Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13 maart 2012, 15:18
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
WiFi File Sharing

Beste allen,

Voor zover jullie het nog niet zelf ontdekt hebben, wil ik graag de aandacht vestigen op een heel handig programmaatje dat sinds vandaag via Preware wordt verspreid, te weten WiFi File Sharing.

Eenmaal geïnstalleerd (samen met nog twee noodzakelijke patches, die automatisch worden mee-geïnstalleerd), prijkt je Pre3 onder Netwerk in een Windows filer window. Het uitwisselen van bestanden is daarmee zeer eenvoudig geworden.

Nu ging dat uitwisselen ook wel met een USB-kabeltje, maar het nadeel daarvan - voor mij althans - was dat ik vaak vergat de Pre3 'uit te werpen' alvorens het kabeltje weer los te maken. Het gevolg daarvan was dat ik niet opnieuw contact kon maken en dat Windows, als ik dat toch probeerde, helemaal vast kon lopen.

Om dit probleem uit de wereld te helpen, had ik het programmaatje WiFi Media Sync aangeschaft, dat echter slechts toegang tot één enkel mapje geeft en dat nogal wat voorbereidende handelingen vergt.

Met dit nieuwe WiFi File Sharing gaat alles zeer soepel en snel.
En gratis!

Vriendelijke groet,
Paul Sprangers

Laatst gewijzigd door Paul Sprangers; 13 maart 2012 om 17:17. Reden: Er stond twee keer 'nog'
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 maart 2012, 16:36
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Beetje luie vraag: werkt dit ook zo met Mac OS/X? Of is dit puur voor Windows?

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 maart 2012, 17:11
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
Ja hoor, het werkt ook met Mac OS/X.

Vreemd genoeg noemt de beschrijving alleen Windows, maar zojuist heb ik het eventjes met de MacBook van mijn vrouw geprobeerd en alles werkt zondermeer.

Vriendelijke groet,
Paul Sprangers
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 maart 2012, 18:11
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 maart 2012, 21:51
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ah, nuttig. Die had ik nog niet gevonden.

Er is ook een programma genaamd Wifi TP File Browser welke een soort web/fileserver start. Als je binnen hetzelfde netwerk inlogt op het IP-adres van je toestel (Pre3 of TouchPad, andere toestellen werken niet, meen ik) kan je navigeren door je bestanden heen. Dat werkt voor ieder apparaat in je WiFi netwerk met een browser. Wellicht is dat handig als je iets uit wilt wisselen met een ander.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 02 mei 2012, 10:49
Etzel's schermafbeelding
Etzel Etzel is offline
Forumbikkel
Voornaam: Etzel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 06 augustus 2006
Locatie: Twente
Berichten: 351
Stuur een bericht via Skype™ naar Etzel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Sprangers Bekijk bericht
...te weten WiFi File Sharing. Eenmaal geïnstalleerd (samen met nog twee noodzakelijke patches, die automatisch worden mee-geïnstalleerd), prijkt je Pre3 onder Netwerk in een Windows filer window...
Ik heb het programma vanuit Preware gedownload/geinstalleerd op mijn Pre2, maar 't werkt niet. Heb ook niet gezien dat er nog 2 noodzakelijke patches werden gezien, maar de eerste install is van een maand geleden dus misschien heb ik die gemist (wie weet welke namen het zijn? dan kan ik het nazien...).

Na een eerste keer opstarten krijg je een info scherm met een dismiss button. Daarna (en ook na volgende keren opstarten) een zwart scherm met het programmasymbool, met linksonder een about button (klikbaar) en rechtsonder een preferences button (maar die is niet klikbaar). En linksboven de launcher is niet te launchen.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
__________________
Pixi Plus (mei 2012) + HP TouchPad 32GB (sep 2011) + Palm Pre 2 (mrt 2011) - Palm Treo 750 (feb 2007) - Palm Tungsten T (mei 2005) - Palm IIIc (2001) - Palm III (1998)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023