Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20 oktober 2006, 07:39
sig
Guest
 
Berichten: n/a
nieuwe zakelijke PDA maar welke?

Beste mensen, Ik ben al jaren gebruiker van de SOny clie nr 70 v,

Ik zie nu allemaal nieuwe PDA tjes op de markt maar weet eigenlijk niet zo goed welke geschikt is voor mij.

Ik wil graag automatisch syncroniseren zonder cradle. overal mijn email kunnen checken en eigenlijk via mijn PDA door werken.

En verder natuurlijk de gewone functies die ik al gewend ben om te gebruiken.


Nu lees ik over HP en blackberry wie kan mij opweg helpen.

Alvast bedankt

gr sigrid
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 oktober 2006, 07:58
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Hallo Sigrid en welkom op dit forum!
In PDA-land bestaan verschillende stromingen. Op systemen-gebied heb je Palm, Windows Mobile, Blackberry en Symbian. Op hardware-gebied heb je PDA's (zoals jouw Clie) en smartphones (mobieltjes met volledige PDA-functionaliteit). Op dit forum beperken wij ons tot PDA's en smartphones met het PalmOS-besturingssysteem.

Als je tevreden bent over het besturingssysteem en de software van jouw Clie, is het een prima idee om opnieuw een Palm te kopen. Om overal je e-mail te kunnen checken en gewoon door te kunnen werken, heb je een PDA nodig met telefoonfunctionaliteit. Dus een smartphone. Palm zit op dit moment in een overgangsfase: de Treo 650 is uitlopend, maar waarschijnlijk in november komt de Treo 680 uit. Beide Treo's hebben een toetsenbord, net zoals je van jouw Clie gewend bent! Via de bluetooth-functionaliteit kun je draadloos synchroniseren. En misschien (ik hou even een slag om de arm) kun je ook draadloos synchroniseren met een Outlook Exchange Server die je werkgever wellicht gebruikt. (Misschien kan een ander formumlid dit bevestigen?)

Mijn advies voor nu is: heb een maandje geduld en wees dan de eerste met een Treo 680!

Zie ook: Palm.com en de preview.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 oktober 2006, 17:34
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Verplaatst naar Koopadvies.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 oktober 2006, 10:06
sig
Guest
 
Berichten: n/a
Hee bedankt voor je info.

Ik ben gisteren eens gaan rondneuzen in de winkels en kwam de palm treo tegen bij Vodafone. net uit. ziet er mooi uit en is iets kleiner dan de HP.
Ik begrijp dat de HP ook navigatie heeft maar dat vind ik niet echt noodzakelijk ik heb al een tommie.

Ik kan thuis via een vpn verbinding compleet op het netwerk inloggen. Mijn clie kan ik thuis dan ook geheel syncroniseren dmv een cradle. Op ons kantoor werken we geheel draadloos ik ga erdan ook vanuit dat we daar draadloos kunnen syncroniseren.

Vodafone komt met de treo 750 V uit en deze is net in de winkels volgens de verkoper. Hij geeft aan dat er alleen een vodafone simkaart in ( je krijgt hem bij 2 jaar abbonnement gratis) kan maar dat vind ik raar want in de pda shop kan je dit toestel ook los kopen

Heeft iemand al ervaring met een HP 6915 of een treo.

Kan je ook eenvoudig attachments in je email lezen. Hoe gaat het apparaat om met grote zware emails?

Bij vodafone kan je voor 20 euro pm extra onbeperkt je email binnenhalen. anders betaal je per data en dat kan bij mij als heavy user nog wel duur worden


Volgens de verkoper is de treo niet meer met palm software maar met office software dus eignelijk zoals de HP

Ik hoor graag jullie ervaringen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 oktober 2006, 12:16
Vlammend's schermafbeelding
Vlammend Vlammend is offline
Heeft net een nieuwe!
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 07 augustus 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 147
Er is op het moment ook inderdaad een Treo gebaseerd op Windows software
Palm OS, zoals op jouw Clie, is echter zeker niet dood voor de Treo, de laatste telg in de familie heeft weer gewoon een Palm OS.

De Treo's hebben geen wifi, maar zijn wel tegelijk telefoon.
Zelf hoef ik niet zo'n grote telefoon, dus heb ik een andere optie, Palm met wifi gecombineerd met een telefoon. Of je op die wijze push-email kunt gebruiken weet ik echter niet. Ook heb ik nog niet geprobeerd over wifi the syncen, dar ik thuis geen Wifi heb. (en omdat ik mijn nieuwe Palm nog maar net heb)
__________________
Mijn T2 is dood , lang leve mijn T|X
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 oktober 2006, 13:27
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Palm verkoopt Treo's in twee 'smaken': met PalmOS (de Treo 650 en -binnenkort- 680) en met Windows Mobile (de Treo 750v; HP gebruikt alleen maar Windows Mobile).

Op dit forum is al heel veel geschreven over de voor- en nadelen van PalmOS versus Windows Mobile. Gebruik hiervoor even de zoekfunctie. Dit forum gaat *alleen* over PDA's en smartphones met PalmOS, dus er wordt meestal niet erg positief gedacht over Windows Mobile (met goede redenen, is ook mijn mening). Op dit forum vind je (dacht ik) niemand met ervaring met een HP 6915. Wel heeft een enkeling een Treo 750v en zeer veel mensen hebben een Treo 650. Op www.pocketinfo.nl vind je heel veel gebruikers van Windows Mobile, dus daar zal de HP 6915 ook wel bekend zijn.

Wat belangrijk is, is of jouw werkgever zowel PalmOS als Windows Mobile ondersteund om mee te synchroniseren. Lijkt me handig om dat eerst even uit te zoeken. Met draadloos synchroniseren op je werk, wordt denk ik wifi bedoeld (vraag na bij je werkgever!). Dit kan *niet* met een Treo 650 of 680.

Heb je veel extra (gekochte?) software op je Clie staan? Die kun je *alleen* maar meenemen naar een ander apparaat met PalmOS, dus niet naar een 750v of een HP.

Bij Telfort kun je geloof ik voor 9,50 euro onbeperkt je mail binnenhalen, dus dat pleit weer voor een Treo 680...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 21 oktober 2006, 14:43
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Bij Telfort kun je geloof ik voor 9,50 euro onbeperkt je mail binnenhalen, dus dat pleit weer voor een Treo 680...
T-Mobile Web n Walk.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023