Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16 januari 2010, 10:02
gerriegerrie gerriegerrie is offline
Lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Berichten: 19
Probleem: bellen lukt regelmatig niet..

Hoi,

Ik ben nog redelijk nieuw in Pre-land en ben mega enthousiast, behalve dat ik regelmatig niet kan bellen met de Pre. En de telefoonfunctie vind ik niet bepaald onbelangrijk....

Als ik dan iemand wil bellen, popt het scherm wel op, maar de telefoon gaat niet over. Als ik hem dan op flight mode zet en hem er dan weer vanaf haal, werkt ie wel weer gewoon. Lijkt wel alsof m;n pre dan niet meer goed geregistreerd is op het netwerk ofzo, maar volgens mij doet de data het wel nog...

Ik heb m'm pre van iemand overgekocht, is een duitse (O2). Er staan wel wat homebrew dingen op, zoals filecoaster. Kan het zijn dat die een conflict veroorzaken oid?

Ik heb inmiddels 1.3.5.2 erop staan. Maar daar is het probleem niet mee opgelost.

Iemand ideeen hoe ik dit op kan lossen? Of kan ik mijn hele Pre gewoon eens clean kunnen installeren, zonder homebrew apps etc? Zou dat kunnen helpen? Zo ja, hoe moet dat?

Bedankt vast!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 januari 2010, 10:09
gerriegerrie gerriegerrie is offline
Lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Berichten: 19
P.S. Als ik mijn Palm Pre schoon kan installeren, kan ik dan ook gelijk mijn qwertz toetsenbord omgooien naar een qwerty variant? (want daar moest je ook een soort nieuwe installatie voor doen begreep ik, klopt dat?)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 januari 2010, 16:28
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Heb je geprobeerd of het verschil maakt als je alleen 2G of alleen 3G gebruik forceert? (keuze mogelijkheid in dialer preferences)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 januari 2010, 18:50
gerriegerrie gerriegerrie is offline
Lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Berichten: 19
Nee nog niet geprobeerd. Maar ik wil wel gebruik maken van 3G als het er is (voor data) en als 3G wegvalt, wil ik wel automatisch overschakelen naar 2G. Dat steeds handmatig doen is net zo onhandig als de flight mode aan en uit zetten... En het zou gewoon moeten kunnen toch?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 januari 2010, 23:57
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Inderdaad is dat onhandig. Ik bedoelde het ook als test, niet als oplossing. Reden voor de suggestie is dat ik daarmee wel heb kunnen aantonen dat bellen met 3G in mijn geval niet goed werkt. De operator is het nu aan het uitzoeken.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023