Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15 november 2003, 17:22
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Question Tungsten T2 en problemen screenprotector

Iemand al eens het probleem gehad dat de screenprotector aan de onderkant (waar de T en de T2 en T3 in- en uitschuiven) een beetje ging wrijven tegen het schuifmechanisme wat dan weer problemen gaf met het inschuiven? Ik heb net een andere T2 ontvangen omdat de eerste die ik tweedehands via het Internet had gekocht in gesloten toestand niet meer reageerde op screentaps, de 5-way navigator werkte in gesloten toestand ook niet. Het viel me toen op, dat er een screenprotector op zat die "een beetje dik" leek voor het scherm. In geopende toestand werkte alles wel. Ik heb toen de protector eraf gehaald maar dat maakte niks meer uit. Nieuwe ontvangen (andere in elk geval) en een Cleartouch erop geplakt.... Ging een paar dagen goed, daarna een keer geopend (nachtje open laten staan) en weer gesloten. En hoppa, schermpje reageerde niet meer op taps. Protector eraf en gelukkig werkte alles weer normaal. Nu gewoon de protector afgeknipt tot aan het graffiti-gedeelte en probleem opgelost....alleen niet zo elegant vrees ik. Ben ik de enige die dit heeft en moet ik misschien een andere protector gaan gebruiken als ik het hele scherm wil bestrijken?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 november 2003, 17:45
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Ik gebruik op mijn huidige Zire71 ook een screenprotector (brando). Toen ik deze plaatste merk ik dat het scherm niet meer reageerde. Ik ben er achter gekomen dat de protector in de hoek tussen het scherm en de body terecht was gekomen, waardoor er een te hoge druk onstond in de hoek van het scherm. Nadat ik hem eraf gehaald had was er niks aan de hand.

Probleem is dus dat een protector een bepaalde druk op het scherm uit kan oefenen als deze te dik is (T|Tx), of bekneld raakt. Misschien is het gewoon een kwestie van de protector even verplaatsen tot deze wel goed ligt. Misschien een beetje knullig, maar dat lijkt de enigste optie. Mijn protector ligt nu bij het 'menu' icoontje op mijn silk-screen half op de rand van de body. Niet dat ik er echt last van heb, maar charmant is anders.
__________________
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 november 2003, 20:09
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
verplaatsen

Verplaatsen lijkt me geen optie omdat de protector overal zo vlak lag als mogelijk. Door het geschuif wordt de protector op het "schuifvlak" een beetje gekreukeld als je pech hebt en dan zijn de poppen aan het dansen: de druk waar jij het over hebt, treedt dan waarschijnlijk op.
Door de protector af te knippen op het gedeelte waar het geschuif plaatsvindt, gebeurt dat "kreukelen" of "oprollen" niet meer en zijn de problemen verleden tijd. Het lijkt me dus een ingebakken sliderprobleem waar misschien alleen heel dunne screenprotectors geen last van hoeven te hebben.
Ik denk dat als je heeeeel voorzichtig bent met het in- en uitschuiven van de slider, het minder gauw zal gebeuren. Voor mij is de Palm een gebruiksvoorwerp en niet een troetelgadget dus heb ik daar wat moeite mee. Ach ja, je kunt niet alles hebben.....verder is het een topapparaatje vind ik.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023