Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07 juli 2003, 02:02
svliegen svliegen is offline
Palm Evangelist
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 46
Digimap upgraden?

Heeft iemand ervaring met het upgraden van Digimap, bijv. van de Benelux versie naar de Europa versie?

Volgens de Hekosoft website kan dit en kost het 100 euro, maar hoe werkt het technisch (gaat Hekosoft een andere CD opsturen? kan ik het gewoon downloaden? zijn het alleen andere kaarten of moet ik ook een andere versie van de software installeren?

En kun je zo'n upgrade ook in Nederland bestellen of moet het perse via Duitsland (traaaaag... )
Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 juli 2003, 11:20
Dutch Delight
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb niet geupgrade van de Benelux- naar de Europa-versie, maar heb wel in een later stadium de POIs erbij gekocht. Ik heb daarvoor geld overgemaakt naar Hekosoft en enige dagen daarna kreeg ik een mailtje met een nieuwe licentiecode. Waarschijnlijk kun jij ook gewoon je cd blijven gebruiken en heb je alleen een andere licentiecode nodig.

Als je upgrade via de Hekosoft-route moet je eerst geld overschrijven, ze accepteren voor zover ik weet geen credit-cardbetalingen, dus er gaan een paar dagen overheen. Weet niet of het sneller gaat via een andere route.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 07 juli 2003, 11:46
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Op de CD staan alle gegevens al. Je krijgt alleen een nieuwe licentie. Dat zal toch niet zo lang duren?

Volgens mij kan dit alleen maar via Hekosoft. Ze moeten een nieuwe licentie uitgeven. Als je een CD "inde winkel" koopt moet je toch ook nog eerst bij Hekosoft melden? Of kun je er meteen mee werken? Ik had mijn CD via Hekosoft besteld en zelfs toen kreeg ik apart een licentie nagestuurd van Hekosoft.

Alleen als je een nieuwe kaartversie wilt hebben krijg je een nieuwe CD.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 07 juli 2003, 21:48
svliegen svliegen is offline
Palm Evangelist
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 46
OK, dus geen nieuwe CD maar een andere licentie code. Dat is prima. Moet je dan ook nog nieuwe software/maps downloaden of staat echt alles al op de CD?

Verder zeiden ze van Hekosoft dat er ook shops zijn die EuroNavigator inclusief de full-Europe versie verkopen. Alleen welke shops dat zijn vergaten ze erbij te vertellen...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 07 juli 2003, 22:07
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Nou zo nu en dan komt er een nieuwe versie van het programma zelf uit. Die moet je dan downloaden. Ook als je een licentie koopt voor de spraakversie zul je wat moeten downloaden, maar specifiek voor de Benelux->Europa upgrade hoef je geen bestanden te downloaden.

PDAshop verkoopt de EuroNavigator kit, maar dat is inclusief GPS (ik geloof zelfs alleen met Bluetooth GPS). Je ziet de banner hiervan om de haverklap boven aan de pagina's staan.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 07 juli 2003, 22:08
oldy's schermafbeelding
oldy oldy is offline
Senior lid
Voornaam: Danny
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 30 december 2001
Berichten: 98
Stuur een bericht via ICQ naar oldy
Alles staat op de cd.

Eventuele update van de programmatuur kan gedownload worden. Maar ben je niet verplicht.
Is wel handig meestal zijn er weer een paar bugs verholpen.

Laatste vraag is bij mij onbekend.

Groet,
Danny
Met citaat reageren
  #7  
Oud 07 juli 2003, 23:24
svliegen svliegen is offline
Palm Evangelist
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 46
ok, dus als ik nu de euronavigator kit (incl BT, voice, POI) koop met de benelux versie, kan ik de nieuwste software en maps downloaden.

Daarna bij Hekosoft alleen nog een upgrade naar europadekking kopen, en dan ben ik helemaal klaar (nieuwe license key installeren, maar verder nix meer downloaden).

Enige waar ik nog van baal is dat over een paar weken de nieuwe kaarten uitkomen, en daar moet ik dan alweer 80 pleuro voor betalen, terwijl het product zowiezo al niet echt goedkoop is.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 07 juli 2003, 23:38
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ah die EuroNavigator versie is niet voor Europa Tsja dan zul je alsnog een extra licentie moeten bestellen. Ze verkopen de Europa versie wel los bij PDAshop.

Je hoeft sowieso nooit maps te downloaden. Verder is de spraakversie volgens mij de laatste versie, dus misschien heb je ook wel de laatste versie van de software. Het kan alleen nooit kwaad om even te kijken.

Vergeet bij die EuroNavigator set niet om een houder mee te bestellen. Bijvoorbeeld die Brodit houder die ze er als actie bijleveren.

Heb je haast met bestellen ofzo? Anders wacht je toch gewoon nog even. Inderdaad zonde om niet de nieuwe kaarten af te wachten. Ik merkte dat de data in Route 66 2004 ook een stuk verbeterd was (de wegen zijn een stuk beter geclassificeerd).

Vergeet trouwens ook niet dat het wel even kan duren voor je Digi-Map echt onder de knie hebt. Lees vooral de "tips voor Digi-Map" thread, maar ook de thread bij het review geeft een hoop info om je sneller op weg te helpen.

Ik had trouwens de boel ooit direct bij Hekosoft besteld en moest toen 2 weken wachten voordat ik het binnen had. PDAshop levert over het algemeen al de volgende dag.

Met citaat reageren
  #9  
Oud 07 juli 2003, 23:48
svliegen svliegen is offline
Palm Evangelist
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 46
Inderdaad. De Euro-Navigator geeft je maar 1 regio binnen Europa, niet alles

En die jongens van Hekosoft maken het niet echt eenvoudig voor je om geld uit te geven. Geen credit card, paypal, etc. Alleen overschrijvingen en dat duurt laaaaaaaannnnnnggggg.

En ja, ik heb haast want ik ga donderdag op reis richting Spanje, dus dan is een Europa versie wel handig

Heb natuurlijk de tips sectie al uitvoerig doorgenomen, dus dat zit wel goed.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 08 juli 2003, 00:06
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Het wordt wel heel krap aan om die upgrade er nog doorheen te krijgen dan. Dan zou je misschien beter los de Europa versie kunnen bestellen bij PDAshop en dan de GPS erbij. PDAshop levert wel heel snel dus dan heb je nog even om te oefenen. Reken er toch maar op dat je dat wel nodig hebt. Vergeet dan niet om te werken met de overzichtskaar die je gaat gebruiken om in Spanje te komen. Die wordt vast van een veel lager detailniveau dan je normaal gesproken (binnen de Benelux) zult gebruiken.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023