Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Marktplaats > Shop- en supportervaringen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08 mei 2009, 16:51
palmerik palmerik is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 16 oktober 2005
Berichten: 38
Koop niet bij navsys.nl !!, deel 2

Koop niet bij navsys !! Het is een oplichter. Hij noemt zich Joe, maar heet M. Ruan. Zijn volledige gegevens kunnen (voor juridische bedoelingen) bij mij opgevraagd worden.
Mijn vriendin heeft vorige week een e2 bij hem gekocht voor 75 euro. De touchscreen kan niet uitgelijnt worden vanwege een digitiser probleem. Nu zit je er steeds naast te drukken. Hij wil het apparaat niet terugnemen of omruilen voor een e2 zonder defect.
Erik
Met citaat reageren
  #2  
Oud 09 mei 2009, 22:30
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door palmerik Bekijk bericht
Koop niet bij navsys !! Het is een oplichter. Hij noemt zich Joe, maar heet M. Ruan. Zijn volledige gegevens kunnen (voor juridische bedoelingen) bij mij opgevraagd worden.
Mijn vriendin heeft vorige week een e2 bij hem gekocht voor 75 euro. De touchscreen kan niet uitgelijnt worden vanwege een digitiser probleem. Nu zit je er steeds naast te drukken. Hij wil het apparaat niet terugnemen of omruilen voor een e2 zonder defect.
Erik
Klopt. Zit in Schiedam een Eindhoven.
Ik heb hem al eens geconfronteerd met een berichtje dat hier stond.
Ik weet niet of ik het nog kan vinden. Ging over een kabel die hij niet terug wilde nemen. Hij had toen een niet goede kabel geleverd.Ik zal eens zoeken.
http://www.palmclub.nl/forums/shop-s...rvaringen.html

Op de marktplaats heeft ie meerdere namen.

Laatst gewijzigd door deMol; 09 mei 2009 om 22:50.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 april 2010, 19:43
genept genept is offline
Junior lid
Model: Pilot 1000
 
Geregistreerd: 19 april 2010
Berichten: 7
genept door navsys

Verdorie; ik ben ook genept door navsys. Hij (Joe) reageerde op een advertentie van mij dat ik een kabel zocht voor mijn palm E2, ik heb 15 euro overgemaakt en nooit meer iets gehoord.
Het is geen groot bedrag maar toch; wat een oplichter zeg!
Heeft het zin te dreigen (zoals al eerder hier op t forum gelezen) met een 'officieel' mailtje?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 april 2010, 20:02
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genept Bekijk bericht
Verdorie; ik ben ook genept door navsys. Hij (Joe) reageerde op een advertentie van mij dat ik een kabel zocht voor mijn palm E2, ik heb 15 euro overgemaakt en nooit meer iets gehoord.
Het is geen groot bedrag maar toch; wat een oplichter zeg!
Heeft het zin te dreigen (zoals al eerder hier op t forum gelezen) met een 'officieel' mailtje?
Je kan het beste zijn echte gegevens proberen te achterhalen (zie o.a. hierboven) en daarin hem inderdaad erop wijzen dat hij in gebreke is gebleven en dient te reageren. Het beste is dat per aangetekende post te doen. Maar goed, voor 15 euro kan je niet veel meer doen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 april 2010, 20:51
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genept Bekijk bericht
Verdorie; ik ben ook genept door navsys. Hij (Joe) reageerde op een advertentie van mij dat ik een kabel zocht voor mijn palm E2, ik heb 15 euro overgemaakt en nooit meer iets gehoord.
Het is geen groot bedrag maar toch; wat een oplichter zeg!
Heeft het zin te dreigen (zoals al eerder hier op t forum gelezen) met een 'officieel' mailtje?
Hij heet ook weleens "Mike"
en adverteer op Marktplaats
http://verkopers.marktplaats.nl/333904

Dit is z'n website
NavSys

Meld het hier maar even

OpgelichtopInternet - Index
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 april 2010, 22:14
genept genept is offline
Junior lid
Model: Pilot 1000
 
Geregistreerd: 19 april 2010
Berichten: 7
Bedankt voor de reakties. Ik heb een mail gestuurd met de mededeling dat ik graag mijn kabel wil of anders stappen ga ondernemen. Het gaat me niet eens zo zeer om het geld. Ik hou er gewoon niet van om genept te worden.
Zelfs voor 15 euro doe ik aangifte.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 20 april 2010, 10:56
CWdV's schermafbeelding
CWdV CWdV is offline
Palmprutser
Voornaam: CW
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 05 juni 2005
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel
Berichten: 327
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genept Bekijk bericht
Zelfs voor 15 euro doe ik aangifte.
Werp dan ook een blik op:
OpgelichtopInternet - Wetsartikelen
.
De politie wil nog wel eens afstandelijk reageren voor dit soort bedragen.
__________________
Met vriendelijke groet, CW

Laatst gewijzigd door CWdV; 20 april 2010 om 11:05. Reden: puntje zonder i
Met citaat reageren
  #8  
Oud 20 april 2010, 11:36
genept genept is offline
Junior lid
Model: Pilot 1000
 
Geregistreerd: 19 april 2010
Berichten: 7
Heel nuttig, dank je wel!
Ik heb hem 2 dagen gegeven, hoop dat het nog goed komt maar heb er een hard hoofd in. Mocht ik niets horen dan ga ik in het weekend eens aan de slag met de link van internetoplichting.
Nu is het mijn 15 euro, maar straks de 500 van een ander. Dat moeten we niet hebben natuurlijk.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 20 april 2010, 20:46
genept genept is offline
Junior lid
Model: Pilot 1000
 
Geregistreerd: 19 april 2010
Berichten: 7
Nou, vandaag was ik heel hoopvol want ik vond na enig dreigen van mijn kant een kabeltje bij mijn post. Helaas (uiteraard) helemaal niet de goede. Hoewel ik in mijn vraag heel duidelijk geweest ben wat ik zocht; een oplaad- en synchronisatiekabel voor de E2, kreeg ik een soort van universeel kabeltje bij de post wat van geen kanten past bij de E2.

Wat een oplichter zeg. Niet te geloven.
Ik heb er maar weer een mail aan gewaagd dat ik de kabel terug stuur en dan mijn geld terug wil maar ik heb er een hard hoofd in.

Maar nu even een vraag; waar koop ik dan wel de goede kabel? Ik zit nu nl met een E2 die ik niet meer kan gebruiken en dat vind ik erg zonde.
Het gaat om opladen en synchroniseren; er zat een kabel bij met een synch-knop in de kabel. Dus geen cradle....
Iemand?

Ik probeer ook nog wel even of ik elders op dit forum een topic kan vinden waar mijn vraag misschien beter past.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 22 april 2010, 17:46
genept genept is offline
Junior lid
Model: Pilot 1000
 
Geregistreerd: 19 april 2010
Berichten: 7
Palmerik, ik wil heel graag in contact komen met je voor de adresgegevens van deze meneer Ruan.
Hoe gaan we dat regelen? Heeft de moderator ons beider email adressen en kunnen we het zo doen? Ik ben helemaal niet thuis verder op dit forum dus wie weet kan jij, of iemand anders dat me ven vertellen?
Dank je!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 22 april 2010, 21:24
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genept Bekijk bericht
Palmerik, ik wil heel graag in contact komen met je voor de adresgegevens van deze meneer Ruan.
Hoe gaan we dat regelen? Heeft de moderator ons beider email adressen en kunnen we het zo doen? Ik ben helemaal niet thuis verder op dit forum dus wie weet kan jij, of iemand anders dat me ven vertellen?
Dank je!
Je kan hem via PM een berichtje sturen. Klik daartoe op zijn naam om z'n profiel te tonen en dan zie ongeveer in het midden de optie om een privé bericht te versturen. Of klik meteen hier. Tenzij Palmerik het uitgeschakeld heeft, zal hij per mail een berichtje krijgen (dacht ik). Via z'n profiel zie ik namelijk dat hij sinds eind 2009 niet meer hier actief is geweest.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023