Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11 augustus 2007, 16:36
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Keysuite op de zaak en Palm databases thuis syncen op 1 Treo?

Ik gebruik op mijn Treo Keysuite zowel op de zaak als thuis.
Nu wil ik prive en zaak beter scheiden en Keysuite thuis niet meer gebruiken, maar voor mij prive items gebruik maken van de standaard Palm programma's voor Agenda etc van mijn Treo.

Ik denk dat ik ze dan naast elkaar kan gebruiken.

Maak ik een gedachten fout?

Heb er geen behoefte aan straks alles op een bult te hebben liggen.

Groet,
Frits
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 augustus 2007, 19:16
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Uitgaande van het Feit dat Keysuite eigen databases gebruikt heb ik de stoute schoenen aangetrokken. Ik heb Keysuite op mijn thuis PC eraf gehaald en het werkt!

Ik gebruik Outlook thuis nu voor mijn prive zaken en kan syncen met de palmapplicaties op mijn Treo. Alleen mijn alarm van de palm agenda werkt nog niet.

Ik heb mijn Treo nu zo ingesteld, dat als ik op button agenda druk ik een keuze kan maken uit welke agenda ik wil gebruiken. Dit is een keuzemenu die door de Keysuite installatie toegevoegd is.

Nu nog even uitzoeken hoe ik mijn Palm alarms weer aan de praat krijg. Kan n.l. alleen maar alarm instellen onder calendar. En ik denk dat Keysuite nu voorrang heeft. Iemand een idee?

Groet,
Frits
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 augustus 2007, 22:03
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Alarm van Palm en Keysuite werken allebei.
Ik ben een gelukkig mens

Groet,
Frits
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 augustus 2007, 08:56
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Goede tip Frits. Ik was aanvankelijk erg enthousiast over Keysuite vanwege het kunnen gebruiken van meerdere agenda's naast elkaar in 1 pakket, alleen blijkt dat in de praktijk toch lastig instellen.

Misschien dat ik dit maar eens moet gaan proberen (alleen dan net omgekeerd: Keysuite voor prive en de standaard Palm desktop en database voor mijn werk).

gr, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 augustus 2007, 18:40
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Dat is grappig Ik gebruik Keysuite juist op de zaak omdat ik dan meer de functionaliteit van Outlook kan gebruiken, en dit dan ook op mijn Treo heb . Je kent het wel: Deelnemers vergaderingen, meer categorien, 1 taak met meerdere categorien verbinden, meer schrijfruimte in de notes etc. Dat hoef ik thuis nou juist niet. Jij hebt kennelijk een totaal andere behoefte

Ik gebruik eigenlijk thuis Outlook alleen om de reden dat in mijn contacts de mailadressen ook zitten om mail te versturen (via Outlook). Dat vind ik een gebrek bij de Palmdesktop. Voor PIM is de Palmdesktop juist heel plezierig in gebruik, maar ja de mailintergratie ontbreekt. Zou dat nu juist iets voor Palm kunnen zijn om zelf op te nemen in hun Palmdesktopsoftware?

Groet,
Frits
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 augustus 2007, 08:54
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Outlook is bij mij thuis meer backup, dan dat ik het echt gebruik.

De afspraken en adressen die ik op mijn Treo heb zijn voornamelijk privé en daar vind ik de koppelfuncties van Keysuite wel handig.

Mijn werkagenda heb ik eigenlijk niet op mijn Treo nodig, want ik zit voornamelijk achter mijn pc. Toch kan het handig zijn om bepaalde zaken ook op mijn Treo te hebben.

gr, Roel.

P.S. Tegen de tijd dat ik thuis echt overstap op een Mac moet ik kijken of Keysuite dan nog goed bruikbaar is. Zoniet dan ga ik weer terug naar de standaard pim-applicaties.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:33.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023