Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18 januari 2007, 15:00
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
[Opinie] Krachtiger IR voor een langere levensduur

Met de introductie van de iPhone en de eerste oehs en aahs ontstaat de discussie natuurlijk weer over wat de nieuwe Palm moet kunnen (UMTS, WiFi, GPS, kleiner, ...). Ik pleit echter voor iets anders: een krachtiger infrarood-zender.

Een PalmOs-handheld of -smartphone is namelijk prima geschikt om te fungeren als afstandsbediening van een tv, stereo, dvd-speler of home cinema set. De hardware is er al (alle Palms hebben infrarood ingebouwd), de software is er ook al (Novii, Palm Remote) en kan zelfs leren van een bestaande afstandsbediening. Maar .... om je Palm te kunnen gebruiken als afstandsbediening moet je bijna in je TV (o.i.d.) kruipen. En dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Beide softwareleveranciers hebben (hadden) zelf al zogenaamde infraroodboosters op de markt gebracht die het infraroodsignaal versterken. Maar het is toch zonde om je sd-kaartslot op te offeren als Palm ook gewoon intern een wat krachtiger infrarood-ledje kan plaatsen? Zo groot zijn die ledjes niet en voor wat betreft stroomverbruik valt het volgens mij ook wel mee. Kijk maar naar de "normale" afstandsbediening.
Een bijkomend voordeel (vandaar de titel): als je Palm vanwege je WiFi, HSDPA, .... wensen hopeloos verouderd is, krijgt hij toch nog een tweede leven als "dedicated" afstandsbediening.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 3519-vi8xw7fk05k.jpg‎ (27,0 KB, 0x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 januari 2007, 15:06
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Mijn Sony Clie TG50 doet het prima als afstandsbediening over een metertje of 3 hoor. Kan lekker op de bank blijven zitten. Bijna alle Clie's hadden standaard een sterker IR-lampje aan boord, en ook standaard een remote control applicatie.

Maargoed, blijkbaar geen speerpunt voor Palm.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 januari 2007, 15:55
Vincent's schermafbeelding
Vincent Vincent is offline
Lid
Voornaam: Vincent
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: Enschede
Berichten: 39
Stuur een bericht via MSN naar Vincent
wie komt er als eerste met een workshop om het IR zendertje/lampje te vervangen voor een sterker exemplaar?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 januari 2007, 16:17
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Jij?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 januari 2007, 17:10
Vincent's schermafbeelding
Vincent Vincent is offline
Lid
Voornaam: Vincent
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: Enschede
Berichten: 39
Stuur een bericht via MSN naar Vincent
maak me gek
Hoe werkt het IR verhaal eigenlijk? is 'simpelweg' het vervangen van het IR ledje voor een zwaarder cq sterker exemplaar voldoende? of is het niet zozeer het IR ledje wat vervangen moet worden maar het zender deel achter het ledje.
Zoals je leest heb ik geen enkele technische infrarood ervaring, maar we'll leuk om hier wat meer over te weten te krijgen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 januari 2007, 20:31
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vincent Bekijk bericht
Zoals je leest heb ik geen enkele technische infrarood ervaring, maar we'll leuk om hier wat meer over te weten te krijgen.
Hee, gepost vanaf een Treo zeker?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 januari 2007, 20:51
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vincent Bekijk bericht
maak me gek
Hoe werkt het IR verhaal eigenlijk? is 'simpelweg' het vervangen van het IR ledje voor een zwaarder cq sterker exemplaar voldoende? of is het niet zozeer het IR ledje wat vervangen moet worden maar het zender deel achter het ledje.
Zoals je leest heb ik geen enkele technische infrarood ervaring, maar we'll leuk om hier wat meer over te weten te krijgen.
De reden van deze thread is eigenlijk dat ik de hoeveelheid AB's een beetje zat ben en er ook altijd wel eentje kwijt ben. En ik had al eens gestoeid met Novii (en concurrent), maar dat werkte dus niet.
Dus: mijn oude Palm III weer eens opgeduikeld en opengeschroefd, maar de IR module bestaat uit een blokje met zende/ontvanger aan elkaar, die niet los te solderen zijn. Dus: dead end. Mijn Tungsten T wil ik er eigenlijk nog niet aan opofferen, dus eens gekeken naar zo'n blaster en prompt een gewonnen op ebay. Weliswaar voor de Palm III, maar ik zal hier wel posten hoe dat bevalt.
Toch kriebelt het wel om m'n Tungsten om te bouwen, want "echte" AB's met vergelijkbare functionaliteit kosten al snel 200 euri.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 januari 2007, 21:07
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Frans, ik hoop dat het nog erger bij je gaat kriebelen want ik heb zelf ook nog een oude T3 liggen die alleen dienst doet als Handyshopper-boodschappenlijstje...
Het lijkt me best leuk om zo'n T3 om te bouwen.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 18 januari 2007, 21:30
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ik hen nog zo'n Omniremote-blaster liggen voor mijn Handspring Visor Deluxe Misschien best een idee om die weer eens uit de kast te halen. Wel balen is dat de Visor nog op batterijen werkt en (redelijk) snel leegloopt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023