Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 08 maart 2002, 19:41
Roelof's schermafbeelding
Roelof Roelof is offline
Forumbikkel
Model: Pilot 5000
 
Geregistreerd: 10 augustus 2001
Locatie: Leiden
Berichten: 164
Volgens mij als PDA Shop iets niet op voorraad heeft halen ze het tijdelijk van de site. Dat deden ze ook zo bij de iPAQ 3870. Hij was er even, en nu weer niet. Volgens mij komt de Sony wel weer terug
Met citaat reageren
  #22  
Oud 08 maart 2002, 20:34
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
alweer

Dat deden ze vorige jaar ook al eens De accessoires leken deze week al op te zijn. Ik mag hopen dat het gewoon een gril van een geautomatiseerd voorraadbeheersingsssyteem is. Of misschien dat ze op het nieuwe model dat maandag (11-3-2002) in Japan wordt aangekondigd vooruitlopen
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #23  
Oud 08 maart 2002, 20:35
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RobB
Zelf gedaan: een geconverteerd DivX film van 718 MB (ongeveer 1.5 uur) gedeeld in twee AVI delen (253 en 217Mb) en daarna mbv PictureGear naar 2 pdb-tjes geconverteerd. Kan dan worden opgeslagen op MemoryStick en afgespeeld met GMovie.
Dus de AVI-versie is _kleiner_ dan de DivX versie?
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #24  
Oud 08 maart 2002, 21:54
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Vrieselaar
Waarom heeft pdashop ( http://www.pdashop.nl )de Sony trouwens uit zijn assortiment gehaald? Kort geleden hadden ze 'm nog.
Soms verdwijnen pda's even van hun lijst, naar ik meen omdat ze soms even niet leverbaar zijn. Het zou echter kunnen zijn dat het iets te maken heeft met de twee nieuwe Sony's die a.s. maandag voorgesteld worden. De afgelopen week is de 760 bij sonystyle.com 50 dollar goedkoper (kost daar nu evenveel als de 615) geworden en zo'n prijsverlaging is al vaker een soort verkapte aankondiging van iets nieuws geweest.

Carel

Laatst gewijzigd door Ce; 08 maart 2002 om 21:59.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 09 maart 2002, 11:35
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
papegaaitje leef je nog?
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #26  
Oud 09 maart 2002, 11:46
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door r. dohmen
papegaaitje leef je nog?
Ik ga d'r gemakshalve maar even van uit dat deze mededeling over de inhoud van mijn berichtje gaat. Pas later zag ik dat dit "oud nieuws" was daar een ander dit al gemeld had. Desondanks vind ik dit soort cynische opmerkingen volstrekt onnodig.

Carel
Met citaat reageren
  #27  
Oud 11 maart 2002, 08:18
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
De twee pdb-tjes werden resp 116 MB en 97 MB, afspelen gaat vloeiend. Ook het springen naar een andere positie in de film gaat goed. Ik denk alleen dat je de film niet in 1 keer kan afspelen zonder tussentijds de accu op te laden.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #28  
Oud 13 maart 2002, 22:49
Heuz
Guest
 
Berichten: n/a
Question hardcase

En wie weet er nu een goede, betrouwbare hardcase voor die prachtige Clie 770?
Met citaat reageren
  #29  
Oud 25 maart 2002, 20:20
Falconey
Guest
 
Berichten: n/a
Talking Eindelijk

Eindelijk heb ik gisteren ook een N770C besteld [bij dynabyte].
Hij was daar het goedkoopste volgens www.tweakers.net/pricewatch

Ik hoop dat ik hem deze week nog krijg
Met citaat reageren
  #30  
Oud 20 mei 2002, 10:31
pedico
Guest
 
Berichten: n/a
Talking foto's op clie

Ik heb gelezen dat jij foto's geplaatst hebt op de clie 770C. Ik eb nog niet uitgevonden hoe je dat doet. Heb je een tip voor mij. Ben nieuwe gebruiker.
Met citaat reageren
  #31  
Oud 20 mei 2002, 16:02
Fraha
Guest
 
Berichten: n/a
Nu weet ik het ook niet meer

Hallo allemaal,

Bijna was ik overtuigd dat ik een palm m515 wilde en dan komen deze berichten langs.

Als volledig nieuwkomer op het PDA vlak ben ik ook al in de war v.w.b. de typenummers van al die dingen. Je moet maar weten welke nieuwer is dan een andere!
Niet logisch om een 770 uit te geven en dan een 625 daarna!?!

MP3 is mijn hobby, ik heb 25 GB op mijn HD staan thuis dus dat zie ik wel zitten. Het is echter geen belangrijke optie voor mij.

Mijn oude Psion gebruik ik alleen voor tekstverwerking, database voor tel. nrs en een flinke agenda om bij te houden.
Nu ik aan een nieuwe toe ben in deze tijd van Multimedia EN ik een grote Sonyfan ben EN al mem sticks heb lijkt het me interesant om voor Sony te gaan, temeer deze ook palm OS 4.1 heeft.
Wat echter nergens tevoorschijn komt is de batterijconsumptie van de Sony, dat kan het breekpunt worden.
Mijn psion doet, ook nu nog ruim 1 maand met 2 penlight batterijen!
De Palm doet gemiddeld ook 1 maand met een lading heb ik gelezen.
Wat doet de Sony 625 of 770 met 1 lading bij gemiddeld gebruik?

Waar ik me nog steeds hogelijk over verbaas is het feit dat je nergens die dingen gedemonstreerd kan krijgen!
Wie heeft de goede argumenten om voor de 1 of de ander te kiezen?
Het feit dat er geluid uit de Sony komt doet mij naar Sony overhellen, maar de recenties die ik las maken mij toch erg voorzichtig....

Kortom, ik weet het niet meer en heb dringend hulp nodig bij het besluit nemen welke te kiezen!

Ik wacht af!

Groeten vanuit Den Haag!

Frans
Met citaat reageren
  #32  
Oud 20 mei 2002, 16:08
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Van beide machines is een review te lezen op deze site

Lees deze even op je gemak door, met name over de "voor en tegen" argumenten. Eén ding wil ik je op voorhand wel vertellen.....de batterij van de 770 gaat bijna dubbel zo lang mee als de batterij van de 625.

Succes,
Carel
Met citaat reageren
  #33  
Oud 20 mei 2002, 18:05
Fraha
Guest
 
Berichten: n/a
Er blijven vragen liggen

Ook na het lezen van de twee reviews blijven er vragen over die een goede keuze in de weg staan. Althans, voor een leek als ik ben in deze wereld.

Als ik het goed begrepen heb wordt veel software op geheugen geleverd, zoals de tomtom stadsplattegronden en het gamepack.

Doet Sony dat dan ook en heeft de Sony dus dezelfde poort? De poort voor de memorystick is duidelijk anders, is er een tweede poort waar die gamepack bijv. in past?

Dan nog de prijzen voor de losse spullen die je erbij koopt. Sony heeft de naam goede, maar prijzige accesoires te leveren. Is dat bij Palm ook zo?

Ben je met Palm beter af als je voor accupower gaat of is dat in de praktijk niet interessant omdat de 770 toch ook nog 12 dagen meegaat.
En nu nog weet ik niet of ik die 625 niet meer in mijn wishlist op moet nemen.

Hopelijk kom bij een verkoper met kennis van zaken terecht want dit is ook niks. Het meeste blijft gissen op deze manier.

Groeten

Frans
Met citaat reageren
  #34  
Oud 20 mei 2002, 19:30
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Sony heeft geen software op Memorysticks in haar leveringsprogramma. Palm en Handspring zijn volgens mij de enige. Echter, je kunt deze software veelal ook "los" kopen en zelf installeren. De functionaliteit is exact hetzelfde.

De Sony heeft andere geheugenmodules dan Palm. Kunnen in een Palm zogenaamde SD of MMC kaartjes, in een Sony moeten Memorysticks. Deze geheugenmodules zijn niet onderling uitwisselbaar daar ze van formaat verschillen. De prijzen zijn momenteel ook ongeveer hetzelfde. Met betrekking tot dit item zou ik de keuze eventueel af laten hangen van het feit of je nog andere hardware hebt dat van deze geheugenkaartjes gebruik kan maken (Sony digitale camera's gebruiken bijvoorbeeld ook de memorystick)

Bij Palm accessoires heb je veel meer keuze uit verschillende leveranciers. Daardoor zijn er zeerzeker prijsverschillen in het voordeel van Palm.

De Palm 515 (??) en de Sony 770 gaan ongeveer evenlang mee, afhankelijk van de instellingen van de achtergrondverlichting. Dat een accu 12 dagen mee zou gaan is puur theoretisch. Meestal wordt gesproken in "uren gebruik" in combinatie met intensiteit van de achtergrondverlichting. Gebruik je 'm 5 minuten per dag gaat ie zeker 12 dagen mee, gebruik je 'm méér gaat ie korter mee etc. De Palm 515 en de Sony 770 gaan ongeveer (maar pin me niet vast op 'n uurtje meer of minder) 10 uur mee. De sony 625 ongeveer 5 uur. In alle gevallen voldoende voor meerdere dagen gebruik indien alleen de basisfuncties gebruikt worden.

De keuze kun je ook af laten hangen wat je er mee wilt gaan doen. Wil je foto's gaan bekijken kun je beter voor het hoge resolutie scherm van een Sony gaan. Moet het compact zijn met lange batterijlevensduur en veel accessoire mogelijkheden...kies de Palm 515. Hecht je aan MP3 én een goed scherm....Sony 770. Veel intern geheugen in combinatie met Hoge resolutie scherm en compact.....Sony 625 (ik was niet van plan een uitputtende lijst van voors en tegens op te schrijven

Een keuze is zeerzeker te maken als je goed kijkt naar wat je er mee wilt gaan doen. De basisprogramma's beheersen alle PalmOS machines evengoed. Met géén van drie machines doe je een miskoop!!!!

Laatst gewijzigd door Ce; 20 mei 2002 om 19:35.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023