Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #81  
Oud 06 augustus 2004, 16:57
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Jammer, erg jammer. Het mijn palm nu twee weken en de tv-gids was een van mijn favorieten. Ik zie hem graag terug in augustus.
Heb je iets aan FBTV (een stand-alone TV-Gids)?
Met citaat reageren
  #82  
Oud 08 augustus 2004, 13:59
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Citaat:
Op 23-07-2004, om 12:09 heeft jean-paul dit gezegd in bericht #79
Omdat het TV Gids script een van de mogelijke kandidaten is die zorgt voor een grote instabiliteit van de nieuwe Palmclub-server, is in onderling overleg besloten deze voorlopig uit te schakelen. Hierdoor zullen er tijdelijk - in ieder geval tot we er goed naar hebben kunnen kijken, maar zeker niet voor 18 augustus (in verband met vakantie Fjodor) geen nieuwe gegevens in het TV Gids channel zijn.
Het deel van de TVgids dat mogelijk problemen veroorzaakte (de grabber) is verplaatst naar een andere server. De TVgids is hiermee weer operationeel.
De gegevens komen vanaf vandaag dus weer in de TVgids.
Met citaat reageren
  #83  
Oud 09 augustus 2004, 11:37
Pasulu Pasulu is offline
blijft toch Palm-adept
Voornaam: Paul
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: Amstelveen
Berichten: 145
En voor de zekerheid bevestig ik het maar even: het werkt!

Dank fjodor.
Met citaat reageren
  #84  
Oud 09 augustus 2004, 12:27
josPalmen
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Ja Super hij werkt weer
Bedankt voor de moeite jongens!!
dit is een geweldige TV Gids, goed werk ga zo door

Jos
Met citaat reageren
  #85  
Oud 11 augustus 2004, 17:18
HvH HvH is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hengelo ov
Berichten: 29
Ik heb toch nog problemen met het binnenhalen van de data van de TVgids. Ik heb wel voor 3 dagen alle kanalen en tijdslots binnen, maar de programmainformatie zelf ontbreekt.

Ik gebruik Plucker/JPluckX met link-diepte 4 (1 dieper dan met Plucker Desktop; hoort zo) en 'restrict to host'. Ik heb al andere settings geprobeerd (link-diepte 5 en andere restrictions), maar dat hielp niks.

Ik had op maandag 9 augustus nog wel de programmainformatie van die maandag erin staan, maar al niet meer voor dinsdag en woensdag. Sindsdien heb ik helemaal geen programmainfo meer kunnen downloaden.

Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Met citaat reageren
  #86  
Oud 11 augustus 2004, 22:06
josPalmen
Guest
 
Berichten: n/a
Ja ik heb nu hetzelfde probleem
maar goed dat ik mijn papieren program gids nog bewaard heb
Met citaat reageren
  #87  
Oud 12 augustus 2004, 09:19
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Jongens, waarom nou zo moeilijk doen. Kijk eens naar:
FBTV (een stand-alone TV-Gids a la WhatsOn)
Met citaat reageren
  #88  
Oud 12 augustus 2004, 11:30
Pasulu Pasulu is offline
blijft toch Palm-adept
Voornaam: Paul
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: Amstelveen
Berichten: 145
Frans,

het mooie van de TV gids is dat hij via AvantGo/Plucker automatisch opgehaald wordt bij een hotsync (als je dat althans zo hebt ingesteld). Als ik de pagina waar je naar linkt goed lees, moet je voor FBTV de bestanden met de updates dagelijks downloaden en installeren. Dat werkt natuurlijk ook, maar het is omslachtiger dan een geautomatiseerde aktie - en gemak dient de mens

Overigens doet de onvolprezen TV gids het niet meer, ik geloof sinds gisteren. De gids is leeg na een synchronisatie. Fjodor?
Met citaat reageren
  #89  
Oud 12 augustus 2004, 20:15
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Als ik de pagina waar je naar linkt goed lees, moet je voor FBTV de bestanden met de updates dagelijks downloaden en installeren.
....
Overigens doet de onvolprezen TV gids het niet meer, ik geloof sinds gisteren. De gids is leeg na een synchronisatie. Fjodor?
Als 1 x klikken (IE opstarten), 1 x klikken op link 1 (programma's), 1 x klikken op link 2 (omschrijvingen), 1 x op de hotsync button klikken teveel werk is, zijn we inderdaad snel uitgepraat.
Maar wat wil je? Geen TV-Gids (zoals meerdere malen in deze thread aangegeven) of een "omslachtige" TV-Gids?
Met citaat reageren
  #90  
Oud 12 augustus 2004, 23:08
Pasulu Pasulu is offline
blijft toch Palm-adept
Voornaam: Paul
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: Amstelveen
Berichten: 145
Dat is natuurlijk helemaal niet teveel werk - vermoedelijk is het op eenvoudige wijze te automatiseren, waardoor het aantal muisklikken nog kan afnemen Het is voor een 'beginnend' Palmer zoals ik een hele ontdekking om uberhaupt een tv gids bijgewerkt te kunnen ophalen - dat deed ik op mijn Vx nooit, dus het er gaat een nieuwe wereld voor me open.

En je hebt uiteraard gelijk dat een werkende tv gids te prefereren is boven eentje die het niet doet. Maar ik ben een positief ingesteld mens, en wat dat betreft ga ik af op de reakties in dit forum, en daaruit lees ik dat de TVgids het lang zonder problemen heeft gedaan. Wat kunnen we klagen over een gratis service? Ik ben er alleen maar dankbaar voor.

Dank voor je link, het maakt de Palm-wereld weer een stukje mooier.
Met citaat reageren
  #91  
Oud 14 augustus 2004, 22:16
GertjanStoker's schermafbeelding
GertjanStoker GertjanStoker is offline
Lid
Voornaam: Gertjan
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 30 december 2000
Locatie: Montfoort
Berichten: 37
Blijft oude inlognummer houden

Citaat:
Op 13-07-2004, om 10:54 heeft fjodor dit gezegd in bericht #78
Verwijder het channel uit AvantGo. Ga naar http://pdaclub.nl/tvgids en log in met je nieuwe registratie gegevens. Meld dan het channel opnieuw aan bij AvantGo (op de help-pagina van de tvgids staat de subscribe-link).
Beste Fjodor,

ik volg trouw de aanbevelingen, verwijder de TVgids, sync de channnels, meldt me opnieuw aan, krijg een nieuw registratienummer, meldt de channel opnieuw aan, maar op mijn Palm blift het oude nummer staan? Wat doe ik fout? Overigens staat ook bij net aanmelden bij Avantgo dat mij ID 6.. is, op mijn Palm staat 3..?
__________________
Met vriendelijke groet
Gertjan

Sharp, Palm III, palm IIIc, Palm m500, Tungsten, Zire 72
Met citaat reageren
  #92  
Oud 15 augustus 2004, 15:06
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Re: Blijft oude inlognummer houden

Citaat:
Op 14-08-2004, om 22:16 heeft GertjanStoker dit gezegd in bericht #91
ik volg trouw de aanbevelingen, verwijder de TVgids, sync de channnels, meldt me opnieuw aan, krijg een nieuw registratienummer, meldt de channel opnieuw aan, maar op mijn Palm blift het oude nummer staan? Wat doe ik fout? Overigens staat ook bij net aanmelden bij Avantgo dat mij ID 6.. is, op mijn Palm staat 3..?
Eh, Gert-Jan, wat is de URL (Location) van het channel op my.avantgo.com? Eindigd dat met ID=XXX, waarbij XXX je nieuwe registratienummer is? Zo niet, pas dat dan aan.
Ik zie dat je 2x geregistreerd hebt... 1e keer heb je ID 354 gekregen, 2e keer 639. Er van uitgaande dat je de laatste registratie wil gebruiken, moet er op my.avantgo.com dus ID=639 in de URL staan.
Met citaat reageren
  #93  
Oud 15 augustus 2004, 15:08
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Er is vd. week weer iets mis gegaan met de grabber. Hierdoor heeft er een aantal dagen geen info in de gids gestaan. Omdat ik nog een weekje weg was, kon ik helaas niet ingrijpen... nu is alles weer ok.
Met citaat reageren
  #94  
Oud 16 augustus 2004, 10:00
Pasulu Pasulu is offline
blijft toch Palm-adept
Voornaam: Paul
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: Amstelveen
Berichten: 145
Klopt als een bus: de TV gids was een aantal dagen leeg na een hotsync, maar vanmorgen was alles weer OK. Fijn dat ie er weer is
Met citaat reageren
  #95  
Oud 29 augustus 2004, 19:44
roko14 roko14 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 augustus 2004
Locatie: Zwolle
Berichten: 13
Het lukt mij niet meer om een goed werkende tv-gids te krijgen. Het synchroniseren gaat wel goed, maar ik krijg geen programma informatie. Wel krijg ik de door mij geselecteerde zenders, maar zonder inhoud. Ik heb mij al 2x opnieuw aangemeld, ook steeds maar 1x per dag gesynchroniseerd, maar helaas. Wat doe ik fout !!?
p.s. ik gebruik Mobipocket, alle andere channels werken goed en tv-gids heeft bij mij lange tijd goed gewerkt tot enige tijd geleden.
Met citaat reageren
  #96  
Oud 29 augustus 2004, 22:08
eduard112
Guest
 
Berichten: n/a
Nu m'n vakantie bijna over is heb ik mn Palm ook maar eens afgestoft en ik kwam er ook achter dat de sync. van de TV Gids met AvantGo niet werkt. Ik heb al nieuwe ID enzo, alleen de programma info wordt niet gesynchroniseerd.
Met citaat reageren
  #97  
Oud 30 augustus 2004, 09:05
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Ik zie dat er inderdaad (weer) iets mis is... ga ik vandaag naar kijken.
Met citaat reageren
  #98  
Oud 30 augustus 2004, 11:47
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
't blijkt dat de opmaak van de RTL-site veranderd is, waardoor onze grabber de informatie niet meer goed kan lezen. Ik heb de grabber inmiddels aangepast. Echter, de opmaak van de verschillende dagen is niet consistent: voor maandag is ie anders als voor di/wo. 't lijkt erop dat ze nog met de site bezig zijn. Er kan de komende dagen dus nog enige aanpassing nodig zijn...
Met citaat reageren
  #99  
Oud 30 augustus 2004, 12:22
Pasulu Pasulu is offline
blijft toch Palm-adept
Voornaam: Paul
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: Amstelveen
Berichten: 145
Jammer, maar dat is natuurlijk het risico als je niet zelf de beheerder bent van de bron van je informatie

In de tussentijd kan ik de FBTV-gids wel aanbevelen (geen idee of dat mag ): http://www.breukelman.net/fbtv/ voor de hi-res Palmers onder ons. Je moet hem zelf synchroniseren (2 .pdb-tjes ophalen) dus zo soepel als het met de Palm tvgids werkt is het niet, maar deze doet het dezer dagen wel en is erg aardig om te gebruiken.
Met citaat reageren
  #100  
Oud 30 augustus 2004, 13:16
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Bedankt, maar er was in deze thread al een keer 'reclame' gemaakt voor de FBTV-gids.
Graag deze thread beperken tot de Palmclub TV Gids.

De Palmclub TV Gids functioneert nu dus weer.

Mocht je vandaag toch nog lege pagina's aantreffen:
Dat komt waarschijnlijk doordat de Avantgo-servers alle info geruime tijd vasthouden (cachen). Mocht je morgenochtend nog geen info krijgen laat het dan even weten.
Je kan natuurlijk ook even met een andere Palm-browser (dus niet met Avantgo) naar http://pdaclub.nl/tvgids/?ID=XXX browsen... (doe ik ook: dan zie je da't wel werkt; XXX is je ID)
Let op: maandag is nog leeg! (alleen di en wo doen 't)

Laatst gewijzigd door fjodor; 30 augustus 2004 om 15:41.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023