Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12 september 2007, 09:09
dvsoest dvsoest is offline
Junior lid
Voornaam: Dick
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 05 september 2005
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8
Unhappy T|X voortdurende reboot, en kan files niet bekijken of verwijderen

Sinds vanmorgen heeft mijn T|X last van een continue reboot cycle. Is te stoppen door een "warm reset " (PgUp vasthouden tot Palm scherm verschijnt) maar dan werken diverse applicaties niet goed meer. Ik kan bijvoorbeeld niet meer van internet gebruik maken via Bluetooth. Het Wifi icoontje onderin het scherm wordt helemaal niet getoond (zwart vlakje).
Via "Applications" kan ik helemaal geen programma's starten, krijg de melding "The application cannot be launched because of a system error". Ik kan wel programma's starten via mijn launcher 1Button Pro.
Als ik kies voor "Delete" in "Applications" gaat de T|X weer rebooten, hetzelfde gebeurt als ik via FileZ de lijst van files in het interne geheugen probeer te zien.

Ik heb gisteren twee programma's geupdate, pTunes en GooSync. Het kan dus daaraan liggen, en dan is de enige oplossing een harde reset en alles overnieuw installeren. Ik vind het echter wel vreemd dat ik dat laatste probleem heb met "Applications" en FileZ.

Iemand een idee, vooral voor dat laatste probleem?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 september 2007, 09:57
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Een warme reset is te vergelijken met de veilige modus van Windows. Niet alle mogelijkheden worden dan geladen. De bedoeling van de warme reset is om mogelijke probleem aan te pakken en dan vervolgens met een gewone reset de pda weer 'op te starten'.
Als je niet bij de eventuele boosdoenersk kunt komen, dan rest er eigenlijk maar een ding, en dat is een harde reset ben ik bang...
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 september 2007, 10:57
dvsoest dvsoest is offline
Junior lid
Voornaam: Dick
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 05 september 2005
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8
OK, dat begrijp ik, en vooral dat communicatiemogelijkheden dan niet werken. Maar verklaart dat ook dat ik via "Applications" en FileZ die crashes krijg?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck Bekijk bericht
Een warme reset is te vergelijken met de veilige modus van Windows. Niet alle mogelijkheden worden dan geladen. De bedoeling van de warme reset is om mogelijke probleem aan te pakken en dan vervolgens met een gewone reset de pda weer 'op te starten'.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 september 2007, 12:40
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
ja, dat kan. In de zin dat ik zelf dergelijke problemen ook wel eens heb gehad. Gelukkig maak ik, nou ja Backupman, nu al jaren elke nacht een backup. Krijg ik dan een probleem dan ben ik maximaal een dag gegevens kwijt.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 september 2007, 07:06
dvsoest dvsoest is offline
Junior lid
Voornaam: Dick
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 05 september 2005
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8
Thumbs up Opgelost

Gisteren hard reset gedaan, restore van zondag (gelukkig niet veel kwijt, informatie kon ik wel achterhalen). Probleem opgelost.
Nu voorzichtig pTunes upgraden en gooSync, eens kijken of dat goed gaat.
Bedankt!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 september 2007, 09:56
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Succes ermee.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023