Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 04 mei 2004, 23:08
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Vergeef me dat ik een extreem oude thread (twee jaar!) omhoog schop, maar het paste perfect hier. Afgelopen week stond er in de Conrad-nieuwsbrief (ja, die van de electronicagids) een geinig stukje over gadgets in een vliegtuig met een goede link naar een online artikel op de Wired-website.

Ter lering ende vermaeck ..
Citaat:
6. Waarom gadgets wel veilig zijn in een vliegtuig

Het schijnt de tweede belangrijkste aanleiding te zijn voor woedeaanvallen in een vliegtuig: stewardessen en stewards die elektronische apparaten in beslag nemen omdat ze worden (mis)bruikt. Passagiers hebben een goede reden om boos te zijn. Het blijft dat de luchtvaartregels tegenstrijdig zijn en bestaan uit semi-wetenschappelijke regels om de apparaten tijdens de vlucht te verbieden. Hun grootste angst? Elektromagnetische straling zou de navigatieapparatuur kunnen beïnvloeden. De Amerikaanse luchtvaartfederatie onderzoekt op dit moment de gevaren van de apparaten. Deze zomer wordt uitsluitsel verwacht. Van de meeste gadgets is echter wel bekend of ze gevaarlijk zijn of niet.

FAA
http://www.faa.gov

Gadgets gevaarlijk?
http://www.wired.com/wired/archive/1...art.html?pg=12
Met citaat reageren
  #22  
Oud 05 mei 2004, 09:07
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Aardig artikel, maar echt duidelijk wordt het er niet van. Duidelijk is wel dat er geen harde bewijzen dat het gevaarlijk is en verder hangt het blijkbaar af van het personeel.

Afgelopen winter zat ik een bus waarvan de chauffeur beweerde dat een mobiele telefoon de electronica van de bus kon verstoren, zou zelfs bij een stadsbus gebeurd zijn. Stond opeens stil, niets werkte meer. Pas nadat alle passagiers hun mobieltje hadden uitgezet wilde de bus weer starten. Mooi verhaal, maar een beetje onzinnig, want dan zou een stadsbus in een drukke straat ook last moeten hebben van alle mobieltjes op de stoep...

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #23  
Oud 05 mei 2004, 09:20
Henkiotto's schermafbeelding
Henkiotto Henkiotto is offline
Palmclub lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 13 februari 2002
Locatie: Groet
Berichten: 96
De hele heisa is begonnen nadat een Airbus prototypes (Airbus is begonnen met het fly by wire principe in verkeersvliegtuigen) door EMC problemen bijna de grond is in gegaan.
Hoewel de eisen voor vliegtuigen sindsdien veel strenger zijn geworden en je tegenwoordig met de beste wil van de wereld geen notebooks, handhelds of telefoons meer kunt vinden die genoeg stralen om een leuk veld te creëren, blijft deze hardnekkige onzin stug hangen in vliegtuig land.

Overigens is het GSM en bus verhaal ook meteen ontzenuwd, maar dat is voor de pers lang niet zo leuk om te plaatsen.

Gtx, Henk
Met citaat reageren
  #24  
Oud 05 mei 2004, 09:23
Danskonijn's schermafbeelding
Danskonijn Danskonijn is offline
Een echte meelezert
Voornaam: Sander
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 25 april 2003
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 264
Citaat:
Afgelopen winter zat ik een bus waarvan de chauffeur beweerde dat een mobiele telefoon de electronica van de bus kon verstoren
Dit heb ik ook al 2x meegemaakt. Beide keren bij dezelfde buschauffeur en op een moment dat er 1 of meerdere mensen loeihard zaten te bellen. Ik beschouw het als een (flauw) geintje...
Met citaat reageren
  #25  
Oud 05 mei 2004, 09:33
Henkiotto's schermafbeelding
Henkiotto Henkiotto is offline
Palmclub lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 13 februari 2002
Locatie: Groet
Berichten: 96
Er zijn veel fabrikanten van besturingselektronica die bij onverklaarbare fouten meteen naar GSM’s etc. beginnen te wijzen.
Op zich stom omdat ze dan meteen aangeven dat hun apparatuur niet aan geldende EMC eisen voldoet.
Veel vaker wordt het misbruikt voor andere doelen.
Notebooks niet tijdens starten en landen omdat het een te groot gevaar is voor rondvliegen bij calamiteiten, Gsm niet in een vliegtuig omdat het bereik de cel structuur van de zendmasten overschrijdt en daardoor lastig is en….niet te vergeten inderdaad de luidruchtige bellers.

Tijd voor GSM blockers of misschien gewoon minder zeuren
Met citaat reageren
  #26  
Oud 05 mei 2004, 17:09
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Als zoiets kwaad kan in een bus, is het dus ook kwalijk in een auto. En ik denk dat veel wat duurdere auto's een kilootje of honderd aan elektronische apparatuur meeslepen, dus áls het problemen op zou leveren moeten de vluchtwegen van Neerlands snelwegen vol staan met dure auto's. Dat enkel omdat de beller (al dan niet via carkit) een mobiel gesprek voerde

Ik zie ze niet...
Met citaat reageren
  #27  
Oud 06 mei 2004, 00:10
buggeroff's schermafbeelding
buggeroff buggeroff is offline
TAFKAB
Voornaam: Jan Karel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 mei 2002
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 439
Citaat:
Op 22-07-2002, om 22:55 heeft Richy Costa dit gezegd in bericht #8
Met de Clips van de luchtvaartmaatschappijen weet je (in de VS) meteen of er een gate verandering heeft plaatsgevonden of dat de vlucht vertraagd is en je meteen de kroeg in kan duiken. Handig!
Clips ?? Wat zijn dat ?

Jan Karel
__________________
Maak niet steeds dezelfde fout ! Er is keus genoeg !
Met citaat reageren
  #28  
Oud 14 september 2005, 11:52
Leo's schermafbeelding
Leo Leo is offline
da Vinci
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Zetten
Berichten: 85
Even een oude post tot leven wekken. Het gebruik van een palm tijdens het vliegen is duidelijk: mogelijke storing van navigatieapparatuur enz. enz. Overigens zetten veel mensen hun mobieltje helemaal niet uit tijdens de vlucht: vlak voor de gate hoor je nogal wat mobieltjes een welkomst-sms ontvangen.

Vorige week tijdens een vlucht naar Kopenhagen en terug ontdekte ik een heel andere reden om voorzichtig te zijn met Palm-gebruik tijdens het vliegen. Ik wilde wat werken met mijn Palm en ineens crashte hij. Na de reboot was een deel van mijn saved preferences weg: voor sommige (maar niet alle) programma's was de registratie weg en werkte ik ineens weer met de trial, sommige high scores weg (snif), en e-mail profielen weg. Tijdens mijn verblijf daar is hij de klap niet meer te boven gekomen, maar crashte hij niet meer zomaar. Tijdens de terugvlucht was het helemaal bal. Gelukkig kon ik bij mijn hotsync thuis ongeveer weer alles terugkrijgen. Alleen docs-to-go werkt nog niet helemaal lekker. Is dit herkenbaar voor anderen?

Moraal: wij storen de computers van het vliegtuig niet, hij stoort mijn Palm.

PS. niet meer met SAS vliegen, want daar moet je tegenwoordig je eigen maatijden en drinken betalen tijdens de vlucht.
__________________
Leo
--------------
to palm or not to palm, that is the difference
Met citaat reageren
  #29  
Oud 14 september 2005, 11:54
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Saved Prefs gaat niet zomaar verloren. Maar als je op reis gaat is het het beste om een backup op SD-kaart mee te nemen (bijv met backupman of backupbuddyvfs).
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #30  
Oud 14 september 2005, 12:05
Leo's schermafbeelding
Leo Leo is offline
da Vinci
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Zetten
Berichten: 85
Ik wou dat je gelijk had beste Bram.......... Als fervent palmgebruiker (tenminste 2 uur per dag gedurende 8 jaar) weet ik inmiddels aardig wat er in het zieltje van een Palm omgaat. De info die weg was staat in de file SavedPreferences. Op de terugweg had ik ook andere specifieke problemen, zoals de situatie dat ineens na een crash alle info over de categorie indeling weg was; alle progs stonden ineens in unfiled.
Een backup is natuurlijk noodzakelijk. Ik test nu Rbackup (van Resco). Hiermee kunnen ook incremental backups gemaakt worden, en alles wordt gezipt. Het nadeel van een van de door jou genoemde progs (ik geloof Backupman) is dat hij het eerste kaartje gebruikt dat ie tegenkomt en dat is bij een T5 het interne kaartje. Een andere mogelijkheid is er niet. Bij Rbackup kun je dit instellen.
__________________
Leo
--------------
to palm or not to palm, that is the difference
Met citaat reageren
  #31  
Oud 22 september 2005, 11:58
capable's schermafbeelding
capable capable is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 september 2005
Berichten: 50
Vloog laatst met mijn Treo 650 naar Toronto en van Toronto naar Vancouver met Air Canada, aardig stukje vliegen, dus ik wilde wel met mijn Palm kunnen spelen (Arvale I) maar het ding heeft een antenne... Ik ben gewoon aan het begin van de vlucht naar het cabine personeel gegaan en heb laten zien dat het ding ook kan werken met de telefoon uit. Dat de tekst 'phone is off' daarbij in het scherm stond hielp volgens mij. Kon gewoon de hele vlucht lekker 'palm-en'!
Met citaat reageren
  #32  
Oud 30 december 2005, 20:46
Leo's schermafbeelding
Leo Leo is offline
da Vinci
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Zetten
Berichten: 85
In aanvulling op een post van mij half september in deze thread: het "zomaar" crashen van een Palm is bij mij niet gekoppeld aan een vliegtuig. Gisteravond crashte mijn Palm T5 ineens en na de reset bleken alle instellingen verdwenen te zijn . Geen enkel aangeschaft programma, en dat zijn ze natuurlijk allemaal , werkte nog volledig, of alleen als trial. Gelukkig was mijn testen van RBackup succesvol en had ik dat programma inmiddels aangeschaft en in gebruik. Na terugzetten van de SavedPreferences en UnsavedPreferences werkte alles weer normaal. Sommige ondersteuningsprogramma's, zoals 123-Launch moeten wel eerst even gestart worden voordat de instellingen weer actief zijn.
Toch kost dat dan een half uurtje voordat je weet dat alles weer werkt.
Deze crashes vinden bij mij altijd plaats net voor het weekend of als ik voor meerdere dagen niet bij mijn Hotsync PC kom (op mijn werk) .
Even serieus: zijn er andere met deze ervaringen? Het is wel een zeer vervelende situatie dat dit zo af en toe voorkomt.
__________________
Leo
--------------
to palm or not to palm, that is the difference
Met citaat reageren
  #33  
Oud 30 december 2005, 22:35
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Saved Preferences gaat soms ook op een Treo650 verloren. PrefDoctor heeft enkele trucjes om het te verhelpen, maar is nog in beta-fase.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #34  
Oud 31 december 2005, 10:14
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo
Even serieus: zijn er andere met deze ervaringen? Het is wel een zeer vervelende situatie dat dit zo af en toe voorkomt.
Ik heb toch al berichten op (engelse) fora gelezen van mensen die hetzelfde probleem hadden (met de nieuwere modellen van Palm).
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023