Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01 juli 2005, 12:36
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Keuzes keuzes keuzes...

Zo, laat ik ook maar weer eens een thread opstarten

Zo zoetjes aan begin ik te denken aan een opvolger van mijn Clié TH55. Hij voldoet nog goed, maar ik zou graag wat extra geheugen hebben, in geval van WiFi betere encryptie (lees WPA) en last but not least een snellere processor. Een ingebouwde camera kan me overigens gestolen worden, die gebruik ik echt nooit. Bluetooth daarentegen weer wel. Ik wil hem gaan gebruiken voor bestanden meenemen, navigatie, de standaard PDA functionaliteit en wat office dingen. Nu zijn er natuurlijk verschillende mogelijkheden, maar op dit moment heb ik geen idee waar ik voor zou moeten gaan.

Ik heb het zelf al een beetje uitgefilterd, maar als ik iets over het hoofd heb gezien, dan hoor ik dat uiteraard graag

Treo 650
Op zich lijkt me dit best makkelijk, niet meer lopen met twee apparaten en vrij compact. Aan de andere kant, geen wifi, geen groot en mooi scherm. En volgens mij gaat mijn bluetooth carkit niet tegelijk werken met de Treo als ik ook (via bluetooth) aan het navigeren ben.

Palm Lifedrive
Ook deze heeft wel iets, veel opslagcapaciteit en groot scherm! Aan de andere kant, loop ik dan niet met een baksteen rond? (in vergelijking tot mijn TH55) en is dat trage opstarten echt hinderlijk?

HP iPaq HX4700
Een aantal mensen zullen nu wel van hun stoel vallen, dat ík dat zeg , maar ik moet zeggen, een VGA schermpje lijkt me ook wel wat hebben. Nadeel is wel weer dat ik veel software opnieuw moet gaan kopen.

Affijn, drie apparaten die me alledrie interesseren, maar waar ik geen keuze voor kan maken, ook na het lezen van diverse reviews ben ik er nog niet uit. Ik weet dat niemand de uiteindelijke keuze voor mij kan maken, maar wat zou je zelf kiezen, tussen deze drie dan, en waarom?

Ik ben heel benieuwd!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 juli 2005, 12:39
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Gert-Jan, ik heb zo ongeveer hetzelfde. Alleen heb ik nog de eis dat er een toetsenbordje bij moet zitten. Eigenlijk zoals de Treo dat heeft; maar die heeft weer geen Wifi. Heb jij hetzelfde?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 juli 2005, 12:44
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Mja, ik weet het niet. Kijk ik naar mijn TH55, dan gebruik ik het onscreen toetsenbordje vrij weinig. Maar in geval van telefoonfunctie is het wel weer erg makkelijk. Maar puur voor mijn pda functies hoef ik het toetsenbord niet.

Wel grappig dat je met hetzelfde 'dilemma' zit
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 01 juli 2005, 12:56
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog
Wel grappig dat je met hetzelfde 'dilemma' zit
Tja, het blijft kriebelen al die mooie nieuwe pda's. Ik ga deze thread iig goed in de gaten houden.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 01 juli 2005, 12:58
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
>> Koopadvies.

Een toetsenbordje is alleen handig als je zeker weet dat je vaak met e-mail of SMS of IM tekst gaat invoeren. Voor afspraken e.d. dan is grafitti eigenlijk makkelijker.

Met een toetsenbord, merk ik, dat ik het helemaal niet meer vervelend vind om stukjes tekst in te voeren, met name in e-mails, omdat het zo makkelijk gaat. Met grafitti schreef ik altijd toch wat minder uitgebreid.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 01 juli 2005, 13:01
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
>> Koopadvies.

Een toetsenbordje is alleen handig als je zeker weet dat je vaak met e-mail of SMS of IM tekst gaat invoeren. Voor afspraken e.d. dan is grafitti eigenlijk makkelijker.

Met een toetsenbord, merk ik, dat ik het helemaal niet meer vervelend vind om stukjes tekst in te voeren, met name in e-mails, omdat het zo makkelijk gaat. Met grafitti schreef ik altijd toch wat minder uitgebreid.
Je slaat de spijker op de kop. (Sorry, GJ, ga heel even je thread kapen )
Ik gebruik de TH55 de laatste tijd vooral om mijn email te controleren (met Wifi naar mijn desktop) en een spelletje te spelen als ik in bed lig. De PIM-functies gebruik ik eigenlijk niet meer. Een toetsenbordje is voor mij dan ook een uitkomst.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 01 juli 2005, 13:01
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
De 650 biedt geen extra geheugen tov je huidige situatie, maar werkt wel lekker.

Je zou ook een Tungsten|T5 met additionele WiFi kaart kunnen overwegen, maar dan zit je aan 256MB vast. Een weekje geleden zijn er geruchten verschenen over een Tungsten|XX: een iets tragere T5 maar met ingebouwde WiFi. Of je die geruchten af wilt wachten hangt af van hoe snel je wat zoekt.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #8  
Oud 01 juli 2005, 13:06
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Met PalmOS als basis zou ik het nu niet weten.

De Tungsten|C heeft geen Bluetooth, de Treo 650 geen WiFi, jouw TH55 heeft beide en een behoorlijk groot scherm. Die starttijd van de LifeDrive zal hooguit even wennen zijn en zo groot is dat apparaat niet.

Misschien toch een zo klein mogelijk notebook?

Ik ben benieuwd wat het gaat worden!

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #9  
Oud 01 juli 2005, 13:11
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
>> Koopadvies
Sorry, mijn fout!

Citaat:
Sorry, GJ, ga heel even je thread kapen
Lekker is dat!

Ja, ik ben ook heel benieuwd naar wat het gaat worden, heb echt geen idee, een klein notebook wordt het in ieder geval niet. dat is me veel te groot.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 01 juli 2005, 13:27
pve74 pve74 is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 13 juni 2005
Berichten: 49
Ik zit ook uit te kijken naar vervanging van mijn Palm IIIx (zou die bij de antiquair nog wat opbrengen ) en denk er over een LifeDrive te kopen voor beheer op afstand (als ik op vakantie ben bijvoorbeeld).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
Je zou ook een Tungsten|T5 met additionele WiFi kaart kunnen overwegen, maar dan zit je aan 256MB vast.
Dat heb ik ook overwogen, maar een T5 met extra WiFi-kaart is al duurder dan een LifeDrive...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
Een weekje geleden zijn er geruchten verschenen over een Tungsten|XX: een iets tragere T5 maar met ingebouwde WiFi. Of je die geruchten af wilt wachten hangt af van hoe snel je wat zoekt.
Tsja, het hangt er voor mij vanaf of dit een kwestie van weken of maanden is... En het is natuurlijk nog de vraag of die geruchten ook kloppen!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 03 juli 2005, 10:14
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Ik denk zelf dat als er al een Tungsten |T7 / T|XX komt, dat we deze niet eerder dan september mogen verwelkomen op een introductie, en dan gooed leverbaar voor het feest seizoen van Sinterklaas en Kerst.

Gister even naar de Lifedrive staan te kijken, maar ik vind die toch wel érg fors. Denk niet dat ik daarmee rond kan/wil gaan lopen. en het scherm van de Treo is daarentegen wel erg klein vind ik. keuze wordt zo niet makkelijker
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 03 juli 2005, 11:19
JeroenB's schermafbeelding
JeroenB JeroenB is offline
Palm-addict
Voornaam: Jeroen
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 13 juni 2005
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 266
Stuur een bericht via MSN naar JeroenB
Als ik dit hier zo lees, denk ik dat je de beste koop doet met een Tungsten T5 met Wifi SDIO kaartje. Het enige lastige hieraan is dat je maximaal 256 MB geheugen beschikbaar hebt. Uiteraard kun je op de momenten dat je de Wifi niet gebruikt, een 1GB SD kaartje erin schuiven.
__________________
Pak ook eens een filmpje op je Palm!

palm (de ~ (m.), ~en)
1 tropische en subtropische boom, behorende tot de familie der Palmacae => palmboom
2 binnenvlakte van de hand => handpalm
3 buksboom
4 Personal Digital Assistent van uitmuntende kwaliteit
5 bier van hoge goesting (met dank aan ghia )
Met citaat reageren
  #13  
Oud 03 juli 2005, 13:18
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog
HP iPaq HX4700
Een aantal mensen zullen nu wel van hun stoel vallen, dat ík dat zeg , maar ik moet zeggen, een VGA schermpje lijkt me ook wel wat hebben. Nadeel is wel weer dat ik veel software opnieuw moet gaan kopen.
Ik heb ook met dit dilemma gezeten: wat na de TH55. Uiteindelijk is bij mij de keuze gevallen op een PocketPC (HP IPAQ 3715). Eerst gebruikte ik hem naast mijn TH55, maar uiteindelijk heb ik toch de TH55 de deur uit gedaan.
In het begin was ik erg sceptisch over de "dark side", maar wat een verademing is die Rx3715. Ik heb ooit vroeger eens een WindowsCE modelletje gehad, maar dat is niet te vergelijken met de huidige generatie PPC's. Zelden resets , grote snelheidswinst in vergelijk met de TH55, Activesync werkt uitstekend. Uitstekende integratie met Windows XP en Outlook. Wireless internetten en netwerken zonder naar de instellingen om te hoeven kijken, maar vooral het Today scherm met de vele plug-ins is iets wat ik bij Palm tot nu toe nog steeds erg gemist heb.

Mijn PPC is dan wel geen HX4700, maar ik kan je zeker aanraden om er eens serieus naar te kijken. Verder wogen de nadelen van een VGA-scherm voor mij zwaarder dan de voordelen: groter scherm dus grotere PDA, incompabiliteit met veel software, groter batterijverbruik.
In het begin vond ik het 240x320 scherm niet om aan te zien, maar het went snel.

Ps: wat mij mede over de schreef getrokken heeft is de uitgebreide beschrijving van de overstap van Palm naar PPC door "Tanker Bob". Zie hier

Wat betreft het opnieuw kopen van software kan ik zeggen dat er softwarefabrikanten zijn die zowel voor Palm als voor PPC programmeren. Wellicht dat de registratiecodes over en weer werken. In ieder geval weet ik dat dit geldt voor Splashphoto van Splashdata.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 03 juli 2005, 23:36
pve74 pve74 is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 13 juni 2005
Berichten: 49
LifeDrive

Nou, ik heb de knoop zaterdag doorgehakt en bij pdashop.nl een LifeDrive gekocht...
Met citaat reageren
  #15  
Oud 04 juli 2005, 08:18
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pve74
Nou, ik heb de knoop zaterdag doorgehakt en bij pdashop.nl een LifeDrive gekocht...
Wat heeft nou bij jou voor de doorslag gezorgd?
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #16  
Oud 04 juli 2005, 10:08
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Eigenlijk benik ook weer eens op zoek naar een waardige opvolger van mijn Tungsten|C.
Mijn eisen zijn slechts gering:
PDA (uiteraard),
toetsenbord,
WiFi,
Bluetooth (liefst wel),
GSM/GPRS (ja, uiteindelijk toch het nut hiervan ingezien),
normaal formaat scherm (dus geen Treo),
GPS (zou erg leuk zijn)

Nu had Motorola iets leuks: MPx [IMG]MPx[/IMG]
Maar ze hebben besloten deze toch maar niet in produktie te nemen. Er zijn wel geruchten dat er een vervanger hiervoor komt (Motorola RAZR )

Ook heeft HTC nu iets leuks uitgebracht: MDA-IV
[IMG]MDA-IV[/IMG]

Een overeenkomst tussen al deze modellen is: Clamshell. Zo'n scherm blijft toch gevoelig en wordt op dezemanier ten minste een beetje beschermd.

Maar ja, beide wel Windows Mobile en of ik dat overleef?

Edit: typefout
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg MDA-IV.jpg‎ (18,5 KB, 10x gelezen)
Bestandstype: jpg Motorola_MPx300_S.jpg‎ (6,1 KB, 6x gelezen)
Bestandstype: jpg Motorola_RAZR.jpg‎ (3,8 KB, 5x gelezen)
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #17  
Oud 04 juli 2005, 10:47
pve74 pve74 is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 13 juni 2005
Berichten: 49
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog
Wat heeft nou bij jou voor de doorslag gezorgd?
Eigenlijk wat ik hierboven ook al aangaf: ik wil 'm voor mijn werk gebruiken (beheer op afstand van wat servers en desktops als ik eens niet op mijn werkplek ben) en daarom vond ik WiFi heel belangrijk. Daarnaast had ik geen zin/behoefte om over te stappen naar Windows en was de keus (uiteindelijk ) dus al snel gemaakt.

Tot nu toe bevalt het ding goed. PalmVNC 2.0 werkt, helaas krijg ik wel wat vreemde kleuren bij het menuutje aan de zijkant (het standaard LifeDrive menu, niet van PalmVNC). Wel heb ik al enkele resets gemaakt, voornamelijk als ik PocketTunes op de achtergrond had spelen (tenminste, ik vermoed dat het daar aan lag). En het plaatsen van de screen protector word ik niet goed van... Die mag vandaag nog een keertje over
Met citaat reageren
  #18  
Oud 04 juli 2005, 18:24
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
verhelderend

Helaas niet voor mij. Ben vanmiddag naar de Mediamarkt gegaan, niet omdat ik dat zo'n fijne zaak vind, maar je kan daar alle pda's tenminste gewoon vasthouden. Conclusie, het wordt geen van bovenstaande, ik wacht nog wel even. De Treo heeft echt een veel te klein beeldscherm en de toetsen zijn ook te klein. De Lifedrive is me te dik, en die 4 Gb ga ik denk ik toch niet gebruiken en de HX4700 is wel erg groot zeg!

Ik wacht nog wel even, eens kijken wat de Tungsten|XX gaat worden... *zucht*
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #19  
Oud 04 juli 2005, 20:16
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Gert-Jan: ik ga toch de Treo 650 nog even promoten. De paar keer dat ik de Treo 600/650 van JP mocht/kon uitproberen was ik ook niet kapot van het toetsenbord en het toch weer kleinere scherm (ik had toen een Tungsten|T3).

Nu ik het apparaat zelf heb en dus gewoon gebruik ben ik om: wat is dit als combinatie goed doordacht en ontwikkeld! Je moet heel even omschakelen, maar mijn stylus komt alleen nog tevoorschijn voor programma's die nog niet op de Treo zijn afgestemd en het scherm is super. Geheugenproblemen heb ik niet met een goede geheugenkaart en PowerRun, ondanks dat KeySuite in RAM moet draaien.

Ik blijf benieuwd wat het gaat worden (keuzes, keuzes, keuzes )!

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #20  
Oud 04 juli 2005, 22:17
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Ha Roel!

Tja, natuurlijk heel leuk om te horen dat je zo tevreden bent met de Treo, maar er zijn voor mij (zeker na het zien/in de hand gehouden te hebben) twee flinke minpunten.

Ten eerste heeft de Treo geen wifi, terwijl ik dat dus juist vaak gebruik met mijn TH55, goed, ik kan er een wifi kaartje bij kopen, maar dat is nou juist niet de bedoeling. ik wil alles geintegreerd.

Ten tweede heeft hij zo'n verschrikkelijke antenne. Mijn telefoon zit nog al vaak in mijn broekzak, en ik was juist blij dat Nokia geen foons meer maakte met een lies-irriterende antenne. Ga ik voor een Treo, dan wordt dat ook mijn telefoon, die ik dus overal mee naar toe sleep, en dus ook in mijn broekzak fijn moet zitten.

Wat betreft de grootte van het scherm, ja, daar zou ik waarschijnlijk wel aan kunnen wennen, en het toetsenbordje misschien ook wel. Maar zoals gezegd, denk niet dat dit em wordt.

Of Palm moet nog een Treo 700 in zijn mouw hebben zitten, met Bluetooth, Wifi en ingebouwde antenne en een redelijke hoeveelheid geheugen, dan wel, maar zoals de zaken er nu voorstaan, nee.

màn, wat vind ik het nog steeds irritant dat Sony gestopt is met de Clié. Ik weet bijna wel zeker dat die een goede opvolger van de TH hadden weten te creëren! Maar dit geheel terzijde.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023