Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25 februari 2009, 18:29
yunkunkun yunkunkun is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 23 februari 2009
Berichten: 5
Unhappy Synchro Versamail Outlook Exchange

Hoi allen,
Heb het volgend probleempje met mijn TREO 650 die ik nu synchroniseer met Versa Mail over een exchnage server.
1) Hij neemt maar agenda historiek tot max 2maaden terug de rest kan ik niet meer zien op mij PDA enkel in mijn agenda in outlook?
2) Hij zet bijna alle afspraken in het dubbel in de agenda.

Concreet zou ik het liefst willen synchronisren met volledige historiek vd agenda en niet steeds in het dubbel en als dat niet kan met Versamail enkel mijn mails willen binnenhalen en de agnda enkel via Ho Sync.

Die problematiek begint zo mijn keel uit te hangen dat ik overweeg om een BlackBerry aan te schaffen en de 650 in vuilbak te gooien. Can someone help me out? Of is de TREO 650 al achterhaald zodat hij bij de meesten al in vuilbak ligt????
Thx,Philippe
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 februari 2009, 19:20
jonakeys's schermafbeelding
jonakeys jonakeys is offline
Lid
Voornaam: Jonathan
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: Ede
Berichten: 31
Zelf gebruik ik een Treo 680 en synchronisatie met Exchange verloopt prima. Of dat hetzelfde is als op de Treo 650 weet ik niet zeker, maar ik doe een gooi. Hoe het komt dat je dubbele afspraken krijgt weet ik het antwoord niet op. Maar je kunt in VersaMail instellen hoe ver in het verleden de afspraken gesynchroniseerd worden. Bij mij gaat dat zo: VersaMail -> Preferences -> Incoming -> "Events from last" 2 weeks/1 month/ e.d.

Hopelijk heb je er wat aan.
__________________
Met vriendelijke groet,

Jonathan
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 februari 2009, 19:23
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Hallo Philippe, welkom op dit forum!

Het is niet echt handig om binnen korte tijd tweemaal dezelfde vraag te stellen, dat leidt tot versnippering.

Wat betreft je eerste vraag: hoe staan de instellingen binnen Versamail? Het lijkt dat zoiets in te stellen is. Aangezien ik zelf geen Versamail gebruik in combinatie met een Exchange server kan ik dit niet controleren. Misschien is het ook wel een instelling binnen de Exchange server, dat durf ik niet te zeggen. Ik neem dat je enkel via Exchange synchroniseert?

Hoe je de dubbele afspraken weg kan krijgen en zo kunt houden, weet ik niet zo snel. Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd voor dit probleem, ik denk dat er al wel eens wat over geschreven is. Je kan proberen alles op je pda weg te gooien (qua agenda items) en dan Exchange je pda opnieuw laten vullen (overschrijven).
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 februari 2009, 13:40
yunkunkun yunkunkun is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 23 februari 2009
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jonakeys Bekijk bericht
Zelf gebruik ik een Treo 680 en synchronisatie met Exchange verloopt prima. Of dat hetzelfde is als op de Treo 650 weet ik niet zeker, maar ik doe een gooi. Hoe het komt dat je dubbele afspraken krijgt weet ik het antwoord niet op. Maar je kunt in VersaMail instellen hoe ver in het verleden de afspraken gesynchroniseerd worden. Bij mij gaat dat zo: VersaMail -> Preferences -> Incoming -> "Events from last" 2 weeks/1 month/ e.d.

Hopelijk heb je er wat aan.
Hartelijk dank voor deze reply. Heb gevonden dat ik het tot 6 maanden kan laten teruggaan das blijkbaar ook de max. T'is in ieder geval beter dan maar 2 weken. Nu nog proberen van die dubbels af te geraken.Thanks again
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 februari 2009, 14:19
yunkunkun yunkunkun is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 23 februari 2009
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo Bekijk bericht
Hallo Philippe, welkom op dit forum!

Het is niet echt handig om binnen korte tijd tweemaal dezelfde vraag te stellen, dat leidt tot versnippering.

Wat betreft je eerste vraag: hoe staan de instellingen binnen Versamail? Het lijkt dat zoiets in te stellen is. Aangezien ik zelf geen Versamail gebruik in combinatie met een Exchange server kan ik dit niet controleren. Misschien is het ook wel een instelling binnen de Exchange server, dat durf ik niet te zeggen. Ik neem dat je enkel via Exchange synchroniseert?

Hoe je de dubbele afspraken weg kan krijgen en zo kunt houden, weet ik niet zo snel. Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd voor dit probleem, ik denk dat er al wel eens wat over geschreven is. Je kan proberen alles op je pda weg te gooien (qua agenda items) en dan Exchange je pda opnieuw laten vullen (overschrijven).
Sorry had mijn vraag eerst onder hardware gezet en ik dacht dat er wel meer reactie op zou komen indien ik de vraag opnieuw zou stellen in de juiste rubriek ( t'is ook mijne eerst keer dat ik op een forum kom hé)
Als ik de gewone Hot Sync gebruik behoud ik al mijn afspraken van bij de eerste ingebruiksname (2002). Als ik sync via Versamail Exchange krijg ik het probleem dat ik maar tot 6 maanden terug kan gaan ( ok niet zo'n probleem zolang het op mijn PC blijft staan) maar hij dubbelt de afspraken (en soms ook contacten) wat toch heel vervelend is en onodig bites inneemt.
Ik zoek de mogelijkheid om via exchange enkel mail te ontvangen en de agenda en contacts niet te synchroniseren en deze enkel via Hot Sync.
of
Van die vervelende dubbels afgeraken na elke synchro
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 februari 2009, 16:35
jonakeys's schermafbeelding
jonakeys jonakeys is offline
Lid
Voornaam: Jonathan
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: Ede
Berichten: 31
Graag gedaan om te helpen dat je verder in de tijd terug kunt synchroniseren.
Ik vond op het forum van Brighthand het volgende: http://forum.brighthand.com/showthread.php?t=265478
Of het exact dezelfde situatie is weet ik niet, maar wie weet kun je er je voordeel mee doen!

Vriendelijke groet,

Jonathan
Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 februari 2009, 16:47
yunkunkun yunkunkun is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 23 februari 2009
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jonakeys Bekijk bericht
Graag gedaan om te helpen dat je verder in de tijd terug kunt synchroniseren.
Ik vond op het forum van Brighthand het volgende: Duplicate contacts & calendar items - Brighthand.com Smartphone and PDA Discussion Forums
Of het exact dezelfde situatie is weet ik niet, maar wie weet kun je er je voordeel mee doen!

Vriendelijke groet,

Jonathan
Mmmmmh ziet er goed uitgekozen link uit over dit onderwerp.
Ga dit verder bekijken met onze bedrijfs ITer en hoop dat we er uitgeraken. Nogmaals dank want ik was bijna van plan om nen Balck Berry te kopen. Groetjes, Philippe
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023