Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28 juni 2001, 10:05
pvanrompaey
Guest
 
Berichten: n/a
Arrow

Ik zou de ToDo's of de takenlijst willen synchroniseren met Outlook. Op zich is dit geen probleem, maar het wordt wel een probleem als je een uitgebreide lijst hebt. Als er een 50-tal taken zijn, kan je die wel opsplitsen in de Palm, maar na de synchronisatie is dit onderscheid niet meer terug te vinden in de outlook taken.

Ook omgekeerd. Ik zou aan iedere taak een categorie willen koppelen, zodat ik zowel in Outlook als in de Palm, een onderverdeling kan terugvinden in de diverse taken.

Thanks
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 juni 2001, 10:40
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Zoeken

Het is misschien handiger om eerst even te zoeken in de forums of de vraag misschien al eerder gesteld en beantwoord is. Om het makkelijk te maken:
http://www.palmclub.nl/forums/search...categorie+todo

jp.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 06 augustus 2003, 18:25
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Question ToDo's Outlook versus Palm categorie indeling

Jean Paul,

Jouw link werkt niet, en ik heb dezelfde vraag.
Dit is eigenlijk bij mij ontstaan, nadat ik Keysuite geinstalleerd heb. Met mijn huidige synchr. met Outlook via Pocketmirror kan ik in Outlook via Veldkiezer de verschillende categorien van de Palm zichtbaar maken. Op de "plus" drukken van een bepaalde categorie geeft als resultaat dat ik dan alle taken van die categorie kan zien en bewerken in Outlook. Met ToDo+ kan ik een taak snel van categorie veranderen op mijn Palm en werkt heel gemakkelijk, in Outlook is dit omslachtiger omdat ik het dan steeds moet intypen.

Syncen met Keysuite wil voor ToDo in elk geval niet met de Palmcategorien. Heb hierover ook al een Thread lopen via de Review van Keysuite en ik ben in contact met Chapura. Heb daarom snel het programma weer verwijderd, want op die manier kan ik niet werken met mijn Palm.
Heb ik in de huidige situatie iets gemaakt wat andere palmgebuikers niet doen? Als je via Outlook de categorie aanmaakt komt deze niet op de Palm en andersom. Voor Keysuite zou ik dan alle taken, adressen en memo's moeten voor zien van een Outlook categorie?
Een hels karwei!! Wordt dit dan wel weer zichtbaar op mijn Palm?

Als alles goed werkt wil ik Keysuite wel kopen, maar niet als ik alles op de kop moet zetten om het werkend te krijgen.
Wie heeft een oplossing voor dit probleem?

Frits
Met citaat reageren
  #4  
Oud 06 augustus 2003, 18:36
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 28-06-2001, om 10:05 heeft pvanrompaey dit gezegd in bericht #1
Ik zou de ToDo's of de takenlijst willen synchroniseren met Outlook. Op zich is dit geen probleem, maar het wordt wel een probleem als je een uitgebreide lijst hebt. Als er een 50-tal taken zijn, kan je die wel opsplitsen in de Palm, maar na de synchronisatie is dit onderscheid niet meer terug te vinden in de outlook taken.

Ook omgekeerd. Ik zou aan iedere taak een categorie willen koppelen, zodat ik zowel in Outlook als in de Palm, een onderverdeling kan terugvinden in de diverse taken.

Thanks
Natuurlijk kan dit. Ik gebruik zelf Outlook XP. Waar je voor moet zorgen is dat de Catagories in Outlook exact overeenkomen met de Catagories in je Palm. Nieuw aangemaakte dingen worden dan in beide richtingen overgenomen. Ik heb standaard zo'n 15 ToDo's tegelijkertijd open staan, 20 als ik een weekje lui ben geweest. Okee, 20 standaard dan.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 06 augustus 2003, 19:16
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Unhappy Categorie Outlook-Palm

Dit heb ik direct geprobeerd.
In outlook nieuwe categorie Thuis gemaakt.
Nieuwe taak gemaakt in Outlook "Grasmaaien" en de categorie Thuis meegegeven.
Na syncen op mijn Palm taak erbij, maar wel unfiled en niet in categorie Thuis. Dit werkt dus niet of ik doe iets niet goed.
Frits
Met citaat reageren
  #6  
Oud 06 augustus 2003, 19:57
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
heb je die catagorie thuis in Keycontacts gemaakt? En probeer het eens andersom: maak een nieuwe catagorie aan op je Palm, koppel een task eraan, en kijk of Outlook dat oppikt? Zo ja, dan zou je nu op Outlook gewoon een task moeten kunnen maken met die catagorie en zou je Palm dat gewoon moeten overnemen.

Had je dit probleem met Pocketmirror ook?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 06 augustus 2003, 21:07
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
nee, in outlook, gebruik Pocketmirror.
Andersom werkt zoals ik eerder omschreven heb: In de Palm een categorie maken, wordt in Outlook zichtbaar als ik het veld Palmcategories in Outlook naar voren haal. In de categorie van outlook zelf komt dit niet terecht.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 06 augustus 2003, 21:16
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik vraag me dus af of Keycontacts alle catagorien uit de master list uit Outlook plukt. Lijkt me eigenlijk niet. Dat kan een reden zijn waarom Keycontacts de catagorie niet als zodanig herkend had, en dat je manueel de catagorie aan moet maken.

En ik heb in Outlook geen Palmcatagories veld... ik gebruik gewoon de catagorieen uit de Master List?

Wellicht dat er iemand anders die ervaring met Keysuite heeft jou even verder kan helpen, want ik merk dat ik advies geef op basis van wat ik weet met Outlook en Pocketmirror, en niet met Keysuite.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #9  
Oud 06 augustus 2003, 22:03
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Frits:

Als ik zonder speciale dingen gedaan te hebben kijk naar Outlook en KeySuite, dan zie ik het volgende:

De taken op de Palm in KeyTasks staat in verschillende categorieën 'A-Vandaag', 'B-Morgen' enzovoort (ja ik heb het Palm Business Book zelf ook gelezen ), en in Outlook komen ik diezelfde categorieën netjes terug. En als ik een taak aan meerdere categorieën toegekend heb zie ik dit terug in Outlook.
Echter: als ik 1 taak in Outlook open, dan zie de Palmcategorie aangevinkt en ik kan kiezen uit de standaard Outlookcategorieën, maar NIET uit de andere Palmcategorieën.

Dus: ik heb in Outlook mijn hoofdlijst categorieën uitgebreid met mijn Palm categorieën en een taak in Outlook gekoppeld aan een extra Palm categorie. Daarna synchroniseren, resultaat: die taak komt nu ook op de Palm netjes in de nieuw toegekende categorie.

Oftewel: in Outlook zul je éénmalig je Palmcategorieën moeten toevoegen aan de Hoofdlijst van categorieën.

Ik hoop dat KeySuite hiermee toch weer een optie wordt. Zelf heb ik DateBk5 niet eens meer in gebruik. Alle iconen en kleuren mis ik heel af en toe, maar ik kan mijn afspraken ook in KeyDate voldoende plannen.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #10  
Oud 10 augustus 2003, 16:57
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Unhappy

Vraag op andere manier gesteld:

Hoe krijg ik mijn Palmcategorieen gesynchroniseerd (met Pocketmirror standard) met de categorieen in Outlook? Volgens mij kan dat alleen door de Palmcategorien zelf ook zichtbaar te maken in Outlook.
Er is geen link tussen de Palmcategorieen en de Outlook categorieen.
Als ik in Outlook een aanmaak en deze vervolgens sync, komt deze in de unfiled te staan. Andersom ook.
Frits
Met citaat reageren
  #11  
Oud 10 augustus 2003, 17:02
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Vreemd?

Bij mij is er wel degelijk een link tussen outlook categories en de catagorien in de ToDo list op de Palm. Maak ik er eentje aan in Outlook, komt deze in Palm, en vice versa.

Dat probeerde ik je ook een paar messages terug te vertellen.

Maar ik neem aan dat je niet bij de vleet catagorieen aanmaakt toch? Als je standaard er een stuk of 5 hebt, dan kun je die toch, eenmaal op beide apparaten aangemaakt, gebruiken?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #12  
Oud 10 augustus 2003, 21:50
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Angry

Bij mij dus niet en daar zoek ik nu juist een oplossing voor. Dan zie ook ook mogelijkheden voor het gebruik van Keysuite. Nu dus niet.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 10 augustus 2003, 21:55
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Frits,

Ik denk dat de oplossing goedkoper is. Even een grote schoonmaak van de Palm houden (met harde reset ), en wellicht Pocketmirror eens een keer uninstalleren, en weer herinstalleren. Doe ik om de zoveel tijd ook weer eens.

Zoeken naar: grote schoonmaak
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #14  
Oud 10 augustus 2003, 21:57
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
@Frits: ik begrijp dat jij Pocketmirror standard gebruikt, dus niet de Pro versie. Wellicht zit daar het probleem, van de pro-versie ondersteund het gebruik van meerdere folders. KeySuite is een vervanger van Pocketmirror Pro, dus zou ik verwachten dat je met KeySuite meer mogelijkheden moet hebben bij het synchroniseren.

@Gazpacho: gebruik jij de pro versie? Of gebruik jij andere software gezien jouw Sony?

Zelf gebruik ik de pro-versie, dus ik kan niets zinnigs zeggen over de (on)mogelijkheden van de standaard versie.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #15  
Oud 10 augustus 2003, 22:01
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Unhappy

Heb ook al aan een opschoon actie gedacht, of zit het verschil toch in Pro versus standaard?
Met citaat reageren
  #16  
Oud 10 augustus 2003, 22:09
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Exclamation

Het is warm, dus even een verlate 2de reactie: dan moet het met Keysuite trialversie toch eigenlijk wel kunnen?
Frits
Met citaat reageren
  #17  
Oud 10 augustus 2003, 22:10
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Volgens mij wel, dat is een volledig werkende versie.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #18  
Oud 10 augustus 2003, 22:14
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Unhappy

Dan ben ik dus weer terug bij mijn eerder hierboven gestelde vraag.
Toch maar eens van scratch beginnen?

Wie gebruikt Pocketmirror standard en kan toch met de categories van Outlook syncen?

Frits
Met citaat reageren
  #19  
Oud 10 augustus 2003, 22:53
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik gebruik PocketmirrorPro omdat ik gek werd van Intellisync Lite, dat spul zouden ze moeten verbieden of iig niet meeleveren zoals bij de SJ22.

Maar op zich heeft het toch niks met de meerdere folders-ondersteuning te maken? Frits gebruikt gewoon Outlook catagorien, en niet de meer-dan-15-catagoriën-folder optie, toch?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #20  
Oud 10 augustus 2003, 22:57
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Lightbulb

Juist! En ik denk dat ik de oplossing gevonden heb.
IUk heb de chapura settings van Pocketmirror aangepast. Ik kan dan kiezen voor de setting met de maximale 15 cat's.
Mijn Palm synct nu. Wordt vervolgd............
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023