Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10 mei 2004, 12:38
Patrick's schermafbeelding
Patrick Patrick is offline
Forumbikkel
Voornaam: Patrick
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Gendt
Berichten: 296
Digimap v2.31 is uit

Op de website van Hekosoft is de nieuwe versie van Digimap v2.31 te downloaden. Heb inmiddels alles geinstalleerd en (helaas weer) alle kaarten opnieuw aangemaakt. Werkt tot op heden goed. Hekosoft heeft zowaar een paar 'moderne' icoontjes in haar programma verwerkt.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif digimap 10000.gif‎ (12,5 KB, 392x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 mei 2004, 17:25
bdebeus's schermafbeelding
bdebeus bdebeus is offline
iQue Lover
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 22 september 2002
Locatie: NL, Holten (ov. bij de Holterberg!)
Berichten: 46
Stuur een bericht via ICQ naar bdebeus
Dag Patrick,

Ziet er goed uit!

Off topic: Ik heb nu de Garmin iQue, alleen de prijs ben ik niet echt tevreden over, anderzijds krijg je wel waar voor je geld!

Groeten Brian
__________________
Garmin iQue 3600, a way of living
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 mei 2004, 03:09
Werfje's schermafbeelding
Werfje Werfje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 13 februari 2002
Locatie: Veldhoven
Berichten: 119
Stuur een bericht via Yahoo naar Werfje
Digimap

En niet alleen mooie icoontjes,

Ook nog eens een nederlandse meid die je verteld hoe je moet rijden.

Ik hou van updates!!
__________________
Yours Magically,

Werfje
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 mei 2004, 22:34
Litje Litje is offline
Forumbikkel
Voornaam: Gerard
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: Woerden- buiten vh Harmelen
Berichten: 147
Een Nederlandse meid die verteld hoe ik rijden moet? Heb ik dan een verkeerde versie gedownload? Bij mij zat er alleen een engelstalige dame bij?
Kan je mij op weg helpen?

Gerard
__________________
Het handig hulpmiddel de TX, alleen jammer dat er zoveel tijd in gaat zitten
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 mei 2004, 08:13
fredje310
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi hoi Litje,

Als je de goede versie hebt, dan staat er in het start menu in de map van Digimap 20002 een regel met de tekst "install voice files (dutch)"

Die even op starten even syncen en klaar is .......

Grtz Manfred
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 mei 2004, 13:46
Litje Litje is offline
Forumbikkel
Voornaam: Gerard
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: Woerden- buiten vh Harmelen
Berichten: 147
Hoi Manfred,

Bedankt voor je reactie. ik ga nu met mijn nieuwe vriendineens een stukje rijden.

dank

Gerard
__________________
Het handig hulpmiddel de TX, alleen jammer dat er zoveel tijd in gaat zitten

Laatst gewijzigd door Litje; 16 mei 2004 om 13:51.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 mei 2004, 13:54
fredje310
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi hoi Litje,

Je gaat naar windows naar het buroblad.
Hier druk je links onder op start.
Dan op alle programma's (windows xp)
Dan zal daar ergens Digimap 2002 tussen staan.
Als je dan die map ingaat zie je daar als het goed is Install voice files (dutch) staan
Even aan klikken en je palm hotsyncen.

Als je deze map niet kunt vinden kun je ook even kijken in de volgende map dan stast daar de volgende exe-file

C:\Program Files\digimap2002\speech_dutch\wavinstall.exe

hierna hotsyncen en dan moet het werken

op een van deze twee manieren moet het lukken.

Grtz Manfred
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 mei 2004, 14:04
Litje Litje is offline
Forumbikkel
Voornaam: Gerard
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: Woerden- buiten vh Harmelen
Berichten: 147
Hoi Manfred,

Bedankt, ik had het inmidddels zelf ook al gevonden. Dat is een nadeel van dit medium, je maakt het jezelf soms wel eens te makkelijk. Ze staan op de kaart, ben benieuwd!

Ik ben ook in afwachting van de vernieuwde kaarten van Hekosoft. Als ik deze binnen heb en geinstalleerd laat ik de resultaten weten,

Gerard
__________________
Het handig hulpmiddel de TX, alleen jammer dat er zoveel tijd in gaat zitten
Met citaat reageren
  #9  
Oud 16 mei 2004, 18:11
Werfje's schermafbeelding
Werfje Werfje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 13 februari 2002
Locatie: Veldhoven
Berichten: 119
Stuur een bericht via Yahoo naar Werfje
digimap

Hoi,

Die nederlandse meid is leuk, maar ik ben nog niet helemaal tevreden met de route berekening van nu. Hij laat me erg veel omrijden en verkeerd rijden. Hoe heeft iedereen zijn speed prefs staan?

regelmatis moet ik de verkeerde kant de snelweg op om er een afslag later weer om te draaien en terug te rijden. Vaak zie ik dit al op het scherm dat ik de route streep twee keer op het scherm zie lopen en kan ik er rekening mee houden en vaak weet ik wel hoe ik ongeveer of welke richting op moet rijden. Maar ik ben wel bang in plaatsen waarik de wge niet ken. Volgens mij rijd ik dan erg veel om en verkeerd.

Wie heeft dit ook, of weet mij te vertellen dat ik iets verkeerd doe?
__________________
Yours Magically,

Werfje
Met citaat reageren
  #10  
Oud 16 mei 2004, 20:12
Litje Litje is offline
Forumbikkel
Voornaam: Gerard
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: Woerden- buiten vh Harmelen
Berichten: 147
Hoi Werfje,

Verrassend. Bij mij gaat het juist goed nu! ik heb de standaard snelheden ingesteld staan. Ik heb de nieuwe versie en mappen besteld, dus het aanpassen aan mijn specifieke wensen zoals kleuren en andere prefs doe ik later. Ik ben nu tevreden, maar zal het in de gaten houden. Bij Alexanderpolder richting Den Haag gaf DM inderdaad van die rare routes. Ik zal het morgen eens uitproberen as de kans heb en zal het op deze tread laten weten.
Succes.

Gerard
__________________
Het handig hulpmiddel de TX, alleen jammer dat er zoveel tijd in gaat zitten
Met citaat reageren
  #11  
Oud 18 mei 2004, 11:55
lette's schermafbeelding
lette lette is offline
M505,PalmPix,GM251+
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 16 mei 2002
Locatie: Brussel
Berichten: 67
Ik ben net even op de website geweest - ik had goede hoop met dit 'grote' nieuws en dacht dat Digimap eindelijk volwassen was geworden.
Helaas, een blik op 'bug reporting' pagina zegt genoeg...nog altijd niet volwassen dus.
Uiteindelijk ben ik al meer dan een aantal jaar een beta-tester geweest voor hen en dan nog een domkop die hiervoor betaald ook...
Met citaat reageren
  #12  
Oud 18 mei 2004, 22:55
andre208 andre208 is offline
Junior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Berichten: 4
werkt het dan ook nog

Bij mijn geeft het alleen maar een fatal error misschien dat mijn palmpje 130 er niet meer geschikt voor is. Afgelopen zaterdan maar een tungsten T3 gekocht met Tomtom daarbij dan weet je gelijk er bestaat wel goede navigatie software.


Andre
Met citaat reageren
  #13  
Oud 20 mei 2004, 00:01
Litje Litje is offline
Forumbikkel
Voornaam: Gerard
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: Woerden- buiten vh Harmelen
Berichten: 147
Beste Andre,

Ik heb geen ervaring met TomTom, maar wel met Digimap. Ik heb inderdaad het Bugrapport gelezen. Dit gaat volgens mij over de beta versie. Ik heb inmiddels de nieuwe versie en heb nog geen afwijkingen geconstateerd. Een ander punt is de ondersteuning van Hekosoft. Ze hadden een verkeerde CD verzonden. Per mail direct een link gestuurd waardoor ik wel direct gebruik van de nieuwe kaarten en Digimap classic kon maken. Dit was voor mij, digibeet, lastig uit te voeren en heb alsnog om de CD gevraagd. Binnen een uur antwoord. Uiteraard krijg ik behalve een korting op volgende producten de CD opgestuurd, maar direct de vraag wat er niet lukte en hoe ze mij hierbij kunnen ondersteunen. Dat is service!

De nieuwe versie werkt vooralsnog perfect. Het zoeken gaat razendsnel. Heel veel POI's, ook van scholen e.d. Gweldig! Ik ben erg tevreden over Digimap. Nogmaals, de vergelijking met TomTom is voor mij niet te maken, maar de negative reacties over Digimap zijn niet altijd terecht. Ze hebben vaak betrekking op Betaversie's, beta versies toch bedoeld om juist deze bugs op te sporen om deze te kunnen voorkomen?

Ik zal over een week nogmaals mijn bevindingen over de nieuwe versie en kaarten hier publiceren, wellicht heb ik dan een bijgesteld beeld.

Gerard
__________________
Het handig hulpmiddel de TX, alleen jammer dat er zoveel tijd in gaat zitten
Met citaat reageren
  #14  
Oud 20 mei 2004, 09:34
oldy's schermafbeelding
oldy oldy is offline
Senior lid
Voornaam: Danny
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 30 december 2001
Berichten: 98
Stuur een bericht via ICQ naar oldy
Litje,

Als eerste deel ik jou mening en heb tot op heden ook geen problemen gehad.

Maar tot op heden de cd nog niet ontvangen.
Wanneer heb jij hem besteld en wanneer ontvangen?

Maar de services is goed, ik heb dezelfde mail gehad en in de mail staat dat je ook een korting krijgt van 10 euro op de volgende kaart update. In verband met het ongemak.



Groet,

Oldy
Met citaat reageren
  #15  
Oud 20 mei 2004, 15:11
Litje Litje is offline
Forumbikkel
Voornaam: Gerard
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: Woerden- buiten vh Harmelen
Berichten: 147
Hoi Oldy,

Ik heb vorige week woensdag de overschrijving op de bus gedaan en gisteren de CD ontvangen. Ik moet wel zeggen dat wij hier nog wel gemotiveerde postbeambten rond hebben lopen. Dit verschilt per plaats.
Werkt goed, allerlei nieuwe wegen in de wijk Leidsche Rijn zijn opgenomen. Helaas werd ik vandaag vanaf De Meern via de A2, A27 bij Lexmond weer terug naar Houten gestuurt. Ik zou het i.v.m. de File ook zo gedaan hebben, maar volgens mij kasn Digimap geen files detecteren en verwerken. Toch even aan de speed prefs werken.

Groeten Gerard
__________________
Het handig hulpmiddel de TX, alleen jammer dat er zoveel tijd in gaat zitten
Met citaat reageren
  #16  
Oud 20 mei 2004, 15:48
andre208 andre208 is offline
Junior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Berichten: 4
bij m ijn werkte het niet

Bij mijn werkte digimap 2.7 goed op een palm 130 maar update naar een nieuwe versie gaf alleen om de have klap een fatal error dus niet alleen met beta versie maar ook de 2.31 versie werkte niet goed.
En ik was ook best tevrede met digimap maar nu ik tomtom hebt zie ik toch wel een heel groot verschil. Maar misschien hebt het ook wel mee te maken dat tomtom nederlands talig is en dat ik dan beter begrijp wat ik instel en bij digimap is door dat het Engels of duits talig is niet alle instellingen even duidelijk voor me. Ja talen zijn niet mijn sterkste punt geweest.


Andre
Met citaat reageren
  #17  
Oud 20 mei 2004, 17:02
Litje Litje is offline
Forumbikkel
Voornaam: Gerard
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: Woerden- buiten vh Harmelen
Berichten: 147
Klopt. Ik had ook problemen met de update op mijn TT. Oorzaak was dat de predefenid kaarten groter waren geworden. Bij het vrijmaken van meer geheugen waren veel problemen dan ook opgelost.
Ach Tom Tom zal ook goed zijn. En een kaart en stratenboek in de auto is nooit weg. Ook mijn laptob weigert weleens dienst door allerlei oorzaken, en die is echt veel duurder. Het zijn hulpmiddelen. Er hangen geen mensenlevens vanaf, bij mij tenminste.

Gerard
__________________
Het handig hulpmiddel de TX, alleen jammer dat er zoveel tijd in gaat zitten
Met citaat reageren
  #18  
Oud 07 juni 2004, 15:46
JBoerma
Guest
 
Berichten: n/a
Angry

Ik heb de upgrade uitgevoerd naar Digimap Classic met nieuw kaart materiaal. Helaas is hierdoor Digimap ook veranderd, en niet meer bruikbaar. Digimap stuurt je in bijna alle gevallen de verkeerde kant op, dat wil zeggen een veel langere route.
Waar ik in het verleden goede ondersteuning kreeg van Hekosoft doet men nu of het aan mijn instellingen ligt. Ik ga volgende maand op vakantie, maar niet met deze combinatie. Ik onderschrijf dus de bewering hierboven dat de nieuwe versie van Digimap niet kan routen.
Eigenlijk schandelijk dat ik 120 Euro heb betaald voor de upgrade. Daarvoor was ik zeer tevreden.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 07 juni 2004, 16:04
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 07-06-2004, om 15:46 heeft JBoerma dit gezegd in bericht #18
Ik heb de upgrade uitgevoerd naar Digimap Classic met nieuw kaart materiaal. Helaas is hierdoor Digimap ook veranderd, en niet meer bruikbaar. Digimap stuurt je in bijna alle gevallen de verkeerde kant op, dat wil zeggen een veel langere route.
Waar ik in het verleden goede ondersteuning kreeg van Hekosoft doet men nu of het aan mijn instellingen ligt. Ik ga volgende maand op vakantie, maar niet met deze combinatie. Ik onderschrijf dus de bewering hierboven dat de nieuwe versie van Digimap niet kan routen.
Eigenlijk schandelijk dat ik 120 Euro heb betaald voor de upgrade. Daarvoor was ik zeer tevreden.
Kan het een foute installatie zijn? Met andere woorden, nog steeds deze problemen na een grote schoonmaak?

http://www.palmclub.nl/tips
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #20  
Oud 07 juni 2004, 17:03
Litje Litje is offline
Forumbikkel
Voornaam: Gerard
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: Woerden- buiten vh Harmelen
Berichten: 147
Hekosoft geeft aan dat het aan de instellingen ligt. Geven ze dan ook aan hoe de instellingen dan wel moeten staan. Ik heb even geen muis meer, openhart transplantatie, (accu) maar de korte periode dat ik met de nieuwe kaarten gereden heb sloeg de angst mij ook enigzins om het hart. Ik wijt het ook aan de instellingen, maar hoe de instellingen dan zouden moeten staan is mij ook niet helemaal duidelijk. Overigens heb ik de service van Hekosoft wel altijd als goed ervaren.
Zou jij er nog een mailtje richting Hekosoft aan willen wagen, doe ik het ook.

Gerard
__________________
Het handig hulpmiddel de TX, alleen jammer dat er zoveel tijd in gaat zitten
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023