Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11 november 2003, 22:49
edwin2003 edwin2003 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 november 2003
Locatie: Noordwijk
Berichten: 265
Verschil CardBackup, BackupBuddy, BackupMan

Tja titel spreekt voor zich. Heeft iemand alle drie prg al een snaast elkaar gehouden. Persoonlijk lijkt cardbackup wel iets aangezien deze ook incremental backups doet.

Edwin
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 november 2003, 12:29
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Ik gebruik sinds de T3 SD update tot volle tevredenheid Backupman. Werkte daarvoor (op 505 en TT) altijd met BackupBuddy vfs, maar deze werkt officieel nog niet met de T3. (en dat doet ie volgens de site ook niet met de TT, terwijl dat altijd is goed gegaan). Backupman heeft support voor de T3.

Grote voordeel van Backupman boven BackupBuddy, is dat er meerdere backups worden ondersteund (totdat je SD kaart vol zit ). Het overkwam mij nml. met BackupBuddy VSF een keer dat mijn adresboek plotseling leeg was, en dat dit lege adresboek ook al in mijn backup zat. Met meerdere backups in de tijd ondervang je enigsinds dit risico. Enige nadeel is dat je genoeg ruimte op je kaart moet hebben, maar je kan bv bij Backupman instellen dat alleen de 3 laatste backups worden bewaard.

Cardbackup heb ik (nog) niet naar gekeken.
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 november 2003, 14:05
edwin2003 edwin2003 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 november 2003
Locatie: Noordwijk
Berichten: 265
Dank sander.
Daarmee valt backupbuddy af lijkt mij. Kijk als je wilt ook eens naar cardbackup. Deze doet ook meerder backups op een kaart.

Groet,

Edwin
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 november 2003, 14:31
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik gebruik BackupBuddy nog steeds voor de backup naar mijn PC, omdat ik daarmee meer mogelijkheden heb voor de backup bij iedere sync.

BackupbuddyVFS heb ik vervangen door Backupman en dat bevalt prima. Iedere nacht wordt er om 5 uur automatisch een backup gemaakt en ik bewaar twee versies. Ik heb 1 keer moeten restoren en dat ging flitsend.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 november 2003, 14:45
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Ik gebruik BackupBuddyVFS en ik vind het prima werken. Ik maak zelf met enige regelmaat een backup naar SD en ik heb een drietal keer moeten restoren nu (moet ik maar niet zoveel met vage software rotzooien ). Dit ging perfect, binnen vijf minuten had ik een volledig gerestorde T2.

@Roel: Wat zijn de grote verschillen tussen BackupBuddyVFS en Backupman, zeg maar de reden dat jij bent overgestapt.

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 november 2003, 15:37
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Citaat:
Op 12-11-2003, om 14:31 heeft RoelvdV dit gezegd in bericht #4
Ik gebruik BackupBuddy nog steeds voor de backup naar mijn PC, omdat ik daarmee meer mogelijkheden heb voor de backup bij iedere sync.

Groeten, Roel.
Ook ik gebruik BackupBuddy overigens nog voor backup naar PC. Is imho onmisbaar.
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 november 2003, 16:06
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
@Roel: Wat zijn de grote verschillen tussen BackupBuddyVFS en Backupman, zeg maar de reden dat jij bent overgestapt.
Of BackupBuddyVFS ondertussen wel herschreven is voor OS5 weet ik niet, maar BackupMan is speciaal voor OS5 geschreven en werkt bij mij ook beter (vooral de automatische backups) en heeft meer mogelijkheden. Vandaar.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 november 2003, 22:45
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
BackupMan

Ik heb jaren Backupbuddy (PC) en BackupbuddyVFS (Palm) gebruikt. Toen BackupMan verscheen heb ik het een tijdje getest. Na een dag of drie wist ik genoeg en heb ik BackupMan aangeschaft, ruim voor het verstrijken van de evaluatieperiode. Ik was er dus meteen bijzonder tevreden over. BackupMan is zeer betrouwbaar, zeer stabiel en extreem snel! BackupMan is zo snel dat incremental backups volstrekt overbodig zijn, terwijl selectief restoren gewoon mogelijk is. Een paar full backups werkt veel prettiger dan gedoe met incremental backups.

Zie ook thread met vrijwel hetzelfde onderwerp en nog wat andere sterke punten van BackupMan:
http://www.palmclub.nl/forums/showth...threadid=11119

BB en BBVFS gebruik ik helemaal niet meer en vind ik minder betrouwbaar en minder stabiel dan BackupMan. Ook doet Bluenomad er volgens mij niets meer aan. De laatste update die ik van BB heb ontvangen is van januari 2002, dat is bijna 2 jaar geleden.

Van CardBackup herinner ik me alleen dat deze me na een dagje proberen al niet beviel. Wat me niet beviel en waarom niet, dat weet ik eigenlijk niet meer.

Kortom, mijn advies is BackupMan, je hebt er geen omkijken naar.
http://www.bitsnbolts.com/backupman.html
Met citaat reageren
  #9  
Oud 14 november 2003, 07:45
edwin2003 edwin2003 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 november 2003
Locatie: Noordwijk
Berichten: 265
Iedereen bedankt voor de respons. het is backupman geworden mede door de explicite ondersteining van de T.

Groet,

Edwin
Met citaat reageren
  #10  
Oud 22 augustus 2004, 14:52
Vlammend's schermafbeelding
Vlammend Vlammend is offline
Heeft net een nieuwe!
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 07 augustus 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 147
Ook ik ga backupman dus maar aanschaffen. Alleen bij pdassi kan ik het wel downloaden, maar niet kopen.
Palmgear dus maar.
__________________
Mijn T2 is dood , lang leve mijn T|X
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023