Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04 april 2002, 13:55
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
kiezen tussen GoBar, MegaLauncher en Silverscreen?

En waar kiezen we dan voor?

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 april 2002, 14:16
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Mijn keuze: Megalauncher

Waarom:

- GoBar; Ik zie al genoeg Windows omgevingen per dag
- Megalauncher; Lekker snel, zelf aan mijn wensen aan te passen
- Silverscreen; Blijft voor mij een te trage launcher
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 04 april 2002, 15:19
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Mag ik een ander alternatief aandragen?

Launch 'Em (bedankt trouwens nog opa )

Lekker snel en veel mogelijkheiden, en, nog belangrijker,
de mogelijkheid om de tabs ook links of rechts te plaatsen,
i.p.v. standaard boven

Megalauncher is ook een goede keus maar (voor mij) toch minder dan
Launch 'Em

Silverscreen is veel te traag voor mijn IIIxe, zelfs mét Afterburner

En wat betreft GoBar, zie vorige post

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #4  
Oud 04 april 2002, 15:47
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Misschien dat ik launch 'em maar eens moet installeren, maar voorlopig blijft het MegaLauncher om dezelfde redenen als GJ al aandroeg.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 04 april 2002, 16:02
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Ik heb zowel MegaLauncher als Launch'em als Silverscreen ge installeerd.
Kan ik nog es switchen
__________________
Bob jij of bob ik?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 04 april 2002, 16:23
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
Afterburner

heren,

ik heb net afterburner geinstalleerd op mijn m500 maar ik weet niet hoe ik em instellen moet. kan iemand mij vertellen hoe en wat???

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #7  
Oud 04 april 2002, 16:33
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Afterburner is een system-extension, oftewel een 'hack'. Om hacks te kunnen gebruiken heb je een programma als Hackmaster, X-master, Tealmaster of EVPlugbase nodig.

Ikzelf gebruik X-master omdat het gratis is en volledig compatible met Hackmaster (de originele standaard).

Zonder een van deze proggies zal je Afterburner niet kunnen configureren.


groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #8  
Oud 04 april 2002, 16:38
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
ik heb X-master maar ik kom niet uit de configuratie.
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #9  
Oud 04 april 2002, 19:15
rjbroer
Guest
 
Berichten: n/a
GoBar

Ik had GoBar geinstalleerd omdat een Windows interface me wel handig leek. Maar het gaat constant op z'n bek, exception error en dan vraagt ie of ik wil resetten , maar dan doet ie al niks meer. GoBar heb ik er dus maar afgeflikkerd. Silverscreen heb ik al eens gehad, en ik vond 't vrij traag. Nu ga ik Megalauncher maar eens proberen. Tot nu toe zag 't er allemaal een beetje gekunsteld uit (GoBar en SilverScreen) en heb er de meerwaarde nog niet van kunnen ontdekken. Ben benieuwd of MegaLauncher me op andere ideeen kan brengen.

RJ
Met citaat reageren
  #10  
Oud 04 april 2002, 19:25
palm(bier)'s schermafbeelding
palm(bier) palm(bier) is offline
Senior lid
Voornaam: Antoni
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 08 augustus 2001
Locatie: Ooltgensplaat
Berichten: 71
Lightbulb

Voor mij Silverscreen ik heb totaal geen problemen heb met de snelheid icm. fastCPU op 55, of zou dit komen omdat ik nooit een andere launcher heb geprobeerd.

Toch maar eens proberen denk ik.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 05 april 2002, 09:20
Marieke99
Guest
 
Berichten: n/a
Ik gebruik LauncherIII. Iemand enig idee of die erg verschilt van eerder genoemde proggies?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 05 april 2002, 10:13
paulR paulR is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 10 januari 2002
Berichten: 64
Waarom geen "LauncherLight"? Ook van Megasoft2000, alle basisfuncties met één pennestreek en circa 50k groot/klein.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 05 april 2002, 10:17
rjbroer
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo,

Ik heb tussen gisteravond en nu 4 van die launchers geprobeerd en ik vind het allemaal niks. Wat is de meerwaarde? Dat het er geiler uitziet? Het ziet er bout uit. En vaak onduidelijk.

Ik zie geen verbetering in snelheid van het gebruik van de Palm. Met de gewone Palm OS omgeving ben ik sneller af dan met een launcher. Waar gebruiken jullie het voor? Zit er een feature in die ik over het hoofd zie?

RJ
Met citaat reageren
  #14  
Oud 05 april 2002, 10:30
mexz's schermafbeelding
mexz mexz is offline
Herr Maximilian
Voornaam: Max
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 01 augustus 2001
Locatie: Limburg
Berichten: 588
Silverscreen

Ik gebruik Silverscreen zelf, en vind het wel beter uitzien, maar dat is niet de echte rede dat ik het gebruik.
Ik kan dingen 'deleten' en toch weer terughalen (Tenzij je delete van je sd/mm card)
Je kunt meer informatie zien over je palm (type processor etc.)
PalmOS zelf heb ik al zolang aangezien, dan word dat saai, Silverscreen word niet snel saai omdat je themes hebt.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 05 april 2002, 10:35
rjbroer
Guest
 
Berichten: n/a
Dus eigenlijk toch voor de look van de interface. Dat je het type processor kan zien is natuurlijk bs, want als je dat eenmaal weet hoef je dat niet 3x per dag te controleren

RJ
Met citaat reageren
  #16  
Oud 05 april 2002, 10:43
mexz's schermafbeelding
mexz mexz is offline
Herr Maximilian
Voornaam: Max
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 01 augustus 2001
Locatie: Limburg
Berichten: 588
Ja, maar ook de prullenbak vind ik wel handig dus, en de look, hij word niet snel vervelend dankzij de themes
Met citaat reageren
  #17  
Oud 05 april 2002, 11:04
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Ik gebruik Launch 'Em voor de overzichtelijke interface en de makkelijke tabbladen. Ook de optie om iconen te hernoemen is errug makkelijke, maar wat helemaal makkelijk is, is de mogelijkeheid om hetzelfde proggie in meerdere tabbladen te zetten.

groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #18  
Oud 05 april 2002, 11:13
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
we zijn het dus niet allemaal eens. allemaal verschillende voorkeuren

ik heb net MegaLauncher eraf gegooid. ik vond het te onoverzichtelijk. ik kon ook heel moeilijk bij mijn sd komen. of ik ben er gewoon te ongeduldig voor.

Jammer vind ik ook aan megalauncher dat je weer zo;n klein scherm hebt met alles er op. en ik was niet van plan om elke keer mijn scherm te vergroten. ik was al blij dat ik van het kleine scherm van de 105 af was.

ik houd het gewoon bij de standaard van Palm.

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #19  
Oud 05 april 2002, 11:18
rjbroer
Guest
 
Berichten: n/a
Inderdaad, het scherm wordt ook nog eens kleiner door alle onzin menus die standaard in beeld verschijnen. Onbegrijpelijke iconen bij sommige launchers.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 05 april 2002, 11:21
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
ja vooral ook allemaal onnodige buttons en pulldownmenu's.

back to basic. gewoon palm dus. wat mij nu wel opvalt is dat mijn palm dus nog sneller is zonder megall. ik kom met Benchmark. op een percentage van 243!

dat schiet op. maar het vreet wel batterijen

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023