Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07 december 2006, 21:20
Chris Bastiaens Chris Bastiaens is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 08 april 2005
Berichten: 26
kan tomtom.nl-link niet vinden om update te downloaden

Hallo, heb gisteren via tomtom.nl de 6.6 kaart-update gekocht. Ik kan op tomtom.nl echter geen link vinden om de kaart te downloaden. Heb wel TomTom Home geinstalleerd, maar blijkbaar herkent die geen Palm met TomTom op, enkel de TomTom apparaten. Kan iemand me de url opsturen naar de downloadable kaart (West-Europa), aub? Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 december 2006, 21:31
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Misschien gewoon onder Producten >> Kaarten

TomTom, portable GPS car navigation systems
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 07 december 2006, 21:54
Stephen's schermafbeelding
Stephen Stephen is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 29 juni 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 66
Ik heb hetzelfde probleem.... Ik heb de kaarten echter nog niet besteld om die reden...

@Gazpacho: nee, via deze link kun je wel aangeven welke kaart je wilt, maar uiteindelijk volgt het bericht "Als u een kaart bestelt om te downloaden, hebt u een breedband internetverbinding nodig. Voor installatie moet u TomTom HOME op uw computer geïnstalleerd hebben."

Ik heb ook TomTom HOME geïnstalleerd, maar die ziet mijn Treo niet...

Wie o wie heeft de oplossing???
__________________
Pas nog een versleten Sony N770 Clié... nu een Treo 650!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 07 december 2006, 22:00
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Da's duidelijk nu.

Wat een raar probleem van Tomtom.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 07 december 2006, 22:55
lemo01
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Je meot enkel je SD kaart met Tomtom Navigator in een kaarlezer plaatsen en dan herkent Tomtom Home je wel als een apparaat en wordt de kaart gedownload.
Ik heb nu enkel nog problemen om de kaart te activeren.

Veel geluk ermee
Met citaat reageren
  #6  
Oud 07 december 2006, 22:56
puccini puccini is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 09 juni 2004
Locatie: 't gooi
Berichten: 32
Zodra je de kaarten hebt betaald krijg je een mail met de desbetreffende link naar de pagina waar je de Update Maps Western Europe v. 6.60 kunt downloaden. (Kijk anders even bij Tomtom PLUS-diensten, Log in, en kijk onder kaarten)
Ik weet niet of je een PC of Mac hebt, maar je kunt de kaarten alleen Installeren met een PC, en er komt vooralsnog geen Mac versie vertelde ze bij de Helpdesk.

Laatst gewijzigd door puccini; 08 december 2006 om 09:12.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 08 december 2006, 11:20
Stephen's schermafbeelding
Stephen Stephen is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 29 juni 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 66
Dankjulliewel! Nu werkt TomTom HOME wél!

Alleen het activeren lukt mij ook nog niet...
De kaart Nederland-België-Luxemburg en hoofdwegen W-Europa gekocht op de TomTom website en gedownload en geïnstalleerd via TomTom HOME. Via TomTom, tragbare GPS-Fahrzeugnavigationssysteme de activeringscode verkregen, maar die kan ik niet invoeren: zodra ik TomTom op mijn Treo start, volgt (na de juridische mededeling) de mededeling dat er geen kaarten gevonden zijn...terwijl die wél op het SD-kaartje staan...

Wie weet raad???
__________________
Pas nog een versleten Sony N770 Clié... nu een Treo 650!

Laatst gewijzigd door Stephen; 08 december 2006 om 12:52.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 08 december 2006, 13:29
CocktailPro's schermafbeelding
CocktailPro CocktailPro is offline
Forumbikkel
Voornaam: Marco
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Ede
Berichten: 102
Als er geen kaarten zijn gevonden, kan het zijn dat je met een tomtom5 applicatie naar de kaarten van tomtom6 kijkt. Voor tomtom 5 heb je een aparte versie nodig.
__________________
Life is Sweet, Life is Bitter
Met citaat reageren
  #9  
Oud 08 december 2006, 15:45
Stephen's schermafbeelding
Stephen Stephen is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 29 juni 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 66
Klopt, maar TomTom zegt op de website dat met het downloaden van de TomTom6-kaarten automatisch TomTom6 geïnstalleerd wordt voor de Treo 650.

Ik heb in TomTom HOME de nieuwe kaart BeNeLux en hoofdwegen Europa gedownload en daar zat inderdaad ook TomTom Navigator 6.010 bij.
Ik heb het met TomTom HOME op mijn SD-kaart geïnstalleerd.

Als ik na installatie de bestanden op de SD-kaart bekijk, is het rare dat de start-applicatie (start.exe) wel als datum de installatie-datum heeft (en iets groter is dan de oude start.exe), maar dat de oude Palm-applicatie-bestanden CN.prc en start.prc nog steeds dezelfde zijn als die van vóór de upgrade naar TomTom6
(ik kan de bestanden vergelijken omdat ik een back-up heb van de SD-kaart met TomTom5).
Dus blijkbaar gaat er iets mis met de installatie van TomTom6...
__________________
Pas nog een versleten Sony N770 Clié... nu een Treo 650!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 10 december 2006, 11:36
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puccini Bekijk bericht
Zodra je de kaarten hebt betaald krijg je een mail met de desbetreffende link naar de pagina waar je de Update Maps Western Europe v. 6.60 kunt downloaden. (Kijk anders even bij Tomtom PLUS-diensten, Log in, en kijk onder kaarten)
Ik weet niet of je een PC of Mac hebt, maar je kunt de kaarten alleen Installeren met een PC, en er komt vooralsnog geen Mac versie vertelde ze bij de Helpdesk.
Als dat zo is, dan zijn er verschillende installatie manieren voor de Treo 650 in omloop. Ik kreeg wel een email maar daar stond in dat de kaarten met TomTom home geïnstalleerd moetsen worden. Geen download link dus. En de aanwijzingen in TomTom Home zijn fout voor de Treo.
Ik heb TT gevraagd de mail met 'belangrijke informatie' te veranderen. Lemo01 heeft gelijk of er is intussen iets veranderd gelukkig!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lemo01 Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Je meot enkel je Secure Digital kaart met Tomtom Navigator in een kaarlezer plaatsen en dan herkent Tomtom Home je wel als een apparaat en wordt de kaart gedownload.
Ik heb nu enkel nog problemen om de kaart te activeren.

Veel geluk ermee
Met citaat reageren
  #11  
Oud 30 december 2006, 13:31
joker joker is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 september 2005
Berichten: 34
Omdat ik overweeg om een extra kaart aan te kopen heb ik deze discussie doorgenomen en een aantal zaken uitgeprobeerd.
Nadat ik Tom Tom Home heb geïnstalleerd, heb ik mijn SD Tom Tom Navigator 5 in de kaartlezer gestoken, maar zonder resultaat. Ik krijg de boodschap dat er geen Tom Tom apparaat aan de computer aangesloten is.
Wat doe ik verkeerd?
joker
Met citaat reageren
  #12  
Oud 30 december 2006, 16:47
Stephen's schermafbeelding
Stephen Stephen is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 29 juni 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joker Bekijk bericht
Wat doe ik verkeerd?
joker
Klik bovenin het TomTom HOME venster op 'apparaat' en selecteer 'Wijzig apparaat'. Er verschijnt een nieuw klein venster 'Selecteer een apparaat'.
Klik hier op 'Wijzig doelapparaat' en kies dan voor 'Palm - Palm OS powered by ACCESS*'

Mocht het niet lukken (had ik ook een paar keer), probeer het dan eens met een externe USB-kaartlezer i.p.v. de ingebouwde kaartlezer van je PC. Ik moest ook een paar keer de TomTom Secure Digital-kaart verwijderen en weer terugplaatsen vóórdat TomTom HOME 'm zag en herkende als 'apparaat'.

Zorg er ook voor dat je ingelogd bent bij TomTom met je e-mailadres en wachtwoord (inlog-knop linksonder in het TomTom HOME venster).

Succes,
Stephen
__________________
Pas nog een versleten Sony N770 Clié... nu een Treo 650!
Met citaat reageren
  #13  
Oud 30 december 2006, 18:24
joker joker is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 september 2005
Berichten: 34
Dank voor het snelle antwoord.
Uw suggesties (aanloggen - sd kaart meermaals opnieuw ingevoerd) uitgeprobeerd, maar zonder resultaat. Een externe USB kaartlezer bezit ik echter niet.
Wanneer ik wijzig apparaat selecteer: krijg ik niet het door u vermelde venster met selecteer apparaat.
Raar!
joker
Met citaat reageren
  #14  
Oud 30 december 2006, 20:35
Stephen's schermafbeelding
Stephen Stephen is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 29 juni 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 66
Hmmmm, ik zou maar eens bellen met de TomTom klantenservice (020-8501007)...
Een paar weken geleden had ik problemen met mijn upgrade van TomTom5 naar TomTom6 m.b.v. TomTom HOME, maar binnen een paar minuten hadden zij het probleem voor me opgelost.

Suc6 in elk geval!
__________________
Pas nog een versleten Sony N770 Clié... nu een Treo 650!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023