Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Centro

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08 april 2009, 16:58
jandc jandc is offline
Senior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 07 maart 2005
Berichten: 64
(geen) bereik Centro

Als ik met de Centro in het buitenland zit, verliest hij meestal zijn bereik: hij geeft dan aan dat hij enkel noodoproepen kan doen.
Ik heb dit zo goed als altijd voor als ik in het buitenland ben; heel af en toe ook in eigen land.
SIMkaart is van Mobistar (B). Andere Mobistar gebruikers van het gezelschap hebben zeer vaak nog zeer goede ontvangst, als mijn Centro het in bovenstaande omstandigheden laat afweten.
Batterij eruit en opnieuw opstarten geeft meestal terug verbinding, voor even ... kort nadien terug 'enkel noodoproepen'.
Is dit een gekend probleem van de Centro (zwakke ontvangst?).
Heb er weinig extra app's op staan. Wel TakePhone.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 april 2009, 20:39
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik gebruik een Centro met een NL Vodafone SIM en heb absoluut geen problemen, ook niet in het buitenland.

De Centro heeft niet de beste ontvangst van mobiele telefoons, maar het werkt wel.

En TakePhone is een prima app om je contacten en telefoongebruik te verbeteren, maar bij mijn weten doet dit programma niets aan de ontvangst zelf.

Gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 april 2009, 21:02
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Kijk eens naar de instellingen als je in de telefoon applicatie zit. Ga naar het menu Options en kies dan Select Network..

Als het goed is gaat de Centro dan zoeken naar netwerken en krijg je een overzicht. Je kan daar ook kiezen voor 'automatic mode'. Ik neem aan dat de Centro dan automatisch z'n netwerk wisselt als daar aanleiding toe is (bijvoorbeeld geen ontvangst).
Met citaat reageren
  #4  
Oud 08 april 2009, 23:05
jandc jandc is offline
Senior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 07 maart 2005
Berichten: 64
Inderdaad: na even zoeken geeft mijn centro de drie Belgische providers weer. Als ik op 'automatic mode' klik, sluit deze pagina, en ga ik vanzelf terug naar de phone applicatie. Hoe zie ik of die al dan niet geactiveerd staat?

Ik meen mij te herinneren van vroegere situaties dat ik al eens geprobeerd hab om via deze weg naar een netwerk te zoeken, als ik weer es geen bereik had. Toen kreeg ik enkel als resultaat "geen netwerk". Terwijl er naast mij mensen zaten wiens GSM zo goed als volle bereik aangaven.

Volgende week zit ik weer een paar dagen in Frankrijk en zal ik moeten roamen. Ik zal dan nog es proberen met deze functie.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 april 2009, 17:08
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Ik heb iets soortgelijks gehad toen ik nog via Telfort belde. Sinds ik ben overgestapt op Vodafone heb ik nergens meer last van.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 09 april 2009, 20:00
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rup. Bekijk bericht
Ik heb iets soortgelijks gehad toen ik nog via Telfort belde. Sinds ik ben overgestapt op Vodafone heb ik nergens meer last van.
ik ben mobistar en centro gebruiker en heb hier geen last van..
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #7  
Oud 09 april 2009, 23:24
jandc jandc is offline
Senior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 07 maart 2005
Berichten: 64
Wisselen van provider zit er niet in. Ik gebruik m'n centro met een werkabonnement. Kan de SIMkaart hier iets mee te maken hebben? Ik heb nog een heel oude simkaart, van toen de GSM's nog bijna zo groot als 'bakstenen' waren.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 10 april 2009, 08:21
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Een nieuwe SIM kaart kan geen kwaad.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #9  
Oud 10 april 2009, 13:23
jandc jandc is offline
Senior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 07 maart 2005
Berichten: 64
Voilà, nieuwe SIMkaart erin. Bedankt Mobistar, dit was in minder dan 5 minuten geregeld.
Ik ben benieuwd of dit effect heeft: volgende week ben ik in Frankrijk. Ik zal iets laten weten.

Waar in de Centro kan ik de pincode van de SIMkaart wijzigen? Ik vind dit niet direct, en heb graag mijn oude pincode terug.

EDIT: heb ondertussen gevonden waar je de pincode moet wijzigen: in phone app kiezen voor phone lock.

Laatst gewijzigd door jandc; 10 april 2009 om 14:53.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023