Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24 januari 2003, 14:37
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Angry Tungsten blijft aan na afgaan van alarm, batterij leeg

Na een Datebook alarm waarop ik niet reageerde bleef vandaag m'n Tungsten aan staan. Toen ik daar na plm. 6 uur achter kwam, was de batterij leeg gelopen. Balen.
Iemand dit probleem ook wel eens gehad? Is er iets aan te doen??

Ik heb (uiteraard) de auto-off aan staan, deze staat op 1 minute.

Oh ja, het is niet dit probleem, hij lag gewoon op tafel met alleen het plastic bescherm kapje er op (en dat zat er op de normale manier op), er werden dus geen toetsen oid. ingedrukt.

Laatst gewijzigd door fjodor; 24 januari 2003 om 14:49.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 januari 2003, 15:20
Lyndon's schermafbeelding
Lyndon Lyndon is offline
Senior lid
Voornaam: Lyndon
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Rijswijk (ZH)
Berichten: 95
Da's vreemd.

Heb je niet (per ongeluk) de Alarm-instellingen van je datebook veranderd, zodat bijvoorbeeld 100 keer het alarm herhaald word na enige minuten.

De mijne staat bijvoorbeeld ingesteld op 3 keer iedere 5 minuten

Lyndon
__________________
An insightful critique of one way of thinking about a problem leads to another, better understanding
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 januari 2003, 15:28
JMu JMu is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 18 mei 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 162
Fjodor,

Ik meen ooit een keer hetzelfde probleem te hebben gehad, maar dan met een 505. Weliswaar merkte ik op tijd dat mijn Palm niet uit ging na een alarm. Ik heb toen opnieuw ingesteld dat 'ie na 2 min uit moest en daarna had ik er geen last meer van. Wellicht dat Datebk iets overschrijft.

Joop
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 januari 2003, 16:19
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Alarminstellingen staan op de default 3 keer iedere 5 minuten. Ik zal alle instellingen eens opnieuw instellen.

Ik bedacht zelf nog dat er misschien een compatibiliteits probleem zou kunnen zijn met BigClock (2.83) dat ik als wekker gebruik. Maar ik heb het nu zo'n 6 weken zonder problemen gebruikt, zou wel vreemd zijn als nu ineens een probleem opdook.

Maar goed, hopelijk gebeurt het niet weer...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 januari 2003, 17:30
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Ook ik heb een paar keer (3 à 4 keer) gemerkt dat mijn Tungsten|T ´s-ochtends aan stond. Eén maal lag dit duidelijk aan de automatische backup van BackupBuddyVFS die bij mij om 5:00 uur ´s-ochtends start. Deze ene keer was de backup blijven hangen. Van de andere keren heb ik niet duidelijk kunnen vaststellen waar het aan lag. Misschien aan BigClock of bepaalde alarmfuncties van de Tungsten|T of PalmOS 5.0, zie hieronder.

Ook ik gebruik BigClock (2.83) als wekker. Ik heb juist problemen met BigClock op de Tungsten. Ik heb naast "normale" wekkers vier herhalende en elkaar opvolgende alarms in BigClock. Tja... ik word soms wat moeilijk wakker . Het probleem is dat een of twee van de BigClock alarms afgaan en de andere twee of drie niet. Dit probleem doet zich niet altijd voor, aleen zo nu en dan. BigClock verziekt ook de leesbaarheid van het scherm van bv. LauncherX als een alarm is afgegaan. Gelukkig niet definiteif, na een scherm refresh is dit weer weg.

In het PalmOS 5.2 overzicht (onder bug fixes, derde bolletje van onderen) staat o.a. dit te lezen:
Only 1 procedure alarm among all applications can be set in the system at any one time

Ik weet niet precies wat in PalmOS termen "procedure alarms" zijn, maar misschien heeft het er iets mee te maken. In ieder geval lees ik hieruit dat er een probleem kan zijn als je meer dan één alarm gezet hebt. Al met al is het me niet geheel duidelijk wat er precies (bij mij) aan de hand is. Ik houd het in de gaten en zal het natuurlijk melden als ik iets belangwekkends tegenkom.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 januari 2003, 11:54
Rikk's schermafbeelding
Rikk Rikk is offline
Lid met een IIIe
Model: Palm IIIe
 
Geregistreerd: 12 juni 2002
Berichten: 145
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rikk Stuur een bericht via Yahoo naar Rikk
Ik heb er ook last van met mijn IIIe, heel vervelend als mijn palm op m'n kamer ligt en het alarm afgaat... En ik heb geen accu!

Zou er geen hack bestaan die dit probleem verhelpt?

Rik
Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 januari 2003, 16:10
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Angry

Getver... nu is het dus voor de 2e keer gebeurd. Alarm van 13:15u: ontdekt om 16:30u. Tungsten geheel leeg in krap 3.5 uur! Dit maal zou het aan de case kunnen liggen: ik gebruik nu een Xigma case (voor een review). 1 vd. nadelen van die case had ik al ontdekt: het drukt mogelijk de toetsen iets in...
Ik ga er maar even van uit dat het een ingedrukte-toets geval is, en niet het in post #1 gemelde probleem.

De Tungsten was nu zo leeg dat zelfs het geheugen leeg was! Dus begon met de setup als een nieuwe...

Laatst gewijzigd door fjodor; 30 januari 2003 om 16:13.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 30 januari 2003, 17:16
Breggie
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down leeglopende Tungsten T

Ik heb dit probleem ook een keer meegemaakt. Erg vervelend want ik was in het buitenland en meteen alles weg. Wel een oplader maar nog geen kaartje erin voor de backup. Ik heb ook het idee dat het aan Big Clock gelegen kan hebben. De Tungsten loopt in een paar uur finaal leeg. Dat zou toch niet moeten kunnen als je instelt op auto-off na 2 min. en power off when closed?? Daarom baal ik ook zodat het me nog niet gelukt is om de adres en agenda file te kopiëren naar m'n kaartje.

Breggie
Met citaat reageren
  #9  
Oud 01 februari 2003, 13:42
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Gevonden via een discussie op Brighthand: oplossingen van Peter Easton , zie bijvoorbeeld BtToggle. Hiermee kun je instellen dat BlueTooth uitgezet wordt zodra de Palm uitgaat, maar je hebt ook een optie om je Palm alleen aan te kunnen zetten met de Power-knop en je kan daarnaast nog instellen of een alarm de Palm aan mag zetten.
Oftewel meerdere mogelijkheden om de accu te sparen en ongewenst aangaan te voorkomen. Ik ga dit programma nu een tijdje proberen.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #10  
Oud 04 februari 2003, 12:20
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Bedankt, in de Brighthand forums zijn ook nog andere oplossingen te vinden.
Beste is een case nemen die de buttons met rust laat

Het probleem uit de eerste post is trouwens niet meer terug gekomen, na een harde reset (en wissen van backup dir, waarna selectief alles er weer opgezet).

Laatst gewijzigd door fjodor; 04 februari 2003 om 12:24.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 30 maart 2004, 19:45
PalmFinder
Guest
 
Berichten: n/a
Wekker - mogelijkheden

Hallo allemaal,

Als volslagen leek op Palm - gebied: kan ik een Palm ( 500 505 515 of Tungsten (1) inderdaad zo instellen dat hij als het ware 'wakker' kan worden als wekker zonder bijvoorbeeld de hele nacht aangestaan te hebben?

En kan ik meerdere op een dag instellen (al zijn het dan ongetwijfeld herinneringen.

Ik ben nog op zoek naar een gebruikte Palm, en dit is een van de criteria waar ik op beoordeel.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Groeten,

Marc.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 30 maart 2004, 20:49
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ja hoor, dat kan prima met een Palm (sterker nog, dat kon zelfs al met de eerste palm ooit ). Meer dan de ingebouwde software heb je daar niet voor nodig. Mocht je nou echt idolaat zijn van alarms dan kon je Megaclock eens proberen (bijvoorbeeld via palmgear)
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023