Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20 mei 2006, 13:40
Drymaeus
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation Probleem met update 1.20 en MacOS X 10.4.6

Update uitgevoerd volgens Solution ID 2179 voor mijn Treo 650 (XS4ALL/KPN). Nadat ik de expansion card met de 1.20 update in de Treo heb gedaan (stap 7 van Download and install) wordt de update gedownload volgens plan, maar daarna krijg ik een foutmelding (0x50070201)....( Aan stap 8 e.v. kom ik dus niet toe.
Er was 8.7Mb vrij geheugen op de Treo voordat ik met de update begon, dat zou toch genoeg moeten zijn... Ik ben helaas geen technisch onderlegde gebruiker, dus zit nu even met de handen in het haar

Weet iemand raad?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 mei 2006, 14:21
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Volgens mij moet je minstens 15 MB vrij hebben. Wat je het beste kan doen is een nieuwe gebruiker aanmaken (door de Treo een hard reset te geven en te synchroniseren onder een nieuwe naam). Met dat account kan je dan de update doen om vervolgens wederom een hard reset te doen en weer je gewone accountnaam te kiezen.

Dat staat als het goed is ook wel aangegeven bij Palm Support.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 mei 2006, 14:42
Drymaeus
Guest
 
Berichten: n/a
vrij geheugen

15MB? In de instructie staat dat je 0.6MB vrij moet hebben op je Treo.... Ik snap dat dus niet En de foutmelding kan ik ook nergens terugvinden (op de Palm-site werken ze niet met codes)....

De harde reset -procedure heb ik inderdaad gevonden, maar dat klinkt me allemaal maar eng in de oren als het alle gegevens wist....
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 mei 2006, 19:27
Niels S Niels S is offline
Liefhebber
Voornaam: Niels
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 november 2003
Locatie: Grootebroek
Berichten: 75
Stuur een bericht via MSN naar Niels S
De harde reset methode is de enige manier om het te doen. Als je een back up maakt daarna een andere hotsync naam kiest (of een kopie van de oude username maken in de finder)

Dan de update draaien en als die er op staat syncen met je oude hotsync en dan zou alles er weer op moeten staan.

De 1.20 update is wel de beste tot nu toe. Alleen je nederlandse versie van Dutch Piloc werkt niet meer en dat is erg jammer
Met citaat reageren
  #5  
Oud 02 juni 2006, 23:33
De Bob
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb de indruk dat er nu meerdere soorten geheugens door elkaar gehaald worden: op de SD/MMC kaart zegt Palm in eerste instantie: "Mac only: SD or MMC expansion card with at least 20MB free space" (maar als je bij de download-pagina kijkt staat er 32Mb!); na installatie heeft het OS iets meer ruimte nodig: "This update permanently takes up about 0.6MB (600KB) free space." en ook de omvang van de data op de kaart kan veranderen door de gewijzigde blokgrootte:"Depending on the actual data, you may see a small increase in the memory usage."

Maar dit alles zegt nog niets over de werkruimte tijdens de installatie en ik kan het niet meer vinden, maar ik heb in mijn hoofd dat ik ergens ongeveer 9Mb heb gezien. Dat laatste zou dan mogelijk de oorzaak van je foutmelding zijn. Op http://www.palm.com/us/support/downl...edgsm_mac.html staat ook hoe je ruimte kunt maken op je Treo.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023