Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01 juni 2003, 09:21
mars
Guest
 
Berichten: n/a
Palm GPS Kit Europa + M505

Binnenkort ga ik op vakantie naar Frankrijk. Leuk vooruitzicht echter de heen en terugreis zijn voor mij, als mislukt padvinder, een ramp . Tijd om eens serieus de aanschaf van een GPS te overwegen. Bij PDAshop 'Palm GPS Kit Europa' voor €489 gevonden. Uiteraard met de zoekfunctie in dit forum gezocht naar ervaringen maar nog niet gerustgesteld. De kit bevat: Rikaline GPS Receiver + Digimap navigatiesoftware + HP richter pda houder. Ik ben in het bezit van een M505. Is dit een geschikte combinatie om probleemloos naar mijn vakantiebestemming te gaan ? Hoe zit het met een evt. 'voice-update' waarover ik wat gelezen heb ? De speaker van de M505 is nu eenmaar erg beperkt. Kan deze combinatie ook evt. voor grote fietstochten gebruikt worden en hoe zit het dan met het energiegebruik ? Is er voor €489 een goed(koper) alternatief ? Volgens mij heb ik een geheugenkaart nodig en zo ja hoe groot moet die dan zijn ? Hoeveel geheugen moet ik in mijn palm vrijhouden ? Ik weet dat ik op bovenstaande vragen waarschijnlijk zelf de antwoorden op dit forum terug kan vinden maar ik ben vooral benieuwd naar gebruikservaringen van bij voorkeur de laatste software i.c.m. de M505. Is het scherm wel duidelijk genoeg ? Kun je als bestuurder gemakkelijk je weg vinden of kun je dat beter aan je bijrijder overlaten ?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 juni 2003, 11:39
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Op zich kun je met de genoemde combinatie prima uit de voeten. Ik ben zelf niet zo'n fan van Digi-Map, maar een echt alternatief zis er ook nog niet echt. Zelf zou ik in deze situatie PathAway gebruiken, maar het maken van een route daarvoor is wel wat technisch. Voordeel is wel dat je een goede route hebt en dat je die vantevoren ook gezien hebt. Je bent met $50 ook een stuk goedkopeer uit dan de bijna €300 van Digi-Map.

Je moet met Digi-Map namelijk vreselijk goed opletten of de geplande route wel klopt. Het gaat namelijk, om verschillende redenen, om de haverklap mis. Let er in ieder geval op dat je snelheidsprofiel klopt (datspringt steeds terug en dan wordt je over allerlei B-wegen gestuurd) en probeer je kaarten op een zo hoog mogelijk detail niveau te maken. Maak ook eerste een planning op de PC software en controleer of de Palm planning dezelde route volgt en blijft volgen (ik heb regelmatig meegemaakt dat ik tijdens een rit ineens een totaal andere planning voorgeschotelt kreeg)

Als je de mazzel hebt dat de routeplanning goed lukt is Digi-Map weer prima bruikbaar.

De voice update is er alleen voor Sony Clie en Palm OS5 pda's

Laatst gewijzigd door patrickl; 01 juni 2003 om 11:43.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 juni 2003, 12:22
mars
Guest
 
Berichten: n/a
Dit antwoord zal mij niet over de streep trekken. Voor zo'n bedrag verwacht ik wel dat ik er zorgeloos op kan vertrouwen dat ik zo goed/snel mogelijk op mijn plaats van bestemming kan komen. Wat gebeurt er dan bijv. als ik per ongeluk toch een verkeerde afslag genomen heb ? Hoelang duurt het dan weer voordat ik die informatie krijg die mij weer op het juiste spoor zet ? En heb jij ervaring met gebruik van GPS op de fiets ?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 01 juni 2003, 14:22
oldy's schermafbeelding
oldy oldy is offline
Senior lid
Voornaam: Danny
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 30 december 2001
Berichten: 98
Stuur een bericht via ICQ naar oldy
Ja, die combinatie zal je probleemloos naar je bestemming brengen.

De laatste update van digimap is voor het berekenen van routes op de palm sterk verbeterd.
In de laatste versie worden de kaartjes geladen vanaf de geheugenkaartjes en dat scheelt aanzienlijk in het gebruik van het geheugen.

De genoemde combinatie voor gebruik met fiets ken ik niet.
Ik zelf gebruk TT met Holux GM251+, energie verbruik genoeg voor ruim een dag. In deze GPS zitten dan namelijk batterijen.

Geheugenkaart grootte is afhankelijk van hoeveelheid data die meeneemt.
Voor beeld Benelux in alle details is 35mb.
Vrij geheugen van de palm is beperkt 1 a 2mb zo mooi zijn.

Ik ben tot nu toe een tevreden gebruiker wat betreft Digimap. Alle onbekende locaties in 1 keer gevonden met digimap.

Als je automatisch herberekenen aan zet en de afwijking is groter dan 100m dan volgt een herberekening. Anders handmatig met 1 druk op een knop.
Scherm is duidelijk en zoomt automatisch in bij kruisingen en afslagen. Zeker nu met voice output is het nog beter met de mondelinge aanwijzingen.

Voor andere prijzen moet je misschien eens kijken op Palmrouter.de

Succes met het maken van de keuze.


Groet,

Danny
Met citaat reageren
  #5  
Oud 01 juni 2003, 15:48
mars
Guest
 
Berichten: n/a
Zo te zien gebruik jij een TungstenT. Deze heeft een hogere beeldschermresolutie dan de M505. In hoeverre gaat dit ten koste v.d. leesbaarheid ? Bij bevestiging met zuignap aan de voorruit zal de leesbaarheid waarschijnlijk ook verminderen. Is dit een gebruikelijke manier van bevestigen of worden ze meestal aan het dashboard bevestigd ? Weet iemand of de receiver een eigen voeding heeft ?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 01 juni 2003, 16:05
oldy's schermafbeelding
oldy oldy is offline
Senior lid
Voornaam: Danny
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 30 december 2001
Berichten: 98
Stuur een bericht via ICQ naar oldy
Mars,

Klopt ik gebruik de tungsten.
Hiervoor heb ik een 505 gehad en ook gewerkt met digimap.

De zuignap op de voorruit vind ik goed bij www.palmrouter.de heb ik de lange uitvoering gekocht (17cm). Staat daardoor wat dichterbij.
De leesbaarheid is goed aan de zijkant van het scherm grote pijlen 2 stuks 1 voor de eerste afslag en een voor de volgende afslag. Tevens een zwart blok wat steeds kleiner wordt naarmate je dichter bij de afslag komt.
Probreer de demo eens. Werkt ook zonder gps in demomode afspelen.

Bevestiging aan het dashboard kan ook, daar heb ik geen ervaring mee.

De holux heeft een eigen voeding die tevens de palm oplaad via 12 v sigaretten aansluiting.

Groet,

Danny
Met citaat reageren
  #7  
Oud 01 juni 2003, 16:23
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik heb de laatste versie van Digi-Map nog geprobeerd en die gaf nog steeds dezelfde problemen (routes plotseling over B-wegen, routes naar verkeerde punten, routes die je stukken late omrijden). Je komt er inderdaad uiteindelijk wel, maar echt lekker rustig rijden doe je toch niet als je vanaf een snelweg ineens verteld wordt dat je een B-weg op moet. De verbeteringen zijn meer in de marge (juiste afslagnummer noemen bij een rotonde) dan dat er echt iets structureel beter wordt. Het werkt wel (zo ongeveer), maar let gewoon heel goed op of de route wel klopt.

Zorg er bij Dig-Map ook voor dat je minimaal een maand experimenteert met het programma voordat je er echt op moet vertrouwen. Op een gegeven moment krijg je er een beetje een gevoel voor wanneer er rare dingen gaan gebeuren. Dan kun je een beetje om de fouten heenwerken.

Overigens (zoals reeds gezegd) de genoemde spraak aanwijzingen doen het dus niet op een M505. Ik vond het ook niet echt een verbetering, maar goed. je kunt er in ieder geval ook weer niet "blind" op rijden. De aanwijzing zijn soms namelijk gewoon verkeerd of onduidelijk zodat je toch op het scherm zult moeten controleren of je de snelweg in een bocht ongeveer "rechtdoor" moet vervolgen of dat je in die bocht rechtsaf de snelweg af moet (ik kreeg bijvoorbeeld de aanwijzing "rechtsaf" en moest dus eigenlijk rechtdoor).
Met citaat reageren
  #8  
Oud 01 juni 2003, 16:39
Eagle's schermafbeelding
Eagle Eagle is offline
Palm-lid
Voornaam: Arend
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 132
voor of tegen

Ik merk dat met name bij Patrick niet uit de voeten kan met DigiMap terwijl de anderen (meerdere personen) juist enthousiast zijn (zeker na laatste update). Heeft het misschien ook te maken met combi van configuratie? Waarom is ene enthousiast terwijl ander continue bij Pathaway zweert? Misschien dat bepaalde werkwijze ene wel ligt en ander slapeloze nachten veroorzaakt?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 01 juni 2003, 16:55
oldy's schermafbeelding
oldy oldy is offline
Senior lid
Voornaam: Danny
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 30 december 2001
Berichten: 98
Stuur een bericht via ICQ naar oldy
Verkeerde routes hebben vooral te maken met het detailniveau van de overlappende kaart.
Ik heb deze aangepast (without level5) en vervolgens geen problemen meer met routes maken op de palm. In ieder geval de routes die ik gemaakt hebt.

Maar inderdaad een ieder heeft zijn voorkeur.

Groet,

Danny
Met citaat reageren
  #10  
Oud 01 juni 2003, 18:07
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Digi-Map is gewoon een lastig programma. Het zit vol met fouten/onhandigheden. Er zijn meerdere redenen waarom een route fout kan lopen, maar aan de andere kant is het wel het meest complete programma dat er op dit moment beschikbaar is.

Vaak is het ook zo dat de mensen die enthausiast zijn gewoon niets beters gewend zijn. Ik heb zelf MapViewer en dat is eigenlijk al een veel beter opgezet programma. Helaas kan die alleen niet over meerdere landen plannen (dus routes van hier naar Frankrijk zijn niet echt handig te doen) en het mist wat aardige snufjes (meedraaiende kaarten en piepjes bij afslagen). Mensen die van CityMaps komen (warschijnlijk het slechtste Palm routeplanner programma) zullen eerder enthausiast zijn, omdat Digi-Map dan echt een vooruitgang is.

Als je programma's als TomTom Navigator of Alturion (beide helaas alleen voor de PocketPC) gezien hebt dan vraag je je af wanneer er voor de Palm ook eens iets goeds komt. Zeker dus in vergelijking met dat soort bijna profesionele routeplanners.

Wat ook een stuk kan schelen. Ik hou er niet van om verkeerd te rijden. Of ik nou uiteindelijk op mijn bestemming kom of niet. Ik ben met Digi-Map nog elke keer op mijn bestemming aangekomen. Dat is op zich dus reden voor enthausiasme. Als je dan achteraf kijkt (maar je hebt het tijdens het rijden meestal al door, maar dan is het al te laat) zie je echter dat je soms wel een kwartier langer over je rit gedaan hebt dan als je echt goed was gereden. Dan zit ik me dus te verbijten als ik ergens dwars door een vreemde stad heen gestuurd wordt, omdat het snelheids profiel weer eens versprongen was.

Weer een punt is dat ik voor €190 (Benelux versie+POI) gewoon verwacht dat ik een werkend programma krijg. Als ik zie dat je die kaarten voor €70 kunt kopen en dan nog wat voor de POI dan betaal je dus ruim €100 voor het programma. Ik verwacht dan niet een of andere beta test versie vol met bugs en half afgemaakte functies. Voor die paar keer dat ik daadwerkelijk een routeplanning nodig heb is dat geld sowieso al veel te veel als het dan ook nog eens niet goed werkt heb ik er helemaal de pest over in.

Ik ben (vreemd genoeg misschien) wel weer heel tevreden over PathAway. Het kost veel meer werk per route, maar je hebt niet de voorbereiding (om Digi-Map echt goed te kunnen gebruiken was ik uren bezig om de kaart van Nederland op te hakken in iets van 50 bestandjes) Met PathAway weet je ook dat je een piepje en aanwijzing krijgt als je daadwerkelijk iets moet doen. Met Digi-Map krijg je veel meer piepjes dan je nodig hebt en je krijgt ook geen tekstaanwijzingen (zoals neem "afslag 13 Zaandam") dat kan bij ingewikkelde knooppunten nog wel eens problemen geven. Voordeel is ook dat je het ook voor vakanties buiten europa aan kaarten komen en je dus daar ook je GPS kunt gebruiken. Maar ik moet er meteen bijzeggen dat dergelijk programma's wel meer voor de GPS liefhebber zijn dan voor iemand die een keer een route wil volgen.

Kortom ik ben voor die $50 tevreden met PathAway (voor langere routes) en de €60 van MapViewer (voor kortere trips binnen Nederland). Als TomTom ooit nog met een Palm versie komt dan zal ik die zeker weer proberen. Vooralsnog red ik me zo ook wel.

Belangrijkste voordeel aan Digi-Map is dat er nog geen ander programma is met dezelfde mogelijkheden.

Overigens koop je voor het geld dat je kwijt bent aan Digi-Map + GPS hardware ook bijna een Garmin iQue 3600.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 01 juni 2003, 19:19
oldy's schermafbeelding
oldy oldy is offline
Senior lid
Voornaam: Danny
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 30 december 2001
Berichten: 98
Stuur een bericht via ICQ naar oldy
Patrick,

Het inmiddels wel duidelijk dat je niet tevreden bent over Digimap.
Soms heb ik dat ook weleens gehad.

Fouten in digimap? Welke
Onhandigheden? Welke

Als ik zeg dat digimap me gebracht heeft waar ik wezen moet, doet hij dat zonder omwegen van een kwartier.
Het snelheidsprofiel heeft alleen invloed op 1 kaart. Het plannen over meerdere kaarten en met eventueel verkeerde routes als gevolg heeft voor al te maken met de levels van de wegen en de levels welke voorhanden zijn op de overlappende kaart.

Ik heb de laatste 5 routes in palm vergeleken met de anwb routeplanner route 66. Ik heb geen afwijkingen gevonden dus de snelste/korste route gereden.

Het in stukjes knippen van de kaart van Nederland is inmiddels geautomatiseerd en wordt voor je gedaan, vergelijkbaar met TomTom.

Het punt van Digimap te veel piepjes en geen afslagen is aangepast in de laatste update.
Nu een afslag binnen een kilometer, 300 meter en vervolgens ongeverer 60m ervoor dat je af moet slaan. Dus drie signalen.
De afslagen staan in de tekst aangegeven met het nummer.
Bij ingewikkelde knooppunten geeft hij aan stay left, stay right en niks als je het midden moet houden.
Dit zijn zeer sterke verbeteringen in mijn ervaring.
Vandaar dat ik nu tevreden ben met het functioneren na de laatste update.

Ik moet ik eerlijk zeggen dat ik pathway nog nooit gebruikt hebt. Maar als de voorbereiding zie heb ik daar vaak de tijd niet voor. Soms na een telefoontje gelijk op pad naar een onbekend adres.

Je hebt wel gelijk dat digimap niet uitblinkt in duidelijke beschrijvingen en dat je ervaring op moet doen door het te gebruiken en veel te lezen op de verschillende forums bij digimap en palmrouter.de.
De tips die daar staan helpen je een eind op weg.

Groet,

Danny

De een zweert bij "word" en de andere bij "wordperfect".
De een gebruikt "pathway" de ander "digimap".
En ze zijn beide tevereden.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 01 juni 2003, 21:18
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Fouten in digimap? Welke
Onhandigheden? Welke
Dat is hopelijk een geintje. Zo niet lees dan de forums er eens op na. Ik heb zelf al iets van 20 punten genoemd en op de hekosoft forums staan er nog veel meer.

Dat automatisch knippen heb je overigens alleen wat aan als je 10MB geheugen vrij houdt voor het werken met Digi-Map. Je moet wel een heel fanatieke gebruiker zijn om daar aan te willen voldoen.

Er valt heus wel met Digi-Map te werken. Je kunt mazzel hebben, maar mijn ervaring leert dat je er minstens een keer of 10 mee moet rijden (over routes waar je de weg zelf al weet) voordat je alle problemen hebt leren omzeilen.

Digi-Map doet het prima mits je aan een x-tal randvoorwaarden voldoet. De belangrijkste is inderdaad dat je kaarten maakt met vol detail. Helaas werkt dat alleen voor routes van minder dan 10 kilometer en/of als je enorm veel geheugen vrij houdt. Dan nog hou je dat je om de haverklap de default speed settings terug krijgt.

Ik heb al mijn routes vergeleken met route 66 of ViaMichelin en ik kreeg altijd een andere route. Ik moest heel veel spelen met het snelheidsprofiel om in de buurt te komen van de ideale route. Dat valt op zich al niet mee, want als je het snelheidsprofiel aanpast wordt niet de hele route herberekend, want het tussenpunt staat dan al vast. Dan moet je de route echt opnieuw opzetten (weer een keer een uur zitten klooien voordat je dat uitvogelt)

Overigens ben ik (zeker toen ik door kreeg dat er vaak iets niet klopte) vrijwel altijd nog langer bezig geweest om mijn Digi-Map routes in te voeren en controleren dan om iets te maken met PathAway. Zo'n PathAway route zit er in een minuut in. Kaarten heb ik dan eigenlijk niet eens nodig. Met Digi-Map maakte ik eerst een planning op de PC, dan eentje op mijn Clie. Die week dan af en dan ging ik het snelheids profiel instellen. Of ik keek op een echte routeplanner waar de betreffende huisnummers langs de weg lagen en maakte dan de planning op de NavTech PC software. Daar krijg je overigens wel prima routes mee. Dat blijft me toch idere keer verbazen. Die bijgeleverde NavTech PC software werkt zoveel handiger dan Digi-Map (alleen crashed het steeds na een half uur kaartjes knippen)

Als je dan met veel moeite een perfecte route uit hebt weten te zetten, dan nog loop je dus alsnog het risico dat het standaard profiel weer terugfloept en je weer doodleuk de rimboe in gestuurd wordt.

Kortom, ik gebruikte Digi-Map en ik was allesbehalve tevreden. Ik ben nu €35 armer en ik gebruik weer dezelfde software als voordat ik Digi-Map aanschafte. Vandaar mijn waarschuwing. Het probleem is dat ik ook geen beter alternatief zou kunnen aandragen.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 02 juni 2003, 12:02
JRK's schermafbeelding
JRK JRK is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 123
Citaat:
Dat automatisch knippen heb je overigens alleen wat aan als je 10MB geheugen vrij houdt voor het werken met Digi-Map. Je moet wel een heel fanatieke gebruiker zijn om daar aan te willen voldoen.
Dat is nonsens.. Ik gebruik de voorgedefinieerde kaarten met meestal rond de 4 a 5 MB vrij. Probleemloos...

Als je de voorgedefineerde kaarten te ruim vind, maak je zelf toch kleinere ?

Citaat:
Als je dan met veel moeite een perfecte route uit hebt weten te zetten, dan nog loop je dus alsnog het risico dat het standaard profiel weer terugfloept en je weer doodleuk de rimboe in gestuurd wordt.
Ik ben bijna geneigd daar nu jouw onhandigheid de schuld van te geven. (niet persoonlijk bedoeld). Ik gebruik nu Digimap vanaf versie 2.15 , maar heb NOOIT jouw problemen kunnen ervaren. Ik ben inmiddels redelijk goed bekend een een flink aantal plaatsen en gebruik ook nog wel eens routeplanners op de PC, maar heb DM nooit op de bizarre routes zoals jij die hebt kunnen betrappen.
DM is in ontwikkeling en nog lang niet af (ondanks dat de prijs dat suggereert , dat is duidelijk. Als je een vervaning van een vaste navigatieset zoekt wordt je zeker teleurgesteld in DM. Maar als routeplanner op de Palm vind ik hem een aanrader. Het is geen programma voor dummies, je moet er echt tijd in steken om het te leren begrijpen. Maar als je dat eenmaal doet, vind ik het echt een aanrader.

De andere 2 door jouw genoemde programma's hebben mij niet het voordeel boven het uitdraaien van een route66 printje duidelijk kunnen maken.

Groeten Jan R.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 02 juni 2003, 12:25
Jeroen-W
Guest
 
Berichten: n/a
Rikaline GPS Receiver

Ik gebruik bovenstaande receiver icm digimap en clie sj30. Deze combi werkt zeer goed. Met de receiver meestel 5 satalieten en soms meer. Ook vrij snel een fix, zeker als je 'm de vorige dag nog hebt gebruikt.

De meningen over digimap zijn verdeelt. Ik ben er tevreden mee. Over de receiver hoeft geen discussie te zijn want deze is gewoon goed! Ook de levering door pdashop is snel.

Succes met je keuze!
Met citaat reageren
  #15  
Oud 02 juni 2003, 18:08
Erikro Erikro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 153
Citaat:
Ik ben bijna geneigd daar nu jouw onhandigheid de schuld van te geven. (niet persoonlijk bedoeld).
Groeten Jan R.
Eerst zeg je dat hij onhandig is. Om vervolgens te zeggen dat het niet persoonlijk is???

Zeg of het een, of het ander.

Maar nog beter respecteer elkaar mening.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 02 juni 2003, 18:40
mars
Guest
 
Berichten: n/a
De meningen zijn blijkbaar nogal verdeeld. Ik ben haast geneigd om een pocketPC met TomTom te overwegen . Zijn er geen ander gebruikers van Digimap die bovengenoemde (vermeende) problemen kunnen bevestigen/ontkennen ? Het is jammer dat je e.e.a. niet vooraf kunt uitproberen. T.o.v. een inbouwkit (al gauw €2000 a €3000) is het een relatief goedkope set maar als het in het gebruik tegenvalt is het toch nog een smak geld.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 02 juni 2003, 18:46
JRK's schermafbeelding
JRK JRK is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 123
Citaat:
Op 02-06-2003, om 19:08 heeft Erikro dit gezegd in bericht #15

Eerst zeg je dat hij onhandig is. Om vervolgens te zeggen dat het niet persoonlijk is???

Zeg of het een, of het ander.

Maar nog beter respecteer elkaar mening.
En wie bent u ? Ik respecteer andere meningen. Lees eerst wat andere treads, voordat je met zoiets aankomt. Dan lees je dat hij een aantal zaken in DM tegenkomt, die anderen absoluut niet zien. (zoals snelwegafslagen, rare routes e.d.)

Ik probeer slechts aan te geven dat ik denk, nee zeker weet, dat Patrick niet met DM overweg kan en dat dat wat mij betreft niet aan DM ligt. Daarmee probeerde ik niet aan te geven dat hij een ongelooflijke sukkel is, maar dat het programma hem niet 'ligt' en dat hij wat structureels fout doet. Daarmee zeik ik hem toch niet persoonlijk af ? (dat is althans niet de opzet.)

DM is duidelijk geen allemans vrienje, maar ik kan Patricks ervaringen op geen enkele manier onderschrijven.

Ik denk dat de beste manier is om het pakket gewoon in demo mode te proberen en _zelf_ te oordelen. Als DM je dan niet kan overtuigen, moet je jezelf niet pijnigen en fijn wat anders proberen.

Groeten, Jan R.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 02 juni 2003, 18:49
JRK's schermafbeelding
JRK JRK is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 123
Citaat:
Op 02-06-2003, om 19:40 heeft mars dit gezegd in bericht #16
De meningen zijn blijkbaar nogal verdeeld. Ik ben haast geneigd om een pocketPC met TomTom te overwegen . Zijn er geen ander gebruikers van Digimap die bovengenoemde (vermeende) problemen kunnen bevestigen/ontkennen ? Het is jammer dat je e.e.a. niet vooraf kunt uitproberen. T.o.v. een inbouwkit (al gauw €2000 a €3000) is het een relatief goedkope set maar als het in het gebruik tegenvalt is het toch nog een smak geld.
Je kan de Demo mode toch proberen ? Als het dan niet in de richting komt wat je verwacht, moeet je het gewoon niet doen.

Met een inbouw set van 2 a 3000 euro (zit je toch wel vrij hoog mee) valt DM (en al het andere) toch tegen. Als dat je referentie is, is het sowieso verloren geld.

Groeten, Jan R.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 02 juni 2003, 19:23
jwoerdma's schermafbeelding
jwoerdma jwoerdma is offline
Forumbikkel
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 07 maart 2001
Locatie: leiden
Berichten: 219
Het is natuurlijk wel een teken aan de wand dat er zoveel gediscussieerd moet worden over een prgramma van 250euro. En ik geloof niet dat dat bij TomTom NavigatorII het geval is....

Ook ik ben een redelijk tevreden gebruiker van Digimap, maar herken wel het een en ander van Patrik L. Het heeft mijns inziens vooral te maken met de nog gebrekkige handling van het SD/MMC geheugen waardoor je met allerlei grootte beperkingen zit. Dat zit in de palm ingebakken.
Het valt me wel op dat als PatrickL ergens de pest aan heeft dat hij/zij niet meer kan stoppen met fulmineren, dat is dan wel weer een beetje jammer.

De laatste update van DM is een hele verbetering,maar er is binnen een week alweer een Beta uitgebracht in verband met verschillende bugs, vooral in het desktop gedeelte...
__________________
Woerdman
Met citaat reageren
  #20  
Oud 02 juni 2003, 21:04
mars
Guest
 
Berichten: n/a
Van de demo werd ik helaas ook niet veel wijzer. Een stukje plattegrond van London waarin ik mij fysiek niet kan verplaatsen geeft niet echt een heel duidelijk beeld.
De door mij aangegeven prijzen betreffen overigens inbouwsets die ik bij de autodealers heb gezien. Het zal ongetwijfeld wel goedkoper kunnen maar ze komen niet in de buurt v.d. prijs van de Palm GPS Kit.
Een gewetensvraag: wie van jullie vindt dat de GPS Kit een goede prijs/kwaliteit-verhouding heeft ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023