Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #181  
Oud 08 juli 2005, 12:52
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Doe maar lekker flauw, hoor! Hoe lang is de LD eigenlijk al op de markt, Maurice?
Overigens, lees er maar eens andere forumpjes dan deze en die (waar in andere categorieën trouwens wel meer over de LD valt te lezen) op na!

Ik heb die thread net niet gelezen, waarom zou iemand programma's van de LifeDrive af willen gooien? Te weinig ruimte?

Laatst gewijzigd door rudyheidenis; 08 juli 2005 om 12:58.
Met citaat reageren
  #182  
Oud 08 juli 2005, 13:06
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis
Doe maar lekker flauw, hoor!
Tja, zal ik dan maar gewoon zeggen, in Nederengels: "ik voel je pijn"? Nee toch. Ik begrijp dat je baalt maar je verwijzing ondersteunde je verhaal niet helemaal. Dat is het, niet meer en niet minder. Het was dus niet lullig bedoeld en ik geloof zeker dat je problemen enorm irritant zijn.
Citaat:
Hoe lang is de LD eigenlijk al op de markt, Maurice?
Geen idee, zeg jij het maar. Maar wat me opvalt bij de introductie van nagenoeg elke handheld de laatste jaren is dat er in het begin bijna altijd kinderziektes overwonnen moeten worden. Dat zal wel te maken hebben met de toenemende druk van de concurrentie waardoor het OS en de hardware vantevoren niet eerst rigoureus getest worden maar (te) snel op de markt gegooid worden. Meestal worden die kinderziektes dan na een paar maanden gepatcht en neemt het aantal klachten na verloop van tijd juist af ipv toe (totdat er weer een nieuw model komt en dan begint het verhaal opnieuw...). Maar dit is natuurlijk lichtjes offtopic.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #183  
Oud 08 juli 2005, 13:49
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Dat klopt, ik verwacht ook (heb ik ook ergens anders gepost, weet niet meer precies welk forum, 1src geloof ik) dat de problemen uiteindelijk geminimaliseerd zullen worden, ik ken de reputatie van palmOne op dit gebied. Maar mocht dat niet zo zijn of erg lang gaan duren wordt de pijn haast ondraaglijk .
Voor wat betreft dat ondersteunen: zoals ik al aangaf, je leest erg veel over dit soort problemen met de LD. Mijn voorbeeld was slechts bedoeld om te illustreren hoe gezellig palmOne met dit soort vragen omgaat .

Je leest overigens ook veel over de T5, en dat die (hoewel van binnen blijkbaar niet zo heel anders) veel stabieler werkt. Ik heb er niet zoveel kijk op maar zou het iets met de harddisk te maken kunnen hebben? Dat opspinnen of zoiets?
Met citaat reageren
  #184  
Oud 08 juli 2005, 14:33
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Wel gek, ik heb nooit automatische resets ... maar wel dat hij op standby gaat en er met geen mogelijkheid meer af te krijgen valt, tenzij je reset

--Hans
Met citaat reageren
  #185  
Oud 08 juli 2005, 17:01
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ook geinig....
Met citaat reageren
  #186  
Oud 11 juli 2005, 09:45
J@N57 J@N57 is offline
Senior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 11 december 2002
Locatie: Veluwezoom
Berichten: 88
LifeDrive en TomTom5

Iemand al (goede en/of minder goede) ervaringen met TomTom5 op LifeDrive?

J@N57
Met citaat reageren
  #187  
Oud 11 juli 2005, 09:53
be037446 be037446 is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 10 juli 2005
Berichten: 21
TomTom 5 werkt op mijn LD maar af en toe gebeurt er een soft reset . Meestal nadat ik daarvóór een soft reset aan mijn been had owv andere programma's die crashen. Ik heb er nog enkele geërfd van mijn Visor Prism en die werken niet allemaal op de LD. Maar misschien ligt het soms ook aan de combinatie LD / TomTom 5. Niet echt een lijn in te trekken maar de laatste dagen niks meer geïnstalleerd en TT5 blijft stabiel.

Heb wel alles op een SD kaartje gezet en heb momenteel ook geen GPS ontvanger (nog geen nood aan).
Met citaat reageren
  #188  
Oud 11 juli 2005, 09:59
J@N57 J@N57 is offline
Senior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 11 december 2002
Locatie: Veluwezoom
Berichten: 88
LifeDrive en TomTom5

Moet je dan na die soft reset TomTom helemaal opstarten en ook weer de aktivatiecode invoeren?

J@N57
Met citaat reageren
  #189  
Oud 11 juli 2005, 09:59
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Bij mij werkt het super, ik heb het SD kaartje gekopieerd naar de lifedrive, geen resets , geen vastlopers, geen geheugen-issue's (hiervoor had ik digi-map en daarvoor moest ik dagelijks resetten ).

--Hans
Met citaat reageren
  #190  
Oud 11 juli 2005, 10:10
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Tomtom opstarten gaat snel, en nee, na geen enkele reset moet je opnieuw activeren. (Vanaf de lifedrive is het opstarten 4 x zo langzaam, maar dan nog redelijk vlot).

--Hans
Met citaat reageren
  #191  
Oud 11 juli 2005, 16:49
J@N57 J@N57 is offline
Senior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 11 december 2002
Locatie: Veluwezoom
Berichten: 88
TomTom5 en LifeDrive

Dank voor de antwoorden

J@N57
Met citaat reageren
  #192  
Oud 18 juli 2005, 09:10
J@N57 J@N57 is offline
Senior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 11 december 2002
Locatie: Veluwezoom
Berichten: 88
LifeDrive en hotsync

Mijn nieuwe LD heeft de eigenschap dat een hotsync alleen kan worden uitgevoerd als de LD is aangesloten op een USB poort op de pc zelf. En dan verschijnt evengoed de Windows XP melding dat "een snel apparaat is aangesloten op een trage usb poort Klik hier etc.....". Voor zover ik weet heeft mijn PC (Dell Inspiron 5100 bouwjaar september 2003) usb 2.0 poorten. Is iemand dit ook al tegengekomen en hoe zou dit opgelost kunnen worden. Het hotsyncen werkt in ieder geval wel. Vanaf een hub werkt hotsyncen helemaal niet. Opladen kan wel vanf de hub.


Groet




J@N57
Met citaat reageren
  #193  
Oud 18 juli 2005, 10:17
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J@N57
En dan verschijnt evengoed de Windows XP melding dat "een snel apparaat is aangesloten op een trage usb poort Klik hier etc.....". Voor zover ik weet heeft mijn PC (Dell Inspiron 5100 bouwjaar september 2003) usb 2.0 poorten.
Hardwarematig gezien kunnen het best USB 2.0 poorten zijn, maar heb je ook de drivers van Dell geinstalleerd om dit aan de praat te krijgen? Zie waarschijnlijk de Dell-website (hoewel: heeft XP standaard geen universele USB 2.0-drivers aan boord!?)

Citaat:
Vanaf een hub werkt hotsyncen helemaal niet. Opladen kan wel vanf de hub.
Dat ligt aan de hub: USB-hubs met eigen netstroomaansluiting doen het wel; degene zonder niet. Blijkbaar vraagt een Palm iets meer spanning van de USB-poort dan bijv. een muis of toetsenbord.
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #194  
Oud 18 juli 2005, 10:22
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Kan het zijn dat niet alle poorten USB2 zijn?

--Hans
Met citaat reageren
  #195  
Oud 18 juli 2005, 10:32
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik heb vorige week een USB2 kaartje gemonteerd onder XP en dat werkte direct.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #196  
Oud 19 juli 2005, 14:15
J@N57 J@N57 is offline
Senior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 11 december 2002
Locatie: Veluwezoom
Berichten: 88
LifeDrive en USB 2.0

Dank voor de antwoorden; mijn PC (notebook) geeft wel aan dat USB 2.0 aan boord is. Zal eens proberen met alleen LD aangesloten. De USB foutmelding kun je in apparaatbeheer uitschakelen , maar dan is het hoysync icoontje weg (rechtsonderin) Hotsync blijft dan wel mogelijk.
@Roel: is dat zo'n kaarje wat in het PCMCIA slot van een notebook gestoken worden?

Groet

J@N57
Met citaat reageren
  #197  
Oud 19 juli 2005, 14:44
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
@Roel: is dat zo'n kaartje wat in het PCMCIA slot van een notebook gestoken worden?
Nee, ik heb een gewone uitbreidingskaart voor een PC gekocht, maar zoiets zal er toch ook wel zijn op andere formaten?!

Niet dat ik er iets aan heb voor mijn Treo 650, want die werkt nog gewoon 'traag'.
Wel weer 4 extra poorten!

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #198  
Oud 24 juli 2005, 16:31
erhub
Guest
 
Berichten: n/a
TomTom Navigator 5 op LifeDrive copiëren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door h4ns
Bij mij werkt het super, ik heb het SD kaartje gekopieerd naar de lifedrive, geen resets , geen vastlopers, geen geheugen-issue's (hiervoor had ik digi-map en daarvoor moest ik dagelijks resetten )

--Hans
TT Nav5 via SD card werkt perfect op m'n LD, maar als ik dit copieer naar de LD hard-disk krijg ik TomTom niet aan de praat: "Armcode not allocated" flikkert op het opstartscherm... Heb alle files van de SD card (TOMTOM Nav5 met Benelux-map) onder mapje "LifeDrive/Apllications/TOMTOM" gecopieerd. Doe ik iets verkeerd?
Ik werk met een Apple (OSX 10.4) en ben nieuw op Palm... Iemand suggesties?

Mvg, Erik
Met citaat reageren
  #199  
Oud 24 juli 2005, 16:34
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Het verschil is dat ik het naar de root heb gesleept, en dan werkt het prima.

--Hans
Met citaat reageren
  #200  
Oud 24 juli 2005, 17:05
erhub
Guest
 
Berichten: n/a
OK, had eerst alles onder mapje "LifeDrive/TOMTOM" geplaatst, maar dat werkte ook niet. Je moet inderdaad alle files & directories onder "LifeDrive" plaatsen.
Opstarten is zoals je eerder vermelde wel iets trager dan van het SD kaartje.
Bedankt voor de tip!
Mvg, Erik
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023