Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21 augustus 2005, 14:33
doubleuc doubleuc is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 augustus 2005
Berichten: 13
Armcode not allocated

Hallo ik ben hier helemaal nieuw en heb een vraag over de combinatie Treo 650 / Navigator 5 / Maps of Western Europe.

De bovenstaande combinatie is onderdeel van het compleet op weg pakket van KPN. Ik wil graag de Engeland kaart Plus werkend op de Treo hebben. Hiertoe heb ik ook een extra SD kaart aangeschaft van 1GB. Maar wat ik ook probeer, ik krijg het geheel niet aan de praat.

In eerste instantie selecteerde ik alleen de kaart vanaf de CD om deze te hotsyncen (ik had de bijlgeleverde Benelux kaart al een keer gebruikt). Na de hotsync activeer ik navigator en ik zie een knipperende boodschap "armcode not allocated". Terug naar de beschrijving. Daar vind ik dan dat ik voor Palm OS ook de applicatie moet installeren op het kaartje. Maar ik krijg dat met geen mogelijkheid voor elkaar. Via de beschrijving om ik op de TomTom site terecht bij Downloads. Ik kies voor Nav. 5 en klik de enig beschikbare optie aan en ik lees daar dat ie niet voor het Palm OS is.

Help, wie kan mij vertellen wat ik moet doen, hoe en in welke volgorde.

Tweede vraagje: kan ik een werkende backup maken van mijn Benelux kaart op een ander SD kaartje? Hoe moet dat?

DoubleUC
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 augustus 2005, 14:38
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doubleuc
Hallo ik ben hier helemaal nieuw en heb een vraag over de combinatie Treo 650 / Navigator 5 / Maps of Western Europe.
welkom
Citaat:
In eerste instantie selecteerde ik alleen de kaart vanaf de CD om deze te hotsyncen (ik had de bijlgeleverde Benelux kaart al een keer gebruikt). Na de hotsync activeer ik navigator en ik zie een knipperende boodschap "armcode not allocated". Terug naar de beschrijving. Daar vind ik dan dat ik voor Palm OS ook de applicatie moet installeren op het kaartje. Maar ik krijg dat met geen mogelijkheid voor elkaar. Via de beschrijving om ik op de TomTom site terecht bij Downloads. Ik kies voor Nav. 5 en klik de enig beschikbare optie aan en ik lees daar dat ie niet voor het Palm OS is.
TomTom 5 is bedoeld voor het Palm OS. Kaarten installeren kun je het beste doen met een cardreader. Na de melding armcode not allocated kun je ook even een softreset proberen.
Citaat:
Tweede vraagje: kan ik een werkende backup maken van mijn Benelux kaart op een ander SD kaartje? Hoe moet dat?
Ja dat kan. Kopie maken van sdcard op pc. Andere sdcard aansluiten en daar de kopie opzetten. Ik zou, als ik jou was, ook nog even bestaande threads over TomTom 5 doornemen (zie het GPS-forum).
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 augustus 2005, 15:32
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Je moet de TomTom-map van het ene kaartje naar het andere kopieren. Die is erg belangrijk voor TomTom.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 augustus 2005, 16:46
doubleuc doubleuc is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 augustus 2005
Berichten: 13
Armcode nog steeds niet allocated

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
welkom
TomTom 5 is bedoeld voor het Palm OS. Kaarten installeren kun je het beste doen met een cardreader. Na de melding armcode not allocated kun je ook even een softreset proberen.
Ja dat kan. Kopie maken van sdcard op pc. Andere sdcard aansluiten en daar de kopie opzetten. Ik zou, als ik jou was, ook nog even bestaande threads over TomTom 5 doornemen (zie het GPS-forum).
Hoi MgmHeck, bedankt voor het welkom. Of Navigator op de Treo werkt, ja hoor. De bijgeleverde boekjes e.d. geven versie 5 aan, echter Version op de Treo zegt versie 4.3 (en nog een beetje). vreemd. Ik ga nu maar proberen om de versie van TomTom op de Treo te zetten.
Dat van die SD Card copieren (originele 128MB SD in Cardlezer, vervolgens naar een directory op de PC gecopieerd, dan 1GB SD in cardlezer en terugcopieren) geeft ook een resultaat van "armcode not allocated".

Jammer, maar toch bedankt. Als het lukt met de versie van TomTom voro Palm dan mlaat ik het hier weten.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 augustus 2005, 16:55
doubleuc doubleuc is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 augustus 2005
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
Je moet de TomTom-map van het ene kaartje naar het andere kopieren. Die is erg belangrijk voor TomTom.
Hai Bram. Ik heb me wezenloos gecopieerd, zondere resultaat. Armcode not allocated.

Bedank voor het meedenken/de tijd nemen om een antwoord te geven.

DoubleUC

Laatst gewijzigd door doubleuc; 21 augustus 2005 om 19:30.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 augustus 2005, 19:09
doubleuc doubleuc is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 augustus 2005
Berichten: 13
Beste allemaal, schreef ik net nog dat "version" op de Treo een versie van Navigator aangaf van 4.3, als ik op het "versie" deel kijk van de bijgeleverde SD kaart dan lees ik:
  • App. versie 5.000
  • GPS Stuurprogramma V1.20
  • Kaart: benelux-map v566
En wat ik ook doe, ik krijg geen werkende applicatie vanaf de andere SD kaart. Ik heb nu wel de PALM applicatie daarop geinstalleerd, inclusief de Benelux kaart, maar als ik nu de applicatie opstart wordt er, na de juridische mededeling, gezegd : Geen kaarten gevonden.

Ga nu ook nog eens kijken op het deel dat metck aangaf

DoubleUC
Met citaat reageren
  #7  
Oud 21 augustus 2005, 21:08
doubleuc doubleuc is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 augustus 2005
Berichten: 13
Thumbs up Oplossing: armcode not allocated

Hallo allemaal,

In mijn geval was de oplossing eigenlijk simpel (zoals in zo veel gevallen). Uitgangssituatie:
  • De Treo 650 en de bijgeleverde TomTom Nav 5 Benelux werken.
  • Ik heb een nieuwe 1 GB kaart
  • Ik maak een copy van de kaart via de Card-lezer op mijn printer (HP2610) naar een directory op schijf.
En bij deze laatste stap ging het fout. De card-lezer onderdrukt bij het lezen de directory TOMTOM van de kaart (waarschijnlijk omdat deze alleen lezen is o.i.d.). Deze komt niet op PC en wordt vervolgens niet op de nieuwe kaart gecopieerd en je kunt niet werken. Ik weet niet of de volgende informatie een probleem is, zo ja, dan hoor ik dat graag en mag deze worden verwijderd. Nu volgen de directories op de door TomTom geleverde SD card met Nav 5 en Benelux (althans zoals ze bij mij, na circa 3 dagen heen-en-weer schuiven staan, hierbij vermoed ik dat DCIM en download er formeel niet bijhoren):
  • 2577
  • Benelux-map
  • DCIM
  • download
  • itn
  • Licences
  • palm
  • raster
  • schemes
  • tomtom
  • voices
  • zip
Daarnaast staat er ook nog het programma START.EXE op.

Om kort te gaan. Je moet dus inderdaad de hele (let wel de heel) SD kaart kopieren, vervolgens al deze directories op een nieuwe kaart copieren, En dan zou het moeten werken.

Ik weet niet of ik zelf het onderwerp kan sluiten, maar wat mij betreft mag het worden gesloten.

Ik wil wel nog opmerken dat allerlei losse stukjes informatie mij op het spoor hebben gezet.

Groet DoubleUC
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 augustus 2005, 10:20
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doubleuc
knipknip

Ik weet niet of ik zelf het onderwerp kan sluiten, maar wat mij betreft mag het worden gesloten.
Mooi dat je het werkend hebt gekregen. Threads laten we meestal gewoon open. Misschien dat anderen in de nabije toekomst hetzelfde probleem tegen komen.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 22 augustus 2005, 21:14
doubleuc doubleuc is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 augustus 2005
Berichten: 13
Inderdaad mooi, mede dankzij allerlei kleine stukjes info die ik hier vond.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 24 augustus 2005, 12:28
sjapy vien sjapy vien is offline
Die goeie ouwe tijd...
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 18 februari 2004
Berichten: 27
Hoi,

Ik heb ook de Treo 650 met TomTom en soms (als ik aan het kloien ben) krijg ik nog wel eens de melding "armcode not allocated".

Oplossing: haal de sd kaart eruit, soft reset en kaart er weer in.
Dan werkt de TomTom weer.


Jaap
Met citaat reageren
  #11  
Oud 05 december 2008, 11:59
alansalih
Guest
 
Berichten: n/a
nieuw kaart

Help....
ik heb kort geleden een nieuwe tomtom 910 gekocht, met versie 7.900, ik wil graag nieuwste versie 8,10 of 8,15 hebben, kan iemand voor mij uitlegen hoe moet ik dat doen??
alvast bedankt _/-\o_
Met citaat reageren
  #12  
Oud 05 december 2008, 19:00
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Wij behandelen op dit forum Palm Treo smartphones, pda's en smartphones met PalmOS.
Een TomTom GO valt hier niet onder. Met vragen over je TomTom GO kun je onder andere hier terecht.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023