Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #11  
Oud 24 november 2002, 09:38
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Ieder heeft zijn/haar eigen redenen om een bepaald merk te kopen. Dat heeft heus niet altijd met 'het beste' merk (wat is dat trouwens...) te maken.

Al jaren ben ik jaloers op die mooie schermen van Sony, in vergelijking met mijn Palm V. Maar voor mijn gebruik (niet al te licht) vind ik een Sony nogal eens fragiel (nogmaals: hij is het waarschijnlijk niet!) overkomen, met al zijn knopjes, wieltjes, uitsparinkjes, etc. Binnen de kortste keren zou die bij mij vol zitten met troep. Bovendien ga ik er vaak niet al te zachtzinnig mee om (Ik draag geen pak en werk niet . onder kantoor-omstandigheden). Mijn V is heel wat keren gevallen (in case, dus die beschermde hem voor een deel). Eén keer met een kapot scherm als gevolg, maar verder nooit wat. Geen ruzie dus, want dat zou de Clie misschien ook hebben overleefd.
En of het schuifmechanisme van de TT het langer volhoudt dan het draaischerm van de Sony kan ik ook niet beoordelen. De toekomst zal het je vertellen.

De meeste extra functies van de Clie (MP3, camera) zijn totaal niet aan mij besteed. Met al die toeters en bellen komt het als speelgoed op me over. Maar voor sommige beroepen kan een ingebouwd cameraatje best handig zijn, en bij lange autoritten of saaie vergaderingen is een MP3-speler wellicht een verademing. Niet voor mij dus.
Daarom zou de SJ-30 nog het meest in mijn buurt komen.

Toch heb ik voor de TT gekozen om zijn zakelijke, solide, degelijke, misschien zelfs sobere uitstraling. In zijn algemeenheid heeft Palm met al zijn modellen dat wel. Meteen een case erbij gekocht. En nu maar zien of die het ook zo lang volhoudt als mijn V (die trouwens nu een nieuw leven gaat leiden bij mijn vrouw).

Samengevat: ik wil niets negatiefs over de Clie horen maar ook geen agressief gekissebis over welk merk beter is. Misschien moet die nog worden uitgevonden.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023