Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #221  
Oud 10 december 2006, 09:33
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CE
Gisterenavond de 680 weggelegd, 100% opgeladen.
Geen programma's die op de achtergrond draaien?
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #222  
Oud 10 december 2006, 09:38
CocktailPro's schermafbeelding
CocktailPro CocktailPro is offline
Forumbikkel
Voornaam: Marco
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Ede
Berichten: 102
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce Bekijk bericht
In mijn auto heb ik een Nokia Advanced Carkit CK-7W. De 650 werkte hier heel redelijk mee samen. Opnemen - afsluiten en volume werkten naar behoren. De BT verbinding veroorzaakte echter regelmatig een soort echo.

Dan ga je denken dat de 680 wellicht e.e.a. nog beter kan. FOUT!! Deze Palm werkt nagenoeg NIET samen met mijn carkit. Opnemen en afsluiten moet op de Treo omdat de carkit knop niet werkt. Volume werkt ook niet. Eigenlijk werkt helemaal niets behalve de overdracht van het geluid....op zich is dat natuurlijk het belangrijkste....maar het volledig ontbreken van de bediening is toch wel jammer

Daarnaast moet ik heel goed opletten indien na het uitstappen de telefoon overgaat. Het simpelweg "opnemen" werkt niet meer goed. De speaker blijft stil terwijl er wel een verbinding is. Men kan mij niet horen...en ik kan de andere kant niet horen. Pas het herhaald aantippen van de speakerphone button op het scherm haalt het geluid weer terug.

Ik heb al van alles geprobeerd, inclusief het pairen van een Treo die even doorvoor een hard reset heeft gehad.

Jammer!!!
Zelf heb ik min of meer dezelfde ervaringen met de CK-7W carkit. De treo 680 heeft ook last van een echo aan de kant van de bellers. Had gehoopt dat dit na mijn samsung was opgelost. Opnemen kan ik wel met mijn carkit knop. Ook blijft de treo in carkit modus staan als ik uit de auto ben, moet hem daar eerst dan vanaf halen bij het bellen.
__________________
Life is Sweet, Life is Bitter
Met citaat reageren
  #223  
Oud 10 december 2006, 09:42
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Geen programma's die op de achtergrond draaien?
Het enige programma lijkt Fontsmoother te zijn, laatste versie.
Met citaat reageren
  #224  
Oud 10 december 2006, 09:54
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CocktailPro Bekijk bericht
Ook blijft de treo in carkit modus staan als ik uit de auto ben, moet hem daar eerst dan vanaf halen bij het bellen.
Klopt! dit heb ik zelf dus ook ervaren maar ik heb het ook gelezen op het Treocentral forum. Een heel vervelende eigenschap die maakt dat ik in combinatie met de 680 mijn carkit niet meer gebruik
Met citaat reageren
  #225  
Oud 10 december 2006, 10:01
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Even een cross-platform vergelijking, mijn Treo 750v is op 88%, nadat ik hem gisterenavond volledig heb opgeladen. Het telefoongedeelte heeft de hele nacht gestaan. Ik zal ook zo'n test doen met de 680. I'll keep you posted.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #226  
Oud 10 december 2006, 10:20
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia Bekijk bericht
GPRS is algemeen aanwezig. Alleen de tariefplannen maken dat het gebruik minder algemeen is. De snelheid van een inbelverbinding ligt op 9600 baud. Om je email te checken (een tiental mails) is dit voldoende. Op internet iets opzoeken zonder plaatjes is ook mogelijk. GPRS gaat tot meer dan 20 maal zo snel (21,4 kB/s)...........
Volgens mij moet dit zijn:
- inbellen op GSM basis (ook wel GSM data genoemd) levert een dataverbinding van 9600 bps (bits per second, of dat ook bauds zijn ligt aan de modulatie methode).
- GPRS gaat tot 2 a 4 maal zo snel (20 a 40 kbs). Bovenstaand kB/s (kilo Bytes per second) zou mooi zijn, maar dan zou GPRS Edge verslaan. Of heb je dat getal soms vanuit Edge gekregen?
Met citaat reageren
  #227  
Oud 10 december 2006, 10:50
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dick99999 Bekijk bericht
- GPRS gaat tot 2 a 4 maal zo snel (20 a 40 kbs). Bovenstaand kB/s (kilo Bytes per second) zou mooi zijn, maar dan zou GPRS Edge verslaan. Of heb je dat getal soms vanuit Edge gekregen?
Dat zal wel de hoogst haalbare snelheid zijn als alle omstandigheden ideaal zijn. Droog weer, je staat onder de zendmast et cetera...
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #228  
Oud 10 december 2006, 12:18
gjhartwich gjhartwich is offline
Lid
Voornaam: Gert-Jan
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 13 december 2003
Berichten: 19
Dual sim in Treo 680?

Is er al iemand die een dual sim in de Treo gebruikt?
Ik gebruik zelf in mijn huidige telefoon een dual sim-adapter waarvoor je de twee simkaarten op maat moest maken. In het telefoonmenu krijg je dan een extra menu waarmee je kunt switchen tussen beide kaarten.

Ik ben benieuwd of dit ook in de Treo werkt. Volgens de specificaties werkt de dualsimkaart in alle telefoons die gebruik maken van de sim-toolkit. En volgens een Duitse site zag ik dat ook de Treo daar gebruik van maakt. Dus het zou moeten werken. Wanneer iemand dit kan bevestigen dan hoor ik dat graag.
Met citaat reageren
  #229  
Oud 10 december 2006, 12:26
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Batterij: vannacht helemaal ontladen (10%), vanochtend helemaal opgeladen. Ongeveer 11 uur van de lader gehaald, twee keer gebeld (10 sec.), drie keer agendus geraadpleegd, verder alleen standby. Scherm op ongeveer 40%, app om toetsen te dimmen geactiveerd, auto off 30 sec.. Het is nu 13.30 uur en ik sta op 94%.
Met citaat reageren
  #230  
Oud 10 december 2006, 12:43
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Mijn probleem is niet zozeer dat de totale capaciteit lager is dan de batterij van de 650 en dat dit een kortere gebruiksduur tot gevolg heeft...da's af en toe heel vervelend maar 't is nou eenmaal niet anders.
Mijn "probleem" is de zelfontlading die gedurende totale inactiviteit van het apparaat plaatsvindt. Mijn 650 batterij was na drie dagen in een lade te hebben gelegen nog voor 95% vol. Het voordeel van Palm's NVFS is toch dat er geen RAM gevoed hoeft te worden om je data te behouden. Waarom er dan toch, in mijn geval gedurende de nacht, 15-25% (bij mij wisselend per dag)batterijcapaciteit gebruikt wordt (met een kale 680...dus geen software actief op achtergrond, geen BT en geen GSM) is mij een volstrekt raadsel.

De batterij is inmiddels talloze keren ontladen en opgeladen gedurende dagelijks gebruik. De verbetering die velen zien na een een tijdje de 680 gebruikt te hebben zie ik in ieder geval niet.
Met citaat reageren
  #231  
Oud 10 december 2006, 12:49
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Dat probleem herken ik ook niet. Er zal wel iets aan de hand zijn, wellicht met de accu zelf?
Met citaat reageren
  #232  
Oud 10 december 2006, 15:15
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce Bekijk bericht
Mijn "probleem" is de zelfontlading die gedurende totale inactiviteit van het apparaat plaatsvindt. Mijn 650 batterij was na drie dagen in een lade te hebben gelegen nog voor 95% vol. Het voordeel van Palm's NVFS is toch dat er geen RAM gevoed hoeft te worden om je data te behouden. Waarom er dan toch, in mijn geval gedurende de nacht, 15-25% (bij mij wisselend per dag)batterijcapaciteit gebruikt wordt (met een kale 680...dus geen software actief op achtergrond, geen BT en geen GSM) is mij een volstrekt raadsel.
Bedoel je die 10-15% met de GSM-radio inaktief? Dan is je batterij waarschijnlijk niet goed.
Normaal moet de Treo 680 300 h (of 12,5 dag) standby kunnen staan. Dit is met de GSM-radio ingeschakeld, al de rest uit en zonder gebruikt te worden. De Treo kan worden gebeld, maar data (GPRS/EDGE) overdragen niet. Dit put de batterij uit tegen 8%/24h.
Let op: dit is zeer afhankelijk van het bereik. Op plaatsen met zeer weinig of geen bereik kan dit verbruik oplopen tot meer dan het tienvoud. (Wil je hiervan een idee krijgen, leg hem dan eens een paar uur in de mikrogolfoven met gesloten deur. (zonder deze aan te zetten!))
Tip: Leg je Treo dus altijd op een plaats met het beste bereik. Stop hem niet in ijzeren kastjes.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #233  
Oud 10 december 2006, 15:39
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
(i)_World 2.0 demo werkt niet....

EDIT
Het is nu 20.10 uur, ik sta op 72%. Heb nog wat gebeld, met FBTV gespeeld, instellingen bekeken en aangepast, een progje erop gezet en weer verwijderd (3x raden welk). Bejeweld gespeeld. Alles bij elkaar misschien een ruim uur bezig geweest.


Laatst gewijzigd door rudyheidenis; 10 december 2006 om 19:12.
Met citaat reageren
  #234  
Oud 10 december 2006, 23:56
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dick99999 Bekijk bericht
- GPRS gaat tot 2 a 4 maal zo snel (20 a 40 kbs). Bovenstaand kB/s (kilo Bytes per second) zou mooi zijn, maar dan zou GPRS Edge verslaan. Of heb je dat getal soms vanuit Edge gekregen?
Zoals Gazpacho al aangaf gaat het hier om de theoretische maximum waarde voor GPRS.
Sorry, voor de ontstane verwarring.
De praktische snelheden geboden door mobiele operators ligt lager, door de gebruikte enkoderings- en foutkorrektietechnieken. Afhankelijk van de drukte op het netwerk krijg je 1 tot 4 slots van 13.4 kbps toegewezen, zodat 53,6 kbps het maximum is. Daarmee kan je downloaden tot 6,7 kB/s.
Dus tot 5,5 maal zo snel als bij inbellen.
Uploaden kan tegen maximum de helft: 3,35 kB/s. Ontvangstomstandigheden kunnen maken dat de werkelijke resultaten nog lager liggen.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #235  
Oud 11 december 2006, 13:35
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Let op!: Er zijn mogelijk problemen met de Postbank-SMS-functie en de Treo 680. Reacties graag in de bijbehorende discussie
Met citaat reageren
  #236  
Oud 11 december 2006, 19:14
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Ik wil nog een keer zeuren over de tijd. Ik heb de date&time pref niet op automatic staan (omdat hij toen helemaal op hol sloeg) en ik merk dat de telefoon langzaamaan begint achter te lopen, zo'n 5 minuten per 24 uur. Mijn simpele gsm van weleer had daar nooit last van.
Met citaat reageren
  #237  
Oud 12 december 2006, 08:32
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia Bekijk bericht
Ik ken het merk verder niet, maar is het deze? Het moet wel, want A-Data heeft geen 4 GB SD, alhoewel. Ik vind het merkwaardig dat het werkt. Misschien kunnen andere A-Data kaartgebruikers eens nazien of er een merk wordt aangegeven bij Card Info.
Voor anderen kan ik toch aanraden om vooraf na te gaan of je nog van je aankoop van het SDHC-kaartje kan afzien, moest het niet werken met je Treo.
Ook the register heeft een review van de Treo 680 gemaakt en het merkwaardigste daaruit is wel dit:
Citaat:
The right-hand side of the phone has a large flap under which is the 680's SD card slot, which not only supports MMC media and SD IO devices but also SDHC cards. Certainly, the 680 I tried had no trouble reading the 4GB SanDisk SDHC card I used with it. SDHC support isn't listed in Palm's Treo 680 tech specs, but it worked for me.
Dus SDHC-kaartjes van 4GB zouden wel kunnen werken met de Treo 680.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #238  
Oud 12 december 2006, 16:26
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartveld Bekijk bericht
Ik wil nog een keer zeuren over de tijd. Ik heb de date&time pref niet op automatic staan (omdat hij toen helemaal op hol sloeg) en ik merk dat de telefoon langzaamaan begint achter te lopen, zo'n 5 minuten per 24 uur. Mijn simpele gsm van weleer had daar nooit last van.
Ik heb vandaag in België rondgereden met Digimap (resette 2x in anderhalf uur overigens) en op een gegeven moment liep m'n PDA een half uur achter en later bijna een uur. Ik heb ook automatisch instellen op 'Nothing' staan, dus dat kan het niet zijn (dat is me al nooit bevallen met de Treo 650), maar op de één of andere manier is mijn Palm gaan achterlopen, meer dan op een normale dag. Gelukkig heb ik TimeCopy geïnstalleerd, dus elke HotSync komt ie weer goed te staan...maar toch!
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #239  
Oud 12 december 2006, 16:34
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MendriX Bekijk bericht
Ik heb vandaag in België rondgereden met Digimap (resette 2x in anderhalf uur overigens) en op een gegeven moment liep m'n PDA een half uur achter en later bijna een uur. Ik heb ook automatisch instellen op 'Nothing' staan, dus dat kan het niet zijn (dat is me al nooit bevallen met de Treo 650), maar op de één of andere manier is mijn Palm gaan achterlopen, meer dan op een normale dag. Gelukkig heb ik TimeCopy geïnstalleerd, dus elke HotSync komt ie weer goed te staan...maar toch!
Ook deze bug wordt doorgespeeld naar Palm UK!
Met citaat reageren
  #240  
Oud 12 december 2006, 19:12
Palm_computer Palm_computer is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 08 maart 2004
Berichten: 51
Stuur een bericht via MSN naar Palm_computer
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MendriX Bekijk bericht
Ik heb vandaag in België rondgereden met Digimap (resette 2x in anderhalf uur overigens) en op een gegeven moment liep m'n PDA een half uur achter en later bijna een uur. Ik heb ook automatisch instellen op 'Nothing' staan, dus dat kan het niet zijn (dat is me al nooit bevallen met de Treo 650), maar op de één of andere manier is mijn Palm gaan achterlopen, meer dan op een normale dag. Gelukkig heb ik TimeCopy geïnstalleerd, dus elke HotSync komt ie weer goed te staan...maar toch!

Ik heb het zelfde voor op mijn toestel, soms blijft die hangen en soms een spontane reset . Als die blijft hangen dan staat de klok na de reset ook achter ... die staat dan meestal op het tijdstip waarop het toestel is blijven hangen. Vervelend die resets

Veel software staat er niet op
__________________
Treo 680 user
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023