Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16 mei 2010, 10:00
longwood longwood is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 24 maart 2006
Berichten: 46
Accu leeg

Toen ik deze ochtend mijn pc inschakelde en tevens mijn PALM TX weer onder lading kwam in het oplaadapparaat hoorde ik een piepend, krakend geluid uit de TX.
Toen ik de TX uit het laaadapparaat haalde zag ik even het opstartscherm (grijs vlak met woord PALM zoals na een soft reset ) en daarna niets meer.
Inschakelen was niet meer mogelijk. Toen ik de TX weer in het laadapparaat heb gezet kwam weer het opstartscherm en startte de TX weer op en werd het symbool zichtbaar dat de accu werd opgeladen. Na enkele minuten heb ik als proef de TX weer uit de lader gehaald en bleef het accusymbool even op 3/4 van de volle waarde staan, maar viel toen terug naar bijna geen lading.
Is dit een signaal dat de accu defect is ?
Wat ik wel heb ontdekt is dat de WiFi minstens 12 uur ingeschakeld heeft gestaan zonder dat de TX onder lading stond. Kan dit ook eventueel de oorzaak zijn.
Ik heb geen ervaring in deze zaken, vandaar mijn vraag. Bij voorbaat dank.

Nan
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 mei 2010, 13:58
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Het klinkt eerder alsof het besturingssyteem van je palm gecorrumpeerd is geraakt. Het loont allicht de moeite bij PDA Tech Center informatie in te winnen over wat het precieze probleem is en wat er aan te doen valt.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 mei 2010, 09:10
longwood longwood is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 24 maart 2006
Berichten: 46
Bedankt voor je snelle reactie, maar het probleem is opgelost.
Oorzaak was de batterij die volledig was ontladen doordat tijdens mijn vakantie zowel de WiFi als Bluetooth ingeschakeld waren gebleven.
Daarna heeft de T/X ruim een dag zonder lading gestaan en is de batterij volledig plat gegaan.
Ik wist niet dat WiFi en Bluetooth een zodanig verbruik hadden dat de batterij plat ging.
Na 24 uur opladen is het probleem opgelost.
Waarschijnlijk een simpele oorzaak, maar misschien ook een tip om na gebruik je WiFi en/of Bluetooth deze uit te schakelen om extra stroomverbruik te voorkomen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023