Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Windows Mobile - Algemeen > Palm Treo 750 (Windows Mobile)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 31 januari 2009, 21:17
marcovis marcovis is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 januari 2009
Berichten: 2
IMAP error synchronizing

Beste allen,

Ik zoek een oplossing voor het volgende probleem:

Ik heb een Palm Treo 750, met Windows Mobile 6 pro. Ik heb een KPN-abonnement voor bellen en internetten. Ik heb in de email een Exchange account geconfigureerd en dat werkt prima. Ik wil ook nog graag een tweede mailaccount op de Palm configureren en daar je geen 2 exhcange accounts tegelijk kan hebben, wil ik dit met IMAP doen. Ik heb alle IMAP accountgegevens opgegeven (en gedubbeltjekked: ze zijn correct), maar ik krijg onmiddellijk de melding "error synchronizing". Verder helaas geen details...

Iemand een suggestie?

Groet,
Marco Visser
Met citaat reageren
  #2  
Oud 02 februari 2009, 08:43
Etzel's schermafbeelding
Etzel Etzel is offline
Forumbikkel
Voornaam: Etzel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 06 augustus 2006
Locatie: Twente
Berichten: 351
Stuur een bericht via Skype™ naar Etzel
Kan je bijna verzekeren dat je toch ergens een instelling verkeerd hebt. De melding "error synchronizing" ben ik zelf ook meermalen tegen gekomen, met telkens een klein foutje als oorzaak.

Let even goed op de imap-server (incoming), het account type (imap), je outgoing server (mogelijk van je telco en niet van je host), vinkjes aan bij outgoing en 'the same'.

Try and succeed!
__________________
Pixi Plus (mei 2012) + HP TouchPad 32GB (sep 2011) + Palm Pre 2 (mrt 2011) - Palm Treo 750 (feb 2007) - Palm Tungsten T (mei 2005) - Palm IIIc (2001) - Palm III (1998)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 02 februari 2009, 17:52
marcovis marcovis is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 januari 2009
Berichten: 2
Hallo Etzel,

Dank voor je hulp & suggesties, maar helaas geen succes.

Ik heb alles geprobeerd: wel/geen SSL, SMTP-server van KPN voor uitgaande mail, wel/geen authenticatie op SMTP server, maar geen succes.

Onmiddellijk (echt razendsnel) na opdracht send/recieve krijg ik links onder de melding 'error synchronizing'. Direct daarna krijg ik een ballonnetje van de internetverbinding ('KPN Mobiel Internet 3g'): "Cannot connect with current connection settings. To change your connection settings, tap Settings".

Als ik vervolgens Settings aantik, kom ik in de settings van de internetverbinding ('add anew modem connection', 'manage existing connections', etc.) en niet de config van de email.

Het issue lijkt dus in de verbinding te zitten en niet in de email config, maar de verbindingsopties worden door KPN automatisch gezet (wordt van UMTS netwerk gehaald). Bovendien kun je er nauwelijks iets aanpassen.

Groet,
Marco Visser
Met citaat reageren
  #4  
Oud 02 februari 2009, 20:41
Etzel's schermafbeelding
Etzel Etzel is offline
Forumbikkel
Voornaam: Etzel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 06 augustus 2006
Locatie: Twente
Berichten: 351
Stuur een bericht via Skype™ naar Etzel
Inderdaad, lijkt in de connectie te zitten en niet perse in de e-mail config.
Heb zelf geen ervaring met KPN. Ben net vandaag geswitched van T-Mobile naar Vodafone. Dat werkte gelijk, al ben ik nog niet uit het proxy-verhaal.
Zijn er andere gebruikers met ervaring met KPN..?
__________________
Pixi Plus (mei 2012) + HP TouchPad 32GB (sep 2011) + Palm Pre 2 (mrt 2011) - Palm Treo 750 (feb 2007) - Palm Tungsten T (mei 2005) - Palm IIIc (2001) - Palm III (1998)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023