Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14 april 2006, 06:43
papapablo papapablo is offline
pablo
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 09 april 2006
Berichten: 82
GSM ontvangst treo650

Ik heb het idee dat mijn treo650 ná reparatie nog steeds een slechte GSM-ontvangst heeft. Nu is het wel dé perfecte telefoon/pda voor mij, dus wil het wel graag uitzoeken waar het aan zou kunnen liggen. Dacht eerst dat het aan de update naar 1.20 lag, maar misschien heeft iemand suggesties voor eventuele instellingen, heb echter niemand gehoord over een slechte ontvangst. Hoe kun je een goede ontvangst testen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 april 2006, 07:23
Jukebox
Guest
 
Berichten: n/a
Voor zover ik weet blinkt de Treo650 ook niet uit in ontvangst, maar is voor mij net acceptabel, omdat de overige functionaliteit door bijna geen enkel ander toestel geëvenaard wordt. Hoe slecht/ goed is je ontvangst, kan je dat proberen te defineren?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 april 2006, 08:08
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Veel hangt ook af van de dekking die door je GSM-operator geboden wordt. Vooral in landelijke gebieden en gebouwen, kan je dan weinig of geen ontvangst hebben. Eventueel eens testen met de SIM van een vriend die bij een andere operator is.
Je ontvangstindikatorblokjes vergelijken met iemand die bij dezelfde operator is, zou moeten aangeven of je in dezelfde plaatsen eenzelfde signaalverzwakking ondervindt. Er kunnen wel aanzienlijke verschillen zijn tussen de diverse mobieltjes, maar de trends bij verplaatsingen zouden moeten overeenkomen.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 april 2006, 08:23
Jukebox
Guest
 
Berichten: n/a
Op zich heb je daar gelijk in, maar uiteraard heb ik dezelfde SIM in een Nokia telefoon gedaan en die heeft minder "gaten" in het bereik. Ook vrienden en collega's met een Treo650 geven aan dat het bereik niet optimaal, maar acceptabel is.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 april 2006, 14:13
papapablo papapablo is offline
pablo
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 09 april 2006
Berichten: 82
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukebox
Voor zover ik weet blinkt de Treo650 ook niet uit in ontvangst, maar is voor mij net acceptabel, omdat de overige functionaliteit door bijna geen enkel ander toestel geëvenaard wordt. Hoe slecht/ goed is je ontvangst, kan je dat proberen te defineren?
Papapablo: als ik een gesprek ontvang, hoor ik soms eerst niets,klinkt het blikkerig, soms na een halve minuut op dezelfde locatie, meestal in huis. De blokjes die de ontvangststerkte weergeven schommelen ook vrij sterk tussen 1/2 en 4 blokjes binnen 1 minuut, dit zegt misschien niet zoveel, maar voorheen lette ik daar niet op omdat ik met voorgaande toestellen nergens nooit géén problemen had.Heb jij ook een zelfde beeld?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 april 2006, 14:58
Jukebox
Guest
 
Berichten: n/a
Wat ik ervaar is dat in gebieden waar het bereik minder is dat hij sneller geen signaal heeft. Dus als ik bereik heb, gaat het goed. Blikkerig geluid ervaar ik niet
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023