Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Algemene discussies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04 januari 2010, 17:05
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
Homebrew apps

Hallo allemaal,

'k Heb m'n Palm Pre eindelijk aan de praat gekregen. Met dank aan de Mobile Vikings, want via hun SIM-kaart lukte het.

Volgende stap is er enkele apps op krijgen. Er waren enkele essentiële goodies die ik op m'n Palm vaak gebruikte, en nu zou ik gelijkaardige apps op m'n Pre wensen... Met name een beveiligde db voor paswoorden en pin codes e.d.

De app catalog is leeg, maar daarin komt binnen een maandje of twee verandering in lees ik hier? Anyway, voorlopig ga ik eerst de wereld van de Homebrew apps verkennen... Enige tips?

How To: Install Homebrew Apps on the Palm Pre | PreCentral.net

Eerste stap (stap 3) is het activeren van de Developers mode op m'n Palm Pre. Dat ging makkelijk: upupdowndownleftrightleftrightbastart intikken en klaar is kees...

Aan de installatie van de software op m'n PC (stap 2) ben ik nog niet toegekomen...

Alle ervaringen van anderen die dezelfde piste bewandelden zijn welkom!

Wim
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 januari 2010, 23:44
nlspek04 nlspek04 is offline
Senior lid
Voornaam: Paul
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Locatie: Utrecht
Berichten: 92
De eerste homebrew app die ik heb geïnstalleerd is fileCoaster. Dit is een soort homebrew variant op de App Catalog (nu 316 applicaties).

Nu je overigens dit pad aan het bewandelen bent kun je ook overwegen de App Catalog van WebOS 1.1.2 terug te zetten op je telefoon. In deze link kun je vinden hoe dat te doen. Hiermee is het mij gelukt om Classic te installeren; de PalmOS emulator van Motion Apps waarmee je de oude PalmOS applicaties kunt blijven gebruiken.
__________________

I will live forever or die in the attempt

Laatst gewijzigd door nlspek04; 04 januari 2010 om 23:52. Reden: Aanvulling tip Classic
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 januari 2010, 11:51
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
Nu de app catalog ook via het web te besurfen is ben ik er eens in gaan kijken voor ik m'n pre dit WE aan de manipulaties onderwerp om de homebrew apps te gaan gebruiken. Als ik het zo zie zitten de apps die ik eigelijk nodig heb allemaal in de officiële app catalog. Wat zeveren al die mannen nu dat de app catalog te klein is??

Vermits de apps blijkbaar toch binnenkort voor iedereen downloadbaar zullen zijn incl Europa (?? fingers crossed) ga ik dat moment voorlopig afwachten.

Wim
Met citaat reageren
  #4  
Oud 08 januari 2010, 23:34
nlspek04 nlspek04 is offline
Senior lid
Voornaam: Paul
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Locatie: Utrecht
Berichten: 92
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
Nu de app catalog ook via het web te besurfen is ben ik er eens in gaan kijken voor ik m'n pre dit WE aan de manipulaties onderwerp om de homebrew apps te gaan gebruiken. Als ik het zo zie zitten de apps die ik eigelijk nodig heb allemaal in de officiële app catalog. Wat zeveren al die mannen nu dat de app catalog te klein is??
Zit je misschien nog op de eerste versie van WebOS (1.1.3)? Het probleem met de slecht gevulde app catalog is er (vanaf) versie 1.3.1. Via "Device Information" kun je zien welke versie je draait.
__________________

I will live forever or die in the attempt
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 januari 2010, 09:19
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nlspek04 Bekijk bericht
Zit je misschien nog op de eerste versie van WebOS (1.1.3)? Het probleem met de slecht gevulde app catalog is er (vanaf) versie 1.3.1. Via "Device Information" kun je zien welke versie je draait.
Nee hoor ik zit op de laatste firmware. En ik had het niet echt over de app die voor ons hier ter beschikking zijn, want dat is inderdaad triest. De app catalog is ook bij mij leeg.

Maar ik lees overal op 't web dat WebOS onderdoet voor andere platformen omwille van de beperkte app catalog. Ik begrijp dat de andere uitgebreider zijn, maar nu ik de app catalog (zoals die in de States open staat) bekijk op de sites waar hij vrijgegeven wordt, dan begrijp ik het niet zo goed waarom dat zo zwaar door zou moeten wegen.

Intss is wel gebleken dat Palm met Europa enkel de landen bedoelt waar de pre "officieel" verkocht wordt (dixit Rubinstein), dus is 't weer wachten tot er ook een WebOS toestel in de Benelux wordt verkocht? Of toch maar de Homebrew apps? Maar de app catalog bevat wel enkele apps die ik wil...

Wim
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 januari 2010, 21:32
joblamie joblamie is offline
Lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 30 december 2009
Berichten: 43
Sinds gisteren ook homebrew apps geinstalleerd. Zit ook niet zo héél veel tussen mijn inziens. Wel meer dan in de officiele app catalog. Valt er niet aan de Amerikaanse app catalog te komen door Amerikaanse firmware te installeren?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 januari 2010, 23:26
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Nee, ik heb sprint 1.3.5.1 geinstalleerd en ook beperkte apps. Maar je kan nu wel alle apps ZIEN, (niet downloaden/kopen). Dat gaat via Preware
Met citaat reageren
  #8  
Oud 17 januari 2010, 22:10
Upke Upke is offline
Senior lid
Voornaam: Martijn
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 15 oktober 2005
Locatie: Veldhoven
Berichten: 70
Stuur een bericht via MSN naar Upke
Ik word helemaal gek van die restricties. Eerder gebruikte ik een twitter client, Twee Free om gewoon twits van vrienden te volgen. Nu kan ik dit programma niet meer downloaden. (sinds patch 1.3.5.1)
Met citaat reageren
  #9  
Oud 19 januari 2010, 11:17
joblamie joblamie is offline
Lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 30 december 2009
Berichten: 43
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dick99999 Bekijk bericht
Nee, ik heb sprint 1.3.5.1 geinstalleerd en ook beperkte apps. Maar je kan nu wel alle apps ZIEN, (niet downloaden/kopen). Dat gaat via Preware
Preware geinstalleerd en inderdaad een hoop apps die alsnog doorverwijzen naar de App Catalog waardoor je alsnog niet kan downloaden. Jammer maar helaas.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 21 januari 2010, 13:15
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Ze zijn het betaalmechanisme aan het fixen. Ik mailde laatst met SplashID en die zeggen dat Palm 'very soon' met de internationale app store komt en daar kijken ze zelf enorm naar uit want ze willen graag hun password/wallet tools beschikbaar stellen voor o.a. mij. (Duitse Pre op Vodafone Zakelijk NL)
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #11  
Oud 21 januari 2010, 14:27
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MendriX Bekijk bericht
Ze zijn het betaalmechanisme aan het fixen. Ik mailde laatst met SplashID en die zeggen dat Palm 'very soon' met de internationale app store komt en daar kijken ze zelf enorm naar uit want ze willen graag hun password/wallet tools beschikbaar stellen voor o.a. mij. (Duitse Pre op Vodafone Zakelijk NL)
Ik las idd gisteren iets op precentral dat me in die richting deed denken. De post was al een weekje oud, maar een Belgisch lid (mogelijk ook actief hier?) meldde van een dev contact bij Palm het volgende doorgekregen te hebben mbt de beschikbaarheid van de app catalog in België:
Citaat:
I just learned that this is not a bug; Belgium isn’t on the list of countries where the Palm App Catalog is currently supported. My understanding is that we will be adding Belgium soon.
Adding Belgium soon dus. Maar in het huidige business model met facturatie via de provider werkt dat natuurlijk niet vermits Palm geen officiële contacten heeft met andere providers dat deze via dewelke de betalende apps toch beschikbaar zijn.

Een aangepast betaalmechanisme is bittere noodzaak (registratie van betalingsgegevens in het profiel bij Palm?) als wij in de Benelux ook ten volle van de app catalog gebruik willen kunnen maken. Ik kijk er in elk geval naar uit!! (en wacht dus nog wat langer met de Homebrew apps).

Goed nieuws, laat ons hopen dat we 't bij 't rechte eind hebben...

tx, Wim
Met citaat reageren
  #12  
Oud 22 januari 2010, 09:42
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
Gister avond via Wifi nog eens de App Catalog geopend. Zonder reden eigenlijk...



Verbazing alom... Er staan plots 170 apps in m'n catalog, waar voordien steeds een zwart gat gaapte.

Allemaal gratis apps weliswaar, maar er zitten toch enkele handige exemplaren tussen, o.a. de Classic.

Dus nu nog gewoon wachten tot we ook aan de betalende apps kunnen buiten de provider om en we zijn volledig evenwaardige WebOS-burgers!

Ik installeerde al een tiental apps, maar zal ze allicht niet allemaal op m'n telefoon houden. 't Moet een beetje overzichtelijk blijven. Ik heb immers nog niet uitgevist of ik een 4de pagina in de launcher kan toevoegen, want 3 pagina's zijn eigenlijk te weinig voor een degelijke organisatie. Bovendien zijn er enkele betalende apps waar ik ook nog naar uitkijk ze op m'n Pre te installeren van zodra dat kan...

Wim
Met citaat reageren
  #13  
Oud 22 januari 2010, 10:54
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
Gister avond via Wifi nog eens de App Catalog geopend. Zonder reden eigenlijk...
dagelijks open in de app catalog; om zeker te zijn..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
Verbazing alom... Er staan plots 170 apps in m'n catalog, waar voordien steeds een zwart gat gaapte.
zoals eerder (en elders) gemeld, niets veranderd bij mij, nog via WiFi of via 3G..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
Ik installeerde al een tiental apps, maar zal ze allicht niet allemaal op m'n telefoon houden. 't Moet een beetje overzichtelijk blijven. Ik heb immers nog niet uitgevist of ik een 4de pagina in de launcher kan toevoegen, want 3 pagina's zijn eigenlijk te weinig voor een degelijke organisatie.
bij de haks zijn er twee waarbij je extra pagina's kan toevoegen, een aanrader!
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #14  
Oud 22 januari 2010, 11:31
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d age Bekijk bericht
dagelijks open in de app catalog; om zeker te zijn..
Dat was ook zo'n beetje m'n redenering...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d age Bekijk bericht
zoals eerder (en elders) gemeld, niets veranderd bij mij, nog via WiFi of via 3G..
Bizar... Ik checkte van morgen ook nog eens, en installeerde nog een tweetal extra apps tijdens 't onbijt.

Welke FW heb je? Ik zit op de laatste O2 firmware: 1.3.5.2. Mijn configuratie is World Ready 1.2.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d age Bekijk bericht
bij de haks zijn er twee waarbij je extra pagina's kan toevoegen, een aanrader!
Da's via Homebrew dan?

Wim
Met citaat reageren
  #15  
Oud 24 januari 2010, 12:41
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
zeer raar he, mijn app catalog heeft nog steeds niets; zelfde firmware en world ready..
bizar. heb jij die dan via O2 geactiveerd?

ik heb alles hier gewoon via Mobistar gedaan, mss is dat het mogelijke verschil?!

via homebrew kan je inderdaad heel wat nuttige haks vinden!
heb er een 10tal reeds geïnstalleerd..
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #16  
Oud 24 januari 2010, 13:05
joblamie joblamie is offline
Lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 30 december 2009
Berichten: 43
Bedoelen jullie hier 'niets' letterlijk of gewoon heel weinig?
Met citaat reageren
  #17  
Oud 24 januari 2010, 13:20
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Het verwardt mij ook wat. Maar als ik in de App Catalog kijk dan zie ik bij 'Recent' er 169 staan in totaal. Ik heb er ook wat geinstalleerd. Bij Preware zie ik er nog meer, maar die heb ik uitgezet want ik wil niets zien dat ik toch niet kan installeren om het voor mijn land niet beschikbaar is. Ik heb overigens webOS 1.3.5.2, World Ready 1.2, QWERTZ, model P100EUE. Ik werk overigens nu via WIFI, al heb ik Vodafone NL Business.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #18  
Oud 24 januari 2010, 13:40
joblamie joblamie is offline
Lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 30 december 2009
Berichten: 43
Ook hier Palm webOS 1.3.5.2 World Ready 1.2 QWERTZ model P100EUE, maar dan met T-Mobile NL. Gewoon downloadbare apps in de App Catelog al is het niet veel; inderdaad 169 in totaal bij 'Recent'. Exact dezelfde situatie als bij MendriX hierboven dus.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 24 januari 2010, 14:08
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
het gaat over NUL (lees: 0 ) apps!

de ene heeft er wel, de andere geen...

mss wel interessant dat wij allemaal deze lijst gaan aanvullen:
The official list of unofficial GSM Pre Users - PreCentral Forums
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #20  
Oud 24 januari 2010, 14:31
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Nou ja, in die lijst willen ze geloof ik alleen mensen die 0 items in de app lijst yien, dus mij niet. Maar eerlijk gezegd vind ik 170 free apps ook nog veelte mager voor wat er mogelijk zou moeten zijn zonder land-limiet en met een creditcard!
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023