het programmaatje heet GPS-tool, Zir 4 van Kirrio dus. Het programma kun je niet zelf starten maar laat op het scherm een plaatje van de GPS-houder zien.

Je zou me een groot plezier doen als je even zou willen zoeken naar dat programma. Ik denk dat veel toekomstige gebruikers er voordeel van zullen hebben als ze meerdere GPS programma's kunnen gebruiken op het Tungsten E2 navigationpack.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 30 september 2005, 15:29
Laser
Guest
 
Berichten: n/a
@Ghia
Het laat mij natuurlijk niet los. Ik heb een poosje op het forum gezocht en kwam een oude thread tegen over een probleem met de verbinding tussen Treo en GPS-muis. Het handelt ook over het wijzigen van seriele aansluitingen. Dit is mogelijk wat je bedoelde?

Ik heb het programmatje geprobeerd, maar het werkt alleen op handspring, als ik het op mijn E2 zet en start krijg ik direct een foutmelding.

Hieronder staat de link:

http://at.telos.de/~kawk/files/SetSerPort.zip

We blijven zoeken!
Met citaat reageren
  #17  
Oud 30 september 2005, 18:14
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laser op 30-09-05, 15:29 in bericht #16
Ik heb het programmatje geprobeerd, maar het werkt alleen op handspring, als ik het op mijn E2 zet en start krijg ik direct een foutmelding.
Waarom ben ik niet verbaasd:
  • De readme vermeldt dat het voor een andere funktie is, specifiek voor Handspring.
  • De bestandsdatum is van voor het verschijnen van de Multi-connector.
Waarschuwing: Zomaar (driver) software (voor andere modellen) gebruiken kan leiden tot gegevensverlies.
Citaat:
We blijven zoeken!
Dat is niet nodig als je klikt op volgende link: PowerOut voor Multi-connector .
Waarschijnlijk is eenmalig gebruik voldoende (tot de volgende reset ).
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #18  
Oud 03 oktober 2005, 12:08
Laser
Guest
 
Berichten: n/a
Je hebt natuurlijk gelijk, ik was te haastig met uitproberen. Ik zal beter lezen in de toekomst!

Dank voor het programmaatje. Ik heb het geprobeerd en moet helaas vaststellen dat Kirrio en Viamichelin slimmer zijn. De blokkering voor andere software is dus op een andere wijze aangebracht, niet door de spanning op de pinnetjes te wijzigen.
Het werkt dus niet.

Ik ben bang dat mijn pogingen gaan stranden......
Met citaat reageren
  #19  
Oud 03 oktober 2005, 17:43
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Waarschijnlijk werken ze dan toch via de USB poort, waardoor de data niet via de seriele driver kan gelezen worden maar via een netwerk (modem) konnektie en dat is iets wat de normale GPS programma's niet ondersteunen. BT is ook wel netwerk, maar weer een andere driver.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #20  
Oud 12 oktober 2005, 20:45
Laser
Guest
 
Berichten: n/a
Even een update:

Ik had al geschreven dat Tomtom mij geen oplossing kon bieden. MAAR: ik heb de upgrade naar versie 5.120 gedaan en tot mijn grote verbazing (en blijdschap) kent de Tomtom-software nu wel de GPS-cradle!

Als ik Cetus start, krijg ik "no GPS", start ik Tomtom, dan werkt het systeem. Tomtom is dus beter dan de mensen van de serviceafdeling van dat bedrijf weten.

Probleem opgelost, de cradle blijft (want is erg plezierig).
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023