Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 25 april 2006, 22:59
Hermac
Guest
 
Berichten: n/a
Ik kan me die foutmelding ook herinneren.

Wat ik gedaan heb, uit mijn geheugen:
Palm software geinstalleerd op een andere partitie
Telkens onderdelen waarnaar verwezen werd van die partitie naar werkpartitie gebracht en bestaande overschreven.
Uiteindelijk dus werkend gekregen.

Maar ik had meer en andere problemen, dus ik heel wat zitten klooien in die tijd.

Herman
Met citaat reageren
  #22  
Oud 26 april 2006, 01:47
bartjegossen
Guest
 
Berichten: n/a
Ikzelf heb om mijn iBook en Palm T|X te syncen eerst de Palm-software geinstalleerd, vervolgens Missing Sync eroverheen geinstalleerd en alleen de conduits van Missing Sync mbt contacten en taken geselecteerd dus niet Adress Book, Calendar, Contact. Dit is dus geen gratis oplossing maar ik heb nu wel een bijgewerkt adresboek en agenda (iCal) en via iSync synchroniseer ik vervolgens mijn Nokia 6600.

iSync heb ik wel de Palm OS synchronisatie ingeschakeld maar of ik deze ook daadwerkelijk gebruik... Merk wel op dat op Mac OS 10.4 met iSync 2.0 en volgende stukken beter is dan de iSync van Panther.

Om via Bluetooth te syncen is het van belang dat je apparaat waarmee je wil syncen al een keer gesynchroniseerd is mbv de kabel. Dit om te voorkomen dat jij zomaar gegevens van andere computers kan halen. Je kan dan vervolgens in Applications - HotSync op Cradle/cable klikken, daaronder staat je Mac. Vervolgens het icoon aantikken met de rode en blauwe pijl en je bent aan het synchroniseren via Bluetooth.

Mocht je Mac er niet bijstaan dan kun je Edit connections... kiezen, New, Connect to: PC, Via: Bluetooth en er zal gezocht worden naar bekende apparaten.

Uiteraard dient BT op je Mac ingeschakeld te staan.

Laatst gewijzigd door bartjegossen; 26 april 2006 om 02:00.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 26 april 2006, 09:47
go2us go2us is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 03 januari 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 44
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartjegossen
Ikzelf heb om mijn iBook en Palm T|X te syncen eerst de Palm-software geinstalleerd, vervolgens Missing Sync eroverheen geinstalleerd en alleen de conduits van Missing Sync mbt contacten en taken geselecteerd dus niet Adress Book, Calendar, Contact. Dit is dus geen gratis oplossing maar ik heb nu wel een bijgewerkt adresboek en agenda (iCal) en via iSync synchroniseer ik vervolgens mijn Nokia 6600.

iSync heb ik wel de Palm OS synchronisatie ingeschakeld maar of ik deze ook daadwerkelijk gebruik... Merk wel op dat op Mac OS 10.4 met iSync 2.0 en volgende stukken beter is dan de iSync van Panther.

Om via Bluetooth te syncen is het van belang dat je apparaat waarmee je wil syncen al een keer gesynchroniseerd is mbv de kabel. Dit om te voorkomen dat jij zomaar gegevens van andere computers kan halen. Je kan dan vervolgens in Applications - HotSync op Cradle/cable klikken, daaronder staat je Mac. Vervolgens het icoon aantikken met de rode en blauwe pijl en je bent aan het synchroniseren via Bluetooth.

Mocht je Mac er niet bijstaan dan kun je Edit connections... kiezen, New, Connect to: PC, Via: Bluetooth en er zal gezocht worden naar bekende apparaten.

Uiteraard dient BT op je Mac ingeschakeld te staan.
Hoi,
Dank voor alle reacties. Ik ben geen techneut maar ga aan de slag, hoop dat ik er uit kom. Probleem is dat als ik de Palm CD installeer hij direct met de melding "h<Transport Monitor><Transport Monitor><HotSyncLib.PPC><__ct__16CTransportRelMacFP18OpaqueTransportRefUc>" kom. Na een herstart direct een schermpje met die melding. Volgens mij zit daar de kneep. Gisteren alleen missingsync geprobeerd. Hij herkent hem wel werkt alles net af maar contacts en adresbook niet gesynchroniseerd, wel avantgo. Ik ga verder.
Jos
__________________
Palm TX - Worldmate - Documents to Go
Met citaat reageren
  #24  
Oud 26 april 2006, 09:55
bartjegossen
Guest
 
Berichten: n/a
Sla dan de installatie van Palm-software over, die veroorzaakt ook die fout. Sowieso verstandig om alle installaties van Palm en Missing Sync eerst ongedaan te maken (via Spotlight de bestanden opsporen) en dan opnieuw de boel te installeren.e
Met citaat reageren
  #25  
Oud 11 januari 2007, 22:15
tonyvwie
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb ook een probleem met isync.
Het synchroniseren van mijn T|X met adressbook van apple gaat op zich wel, alle contacten worden overgenomen, echter veel inhoud gaat verloren (zoals de subgroepen, verjaardagen etc) Hoe kan ik dit verhelpen?
Mijn dank is groot.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 11 januari 2007, 22:19
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Met isync kan dat volgens mij niet. Als je synct mbv Missing Sync kan dat weer wel.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #27  
Oud 23 maart 2007, 09:52
gvanderl
Guest
 
Berichten: n/a
Nog een vraagje hierover. Ook ik probeer tevergeefs mijn TX te synchroniseren met een iMac (intel). OSX-4 Deze TX synchroniseer ik op mijn werk al via intellisync met een windhoos XP machine. In iSync help staat ook een duidelijk stappenplan, echter voorafgegaand door de volgende waarschuwing:

BELANGRIJK: Het wordt aanbevolen het Palm OS-apparaat met slechts één computer te synchroniseren. Als u het Palm-apparaat toevoegt aan iSync op meer dan één computer, worden de gegevens mogelijk niet goed gesynchroniseerd (u krijgt dan dubbele of onjuiste informatie).

Weet iemand of het toch mogelijk is de palm met deze twee machines te synchroniseren en zo ja, hoe dan?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:31.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023