Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11 augustus 2005, 22:03
wilco
Guest
 
Berichten: n/a
Voorstellen ...Wilco

Hallo allemaal

Naam ; Wilco ben 24 jaar en japanse autofanaat en ook electronica hebbert
Mijn hoofd kraakt aan alle kanten want ik weet het niet meer.....al weer één die het niet weet

Maar goed, ik had een navigatie systeem van Kruidvat , deze is stuk en geld is retour in de portomonee.
Deze draaide op Destinator OP software.

Nu deze is kapot gegaan ben ik gaan kijken naar een ander vergelijkends iets.
Ik had een standalone systeem , zoals een MIO , dus geen PDA functies.
Nu heeft mijn vader vorige week een Treo 650 aangeschaft om te bellen en te navigeren , PDA functies blijven ongebruikt , deze had last van extreem vastlopen en kon alleen gereset worden door middel van batterij, dus vandaag een nieuwe opgehaald.
En ben ik zelf ook aan het orienteren naar een PDA van HP Ipaq of een Palm, nu is er een enorm aanbod in de HP PDA's en in de Palm is dat wat minder.

Nu heb ik de volgende op het oog , voor de goedkopere soorten de ; Ipaq RX3715 of HX 2410 en de Palm de Tungsten T5 .
En dan ook nog degene waar je portomonnee nog extra lichter van wordt de Hp Ipaq HX4700 tegen over de Palm Life Drive 4GB.....

Nu wil ik ook graag software erbij van bijv. TOMTOM West Europe (Deze lijkt me het beste merk,is dat zo????) en die kosten zijn ook €200 .
Persoonlijk heb ik liefst de Hp Ipaq HX4700 of Palm Life Drive 4GB.....maar dan worden de kosten Extreem hoog voor mij , omdat ik hem 75% gebruik voor Navigatie.

Dus dan kan ik kiezen tussen de Palm T5 of de overige Ipaq's .
Nu zit ik hier op een Palm forum en dan zal iedereen zeggen de Palm , maar overtuig me maar eerst.

Ik moet er nog bij de Palm T5 nog een externe muis/antenne & houder & autolader bijkomen & en voor TomTom een 1GB SD kaart.
Wie heeft daat tips over welke dingen ik er voor moet kopen?

Alvast bedankt en mischien graag tot "vaker te vinden op het forum"
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 augustus 2005, 11:41
wilco
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb vanochtend de Tungsten T5 besteld met ToMTom software, ik hoop dat hij snel binnenkomt .
Weer een familie aan de Palm..........One
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 augustus 2005, 11:44
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
En wat gaf de doorslag?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 augustus 2005, 13:33
wilco
Guest
 
Berichten: n/a
Hmmm eigenlijk had ik de T5 of Lifedrive al in mijn hoofd.

Ik was naar een winkel geweest die middag en daar zeiden ze (althans een medewerker die op Tweakers.net kwam) , dat Palm zijn eigen software maakt en daarom is Palm OS stabiel, daar tegenover staat dat er voor Palm wat minder accesoires verkrijgbaar zijn.

Buiten dit om , vind ik de Palm er mooi uit zien en hij ligt goed in prijs/kwaliteit verhouding.
De Ipaq is ook mooi maar dan moet je gaan voor de HX4700 , 4" beeldscherm.
En dan worden de prijzen mij te duur .

En ik kon een leuk pakket kopen met de Tungsten T5 /TomTom GPS bluethooth .
En mijn vader en ik hebben dan nu allebei een Palm en ook software ervoor , mischien net zo makkelijk.
Als het goed is hij morgen binnen!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 augustus 2005, 13:50
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Ik was naar een winkel geweest die middag en daar zeiden ze (althans een medewerker die op Tweakers.net kwam) , dat Palm zijn eigen software maakt en daarom is Palm OS stabiel
Klopt niet: hardware wordt gemaakt door Palm, software door Palmsource. Maar verder werkt het wel prima samen. Maar prima keuze verder, want TomTom3 liep zeker sneller op Palm dan op PPC. Bij TomTom5 zal het verschil er ook nog wel zijn.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 augustus 2005, 14:02
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Ik was naar een winkel geweest die middag en daar zeiden ze (althans een medewerker die op Tweakers.net kwam)

Off-topic

Tweakers.net :')

Als je ziet wat die soms over Palms (of welke andere categorie dan ook waar je zelf goed thuis in bent) schrijven in algemene nieuwsstukjes, dan hou je je hart vast hoeveel misinformatie je krijgt over alle andere onderwerpen waar je wel geinteresseerd, maar niet zo thuis in bent.



__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 augustus 2005, 14:45
wilco
Guest
 
Berichten: n/a
Zit ik met smart dat pakketje te volgen via TPG, en je denkt van vanmiddag krijg ik hbet binnen want het is aangekomen bij een hoofdkantoor in de buurt , zie je in eens dit???

Aflevering uitgesteld tot de volgende werkdag

Hmmm volgende week weer werken , gewone postkantoor gaat om 17.00 uur dicht ik ben altijd 17.30 uur thuis en mijn vriendin is ook de hele dag aan het werk dus ik zie nu het pakketje niet eerder dan volgende week vrijdagavond/zaterdag.......balen
Met citaat reageren
  #8  
Oud 15 augustus 2005, 22:04
wilco
Guest
 
Berichten: n/a
Hij is BINNEN!!

Ik heb hem als eerste opgeladen ivm levensduur batterij , en tot nu toe bevalt hij goed .

Alleen heb ik het idee dar er veel onzinne probeersel op staan die je maar tijdelijk mag gebruiken , ik neem aan dat deze gewist kunnen worden?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 15 augustus 2005, 22:12
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385

VERZOEK
Beste wilco, zou je je profiel willen aanpassen met je huidige model handheld of smartphone? We kunnen je dan in de toekomst beter helpen bij eventuele problemen. Alvast bedankt!



__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 15 augustus 2005, 22:14
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Nou, zoveel onzin staat er niet op dus ik zou eerst alles eens rustig proberen. Als het niets is dan kun je het altijd nog weggooien. Bovendien is veel van de bijgeleverde software geen trial of zo maar de volledige, onbeperkte versie (is bij de prijs inbegrepen). Veel plezier in ieder geval.
Nog een verzoek (ja, we blijven bezig ): als je nog meer specifieke vragen hebt stel die dan in een andere thread of maak een nieuwe thread aan in het juiste subforum. Dank
Met citaat reageren
  #11  
Oud 20 augustus 2005, 16:35
hvbeek
Guest
 
Berichten: n/a

Modbreak:
TomTom is gewoon te koop in de winkel. Je bent al (op bijna hetzelfde moment) gewaarschuwd in een andere discussie. Je vraagt om kopieen en je dubbelpost. Da's niet zo netjes en daarom mag je een dagje buiten dit forum je zonden overdenken. Temp ban van 24 uur.
Reageren op de modbreak: Graag hier melden


Laatst gewijzigd door jean-paul; 20 augustus 2005 om 18:57.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 27 augustus 2005, 17:04
khouten
Guest
 
Berichten: n/a
Palm T5 of HP 2410 met TomTom5

Wilco,
Ik heb zelfde dilemna. Ik wil TomTom5 kopen met een PDA. Ik zie dat zowel een Tungsten T5 en HP iPaq 2410 goed met TomTom werken. Kosten zijn ongeveer gelijk en de functionaliteit ook. Mij maakt het eigenlijk niet uit welke het wordt. Ik heb de vraag ook bij TomTom gesteld (nog geen anwtoord gehad overigens).

Iemand ideeen? Advies of ervaringen?

Als het een Palm wordt hebben julli ervaring met TomTom en E2 of is T5 beter?

Vrgr,
Kees.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 27 augustus 2005, 17:10
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
De E2 werkt ook prima, en het scherm is van iets betere kwaliteit. Het scherm van de T5 is wel iets groter, en de T5 is een stuk sneller. Of je dat ook merkt bij TomTom weet ik niet.
Ga je de pda alleen voor TomTom gebruiken?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #14  
Oud 27 augustus 2005, 20:33
khouten
Guest
 
Berichten: n/a
Ja, ik heb nu een Vx, in combinatie met een Nokia 6810. Ik wil speciaal voor TomTom een andere PDA.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 29 augustus 2005, 05:29
wilco
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb nu dan de T5 genomen met TomTom en hij bevalt me uitstekend , ook ik zat te twijfelen tussen de HP iPaq 2410 maar die is toch ietsie duurder, want voor ongeveer dat geld kun je ook kijken naar een Palm Lifedrive met 4GB schijf erin.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 30 augustus 2005, 08:10
khouten
Guest
 
Berichten: n/a
[size=2]Mooi dat je zo tevreden bent over de T5, Wilco.[/size]
[size=2]Hoe staat het met het geluid als je navigeert in de auto? Aangezien de luidspreker achterop de T5 zit: wordt het geluid dan niet gedempt door de houder? [/size]
Met citaat reageren
  #17  
Oud 05 september 2005, 17:41
wilco
Guest
 
Berichten: n/a
Beetje late reactie maar het geluid vind ik eigenlijk te zacht , ik rij zelf met een Subaru turbo met open uitlaat en ik hoor het geluid net niet, maar voor de rest tot nu toe zeer goed apperaatje!
Met citaat reageren
  #18  
Oud 09 september 2005, 23:02
khouten
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi Wilco, ik ben je nog een antwoord schuldig op mijn keuze: het is toch een HP iPaq hx2410 geworden met TomTom 5 BT.
Na al die jaren Palm is het toch wel wennen Windows op een PDA, maar het werkt allemaal prima. HP boodt toch net iets meer dan Palm.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023