Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 31 juli 2001, 23:45
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy

Wie heeft hetzelde probleem als dat ik heb ik kan namenlijk niet updaten naar hotsync manager 4.0.1 hij zegt dat ik hotsync manager niet geinstalleerd heb maar dat heb ik wel! en het is de engelse versie 4.0 en daar zou die update voor zijn.

dus wie weet er een oplossing ik had geen problemen met het syncen voordat ik probeerde te updaten maar ik had gelezen dat 4.0.1 sneller was en dat vindt ik altijd leuk. nu heb ik dus een probleem als aan het syncen ben dat hij er mee ophoudt voordat hij klaar is en dat gebeurt bij avantgo

groeten Kluizenaar
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 augustus 2001, 08:59
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Er zitten een aantal verschillen tussen Hotsync 4.0 en 4.0.1, onder ander is het iets sneller, maar ook de ondersteuning voor USB is nu ingebouwd. Ik heb zelf ook het probleem gehad met updaten, wat ik toen heb gedaan was het volgende:

- Kopie gemaakt van Userprofile directory (in mijn geval dus C:\Palm\HartogG)
- Palm Desktop 4.0 en Hotsync manager ge-deinstalleerd
- Update Palm Desktop 4.0.1 geinstalleerd, hiermee automatisch ook hotsync manager nieuwste versie dus
- Kopie Userprofile directory teruggeplaatst.

Na deze stappen moest ik alleen in de configuration van Hotsync Manager aangeven dat ik een serieele verbinding heb, en geen USB wat standaard is ingesteld, COMpoort instellen, en toen werkte het...

Ik hoop dat voor jou hetzelfde geld!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 augustus 2001, 18:03
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy

Hallo GJHartog

Met jouw aanwijzingen ben ik net zover als ik al was ik weet niet wat hotsync bij jouw voor versie aangeeft bij about. Bij mij is het nog steeds 4.0 ik had trouwens al desktop 4.0.1 geinstalleerd hij had bij mij al de usb ondersteuning maar hij geeft nog steeds aan 4.0 te zijn i.p.v 4.0.1 mischien hebben ze het nummer niet aangepast bij de nieuwe hotsync ik hoor graag van je

Groeten Kluizenaar
Met citaat reageren
  #4  
Oud 01 augustus 2001, 21:12
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Een poging om de verwarring weg te nemen. Als je Palm Desktop 4.0.1 installeert krijg je er Hotsync Manager 4.0 bij. Er is een aparte "Updater voor Hotsync Manager 4.0" beschikbaar op de Palm support site. Als je deze update installeert heb je Hotsync Manager 4.0.1. Zie:
http://www.palm.com/support/downloads/40update.html

De updater is bedoeld voor gebruikers van een Palm m500 of m505 en lost de timeout problemen op met de USB hotsync. Als je met USB hotsynct, dan heb je waarschijnlijk een m500 of m505 en zit je inderdaad opgescheept met het timeout probleem dat zich onder andere voordoet bij AvantGo hotsyncs. In dat geval moet je inderdaad de update installeren om van de timeouts af te zijn. Als je serieel hotsynct (dus niet met USB) dan heb je niet veel aan een update naar Hotsync Manager 4.0.1.

Zie ook:
http://www.palmclub.nl/forums/showth...?threadid=2837
http://www.palmclub.nl/forums/showth...?threadid=2849
Met citaat reageren
  #5  
Oud 02 augustus 2001, 00:04
Guest
 
Berichten: n/a
Ja en dan komt nu mijn probleem als ik dan die update probeer te doen dan krijg ik de melding dat hij geen hotsync manager 4.0 kan vinden en dan gaat hij niet verder terwijl ik toch echt 4.0 geinstallerd heb.

nog even voor de duidelijkheid ik had een Vx en heb sinds een 2 tal weken een M505 dus USB.

dus wie kent dit probleem????

al bij voorbaat dank

Groeten Johannes
Met citaat reageren
  #6  
Oud 02 augustus 2001, 16:18
Guest
 
Berichten: n/a
Talking

Het is gelukt!!!

ik heb de eerste keer dat ik palm desktop 4.0.1 gedeinstalleerd intellisync niet gedeinstalleerd. De tweede keer heb ik dat wel gedaan. daarna alles opnieuw geinstalleerd eerst palm desktop 4.0.1 en daarna de update Hotsync manager 4.0.1 (dat lukte nu wel) en als laatste intellisync van pumatech. Nu loopt alles goed en iets sneller.

Groeten Kluizenaar
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 november 2001, 20:28
robvanvliet's schermafbeelding
robvanvliet robvanvliet is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 16 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 288
Stuur een bericht via ICQ naar robvanvliet Stuur een bericht via Instant Messenger naar robvanvliet Stuur een bericht via MSN naar robvanvliet Stuur een bericht via Yahoo naar robvanvliet Stuur een bericht via Skype™ naar robvanvliet
Dit is het enige juiste antwoord. Het gaat inderdaad om een bug:

"So I tried to run the Hotsync 4.0.1 updater and got the message that
"Hotsync 4.0 must be installed before running this updater."

Hmmm, I just installed Palm Desktop 4.1, let's check: Yes, it is
Hotsync 4.0!

Why is the installer confused?

I poked around with REGMON.EXE from www.sysinternals.com and saw that
the updater was extracting the path information based on where the
Palm Data Directory was located. (the "Path" key in the registry)

When I changed the Palm Data Directory to be the same as the Palm
system (binary) directory where hotsync was installed, the updater
worked.

So, the updater makes the erroneous assumption that the Data directory
is the same as the Install (binary) directory. Workaround is to make
the change for the duration of the update and then change back.

Hope I same someone some time.

Palm should really fix their updater from that bad assumption. It
should look at the DesktopPath key, not the Path key. Sigh.

Van remaker@bigfoot.com in comp.sys.palmtops.pilot

Groet,

Rob
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 november 2001, 15:48
bdobbels
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb hetzelfde probleem. Ik denk dat de installatie-routine er vanuit gaat dat je alles, software, data, enz. in dezelfde default directory gezet hebt. Moet je nooit doen natuurlijk, maar veel installatieprogrammas gaan daar toch vanuit, en pletteren (vaak zonder wat te vragen) alles op een plek neer. heel ergerlijk, en zou bij professionele software niet mogen voorkomen, maar helaas ...

Ik heb dat bij een paar conduits al vaker gehad, en ook bij andere (soms dure ...) programmas. Soms worden er zelfs ongevraagd systeemroutines overschreven, en kun je je hele systeem backup weer teruglezen ...
D'r wordt nog altijd wat afgeklooid ...

Ik ben er meteen mee gestopt. Ik was geintereseerd in de USb bug fu-ix (ik switch regelmatig tussen seriele cradle thuis, USB kabelcharger onderweg, soms ook IrComm, maar deze install doe ik dus maar niet.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 16 november 2001, 15:49
bdobbels
Guest
 
Berichten: n/a
Oh, ahum, ik zie nu dat rob van vliet al min of meer hetzelfde antwoord had gegeven ...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023