Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: Hoe tevreden ben jij als gebruiker over je Treo 680?
Tevreden en weinig/geen problemen 54 43,90%
Tevreden ondanks batterijproblemen 24 19,51%
Tevreden ondanks andere problemen 19 15,45%
Ontevreden vanwege batterijproblemen 5 4,07%
Ontevreden vanwege andere problemen 10 8,13%
Ontevreden over het totaalpakket 11 8,94%
Aantal stemmers: 123. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #61  
Oud 06 april 2007, 10:08
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Ach, laat mij ook wat olie op het vuur gooien.

Het zijn allemaal feiten, zoals gezegd.
Ik wil daar niets aan af doen: het is niet goed te praten.

Maar het is ook een feit dat 90 % van het nieuws slecht nieuws is.
Aan goed nieuws wordt over het algemeen minder aandacht besteed.
Mensen kunnen hun klachten over bijvoorbeeld produkten bij diverse televisieprogramma's ventileren.
Programma's waarin mensen louter hun positieve ervaringen ten toonspreiden zijn er minder. (Zijn er die wel?).
Dat levert geen kijkcijfers op.
Het spreekwoord zegt toch, dat brutale mensen de halve wereld hebben.
Neem gemakshalve aan dat dat een minderheid is.

Het is goed om kritisch te zijn en dit met elkaar te delen,
en over het algemeen gebeurt dat hier ook terecht.
Toch denk ik ook dat mensen met positieve geluiden zich minder uiten: het is toch goed, wat zou je dan... (posten)
We hebben toch meer lezers dan actieve discussiedeelnemers of zit ik er naast.

Overigens over feiten:
ook een feit is dat de 680 veel stabieler is dan de 650 (althans de mijne),
crashpro heb ik eigenlijk niet nodig, terwijl de 650 veel spontane resets gaf.
Feit is ook, dat ik zeer tevreden ben over mijn 680
(geen haarscheurtjes wel een deuk door het te laten vallen zonder case,
absoluut geen batterijprobleem meer mede door extra hoge capaciteitsbatterij,
en ja van die sms-jes weet ik niet: gebruik geen postbank) - dat is natuurlijk subjectief, maar toch een feit.

Heerlijk zo'n discussie van voor en tegen...
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #62  
Oud 06 april 2007, 10:58
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Wat mij opvalt is eigenlijk dat de mensen met een Treo 650 die nog nooit echt met een Treo 680 hebben gewerkt het meest ontevreden zijn over de 680

Ik vind dat je het apparaat echt moet hebben gebruikt om er objectief over te kunnen oordelen.

Anyway vergeleken met de Treo 650 die ik bijna 1,5 jaar heb gebruikt moet ik toch wel zeggen dat de Treo 680 kicks ass...

Wat de batterij betreft - geen problemen, ik doe met de 680 ongeveer net zo lang als met de 650, dat komt ook doordat de led van de 650 continu knippert en veel meer stroom gebruikt. Als je het ledje op de 650 (met Butler) uitzet, dan doe je bijna 1 dag langer mee (tip!).

Daarnaast kan ik wel een aantal redenen opsommen waarom de 680 veel beter is dan de 650:

- geen soft resets (1 x in de 3 maanden is al veel - stabiel als een rots) - door de bijna 18 MB NVSF cache (dit is het eerste Palm toestel voorzien van NVFS zonder NVFS problemen)
- 3 x zoveel geheugen (69 MB gebruikersgeheugen) als de 650
- betere blazer caching (sneller surfen)
- BT 1.2 multilink (verbinden aan meerdere BT apparaten - bijvoorbeeld BT headset en BT GPS)
- de mogelijkheid om 3 wegsgesprekken te kunnen voeren
- mogelijkheid om gebelde nummers op te kunnen slaan bij bestaande contacten
- Ignore by SMS
- Verbeterde foto applicatie (minder blauw en helderder als de 650)
- Pocket Tunes ipv Real Player bijgeleverd
- Voice Recorder
- Eenduidige interface voor de Media applicaties
- Foto's laden veel sneller op (ook van een grote Secure Digitalkaart)
- Streaming audio en Video mogelijkheden
- Fat 32 driver (ondersteuning kaarten van 4 GB en zelfs SDHC van 8 GB)
- Betere vormfactor (geen antenne)
- Lichter
- Betere positionering toetsen keyboard (smiley patroon)
- Veel beter geluid en hoger volume (door nieuwe Broadcomm chip - dit is echt minder op de 650)
- Krijgt veel sneller ontvangst (op de 650 kon je soms 9 seconden wachten)
- Beschermklepje Secure Digitaluitbreidingssleuf
- SIM kaart intern (kan dus niet uitvallen)
- Prijs (introductieprijs lag 200 euro lager)
- Super Mario Kart draait wel op de 680


Ik verwacht dat als de 680 een rom update krijgt (waarin een aantal kleinere bugs worden opgelost) dat het een ideaal apparaatje wordt (helemaal af). Hierbij ook mijn (deels subjectieve) onderbouwing waarom ik zeer tevreden ben met de 680.
__________________
De Palm professional

Laatst gewijzigd door bluevoice; 06 april 2007 om 11:04.
Met citaat reageren
  #63  
Oud 06 april 2007, 11:36
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Wat mij opvalt is eigenlijk dat de mensen met een Treo 650 die nog nooit echt met een Treo 680 hebben gewerkt het meest ontevreden zijn over de 680

Ik vind dat je het apparaat echt moet hebben gebruikt om er objectief over te kunnen oordelen.
Ach, er worden slechts enkele redenen genoemd waarom we nog geen 680 hebben.....
Citaat:
Daarnaast kan ik wel een aantal redenen opsommen waarom de 680 veel beter is dan de 650:
Dat mag ook wel: als hij slechter zou zijn....
Citaat:
- geen soft resets ....blabla opsomming blabla....- Super Mario Kart draait wel op de 680
Veel feiten uit deze opsomming zijn op mij niet van toepassing: ik heb weinig last van resets , wil geen Mario draaien, vind 69MB veel te veel (dat betekent in mijn geval dat ik allemaal rotzooi intern laat staan), het geluid van de 650 is voor mij alleszins acceptabel, en ga zo maar door. Dit geeft aan dat de (objectieve) feiten die jij geeft mij nog niet weet te overtuigen (subjectief) om geld uit te geven aan de 680. Als ik alleen mijn 600 nog maar had gehad en geen 650 denk ik dat ik wel voor de 680 had gekozen.
Citaat:
Ik verwacht dat als de 680 een rom update krijgt (waarin een aantal kleinere bugs worden opgelost) dat het een ideaal apparaatje wordt (helemaal af). Hierbij ook mijn (deels subjectieve) onderbouwing waarom ik zeer tevreden ben met de 680.
De 650 heeft ook een ROM upgrade gehad, dus als de 680 er een krijgt zou mij dat misschien wel overhalen
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #64  
Oud 06 april 2007, 12:13
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik heb nooit een kans laten liggen om up te graden naar een (nieuwere/andere) Palm als ik die had. Zie mijn profiel, waar ik 15 apparaten in de afgelopen drie jaar heb gehad.

Maar een upgrade moet wel zin hebben. In het geval van de TH55 had een upgrade geen zin, omdat alles wat op de markt kwam slechter was, en nu met de Treo 650 omdat de Treo 680 voor mij geen voordelen biedt, omdat vrijwel alle positieve dingen die Bluevoice hierboven opnoemt doet mijn Treo 650 ook al (LED, Volumecare, Pocket Tunes etc.). In die twee jaar dat ik het heb, heb ik veel software verzameld die Palm pas na 2 jaar standaard meelevert.

Daarnaast is het zo dat er echt genoeg redenen zijn om niet te upgraden, zoals een flikkerend toetsenbordje, batterijlek zonder patch/met verkeerde cradle etc. , haarscheurtjes nu , waardoor de *minimale* verschillen tussen de Treo 650 en de Treo 680 nu echt verwaarloosbaar worden en het geen zin heeft om te upgraden.

Het is echt niet zo dat ik na 15 Palms opeens persoonlijk een vete tegen de Treo 680 wil voeren, maar ik weet echt wel wanneer een upgrade wel of geen zin heeft voor mij, en wanneer een model bovengemiddeld veel problemen vertoond vergeleken met andere nieuwe modellen die ik in het verleden heb gebruikt of gezien. Je kunt dus als Treo 650 gebruiker dus best zeggen dat de Treo 680 als upgrade zeer minimale voordelen biedt, plus dat er veel tekortkomingen aan het model kleven waarbij je het risico van een upgrade niet eens meer wil nemen.

Dus:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluevoice
Wat mij opvalt is eigenlijk dat de mensen met een Treo 650 [(die nog nooit echt met een Treo 680 hebben gewerkt)] het meest ontevreden zijn over de 680
is imho volkomen terecht en niet meer dan logisch. En, als je naar de Poll kijkt, waar bijna 20% ontevreden is met de Treo 680 als bezitter zelfs, dan is dat ook erg hoog: nog een reden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluevoice
Ik verwacht dat als de 680 een rom update krijgt (waarin een aantal kleinere bugs worden opgelost) dat het een ideaal apparaatje wordt (helemaal af).
Tja, dan moet je het ook andersom kunnen zien: logsich dat veel Treo 650 gebruikers er niet eens aan denken om te gaan upgraden *voordat* er een patch is uitgebracht voor de Treo 680. De Treo 680 zoals het nu is, is het niet waard, zeker niet als je bij de Postbank zit - als ik zomaar iets noem.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 06 april 2007 om 12:30.
Met citaat reageren
  #65  
Oud 06 april 2007, 13:11
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
In die twee jaar dat ik het heb, heb ik veel software verzameld die Palm pas na 2 jaar standaard meelevert.
Begrijpelijk maar wel fijn als het out of the box werkt en je geen extra "Third party apps" moet aanschaffen die je palm instabiel kunnen maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Daarnaast is het zo dat er echt genoeg redenen zijn om niet te upgraden, zoals een flikkerend toetsenbordje, batterijlek zonder patch/met verkeerde cradle etc. , haarscheurtjes nu , waardoor de *minimale* verschillen tussen de Treo 650 en de Treo 680 nu echt verwaarloosbaar worden en het geen zin heeft om te upgraden.
Je moet niet generaliseren, het gaat om slechts een klein aantal toestellen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Je kunt dus als Treo 650 gebruiker dus best zeggen dat de Treo 680 als upgrade zeer minimale voordelen biedt, plus dat er veel tekortkomingen aan het model kleven waarbij je het risico van een upgrade niet eens meer wil nemen.
Dit hangt geheel af van de manier waarop je je Treo gebruikt. Bijvoorbeeld BT multilink vind ik heel fijn, maar als jij deze functie(s) niet gebruikt kan ik me er iets bij voorstellen.

We hadden eigenlijk een poll moeten opzetten op het moment dat de Treo 650 uitkwam (toen nog voorzien van softwareversie 1.06). Dan schat ik het zo in dat meer dan de helft van de gebruikers ontevreden zou zijn geweest over de 650. Toen waren er andere tijden, de 650 was wel de eerste serieuze alles in 1 oplossing en heeft veel handheld eigenaren overgehaald om over te stappen naar een smartphone. Ook zag je toen veel problemen door de vingers omdat de rest zo cool en nieuw was (de nieuwswaarde van de 680 is daardoor ook wat minder). Als je nu achteraf bedenkt hoe slecht de 650 in het begin eigenlijk was (slechte geluidskwaliteit, constante spontane soft resets , preferences weg) dan zou je alle 650 toestellen naar Palm terug moeten hebben gestuurd. Bedenk wel dat de meeste problemen en de tekortkomingen van de 650 wel opgelost zijn in de 680.

Het gaat weer de goede kant op met Palm (PalmOS weer in eigendom, Marc Blank bezig met het ontwikkelen van een Push Email client voor PalmOS, Opera Browser i.p.v. Blazer) en gezien de commitment voor de 650 (2 grote softwareupdates en een Exchange Push Update alsnog uitgebracht) verwacht ik dat ze wel binnenkort (april, mei) met een finale update komen voor de 680 waardoor dit toestel de TX onder de smartphones wordt.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #66  
Oud 06 april 2007, 13:22
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Begrijpelijk maar wel fijn als het out of the box werkt en je geen extra "Third party apps" moet aanschaffen die je palm instabiel kunnen maken.
Hangt er maar van af. Chatteremail is bij mij stabieler dan de "standaard software" Versamail.

Citaat:
Je moet niet generaliseren, het gaat om slechts een klein aantal toestellen.
*Is* dat wel zo? Batterijpatch voor de camerasensor die niet uit ging gold voor alle Treo 680's. Klein aantal toestellen? Cradleprobleem: alle toestellen. Scheurtjes: durf jij te zeggen dat het slechts een klein aantal toestellen is, terwijl er in de andere thread op dit moment meer mensen met dan zonder scheurtjes zijn? Ik vind 10% bijvoorbeeld al veel voor een productiefout van deze categorie, wat noem jij klein? Wil een Treo 650-gebruiker het risico lopen? Het flikkerende toetsenbordje van de Treo 680 komt niet bij alle toestellen voor, maar is een door verschillende mensen gerapporteerd probleem: wil jij het risico lopen bij een minimale upgrade van de Treo 650 naar een Treo 680 dat je bovenstaande problemen hebt? *Alle* Treo 680's kunnen geen SMS'jes van de Postbank ontvangen, etc. etc.

Mijn subjectieve waarneming is dat de Treo 680 van de Palms die in de afgelopen 3-4 jaar zijn uitgebracht, toch een van de modellen is met de breedste scala aan problemen: zowel software als hardware. Het valt objectief zelfs niet te ontkennen dat de verscheidenheid aan problemen die opgetreden zijn bij de Treo 680 an sich erg divers is.

Het is niet voor niets dat heel veel Treo 650 gebruikers niet willen upgraden naar de Treo 680. Het is geen persoonlijke aanval op de Treo 680 of een gezamelijk irrationeel boycot: er zijn prima logische argumenten en verklaringen voor. Sterker: ik denk dat de meeste Treo 650-gebruikers juist *wel* willen upgraden omdat een toestel uit 2004 in 2007 upgradeneigingen geeft: en zelfs nu de Treo 680 de enige upgrademogelijkheid *is*, stappen veel mensen tot zover nog niet over. Dat zegt wat over de Treo 680 als totaalpakket ten opzichte van de Treo 650, het voldoet simpelweg niet voor veel mensen. En dat is wat fransbr ook probeert uit te leggen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluevoice
Wat mij opvalt is eigenlijk dat de mensen met een Treo 650 die nog nooit echt met een Treo 680 hebben gewerkt het meest ontevreden zijn over de 680
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 06 april 2007 om 13:30.
Met citaat reageren
  #67  
Oud 06 april 2007, 13:36
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Begrijpelijk maar wel fijn als het out of the box werkt en je geen extra "Third party apps" moet aanschaffen die je palm instabiel kunnen maken.
volkomen subjectief. Ik vind het juist leuk om apps te zoeken die precies willen wat ik wil (en niet net even anders omdat bijv. dingen in de VS net even anders werken).
Citaat:
Je moet niet generaliseren, het gaat om slechts een klein aantal toestellen.
Dat is dus maar de vraag. En als ik nou net dat toestel tref met dat probleem? Bovendien: ik zit wel bij de postbank en heb dus wel last van het probleem waar alle Treo 680's last van hebben....
Citaat:
We hadden eigenlijk een poll moeten opzetten op het moment dat de Treo 650 uitkwam ... enz
De Treo 650 werd in het begin ook afgemaakt vanwege z'n problemen. Het verschil is dat er toen een behoorlijke stap zat tussen de 650 en z'n voorganger (Treo 600). Nu is het verschil relatief veel kleiner.
Citaat:
Het gaat weer de goede kant op met Palm (PalmOS weer in eigendom, Marc Blank bezig met het ontwikkelen van een Push Email client voor PalmOS, Opera Browser i.p.v. Blazer) en gezien de commitment voor de 650 (2 grote softwareupdates en een Exchange Push Update alsnog uitgebracht) verwacht ik dat ze wel binnenkort (april, mei) met een finale update komen voor de 680 waardoor dit toestel de TX onder de smartphones wordt.
That's the spirit!
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #68  
Oud 06 april 2007, 13:41
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
De Treo 650 werd in het begin ook afgemaakt vanwege z'n problemen.
Dat klopt. Ik stapte pas over naar de Treo 650 toen ik de ROM-update v1.20 in mijn bezit had. v1.13 was een drama. Zie je wel, weer een subjectieve observatie gebaseerd op objectief waarnemen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #69  
Oud 06 april 2007, 13:43
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Ach, zoveel mensen, zoveel wensen.
Voor mij gaat de vergelijking met een auto op: ik wil een auto die rijdt zonder dat ik onder de motorkap hoef te kijken, want daar wordt ik erg ongelukkig van. Dat er een paar krasjes op zitten, dat de binnenboordverlichting het nu en dan niet doet, het zal me een zorg wezen... zolang hij maar doet waar hij voor is: rijden. Hij hoeft niet supersnel te zijn, hij hoeft niet te glimmen, hij moet de functies uitvoeren waar ik hem voor heb aangeschaft, zonder sputteren.
Ik kan dan ook zo een heleboel verbeteringen die Bluevoice opsomt wegstrepen, want ik hoef ze niet: BT multilink, FAT32 driver, ignore SMS... Maar wat wel van belang is: hij doet het als ik wil dat hij het doet en mijn ervaring met de 650 was dat hij het vaak niet deed als ik dat wilde. Ach, dan flikkert het toetsenbord eens een keer, ach, dan zit er een haarscheurtje, ach, dan moet ik eens in de 2 dagen opladen, mij maakt dat niks uit.
Het enige wat onhandig is (maar overkomelijk) is de Postbank-SMS. En dan merk ik dat ik boos wil worden op iemand, want dat behoort te werken.
Kijk, en daar zit het verschil: ik heb een hoge tolerantiegrens voor flikkerende toetsenborden en haarscheurtjes, zolang de boel maar doet wat ik wil dat het doet. En ik denk dat die tolerantiegrenzen bij ieder van ons net even anders liggen. Ik kan me eigenlijk best voorstellen dat ik baal van haarscheurtjes; ik betaal verdorie 400 euro voor dat ding. Maar dat wordt gecompenseerd door de werkende functionaliteit. Anderen zullen daar anders over denken.
Met citaat reageren
  #70  
Oud 06 april 2007, 14:11
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Kortom voldoende gespreksstof voor de aankomende borrel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Cradleprobleem: alle toestellen
Dit is een cradle probleem en niet een Treo 680 probleem. Dus... Cradle probleem: alle oudere cradles (de nieuwere revisies doen het prima).

Ben je er eigenlijk ook bij de 26e?
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #71  
Oud 06 april 2007, 14:18
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Juist ja...
tegen de vele redenen om niet te kiezen voor de 680
staan dus evenvele motieven om er wel toe over te gaan.
enne... mijn treo staat vol met software wat ik handig en leuk vindt om te hebben.
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #72  
Oud 06 april 2007, 14:27
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Dit is een cradle probleem en niet een Treo 680 probleem.
Eh... een Treo 680 gaat het niet lekker doen in mijn cradle: dus als ik er een zou aanschaffen, moet ik ook nog eens 30 EUR ophoesten voor een nieuwe cradle, omdat Palm het zo nodig vond de bedrading van alle Treo 680's te veranderen zodat het niet meer goed werkt met de oudere cradles. Weer een reden voor een Treo 650 gebruiker met al een cradle om geen Treo 680 te kopen, daar hadden we het toch over?

En behalve de batterijproblemen, haarscheurtjes en flikkerend toetsenbordje, hebben we het niet eens over subjectieve smaakveranderingen zoals de gewijzigde toetsenbordindeling van de Treo 680. Ja, daar kun je weer een 3rd party app voor installeren (in dit geval Sharkbtn) die je Palm langzamer en instabieler maakt.

Conclusie: meer dan genoeg valide argumenten voor een Treo 650 gebruiker om NIET over te stappen op een Treo 680, dus daar hoef je niet meer verbaasd over te zijn dat veel kritiek op de Treo 680 vanuit die hoek komt.

Ik heb andere verplichtingen op de 26e
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #73  
Oud 06 april 2007, 14:39
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartveld Bekijk bericht
Voor mij gaat de vergelijking met een auto op: ik wil een auto die rijdt zonder dat ik onder de motorkap hoef te kijken, want daar wordt ik erg ongelukkig van. Dat er een paar krasjes op zitten, dat de binnenboordverlichting het nu en dan niet doet, het zal me een zorg wezen... zolang hij maar doet waar hij voor is: rijden. Hij hoeft niet supersnel te zijn, hij hoeft niet te glimmen, hij moet de functies uitvoeren waar ik hem voor heb aangeschaft, zonder sputteren.
Leuke vergelijking.
Toen onze Honda hatchback aan vervanging toe was hebben we gekozen voor een Opel Zafira. Een behoorlijk stap voorwaarts (omdat we een gezinsauto zochten).
Kort daarna kwam de nieuwe Zafira uit met allerlei verbeteringen. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om die nieuwe Zafira te kopen. Zeker als ik de "oude" Zafira niet kan inruilen.
De vergelijking houdt namelijk hier op: voor een nieuwe Treo moet je het volle pond betalen, een auto kun je inruilen ....
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #74  
Oud 06 april 2007, 14:43
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Conclusie: meer dan genoeg valide argumenten voor een Treo 650 gebruiker om NIET over te stappen op een Treo 680, dus daar hoef je niet meer verbaasd over te zijn dat veel kritiek op de Treo 680 vanuit die hoek komt.
PS: ik was ook een 650 gebruiker
en heb ook geldige redenen om WEL over te stappen
en helaas tot nu toe naar alle tevredenheid,
dus kan ook alle kritiek niet ge-heel delen...
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #75  
Oud 06 april 2007, 14:43
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Jammer dat je de 26e er niet bij kunt zijn.

Verder mag je soms ook positief zijn hoor. Dat je alle minder goede kanten wilt belichten is prima, maar waarom zo stellig zijn? Zoals Lindoras het goed heeft verwoord, zijn er voor een Treo 650 gebruiker ook meer dan genoeg valide argumenten om WEL over te stappen op een 680. Dat deze gebruiker niet Gazpacho heet is een heel ander verhaal.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
omdat Palm het zo nodig vond de bedrading van alle Treo 680's te veranderen zodat het niet meer goed werkt met de oudere cradles.
Het is dezelfde Multiconnector als van de 700p (en is dus niet 680 specifiek), de 700p werkt ook niet goed in de oude cradle (vandaar revisie B en C van de cradle), wees blij dat de connector niet opnieuw helemaal veranderd is als toen Palm ineens van de Universal Connector overstapte naar de Multiconnector. En nee, ik was niet blij toen dat ik een zelf oprolbare hotsync kabel, een Ultra Dun Thinkoutside toetsenbord en een Power to Go met Universal connector had.

Over de gewijzigde toestenbordindeling kan ik je uit ervaring vertellen dat als je de 680 een week in gebruik hebt je helemaal gewend bent aan de nieuwe layout (en ik was eerst ook skeptisch hierover). Skarkbutton heb ik de eerste week geprobeerd en hij maakte de Treo niet langzamer en ook niet instabieler. Dit programma deed het bovenverwachting goed. Heb hem na een week weer verwijderd omdat ik al gewend was aan de nieuwe indeling.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #76  
Oud 06 april 2007, 14:44
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
En toch... (maar het werd al gezegd)... zou men maar stemrecht mogen hebben als je een 680 dagelijks gebruikt.

Bij mij
- toetsenbord flikkert (keyshades zet het af)
- geen scheurtjes
- de ene reset is de andere niet (kan soms mijn pincode niet intikken, moet dan even klikken op het stippellijntje)

[staat wel vol met rotzooi van mij]
Met citaat reageren
  #77  
Oud 06 april 2007, 14:46
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
De vergelijking houdt namelijk hier op: voor een nieuwe Treo moet je het volle pond betalen, een auto kun je inruilen ....
Je kunt je oude Treo toch ook via Marktplaats of de Palmclub verkopen. Is dat veel anders dan een auto inruilen?
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #78  
Oud 06 april 2007, 14:52
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Je kunt je oude Treo toch ook via Marktplaats of de Palmclub verkopen. Is dat veel anders dan een auto inruilen?
of er iemand anders (zoals mijn jongste zoon bijvoorbeeld) heel blij mee maken
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #79  
Oud 06 april 2007, 15:14
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Jongens, jongens, le-zen wat er staat. Als ik zeg dat er genoeg valide argumenten zijn voor een Treo 650 gebruiker om niet over te stappen op een Treo 680, dan reageer ik in de éérste plaats op de cynische uitspraak uit bericht 62:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluevoice
Wat mij opvalt is eigenlijk dat de mensen met een Treo 650 die nog nooit echt met een Treo 680 hebben gewerkt het meest ontevreden zijn over de 680
fransbr en ik hebben aangegeven met genoeg argumenten waarom de waarneming van Bluevoice niet meer dan logisch is, en dat het er niet eens om gaat of wij wel een Treo 680 in bezit hebben of niet, maar om het feit dat we uberhaupt niet willen upgraden naar de Treo 680 op dit moment vanwege de genoemde problemen. Daarbij sommen we gewoon de argumenten op, zonder " " en dergelijke.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluevoice
Verder mag je soms ook positief zijn hoor. Dat je alle minder goede kanten wilt belichten is prima, maar waarom zo stellig zijn? Zoals Lindoras het goed heeft verwoord, zijn er voor een Treo 650 gebruiker ook meer dan genoeg valide argumenten om WEL over te stappen op een 680. Dat deze gebruiker niet Gazpacho heet is een heel ander verhaal.
Wat heeft mijn naam ermee te maken? Ik ben heel stellig in het feit dat de Treo 680 bovenmatig veel problemen vertoont die een Treo 650-gebruiker ertoe kan doen weerhouden om te upgraden. Er zijn een heleboel nadelen die voor mij risico vormen, plus niet zo veel voordelen voor mij om een upgrade te rechtvaardigen. En zeg nu zelf: er is geen ander Palm-model in de recente historie met zo'n breed scala aan diverse problemen, aan zowel software als hardware.

Dat een andere Treo 650-gebruiker met een andere naam wel wil upgraden, heb ik niks mee te maken, in die zin dat het hun weloverwogen beslissing is. Fijn voor de Treo 680-bezitters die blij zijn met hun product, waarom zou ik het hen misgunnen? Da's toch allemaal prima? Ik zou je dan ook willen vragen om mijn naam buiten de discussie te laten, aangezien ik *nooit* in discussies zeg dat iedereen hetzelfde moet doen of denken als ik. Ik kan hoogstens beargumenteren waarom ik op een bepaalde manier denk.

En ik ben positief wanneer ik genoeg redenen zie om positief te zijn, zoals bijvoorbeeld het feit dat Opera voor Palm een nieuwe browser gaat ontwikkelen. Ik ga niet positief worden omdat een model haarscheurtjes gaat vertonen, of omdat er halsoverkop een batterypatch uitgebracht moet worden om een enorme blunder bij quality control op te heffen.

Kijk, als jij bijvoorbeeld zegt:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluevoice
Het gaat weer de goede kant op met Palm (PalmOS weer in eigendom, Marc Blank bezig met het ontwikkelen van een Push Email client voor PalmOS, Opera Browser i.p.v. Blazer)
Dan ben ik het daar in de eerste plaats mee eens. Maar, aan de andere kant geef je dus hiermee aan dat het een tijd niet zo goed ging met Palm, en dat heb ik *tijdens* die periodes ook steeds geroepen, met de situaties die toen speelden. Ook toen werd er tegen mij gezegd: "Hee, doe es positief". Nee, waarom? Het gíng toch gewoon echt niet goed? Dan moet je dat toch kunnen zeggen? En niet alleen achteraf, dat je nu zegt "Ja, het gaat nu wel weer wat beter"? Niet meer en niet minder. Daarom zeg ik: ik ben positief wanneer ik positief kan zijn, en negatief als daar redenen voor zijn.

Citaat:
Over de gewijzigde toestenbordindeling kan ik je uit ervaring vertellen dat als je de 680 een week in gebruik hebt je helemaal gewend bent aan de nieuwe layout (en ik was eerst ook skeptisch hierover). Skarkbutton heb ik de eerste week geprobeerd en hij maakte de Treo niet langzamer en ook niet instabieler. Dit programma deed het bovenverwachting goed. Heb hem na een week weer verwijderd omdat ik al gewend was aan de nieuwe indeling.
Ik heb het dan met name over de verplaatste menu-knop. Ik heb een paar maanden een Treo 600 gehad en ik vond het irritant dat de menu-knop onderaan zat. Daar ga ik dus niet aan wennen. Ook heb ik sharkbtn op de TG50 lopen, en hoewel het niet instabiel is, gaat de Palm er langzamer door lopen. Daarnaast zijn programma's die specifiek op knoppen gericht zijn, zoals Hi-Launcher, niet helemaal compatible met Sharkbtn, zodat de door mij gewenste functies niet op de plekken geplaatst kunnen worden die ik wil.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 06 april 2007 om 15:34.
Met citaat reageren
  #80  
Oud 06 april 2007, 15:39
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Vallen we niet in herhaling of is er een andere ruis waardoor de discussie steeds meer zwart-wit wordt i.p.v. "colorful".
Ook ik heb er geen behoefte aan mensen keuzes te laten maken die ik gemaakt heb.
Vrijheid van of zo noemen ze dat.
Ik heb ook geenszins de intentie om de huidige afkerigen van de 680 te overtuigen.
Moet ieder inderdaad helemaal zelf weten. We stellen immers andere eisen aan produkten en aan het leven helemaal.
We maken allemaal een afweging op eigen gronden en natuurlijk willen we onze keuzes verdedigen, desnoods met het zwaard.

Wat ik er aan nogmaals aan toe wil voegen is,
dat ik WEL enthousiast ben over mijn overstap.
En dat maakt me zeker niet tot een kritiekloze palmgebruiker.

En ja, ook ik heb moeten wennen aan het nieuwe apparaat,
maar na een week gebruik was ik helemaal om.
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023