Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27 augustus 2002, 19:28
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
2 nieuwe palms?!


Van Palminfocenter.com:

Lees hier het bericht.
__________________
Word wordt nooit Perfect
  #2  
Oud 27 augustus 2002, 22:34
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik vraag me toch af of er nog wel een markt is voor een PalmOS4.1 handheld met 2mb RAM en slechts 2 knoppen aan de voorkant, die dan onder de 100 dollar (= niet euro´s ) verkocht gaat worden. Aan de andere kant kan het een goede zet zijn om mensen aan de handheld te krijgen, net zoals bij GSM´s gedaan is.
  #3  
Oud 28 augustus 2002, 03:29
Richy Costa Richy Costa is offline
De Tropische Verrassing
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 10 juli 2002
Locatie: Costa Rica
Berichten: 62
De discussie op PIC richt zich vnl. op het feit of de Tungsten niet in feite de Oslo is met een andere naam. Zoals ik al eerder meldde denk ik niet dat ze een Palm met een schuif op de markt brengen temeer omdat dan volgens mij de peripherals niet meer passen en dat was juist een van Palm´s speerpunten in de M serie. Of zouden ze stiekum met een M high end model uitkomen en Tungsten Veld en Zire voor de goedkope modellen hebben bewaard? Heeft iemand hier een mening over?
__________________
Show me your Palm and I will tell you who you are.
  #4  
Oud 28 augustus 2002, 15:11
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Die Oslo had een schuifsysteem, maar aan de onderkant van dat schuifbare gedeelte zit in mijn ogen de connector. Nu was die Oslo vrij hoekig, maar als je die dezelfde ronding geeft als de m5xx-serie, moet het weer passen.

Wat betreft die namen: Bij Palm schijnt het gebruikelijk te zijn om met codenamen te werken en tot nu toe hebben alle Palm´s nummers gekregen.
  #5  
Oud 30 augustus 2002, 12:59
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Update op PalmInfoCenter

PalmInfoCenter komt met extra informatie over de mogelijke nieuwe modellen van Palm, uiteraard blijven het geruchten, maar dat maakt PIC juist zo leuk:
According to this source, which the site characterizes as very reliable, the names "Tungsten" and "Zire" will be the names for product lines, like the way Handspring makes the Visor and Treo lines. The Tungsten line will be high end and run Palm OS 5, while the Zire line will be entry-level and run OS 4.

Verder staat er niet veel meer te lezen, dan wat al bekend was.
Eind oktober zouden we meer moeten weten, want dan worden deze apparaten verwacht volgens PIC.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #6  
Oud 30 augustus 2002, 20:09
Richy Costa Richy Costa is offline
De Tropische Verrassing
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 10 juli 2002
Locatie: Costa Rica
Berichten: 62
Inderdaad niet veel nieuws te lezen en dus kunnen we lekker zelf gaan speculeren. Wat wel zeker lijkt is dat de naam Palm van de Hardware gaat verdwijnen omdat de naam Palm aan PalmSource wordt vergeven. Tungsten zou dus merk en modelnaam zijn. Prijs schijnt zo rond de 500 dollar te gaan liggen, hetgeen mij een beetje duur lijkt gezien de toeters en bellen die Sony biedt voor minder geld. Er schijnt in ieder geval een MMC/SD slot op te zitten hetgeen mij blij stemt wat betreft het gebruik van oude peripherals. Ik hoop dat ze er een goede browser op hebben zitten die Javascript en dergelijke accepteert. Er zit Bluetooth op, wat leuk is voor de toekomst. Misschien dat er nu meer fabrikanten van printers e.d. ook Bluetooth gaan integreren in hun produkten zodat je op kantoor geen kabels meer nodig hebt. Ook zou je via internet (of een machine op straat) je Palm met krediet kunnen laden en aankopen doen via street vending machines (treinkaartjes, blikjes fris e.d.). Een soort chipknip dus. Nu nog GPS integreren en ik koop er een.
__________________
Show me your Palm and I will tell you who you are.
  #7  
Oud 31 augustus 2002, 11:42
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Het zou uit marketing oogpunt bijzonder onverstandig zijn om de merknaam Palm te laten vallen ten gunste van twee verschillende nieuwe namen. Dat zal dan ook niet gebeuren, lijkt me.
  #8  
Oud 02 september 2002, 18:45
Richy Costa Richy Costa is offline
De Tropische Verrassing
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 10 juli 2002
Locatie: Costa Rica
Berichten: 62
Nee. Het ziet er naar uit dat PalmSource de Palm naam houdt en dat Palm naar een nieuwe naam moet zoeken. Ze zouden dan met een nieuwe handheld op OS5 gelijk naam kunnen maken (of kunnen verliezen, natuurlijk). Zire, Tungsten en Veld zijn drie namen die zijn gedeponeerd door Palm en dat lijken dus de nieuwe namen te worden van de nieuwe PDA's. Palm heeft er drie aangekondigd. Sommigen zeggen dat het slechts werknamen zijn. Destijds heette de m500 bijvoorbeeld Tornado. Wat ik niet weet, en het zou leuk zijn als iemand daar het antwoord op weet, is of destijds de naam Tornado ook is gedeponeerd. Daar zouden we uit af kunnen leiden of het alleen een werknaam betreft of daadwerkelijk de naam van de nieuwe Palm.
__________________
Show me your Palm and I will tell you who you are.
  #9  
Oud 02 september 2002, 20:42
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Wat moet PalmSource met de merknaam Palm als hun eigen naam al PalmSource is? Het moederbedrijf zou dan ineens op zoek moeten naar een nieuwe naam. Persoonlijk vind ik dat vreemd. Als het zo is, moeten ze toch wel een mooi verhaal hebben, want ik zie er de logica en met name het voordeel niet van in.
  #10  
Oud 02 september 2002, 23:20
Richy Costa Richy Costa is offline
De Tropische Verrassing
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 10 juli 2002
Locatie: Costa Rica
Berichten: 62
Vergeet niet dat PalmSource en PalmSolutions nu twee volkomen onafhankelijke bedrijven zijn en er dus geen sprake meer is van een moederbedrijf. Aangezien deze twee bedrijven elkaar, in theorie, kunnen gaan beconcurreren is er wel degelijk sprake van een belangenconflict en volgens het Trademark licentie reglement zal 1 van de bedrijven zijn referentie aan Palm moeten opgeven. Waarom dat dan PalmSolutions zal zijn ligt opgesloten in het feit dat PalmSolutions een hardware bedrijf is en zijn nieuwe produkten met telkens een ander naam op de markt kan zetten (Zire, Veld en Tungsten), terwijl PalmSource meer gebaat is bij het op de markt zetten van hun produkt voorafgegaan door Palm zoals Palm OS5, Palm OS6. Hetzelfde gebeurde bij de split-up van AT&T dat verder ging als AT&T, GIS en Lucent.
__________________
Show me your Palm and I will tell you who you are.
  #11  
Oud 03 september 2002, 14:50
mschapen's schermafbeelding
mschapen mschapen is offline
En nog een lid
Voornaam: Martin
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 39
Een software- en een hardware-bedrijf zijn toch complementair en niet concurrerend?

Bovendien, in de tekst van PIC staat "... the names Tungsten and Zire will be the names for product lines, like the way Handspring makes the Visor and Treo lines ..."

Dit interpreteer ik als een "Palm Tungsten" en een "Palm Zire", net zoals je de "Handspring Visor" en de "Handspring Treo" hebt.

Martin
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023