Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18 juni 2003, 22:46
Alpha-sphere
Guest
 
Berichten: n/a
Question Grote scherm VS kleiner scherm

Ik ben van plan om een CLIE aan te schaffen maar ik twijvel nog een beetje tussen de TG50 en de nog uit te komen NX80V. Hetgeen waar ik om twijvel is of ik niet een grote scherm wil hebben van de NX80v. Ik heb zelf geen ervaring met een normale scherm of met een grote scherm maar welke vinden jullie beter? Zou ik de grote scherm missen als ik een TG50 haal?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 juni 2003, 22:54
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Tja, het is maar net wat je belangrijk vindt. Meestal is een groter scherm toch wat duurder. Maar ik denk wel dat als je veel documenten bewerkt en leest op je handheld een groot scherm fijner. Overigens heb ik niet het idee dat je veel documenten op je handheld zult lezen dan wel bewerken...
Nadeel van een groot scherm is wel dat je handheld groter (en waarschijnlijk ook wat zwaarder) zal zijn.

Overigens, als je uiteindelijk een groot scherm toch niet zo belangrijk vindt dan kun je ook nog eens kijken bij de 'gewone' palmpjes. Qua multimedia-functies maakt dat tegenwoordig nauwelijks nog verschil, bijvoorbeeld de T|T, T|C en de Z71.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 juni 2003, 22:59
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Hangt er een beetje vanaf wat je met de Clie wil gaan doen.

Als je hem hoofdzakelijk gaat gebruiken als agenda en misschien nog wat om MP3-tjes te luisteren dan heb je een groot scherm niet echt nodig.

Ik gebruik de NX70 als een kleine versie van een notebook. Het toetsenbord, een WLAN kaart en het grote scherm maken samen dat je dit apparaat prima kunt gebruiken om een hoop taken uit te voeren waar je normaal gesproken een notebook voor nodig hebt.

Een groot scherm is echt een voordeel bij:
- browsen websites (NetFront op de CLie's is echt heel mooi)
- je PC op afstand bedienen met Win-Hand of PalmVNC
- lezen e-Books
- GPS programma's (alleen Digi-Map ondersteunt geen groot scherm, alle andere wel)
- lezen PC documenten (Word, Excel, PDF, Powerpoint) met PicselViewer
- bekijken filmpjes (OK onzin misschien, maar het staat wel stoerder)
- sommige spelletjes (Agression is bijvoorbeeld heel mooi)

Als je dergelijke programma's niet gebruikt (of denkt te gaan gebruiken) dan zal het je waarschijnlijk niet veel kunnen schelen of je een groot scherm hebt of niet.

Mijn belangrijkste "groot scherm eis" komt uit het webbrowsen. Het scheelt echt enorm of je daarbij een groot scherm hebt. Het is al lastig genoeg om een website te lezen op zo'n klein scherm. Als je dan een wat groter scherm hebt gaat het al een stuk beter. Op mijn NX70 zit geen verlichting in het toetsenbord, dus in het donker zet ik de virtual grafitti wel eens open. Dan vind ik het gewoon lastig om nog handig te browsen.

Vergeet overigens ook niet dat een NX80 een stuk groter en zwaarder is dan een TG50. Dat maakt hem wel wat minder portable. J emoet ook nog maar afwachten of de NX80 wel naar europa komt, of is daar al nieuws over?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 juni 2003, 23:04
Alpha-sphere
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 18-06-2003, om 23:54 heeft metck dit gezegd in bericht #2
Tja, het is maar net wat je belangrijk vindt. Meestal is een groter scherm toch wat duurder. Maar ik denk wel dat als je veel documenten bewerkt en leest op je handheld een groot scherm fijner. Overigens heb ik niet het idee dat je veel documenten op je handheld zult lezen dan wel bewerken...
Nadeel van een groot scherm is wel dat je handheld groter (en waarschijnlijk ook wat zwaarder) zal zijn.

Overigens, als je uiteindelijk een groot scherm toch niet zo belangrijk vindt dan kun je ook nog eens kijken bij de 'gewone' palmpjes. Qua multimedia-functies maakt dat tegenwoordig nauwelijks nog verschil, bijvoorbeeld de T|T, T|C en de Z71.
0_0 Net een site gevonden bij tweakers pricewatch die de NX70v (ik moet echt een ingebouwde toetsenbord hebben)verkoopt voor €417 <-- damn! een stuk goedkoper als de meeste standaard zaken. Ik zat eigenlijk nog te twijvelen tussen die grote scherm en bluetooth maar een NX70v met zo'n prijs maakt de bluetooth weer helemaal goed. Voor de rest van 't geld kan ik nog wel een kabouter blauwtand erbij kopen als add-on stick.

De NX80 gaat opzij, neem wel een NX73v met een ultra compacte digicam(Sony U20) ofzo. 1.x Mpix is een beetje weinig en hij's zwaarder dan losse NX73
Wanneer komt de nieuwe NX73v eigenlijk uit?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 juni 2003, 23:19
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Op de duitse en engelse versie van SonyStyle kun je ze al bestellen. Waarschijnlijk leveren die niet aan Nederlandse kopers, maar het kan dus voor Nederland vast ook niet lang meer duren. In duitsland komt de NX73 op €599. Trek daar wat af voor een goedkopere winkel en voor €550 moet je hem "binnenkort" wel kunnen krijgen schat ik zo.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 juni 2003, 23:59
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
De oplettende lezer zal zich herinneren dat ik soms maar weinig goeds kan zeggen over de prijzen op het Vraag & Aanbod forum hier bij de Palmclub. Echter, als je nu goedkoop een hires apparaat op de kop wilt tikken, moet je hier bij dit bericht zijn.

Erwin verkoopt een NR70v met 128 Mb + 32 Mb stick voor 325 EUR. Het enige is dat je met een NR geen OS5 hebt. Maar een OS4 met 66 MHz is ook uiterst rap! Ik vind het een superkoopje in ieder geval.

Laat even weten wat het geworden is!
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 19 juni 2003, 00:49
Alpha-sphere
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 19-06-2003, om 00:59 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #6
De oplettende lezer zal zich herinneren dat ik soms maar weinig goeds kan zeggen over de prijzen op het Vraag & Aanbod forum hier bij de Palmclub. Echter, als je nu goedkoop een hires apparaat op de kop wilt tikken, moet je hier bij dit bericht zijn.

Erwin verkoopt een NR70v met 128 Mb + 32 Mb stick voor 325 EUR. Het enige is dat je met een NR geen OS5 hebt. Maar een OS4 met 66 MHz is ook uiterst rap! Ik vind het een superkoopje in ieder geval.

Laat even weten wat het geworden is!
Must haves in mijn droom Clie
Mini keyboard
Grote scherm
Bluetooth (mag optioneel zijn)
200MHz (of meer)
OS5
Met citaat reageren
  #8  
Oud 19 juni 2003, 06:55
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Op 18-06-2003, om 23:46 heeft Alpha-sphere dit gezegd in bericht #1
... de nog uit te komen NX80V
Komt die uit in Europa dan? Als die laatste droom zo lees moet het wel een nx73v worden


Citaat:
Op 19-06-2003, om 00:59 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #6
De oplettende lezer zal zich herinneren dat ik soms maar weinig goeds kan zeggen over de prijzen op het Vraag & Aanbod forum hier bij de Palmclub. Echter, als je nu goedkoop een hires apparaat op de kop wilt tikken, moet je hier bij dit bericht zijn.

Erwin verkoopt een NR70v met 128 Mb + 32 Mb stick voor 325 EUR. Het enige is dat je met een NR geen OS5 hebt. Maar een OS4 met 66 MHz is ook uiterst rap! Ik vind het een superkoopje in ieder geval.
Zoals je zelf al schrijft Gazpacho zijn de prijzen op V&A hier niet mals. Voor 399 euro heb je hem nieuw! Voor 417 euro heb je een nieuwe NX70. Dan is 325 euro voor een tweedehands apparaat (die best in prima staat kan zijn) veel.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #9  
Oud 19 juni 2003, 07:40
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ja, mij leek €325 euro ook best een forse prijs. Er zitten natuurlijk wel nog 2 memory sticks bij, maar dan nog, een NX70 heeft voor die €100 extra wel heel veel meer te bieden. Voor nog eens iets van €125 extra heb je er dan Bluetooth bij (en nog wat andere kleine verbeteringen).

Als je trouwens op SonyStyle-Europe kijkt (en dan de duitse versie kiest), dan kost de NX70 €649 en de NX73 €599. De NX73 zou dus goedkoper zijn dan de NX70. Het blijven toch rare vogels bij Sony.

Laatst gewijzigd door patrickl; 19 juni 2003 om 07:42.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 19 juni 2003, 08:23
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Op 19-06-2003, om 08:40 heeft patrickl dit gezegd in bericht #9
Als je trouwens op SonyStyle-Europe kijkt (en dan de duitse versie kiest), dan kost de NX70 €649 en de NX73 €599. De NX73 zou dus goedkoper zijn dan de NX70. Het blijven toch rare vogels bij Sony.
Zo'n zelfde grap haalde ze uit toen de NX70 net uit was: De NR en de NX stonden toen beiden voor 699 euro op de site.
Toch jammer trouwens dat we de NX80 misschien wel nooit zullen zien...
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...

Laatst gewijzigd door r. dohmen; 19 juni 2003 om 08:30.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 19 juni 2003, 11:28
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Jongens, even hierzo verder discussieren over de prijs van een tweedehands NR70v.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #12  
Oud 19 juni 2003, 11:39
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Wat heb ik nou aan m'n fiets hangen?

Citaat:
Op 19-06-2003, om 12:28 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #11
Jongens, even hierzo verder discussieren over de prijs van een tweedehands NR70v.
Wie begint er in deze thread over een NR70 te praten terwijl daar eerder niet over gerept werd????? Juist ja. Ik reageer op de plaats waar de opmerking gemaakt wordt en niet in een verweg-thread.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #13  
Oud 19 juni 2003, 11:59
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
zucht....

Demp je toon een beetje, beste r2d2, we zijn hier nog steeds allemaal voor onze lol.

Topicstarter twijfelde tussen een Hires+ en hires apparaat. Ik wijs hem op een in mijn ogen redelijke tweedehandskoop elders op het forum, en wilde het daarbij laten.

Vervolgens ontstaat er *hier* een discussie over de koop in de *andere* thread.

Aangezien ik degene was die daar het eerst naar verwees, probeer ik nu het forum een beetje schoon te houden, door netjes voor te stellen om de discussie die niet "hires+ vs. hires" is gerelateerd, maar "is de prijs van een tweedehands NR70v redelijk", daar verder te houden en het hier verder niet meer over de koop te hebben.

Maar blijkbaar wil je niet even op de link klikken, om inhoudelijk verder te praten, dus wat mij betreft had jouw laatste reactie dan ook niet gehoeven.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #14  
Oud 19 juni 2003, 12:16
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Einde discussie!

Een thread raakt al snel off-topic en soms is dat geen probleem, maar de laatste twee berichten hadden beter via Personal Messages afgehandeld kunnen worden!

Dus: wie nog iets nuttigs te melden heeft over grote versus kleine schermen kan dat in deze thread doen, graag zelfs. Andere zaken zijn v.w.b. deze thread off-topic.

Bedankt, groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #15  
Oud 19 juni 2003, 12:19
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Who cares dat die andere thread er ook is? Jij hebt hier toch de discussie gestart over die NR? Dan geven we daar toch ook hier antwoord over. Het is dus een on-topic discussie (althans dat was het).

Het komt ook wel een beetje raar over dat je ons gaat wijzen dat we off-topic zouden zijn terwijl je daar zelf de aanleiding voor geeft.

Maar goed, de topic starter wil geen NR70 en de bewuste deal is nog een slechte ook. Laten we met die "sub"discussie maar stoppen.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 19 juni 2003, 15:27
Alpha-sphere
Guest
 
Berichten: n/a
Dudes ik heb net een topic op cliesource gelezen en dat was me toch een partij groot. DAMN! maar het schijnt dat de NX73 en NX80 waarschijnlijk wel Bluetooth hebben dus ik ga lekker voor de NX73 tenzij ie 699,- is ofzo. HIres big screen here i come
Met citaat reageren
  #17  
Oud 19 juni 2003, 15:42
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Heb je de NX73/NX80 thread hier op het Palmclub forum al gezien? Daar staat ook in dat er Bluetooth in zit hoor. Overigens kun je de NX73 op SonyStyle-europe al zien staan. Helaas (nog) niet op de Nederlandse site, maar wel op de duitse en engelse.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 19 juni 2003, 15:47
Alpha-sphere
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 19-06-2003, om 16:42 heeft patrickl dit gezegd in bericht #17
Heb je de NX73/NX80 thread hier op het Palmclub forum al gezien? Daar staat ook in dat er Bluetooth in zit hoor. Overigens kun je de NX73 op SonyStyle-europe al zien staan. Helaas (nog) niet op de Nederlandse site, maar wel op de duitse en engelse.
Ja die heb ik al gelezen. Denk dat ik over de bluetooth heeb heb gelezen...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023