Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #101  
Oud 04 december 2006, 11:22
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Ik lees zojuist dit op Mytreo.net:

Citaat:
Yesterday I changed the phone network setting from " Automatic Mode" to " Manual " and specified my carrier

- Phone menu, Options, Select Network , and set to manual

Over the last 24 hours since I changed it the phone has been switched on all the time, have made approx 30 minutes of calls ( only used pda for morning alarm calls ) and battery has only dropped to 85% which seems a whole lot better than it was doing before.

Might be worth a try !
Idd iets om uit te proberen, toch?
Met citaat reageren
  #102  
Oud 04 december 2006, 11:51
mveraar
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ivos Bekijk bericht
Ik lees zojuist dit op Mytreo.net:



Idd iets om uit te proberen, toch?
maar gelijk even proberen. afgelopen zaterdag mijn 680 ontvangen, merkte hierbij het probleem met de batterij nog niet echt op. Nu de eerste werkdag met mijn 680 op stap, verbaasde mij net over het feit dat de bat. status nu op 53% staat. pff gaat wat worden als ik nog meer ga bellen vandaag, ben benieuwd of ik het vanavond nog haal naar huis met een "levende" 680.

kortom, laat die zwaardere batterij maar snel komen! als dit elke dag een probleem gaat worden dan ga ik weer terug naar mijn 650!
Met citaat reageren
  #103  
Oud 04 december 2006, 17:49
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Batterij update: Vandaag 08.45 was ie 100% geladen. Vandaag agenda gebruikt. Een vol uur Frasier gekeken. 45 minuten gebeld. BlueTooth aan (en 5x BlueTooth hotsync uitgevoerd, o.a. AeroPlayer geïnstalleerd). Beaming uit. Brightness 2 klikjes onder-halverwege (de stand waarin toetsenbord nét grote stap dimt). Power staat nu op 48%. Stukken beter dan gisteren i.i.g.. Stukken slechter dan op m'n 650. Toch lijkt het erop dat een paar keer volledig vol en volledig leeg gebruiken de batterij sterk verbeterd. Het is geen 650, maar het stemt mij blij.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #104  
Oud 04 december 2006, 18:05
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Nog een tip:

LilApps - Essential Little Applications for your Treo Smartphone

kblightoff is een programma waarmee je de backlight van je toetsenbord kunt uitschakelen. Die heb ik eigenlijk altijd uit.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #105  
Oud 04 december 2006, 19:17
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Pics&Video's (was Media)

De Media-app is flink verbeterd en is stukken sneller (vooral als je veel foto's op een Secure Digital/Multimedia Card kaart bewaart). Vroeger gebruikte ik Resco Viewer, nu is dat niet meer perse nodig. De mappenstructuur is ook veel fraaier en simpeler te gebruiken.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #106  
Oud 04 december 2006, 19:20
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Hebben anderen hier ervaring mee?
Als ik Date en Time automatisch laat instellen aan de hand van mijn netwerk (KPN) loop ik steeds 10 minuten achter. Sowieso heb ik de indruk dat de Treo in de loop van een dag begint achter te lopen. Heb ik goed begrepen dat hij alleen bij het aangaan van de verbinding de (in mijn geval foute) tijd en datum ophaalt of refresht hij dat zo nu en dan?
Met citaat reageren
  #107  
Oud 04 december 2006, 19:54
Joep Joep is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 225
ook bij deze date en time instelling op het Vodafone netwerk loop ik 10 minuten achter. Maar weer gewoon handmatig ingesteld.
Met citaat reageren
  #108  
Oud 04 december 2006, 22:54
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
'k heb voor de gein even naar de batterij van mijn 650 gekeken die inmiddels 3 dagen in een lade ligt. De lading bedraagt nog 95%!!!! dus 5% in drie dagen versus 25% in bijna 12 uur.....het verschil komt echt niet alleen van de grotere capaciteit van de 650 batterij. Daar moet meer aan de hand zijn.
Met citaat reageren
  #109  
Oud 04 december 2006, 22:56
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Batterijduur is hier goed. Gisteren helemaal leeg laten lopen, tot de Treo niet meer aanging, vervolgens opgeladen (paar uur langer nadat het LED-je groen is gaan branden). Vandaag 30 min mee gebeld, 6 x gesynct, 2 uur mee zitten spelen, Chatter aan, nu op 55%. Vind ik best redelijk.

Zoals MendriX eerder opmerkte kunnen de beste prestaties worden behaald door de batterij de eerste paar keer helemaal leeg te laten lopen en vervolgens iets langer op te laden. Dan wordt de batterij gecalibreerd en wordt de onder en bovengrens vastgesteld. Daarnaast helpt het om IR en BT uit te zetten, als je ze niet gebruikt, het scherm op 50% te zetten (is bijna net zo helder als bij 100%)
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #110  
Oud 04 december 2006, 23:05
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Adrian, wat ik niet snap is dat bij een 650 en een 680 waarbij bij beide de GSM en BT radio uit staan, de IR beam receive op uit staat en de scherm helderheid op ongeveer 30-40% (de toetsenbord verlichting dimt ook in deze stand) de 680 batterij gedurende de nacht, waarbij er geen programma's actief worden (ook geen backup o.i.d) 25% van de capaciteit verliest....versus de 650 batterij die in 3 dagen net 5% verliest (liggend in een lade). Op een device waarbij geen RAM onder spanning moet worden gehouden is dit bijzonder vreemd. Omdat meerdere mensen dit "verschijnsel" hebben waargenomen moet er m.i. sprake zijn geweest van een denkfout bij Palm o.i.d. want dit is op een moderne PDA geen normaal verschijnsel.

Dat de kleinere capaciteit zich vertaald in een kortere gebruiksduur overdag kan ik begrijpen. Mijn pda MOET (iets wat ik al jaren niet meer heb hoeven doen) 's nachts op de lader omdat anders de aanvangscapaciteit bij aanvang van mijn werkdag te laag is om de hele dag door te komen.

aanvulling: Ik denk dat er sprake is van een defect. Na het volledig opladen gedurende meerdere uren zakt de capaciteit met 5% binnen twee minuten na het aanzetten.

Laatst gewijzigd door Ce; 04 december 2006 om 23:29. Reden: aanvulling
Met citaat reageren
  #111  
Oud 04 december 2006, 23:16
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Heb je ook geen programma's die op de achtergrond draaien? FF checken met Palm Internals.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #112  
Oud 04 december 2006, 23:19
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Heb je ook geen programma's die op de achtergrond draaien? FF checken met Palm Internals.
Nee. gisteren getest na een harde reset ...zonder sync en zonder het installeren van software.
Met citaat reageren
  #113  
Oud 04 december 2006, 23:21
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Na de eerste week wordt het beter, nu presteert de 680 opzich goed met een kleinere batterij, mijn Treo 650 haalt geen 3 dagen op een volle batterij.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #114  
Oud 04 december 2006, 23:27
handana
Guest
 
Berichten: n/a
Vandaag (gisteren) mijn eerste dag echt aan het werk met mijn splinternieuwe Treo 680. Geweldig apparaat, ik ben erg blij met de subtiele software verbeteringen die zijn doorgevoerd t.o.v. de Treo 650 en hij ziet er veel mooier en stijlvoller uit dan ik had verwacht, maar die batterij is gewoon slecht. Ik moet mijn oplader neenemen naar mijn werk anders kom ik de dag niet door. Ik begreep dat er begin volgend jaar een batterij van Seidio uitkomt. Als die er is ben ik dik tevreden. Tot dan is het een beetje behelpen.
Met citaat reageren
  #115  
Oud 05 december 2006, 01:15
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Gisteren helemaal leeg laten lopen, tot de Treo niet meer aanging, vervolgens opgeladen (paar uur langer nadat het LED-je groen is gaan branden).
De batterij tot helemaal dood laten uitputten, is niet bevorderlijk voor de levensduur ervan en kan ook tot blijvend kapaciteitsverlies leiden. Leg in voorkomend geval zo snel mogelijk de lader aan en laadt tot helemaal vol.
Nadat de LED is groen geworden nog veel langer laten laden heeft helemaal geen zin, omdat bij Li-Ion geen druppellading wordt toegepast, want dit leidt tot beschadiging van de batterij. Eens de batterij vol is, wordt het laadcircuit uitgeschakeld.
De grenzen zijn zeer nauw. Overladen met 1% kan leiden tot katastrofale gevolgen. Te weinig laden met bvb 100mV (=2,4%) resulteert in 10% kapaciteitsverlies (voor die lading).
Bij de eerste ingebruikname dient de laadprocedure volledig en strikt volgens de handleiding te worden uitgevoerd! Geef niet toe aan de aandrang om er voortijdig mee aan de slag te gaan!
Nog een batterijtip: Leg je Treo te rusten op een plaats met goede ontvangst.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News

Laatst gewijzigd door ghia; 05 december 2006 om 01:27. Reden: Batterijtip toegevoegd.
Met citaat reageren
  #116  
Oud 05 december 2006, 07:18
ridmaur
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb na iMate SP3i (Windows Mobile), Sony Ericsscon M600i (UIQ 3.0) en Nokia E61 (Series 60 3rd Ed.) omzwervingen uiteindelijk de stoute schoenen weer aangetrokken en ben teruggekeerd bij mijn oude liefde; het Palm platform. Met de aankondiging van de Treo 680 leek dat ineens heel aantrekkelijk.
Ik heb hem nu een dag in bezit en weet nu gelijk weer waarom ik ook alweer fan was van Palm OS: in vergelijking met de hierboven genoemde telefoons (platformen) is de organizer functionaliteit van Palm OS superieur. Windows Mobile komt nog iets in de buurt maar de agenda functionaliteit op de nieuwste modellen van SE en Nokia is ronduit lachwekkend en zelfs 3rd party tools als Papyrus helpen daar niet bij.
Batterijduur van de Treo 680 is inderdaad zorgwekkend; loopt snel terug en de Nokia E61 die ik hiervoor had had een groter en scherper scherm en deed met gemak 3 dagen met een batterij (die ook weer razendsnel was opgeladen, b.t.w.). Maar wellicht dat dit beter wordt na een aantal keren opladen.
De 'form-factor' is geweldig; de Treo 680 ligt zoveel beter in de hand dan de Nokia E61 of SEM 600i.
Het PalmOS is redelijk 'responsive' maar er is één scenario dat NERGENS op lijkt; als ik 'switch' van een van de 'native' applicaties (Phone, Calendar, etc.) naar DateBk (en vice-versa) duurt dat zo'n 5-10 seconden. Ligt dat aan het OS of aan DateBk? En is dit op een of andere manier te versnellen? Ik was altijd een enorme fan van DateBk maar zo is het bijna onwerkbaar. Ik heb ook Agendus uitgeprobeerd maar dat was helemaal niet te gebruiken. Tips in dit kader zijn welkom.
Voorlopig heeft het toestel nog het voordeel van de twijfel.

groet,
Rob
Met citaat reageren
  #117  
Oud 05 december 2006, 08:25
CocktailPro's schermafbeelding
CocktailPro CocktailPro is offline
Forumbikkel
Voornaam: Marco
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Ede
Berichten: 102
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ridmaur Bekijk bericht
Het PalmOS is redelijk 'responsive' maar er is één scenario dat NERGENS op lijkt; als ik 'switch' van een van de 'native' applicaties (Phone, Calendar, etc.) naar DateBk (en vice-versa) duurt dat zo'n 5-10 seconden.
Zelf gebruik ik Datebk 6 en heb hier geen problemen mee. Als ik switch van phone naar datebk6 gaat dat direct.
__________________
Life is Sweet, Life is Bitter
Met citaat reageren
  #118  
Oud 05 december 2006, 08:26
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Citaat:
De batterij tot helemaal dood laten uitputten, is niet bevorderlijk voor de levensduur ervan en kan ook tot blijvend kapaciteitsverlies leiden. Leg in voorkomend geval zo snel mogelijk de lader aan en laadt tot helemaal vol.
Je kan de batterij niet zomaar 'dood laten uitputten'. De telefoon schakelt zich uit vóór dat critische niveau. Ook overladen kan niet. De electronische lader in de batterij/telefoon zelf bewaakt dit. Het kan hoogstens misgaan als je hem maanden in een la laat liggen.

Citaat:
Zelf gebruik ik Datebk 6 en heb hier geen problemen mee. Als ik switch van phone naar datebk6 gaat dat direct.
Dit heb ik ook. Gaat vlot en ik geloof niet trager dan op mijn 650.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #119  
Oud 05 december 2006, 08:50
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ridmaur Bekijk bericht
Het PalmOS is redelijk 'responsive' maar er is één scenario dat NERGENS op lijkt; als ik 'switch' van een van de 'native' applicaties (Phone, Calendar, etc.) naar DateBk (en vice-versa) duurt dat zo'n 5-10 seconden. Ligt dat aan het OS of aan DateBk? En is dit op een of andere manier te versnellen? Ik was altijd een enorme fan van DateBk maar zo is het bijna onwerkbaar. Ik heb ook Agendus uitgeprobeerd maar dat was helemaal niet te gebruiken. Tips in dit kader zijn welkom.
Voorlopig heeft het toestel nog het voordeel van de twijfel.
Misschien heb je een corrupt bestandje. Je kunt je calendardatabase controleren met Dbscan van Pimlico.
__________________
What the FAQ?

Laatst gewijzigd door metck; 05 december 2006 om 09:04.
Met citaat reageren
  #120  
Oud 05 december 2006, 08:56
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
De batterij tot helemaal dood laten uitputten, is niet bevorderlijk voor de levensduur ervan
Het is niet de bedoeling dat je de batterij helemaal dood laat putten wel dat je de batterij helemaal leeg laat lopen zodat de ondergrens wordt bereikt en de batterij goed wordt gecalibreerd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
Nadat de LED is groen geworden nog veel langer laten laden heeft helemaal geen zin
In het begin kan het voorkomen dat het Ledje groen brandt terwijl de batterij nog niet helemaal is opgeladen (dit heeft de maken met de aansturing vanuit de software). Daarom moet je de batterij iets langer laten opladen om zeker te zijn dat het 100% punt is bereikt.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023