Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 02 augustus 2005, 10:25
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Underdog
Ze hebben liever dat je je huidige PDA verkoopt en daarna een LifeDrive koopt.
Nou, eigenlijk wil ik een Treo xxx, met 4GB SD support en GPS ontvanger ingebouwd, om daar dan ook films op te kijken. Die doelgroep hoor ik denk ik bij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Underdog
Films kijken op een PDA blijft een ramp aangezien je
Voor de doorsnee gebruiker denk ik dat je gelijk hebt. Ik en de meeste van mijn vrinden hebben minstens 1 computer of server altijd draaien. Dan is het geen enkele moeite.

(Ik heb af en toe moeite te begrijpen wat je bedoelt, omdat je je mening vaak als feit lijkt te presenteren. Ik zal hier aan werken.)
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #22  
Oud 02 augustus 2005, 11:28
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi,

Citaat:
MendriX je valt in de kleine groep waar de LifeDrive voor gemaakt is Ze hebben liever dat je je huidige PDA verkoopt en daarna een LifeDrive koopt.
Een driver ontwikkelen waar je slechts een zéér klein percentage van je klanten mee helpt zal ook niet snel gebeuren (verreweg de meerderheid van de Palmklanten heeft Tungsten|Ex of een Treo). Daarnaast snijden ze zichzelf in de vingers met de LifeDrive, waar ze wel wat mee verdienen in tegenstelling tot de grotere SD kaarten, zoals ik eerder al zei.
Maar je kan er vrijwel zeker van zijn dat toekomstige modellen wel > 2GB gaan ondersteunen. En als het zover is dan zijn mijn behoeften net weer zo gestegen dat ik die capaciteit ook werkelijk ga gebruiken.

Citaat:
Films kijken op een PDA blijft een ramp aangezien je ,zoals je zelf al zegt, je PDA moet underclocken je PC's uren aan moet hebben staan. Dat jij dat geen probleem vind prima maar even makkelijk een filmpje kijken voor normale users is er nog steeds niet bij. Daarmee beperk je de vraag naar zoiets ook alweer.
Ik denk dat dat wel mee valt. MendriX heeft een T3 en die heb ik zelf ook gehad. De battery life op een Treo650 is zo goed dat je je helemaal geen zorgen meer hoeft te maken over battery life. Bovendien is het voor mij persoonlijk geen probleem om een computer uren aan te laten staan. Mijn (linux) server draait dag en nacht. Ik kan zelfs automatisch de films van de video recorder FTPen en 's nachts omzetten zonder dat ik zelf ook maar ergens op hoef te wachten.

Voor de normale gebruiker is het nog even wachten omdat er nog wat meer gebruiksersvriendelijke software nodig is en er op dit moment nog teveel handmatige stappen nodig zijn (zeker op windows). Ook heeft lang niet iedereen een hard-disc recorder en zijn de interfaces naar de verschillende hard-disc recorders ook niet hetzelfde. Kortom, er is nog wat ontwikkeling nodig.

Dat we straks met z'n allen regelmatig (korte) filmpjes kijken op onze PDAs lijkt me onvermijdelijk. Op dit moment wordt al aardig gepusht dat je filmpjes kan kijken op je mobiele telefoon met zijn microscopisch kleine schermpje. Wacht maar gewoon af...

Groeten
Erik

PS. Dankzij deze thread eindelijk gezien hoe je goed films kan kijken op je palm, en inderdaad TCPMP is stukken beter dan die andere programma's.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 02 augustus 2005, 12:17
pawi pawi is offline
Lid
Voornaam: Paul
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 09 maart 2003
Locatie: Groningen
Berichten: 26
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Underdog
Sony heeft patent op dat leuke scroll wheeltje en zal dus ook niet op een Palm Device komen op korte termijn.
Ehh, enne hoe zit het dan met de blackberry? die heeft ook zo'n wieltje. Flauw overigens om zo'handig wieltje te patenteren en vervolgens de handoek in de PDA ring te gooien...
Met citaat reageren
  #24  
Oud 02 augustus 2005, 21:19
Underdog's schermafbeelding
Underdog Underdog is offline
Yèèèèès
Voornaam: AJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Groningen city
Berichten: 724
Stuur een bericht via ICQ naar Underdog
SonyEricsson P910i vergeten Pawi?
__________________
There is no need to fear ---
Underdog is here!
Met citaat reageren
  #25  
Oud 02 augustus 2005, 21:31
DaiJun's schermafbeelding
DaiJun DaiJun is offline
Limburgse Palm Liefhebber
Voornaam: Dion
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: Venray
Berichten: 624
Stuur een bericht via MSN naar DaiJun Stuur een bericht via Skype™ naar DaiJun
maar dat is ook een sony he Underdog.....:P
__________________
Live wise, you don't live twice!
Met citaat reageren
  #26  
Oud 07 september 2005, 14:40
Jung
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Underdog
MendriX je valt in de kleine groep waar de LifeDrive voor gemaakt is Ze hebben liever dat je je huidige PDA verkoopt en daarna een LifeDrive koopt.
Een driver ontwikkelen waar je slechts een zéér klein percentage van je klanten mee helpt zal ook niet snel gebeuren (verreweg de meerderheid van de Palmklanten heeft Tungsten|Ex of een Treo). Daarnaast snijden ze zichzelf in de vingers met de LifeDrive, waar ze wel wat mee verdienen in tegenstelling tot de grotere SD kaarten, zoals ik eerder al zei.

Films kijken op een PDA blijft een ramp aangezien je ,zoals je zelf al zegt, je PDA moet underclocken je PC's uren aan moet hebben staan. Dat jij dat geen probleem vind prima maar even makkelijk een filmpje kijken voor normale users is er nog steeds niet bij. Daarmee beperk je de vraag naar zoiets ook alweer.
Wat jullie zeggen kan misschien zo zijn maar ik ga volgende week een 4gb sd kopen bij http://www.digitalrevolution.nl/inde...ikelgroep=4700
Deze kost daar 299 incl btw. Dus welkom in 2007.
Als het niet lukt prop ik dat ding gewoon in mijn camera.
Ik wil TT5 erop zetten 1,9gb complete install+.
Heeft een van jullie enig idee of ik die sd aan de praat krijg.? Ik zal ondertussen die FAT 32 op mijn machine zetten. Een backup staat toch zo terug.
Even voor de duidelijkheid een lifedrive is een plompe machine die niet in mijn zak past. Mijn T3 met gemak. Als Palm zijn machines blijft vergroten kan ik net zo goed op een $#@$# overgaan. Laten ze wijs zijn.

Ik hoor wel van jullie.
Met citaat reageren
  #27  
Oud 07 september 2005, 15:01
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Heeft een van jullie enig idee of ik die sd aan de praat krijg.? Ik zal ondertussen die FAT 32 op mijn machine zetten. Een backup staat toch zo terug.
Palm ondersteunt niet groter dan 1GB bij de TT3. Maar omdat het met een Fat32 driver theoretisch zou moeten werken, ben ik erg benieuwd naar je ervaringen.
Houd er bij het gebruik wel rekening mee dat je eerst de drivers weer nodig hebt als er iets crasht, als je de backup van het geheugenkaartje terug wilt zetten.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #28  
Oud 07 september 2005, 17:09
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Dat had je al eens eerder gepost, Bram, met de tip om de drivers in rom te zetten met JackFlash, kan dat kloppen? Maar als je dat doet, moet je volgens mij eerst JackFlash weer activeren voordat de met JF in rom geplaatste zaken weer kunt gebruiken. Dat kan wel als je het op die backup hebt staan die gewoon benaderd kan worden maar niet als je daar nog niet bij kunt. Of zie ik het verkeerd?
Met citaat reageren
  #29  
Oud 07 september 2005, 17:46
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Dat had je al eens eerder gepost, Bram, met de tip om de drivers in rom te zetten met JackFlash, kan dat kloppen?
Ja, dat kan best. Maar dat is toch alweer een tijdje geleden?
Citaat:
Maar als je dat doet, moet je volgens mij eerst JackFlash weer activeren voordat de met JF in rom geplaatste zaken weer kunt gebruiken.
Is dat zo? Bij mijn oude Vx dacht ik dat dat niet hoefde. Misschien kwam het omdat ik JackFlash ook in het ROM had zitten, maar direct na een hard reset dacht ik alles weer te kunnen gebruiken.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #30  
Oud 07 september 2005, 18:44
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
Ja, dat kan best. Maar dat is toch alweer een tijdje geleden?

Is dat zo? Bij mijn oude Vx dacht ik dat dat niet hoefde. Misschien kwam het omdat ik JackFlash ook in het ROM had zitten, maar direct na een hard reset dacht ik alles weer te kunnen gebruiken.
Dat hoopte ik dus ook toen ik het probeerde maar ik moest toch echt JackFlash eerst weer in ram installeren en activeren voordat ik de rest kon "zien", vandaar. Dat was wel met de versie voor de T2 en later de versie voor de T3, misschien werkte dat anders.
Met citaat reageren
  #31  
Oud 07 september 2005, 19:00
Jung
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis
Dat hoopte ik dus ook toen ik het probeerde maar ik moest toch echt JackFlash eerst weer in ram installeren en activeren voordat ik de rest kon "zien", vandaar. Dat was wel met de versie voor de T2 en later de versie voor de T3, misschien werkte dat anders.
Jullie kunnen gelijk hebben maar op het forum is er ene die een 2gb werkend heeft.En die heeft niks speciaals gedaan. Dus die barierre van 1,5gb op Palmone is al geslecht.
Ik bestel hem zodra ik een email van die jongens krijg.
Verder heb ik geen backup van de 64mb. Met een hotsync heb ik hem zo de oude.

grt
Met citaat reageren
  #32  
Oud 07 september 2005, 20:54
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jung
Jullie kunnen gelijk hebben maar op het forum is er ene die een 2gb werkend heeft.En die heeft niks speciaals gedaan. Dus die barierre van 1,5gb op Palmone is al geslecht.
Ik bestel hem zodra ik een email van die jongens krijg.
Verder heb ik geen backup van de 64mb. Met een hotsync heb ik hem zo de oude.

grt
Wie dan en waar? Overigens gaat onze discussie (even een beetje offtopic misschien) over de fat32drivers en hoe je daar het beste mee om kunt gaan.
Met citaat reageren
  #33  
Oud 08 september 2005, 00:10
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jung op 07-09-05, 15:40 in bericht #26
Wat jullie zeggen kan misschien zo zijn maar ik ga volgende week een 4gb sd kopen bij http://www.digitalrevolution.nl/inde...ikelgroep=4700
Deze kost daar 299 incl btw. Dus welkom in 2007.
Voor je naar de winkel loopt: Je kan je FAT32 driver ook testen met een kleiner kaartje, welk je in FAT32 formateert. Op je PC kan je dat dan nakijken.
Citaat:
Als het niet lukt prop ik dat ding gewoon in mijn camera.
Ben je zeker dat je kamera FAT32 ondersteunt ?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #34  
Oud 08 september 2005, 03:57
The Rocker's schermafbeelding
The Rocker The Rocker is offline
Persona non grata
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 11 juli 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 75
Leuke wensen allemaal. Maar PALM is niet zo vreselijk snel.Startte men 3 jaar geleden al niet met Cobalt? Tot op heden nog steeds niet terug te vinden in geen enkel Palm device!
Zzzz
Met citaat reageren
  #35  
Oud 08 september 2005, 17:38
Jung
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
Voor je naar de winkel loopt: Je kan je FAT32 driver ook testen met een kleiner kaartje, welk je in FAT32 formateert. Op je PC kan je dat dan nakijken.Ben je zeker dat je kamera FAT32 ondersteunt ?
bedankt voor het advies. Heb de prog installed en hotsync kwam met een error dat de file er al op stond. Ik heb in info gekeken en daar is een FAT32 v.5.0 en een FATFS v10.0. Op de PC kan ik een fat32 format doen maar die herkent de T3 niet. Het programma fat32 met data is er ook niet af te gooien. Het programma card export herkent hem wel. maar de rest van de progs op de T3 niet

Laatst gewijzigd door Jung; 09 september 2005 om 03:07.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023