Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17 november 2003, 20:23
sieling's schermafbeelding
sieling sieling is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 58
Tungsten in debug??

Heeft iemand een idee? Ik krijg mijn tungsten t niet in debug mode. De pagedown met de resetknop resulteert bij mij in zwart scherm het blokje linksboven zie ik niet. Dus kan ik ook geen upgrade van mijn os realiseren. Doe ik iets fout werkt het bij de tungsten anders?
__________________
w're all just prisoners of our own device
(The Eagles)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 november 2003, 20:30
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Re: Tungsten in debug??

Citaat:
Op 17-11-2003, om 21:23 heeft sieling dit gezegd in bericht #1
Heeft iemand een idee? Ik krijg mijn tungsten t niet in debug mode. De pagedown met de resetknop resulteert bij mij in zwart scherm het blokje linksboven zie ik niet. Dus kan ik ook geen upgrade van mijn os realiseren. Doe ik iets fout werkt het bij de tungsten anders?
Probeer het anders terwijl je tegelijk de pageup & pagedown button ingedrukt houdt en dan op de resetknop drukt. Het kan natuurlijk ook zijn dat je niet goed op het d-pad drukt (door de vorm ervan) waardoor de palm niet doorheeft dat je op de pageup-knop drukt.
Denk overigens wel aan de wijze tip van opa: http://www.palmclub.nl/forums/showth...7382#post27382
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 november 2003, 21:36
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Mag ik vragen welke update dat is? Gaat de grote Tungsten|T patch in je ROM dan? Dat wist ik niet. Maar dat is de enige mogelijke update, lijkt me.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 november 2003, 21:41
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Misschien heb je wat aan de 8e post in deze thread:

http://www.palmonecity.com/forums/sh...ighlight=debug

Carel
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 november 2003, 12:25
sieling's schermafbeelding
sieling sieling is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 58
ROM van devzone

Zoals gezegd de rom komt vanuit de ontwikkeling's omgeving van palm. Aanmelden wachtwoord et cetera
maar ben ik nu gek of is de tungsten gek
kan iemand mijn handeling nadoen op zijn eigen tungsten druk d-knop naar beneden. Druk tegelijkertijd in de achterkant de resetknop. Bij mij is het resultaat een stervend scherm in plaats van het knipperende blokje. Als het aan mijn tungsten ligt ben ik hem terug naar de winkel. Want dan is ie kapot en ik heb nog garantie.
__________________
w're all just prisoners of our own device
(The Eagles)
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 november 2003, 15:37
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik denk niet dat je dergelijke ROM files kan laden op je Palm, laat ik dat voorop stellen. Daarbij is zoiets volgens mij illegaal. Dus ik neem aan dat Palm dat geblokkeerd heeft.

Maar de Tungsten moet wel in debug mode kunnen komen natuurlijk.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 november 2003, 16:00
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 18-11-2003, om 16:37 heeft domo dit gezegd in bericht #6
Ik denk niet dat je dergelijke ROM files kan laden op je Palm, laat ik dat voorop stellen. Daarbij is zoiets volgens mij illegaal. Dus ik neem aan dat Palm dat geblokkeerd heeft.

Maar de Tungsten moet wel in debug mode kunnen komen natuurlijk.
Domo, volgens mij kun je wel (legaal!) ROM-images downloaden van PalmOS. Ik heb er ook wel eens naar gekeken en ik kan me inderdaad herinneren dat je je moet aanmelden, een aantal dagen moet wachten en dan toegang kon krijgen tot de ROM-images. Het is volgens mij bedoeld voor software-ontwikkelaars die hun software natuurlijk in zoveel mogelijk apparaten willen testen zonder dat ze daarvoor al die apparaten moeten kopen. Misschien vergis ik me, maar volgens mij is dat waar Sieling op doelt. Misschien moet hij zelf even wat duidelijkheid verschaffen anders springt Kermit uit zijn vel .
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 november 2003, 19:37
sieling's schermafbeelding
sieling sieling is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 58
Kl opt!!!

Citaat:
Op 18-11-2003, om 17:00 heeft metck dit gezegd in bericht #7


Domo, volgens mij kun je wel (legaal!) ROM-images downloaden van PalmOS. Ik heb er ook wel eens naar gekeken en ik kan me inderdaad herinneren dat je je moet aanmelden, een aantal dagen moet wachten en dan toegang kon krijgen tot de ROM-images. Het is volgens mij bedoeld voor software-ontwikkelaars die hun software natuurlijk in zoveel mogelijk apparaten willen testen zonder dat ze daarvoor al die apparaten moeten kopen. Misschien vergis ik me, maar volgens mij is dat waar Sieling op doelt. Misschien moet hij zelf even wat duidelijkheid verschaffen anders springt Kermit uit zijn vel .
beste Domo , metck heeft helemaal gelijk volgens mij ben ik geheel legaal bezig.

De licentie meldt:PalmSource hereby grants Licensee a limited, non-exclusive, non-assignable license to use the Software, in object code form only, solely for the purpose of evaluating and testing the Software for Licensee's own benefit and use.

En dat wil ik dus proberen... mijn probleem blijft echter de debug mode had ik maar zo'n oude vertrouwde palm 3 daar was het tenminste duidelijk maar ja os 5.3 op een palm 3???
__________________
w're all just prisoners of our own device
(The Eagles)
Met citaat reageren
  #9  
Oud 18 november 2003, 21:26
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Re: Kl opt!!!

Citaat:
Op 18-11-2003, om 20:37 heeft sieling dit gezegd in bericht #8

beste Domo , metck heeft helemaal gelijk volgens mij ben ik geheel legaal bezig.
Dat mag ik graag horen

Citaat:
De licentie meldt:PalmSource hereby grants Licensee a limited, non-exclusive, non-assignable license to use the Software, in object code form only, solely for the purpose of evaluating and testing the Software for Licensee's own benefit and use.

En dat wil ik dus proberen... mijn probleem blijft echter de debug mode had ik maar zo'n oude vertrouwde palm 3 daar was het tenminste duidelijk maar ja os 5.3 op een palm 3???
Sieling, heb je mijn tip al geprobeerd? Dus up&down tegelijkertijd indrukken en dan de reset -knop. Ik heb dat gelezen, volgens mij, op het forum van Palminfocenter. Als je vantevoren een backup maakt dan kun je je geen buil vallen. Zelf durf ik het niet, ben nogal een schijtluis in dat soort dingen.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 18 november 2003, 22:09
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Inderdaad, ik ken die regels en die gelden volgens mij puur voor het gebruik in combinatie met de PalmOS simulator (OS 5) of emulator (OS 4 en lager). Dus niet voor het gebruik op een echte, fysieke Palm.

Dat zou ook niet gaan natuurlijk, een Tungsten|T kan niets met een OS 1.0 ROM Het punt is dat het PalmOS specifiek is voor een apparaat, dus een TT kan niets met OS 5.3. Sterker nog, een Zire71 en een Tungsten|E zouden niet werken met het PalmOS 5.2.1 van elkaar. (eventjes afgezien van het feit dat die modellen geen flash-ROM hebben)

Laatst gewijzigd door domo; 18 november 2003 om 22:12.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 18 november 2003, 23:30
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 18-11-2003, om 23:09 heeft domo dit gezegd in bericht #10
Inderdaad, ik ken die regels en die gelden volgens mij puur voor het gebruik in combinatie met de PalmOS simulator (OS 5) of emulator (OS 4 en lager). Dus niet voor het gebruik op een echte, fysieke Palm.

Dat zou ook niet gaan natuurlijk, een Tungsten|T kan niets met een OS 1.0 ROM Het punt is dat het PalmOS specifiek is voor een apparaat, dus een TT kan niets met OS 5.3. Sterker nog, een Zire71 en een Tungsten|E zouden niet werken met het PalmOS 5.2.1 van elkaar. (eventjes afgezien van het feit dat die modellen geen flash-ROM hebben)
Domo, je hebt gelijk, een afwijkend ROM-image kan niet op een afwijkende pda. Het ging mij er ook niet om wat sieling wilde doen met zijn ROM-image, ik neem bijvoorbeeld niet aan dat hij een verouderd of een te nieuw ROM op de verkeerde palm wilde zetten, maar meer om de kou uit de lucht te halen (als er uberhaupt al sprake was van kou ). Maar volgens jou mag je dus geen (legaal verkregen) POS-ROM-image op je (fysieke) palm zetten?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 19 november 2003, 08:43
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Inderdaad, de ROM is voor test doeleinden bedoeld, wat misschien nu het geval is, in combinatie met een simulator op je computer.

Maar anders zou ik gratis een legaal verkregen OS 4.1 ROM op m'n Pallm Vx mogen zetten. Dat lijkt me niet.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 19 november 2003, 11:06
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 19-11-2003, om 09:43 heeft domo dit gezegd in bericht #12
Inderdaad, de ROM is voor test doeleinden bedoeld, wat misschien nu het geval is, in combinatie met een simulator op je computer.

Maar anders zou ik gratis een legaal verkregen OS 4.1 ROM op m'n Pallm Vx mogen zetten. Dat lijkt me niet.
Aha, dat wist ik niet. Maar je zou toch denken dat ze daar bij Palm ook aan gedacht hebben en dat ze daarom een beveiliging in die ROM-images hebben ingebouwd.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023