Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26 juni 2004, 18:33
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Unhappy De beste keus?

Hallo,

Ik zit echt met een dilemma...
Ik wil voor de vakantie een GPS set voor mijn T3 gaan aanschaffen en heb mezelf door dit forumonderdeel zitten worstelen..
Het lijkr dat voor mij het beste pakket TomTom Navigator BT is, echter ik lees ook over problemen en heb vragen die ik niet beantwoord vindt:
1. Is het geluid in een rijdende auto redelijk verstaanbaar? Ik bedoel, de speaker van de T3 is niet groot en mijn Renault Scénic nu ook niet bepaald de stilste auto...
Ook lees ik over mogelijke ontvangstproblemen veroorzaakt door een reflecterende voorruit..De meeste auto's hebben die toch tegenwoordig? Wellicht zijn er andere Palmclub/forumleden, die dezelfde auto en een T3 + TT hebben en die ervaringen willen delen?

2. TomTom heeft helaas geen kaarten van de USA. Da's jammer, want ik ga regelmatig op reis naar dat land en dan is het toch handig als je daar ook gebruik zou kunnen maken van de T3 met GPS? Ik heb gebeld met TomTom, maar ze blijven vaag over de mogelijke beschikbaarheid van deze kaarten in de toekomst. Ik heb wel weer ergens in dit forum gelezen, dat het mogelijk zou zijn, om bv. kaarten van een andere fabrikant te gebruiken, bv. Mapsonic, die heeft wel kaarten van de USA. Ik begrijp dan echter niet hoe dat kan...Kun je inderdaad gewoon een andere SD-card met kaarten laden van een andere fabrikant, zonder dat de TomTom dan gaat protesteren? En werkt dat dan ook?

Kortom, ik wel wel zoveel mogelijk zekerheid voordat ik zo'n €400 ga investeren. Advies wordt op prijs gesteld. Bijvoorbaat dank..
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 juni 2004, 22:47
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Neem eens de grote TomTom-threads door. Ik geef toe, dat kost veel tijd. Maar het levert ook een surplus aan informatie op.

Een vraag waarvan ik weet dat die niet in die threads behandeld wordt is die van de USA-kaarten.
TomTom heeft een USA-versie. Dus het kaartmateriaal is er ook voor TomTom. Het is hier in Europa alleen niet in de verkoop, voor zover ik weet. Hierover zou je nog door kunnen vragen bij TomTom. Hoe meer kaartmateriaal ze aanbieden hoe meer geld ze kunnen verdienen zou je zeggen.
Kaartmateriaal is, hoewel er maar twee (grote) leveranciers van zijn (Navteq en Teleatlas), niet uitwisselbaar tussen de gps-programma's.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 juni 2004, 10:42
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hallo,

Ik zal de threads nog eens doorlezen, al moet ik zeggen dat je door alle meningen en ervaringen soms nog verder "de weg kwijtraakt"... Ik kreeg het idee over het gebruiken van alternatieve kaarten via deze vraag: http://www.palmclub.nl/forums/showth...hreadid=16682. Maar wellicht kan dit dus helemaal niet.
Waar is die TomTom kaart van de USA te vinden? Ik had namelijk van TomTom gehoord dat hun downlodable kaart van de USA die ze via de site te koop hebben, niet werkt met de Navigator, dus dat gaat niet lukken..
Gisteren overigens net in het nieuws gehoord, dat Europa en de VS nu verder gaan met het Galileo- satellietsysteem, dus wellicht is over een jaar of vier de huidige GPS techniek niet meer bruikbaar..? Maar goed, daar heb je nu niets aan..
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 juni 2004, 10:48
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
1) De TomTom thread is nu zo lang geworden dat er haast geen doorkomen aan is; wellicht is opsplitsen/opschonen oid een oplossing?

2) De T3/TomTom is zeer goed verstaanbaar in mijn zeer lawaaiierige Jeep Cherokee, wel met volume op max, ramen dicht (AC aan) en radio op laag volume.
__________________
//Off Topic
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 juni 2004, 11:14
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Maar wellicht kan dit dus helemaal niet.
Nee, zoals ik zei zijn er twee grote leveranciers van kaartmateriaal. Die leveren puur het kaartmateriaal dat nog geschikt gemaakt moet worden voor de verschillende gps-software door de ontwikkelaars van de programam's zelf.

Citaat:
Waar is die TomTom kaart van de USA te vinden? Ik had namelijk van TomTom gehoord dat hun downlodable kaart van de USA die ze via de site te koop hebben, niet werkt met de Navigator, dus dat gaat niet lukken..
Het is even zoeken. Maar als je naar de TomTom-site surft en je kiest als taal English USA, dan krijg je de USA-versie van de site. Als je vervolgens naar producten surft zie je ook TomTom-navigator for PalmOS (software only) staan, maar dan is het met USA-kaartmateriaal. Stel daar eens een specifieke vraag over aan de helpdesk. Helpdesks geven altijd een zo makkelijk mogelijk antwoord, maar dat is dus niet meer mogelijk bij een heel specifieke vraag .

Citaat:
Galileo- satellietsysteem
Aan Zoeken naar: galileo wordt al een tijdje gewerkt. Getuige ook de ouderdom van de threads over dat onderwerp. Galileo schijnt de Europese tegenhanger te moeten worden van het Amkerikaanse gps.
Het is niet zo dat zodra Galileo de lucht in gaat gps eruit gaat. Dat zou ook niet reëel zijn voor al die duizenden mensen die gps gebruiken, onder wie velen professioneel (scheepvaart, leger, e.d.).

Citaat:
De TomTom thread is nu zo lang geworden dat er haast geen doorkomen aan is; wellicht is opsplitsen/opschonen oid een oplossing?
In het moderatiekamp is de afspraak gemaakt dat bij lange threads (vanaf pak 'm beet 5 pagina's) belangrijk nieuws dat eigenlijk in die lange threads zou kunnen in een nieuwe thread mag. Veder is het nou eenmaal zou dat over populaire en/of discutabele dingen lange threads ontstaan.
Eventueel is het mogelijk met de uitgebreide zoekfunctie threads te doorzoeken.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 juni 2004, 16:19
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hallo,

Ik heb een e-mail gestuurd naar de Amerikaanse website van TomTom, met de vraag over de bestelmogelijkheid van de CDROM met Amerikaanse kaarten voor de TT Navigator. Ben benieuwd naar hun antwoord. Ik blijf het echter wel stug vinden, dat TomTom Nederland me zei dat er bij hun weten geen Amerikaanse kaarten bestonden voor de Navigator....Valt me tegen van zo'n "wereldbedrijf".

En Chris: Toen ik in Amerika woonde had ik een Grand Cherokee. Die was niet lawaaiig, maar had wel vaak motorische problemen. Ik mis die bak nog wel eens..
Met citaat reageren
  #7  
Oud 27 juni 2004, 22:19
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
OT: Mijn Cherokee (geen Grand ) heb ik mee terug genomen uit de VS, lang daar gewoond en kon er ook geen afstand van doen. Zuip alleen wel veel
__________________
//Off Topic
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023