Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25 december 2006, 00:30
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
[Review] Preview: Resco Neeews 1.0 beta

Liefhebbers van rss-feeds kunnen binnenkort terecht bij Resco. Deze ontwikkelaar heeft een eerste betaversie van Resco Neeews! uitgebracht, geschikt voor PalmOS 5.0 en hoger. De applicatie is nog niet helemaal af, vandaar dat dit geen review maar eerder een preview zal zijn.


Review Preview: Resco Neeews 1.0 beta
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 3375-3ahxtq4bvw5.jpg‎ (25,4 KB, 32x gelezen)
Bestandstype: jpg 3380-2nhd2ct3xm5.jpg‎ (39,0 KB, 37x gelezen)
Bestandstype: jpg 3379-l8dxs2jfpjg.jpg‎ (24,7 KB, 17x gelezen)
Bestandstype: jpg 3381-ezan8fnt29a.jpg‎ (29,2 KB, 21x gelezen)
Bestandstype: jpg 3376-qso74m5w6bq.jpg‎ (23,3 KB, 15x gelezen)
Bestandstype: jpg 3382-duyrw48muaq.jpg‎ (16,5 KB, 15x gelezen)
Bestandstype: jpg 3383-4arohn7pinn.jpg‎ (17,8 KB, 14x gelezen)
Bestandstype: jpg 3386-sucy1pf84h3.jpg‎ (120,5 KB, 31x gelezen)
Bestandstype: jpg 3384-bc2d90umw1j.jpg‎ (18,7 KB, 19x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 december 2006, 20:45
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
De eerste indruken waren positief, maar bij verder gebruik miste ik toch wat dingen:
* Kleurinstellingen (soms is dat lichtblauw niet handig)
* Lastig met 1 feed instellen
* Niet elke RSSfeed extentie wordt geaccepteerd. (misschien iets voor later?)
* Kon de feeds niet opslaan op de sdcard.

Postief was gemak van gebruik.
Zeer simpel in het leren.

We houden het in de gaten..

Peter
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 december 2006, 17:16
Dikke Wim's schermafbeelding
Dikke Wim Dikke Wim is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 07 juli 2001
Locatie: Maarssen
Berichten: 113
Ik heb een demo versie gedownload maar krijg de instellingen voor het ophalen van rss-feeds niet goed.

Mijn bedoeling is om vai de cradle van mijn Tungsten T5 de feeds op te halen.
Kan dat uberhaupt wel, of werkt het programma alleen maar met een Treo?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 december 2006, 17:55
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Natuurlijk werkt dat, maar dan moet je wel eerst een werkende internetverbinding hebben via je cradle. Zoek op het forum maar eens op Softick PPP.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 december 2006, 19:01
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Volgens mij bedoelt Dikke Wim dat hij tijdens een hotsync feeds wil ophalen. Die functie is (nog) niet ingebouwd in Neeews.

Hee, ik vind Neeews wel verfrissend, maar ik vind het bijzonder omslachtig om 1 bepaalde feed te configureren of in te stellen. Het programma is er echt op gemaakt om bundeltjes feeds te maken (ofwel, verschillende newspapers) in een keer.

En nog steeds geen background-update van de feeds dankzij het niet kunnen multitasken van PalmOS. Als je veel feeds hebt die je wil refreshen moet je je Palm 3 minuten aan de kant leggen en een kop koffie halen. Typisch een toepassing waar multitasking gewenst is.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 31 december 2006, 19:03
Dikke Wim's schermafbeelding
Dikke Wim Dikke Wim is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 07 juli 2001
Locatie: Maarssen
Berichten: 113
Inderdaad wil ik via een hotsync de feeds ophalen. Jammer dat dat niet kan.

Bedankt voor de informatie. Scheelt mij weer uren proberen....
Met citaat reageren
  #7  
Oud 31 december 2006, 19:28
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dikke Wim Bekijk bericht
Inderdaad wil ik via een hotsync de feeds ophalen. Jammer dat dat niet kan.

Bedankt voor de informatie. Scheelt mij weer uren proberen....
Zonder installatie van een hotsync conduit valt er niks te proberen hoor.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #8  
Oud 02 januari 2007, 10:56
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
En nog steeds geen background-update van de feeds dankzij het niet kunnen multitasken van PalmOS. Als je veel feeds hebt die je wil refreshen moet je je Palm 3 minuten aan de kant leggen en een kop koffie halen. Typisch een toepassing waar multitasking gewenst is.
Nee, dat ligt niet aan het PalmOS, maar aan de programmeurs.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #9  
Oud 02 januari 2007, 13:16
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia Bekijk bericht
Nee, dat ligt niet aan het PalmOS, maar aan de programmeurs.
Lul Klets toch geen onzin niet uit je nek: PalmOS biedt GEEN native ondersteuning voor multitasking en moeten programmeurs ieder voor zich opkomen met iets wat erop zou lijken, waarbij het pas voor een handvol lukt. Was PalmOS Garnet wel standaard een OS waarbij multitasking mogelijk was, dan konden alle programmeurs direct uit de doos deze functie gebruiken.

Maar dat is niet het geval he?

Oh, natuurlijk, het ligt aan extreem domme programmeurs voor het PalmOS platform die niet weten hoe ze moeten programmeren, waardoor geen enkele browser op PalmOS ondersteuning biedt voor het achtergrond laden van informatie, dat er maar 1 E-mail client is die robuust genoeg is om op de achtergrond mailtjes af te handelen (na veel kunst- en vliegwerk tijdens de ontwikkeling ervan), en dat alle grote RSS clients voor PalmOS ook geen achtergrond-downloads ondersteunen.

Oh en, als jij zo'n veel betere programmeur bent die PalmOS dit met gemak laat doen, vertel het de mensen van Recso maar even, en als je tijd hebt kun je ook suggesties doen voor FBTV hoe die op de achtergrond programmainfo kan downloaden. fransbr zal het leuk vinden om te zien dat het niet aan het OS lag, maar aan hem. Succes ermee!
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 02 januari 2007 om 13:52.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 02 januari 2007, 13:43
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Houden we het wel aardig?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #11  
Oud 02 januari 2007, 13:48
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram Bekijk bericht
Houden we het wel aardig?
Ik wel

Ghia zonder te trollen ook?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #12  
Oud 02 januari 2007, 14:33
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
...en als je tijd hebt kun je ook suggesties doen voor FBTV hoe die op de achtergrond programmainfo kan downloaden...
Pssst: er zit al een functie in FBTV die "op de achtergrond" (=in idle tijd) verlopen programmainfo weggooit waardoor e.e.a. wat sneller op te zoeken is.

Ook als Palm OS multitasking was geweest zou een achtergrond update voor FBTV onwenselijk/gevaarlijk zijn: een "relationele" database updaten terwijl hij open is veroorzaakt veel wazige en niet reproduceerbare fouten.

Voor RSS feeds geldt dit uiteraard niet/in mindere mate. Dat dit tekortkomingen zouden zijn van programmeurs is echter natuurlijk onzin. Een multitask-engine extra inbouwen in een programma kost snelheid en geheugen. De programmeur kiest er dus voor om dat niet te doen bijv. omdat de toegevoegde waarde te laag is. Als het OS de multitasking aangeboden zou hebben zouden die snelheid/geheugen geen factoren meer zijn.

Palm OS wordt gekenmerkt door kleine, razendsnelle programma's. WM door multitasking (op de meest onzinnige plekken), gelikte schermen en traagheid.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!

Laatst gewijzigd door fransbr; 02 januari 2007 om 14:52.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 02 januari 2007, 15:39
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
PalmOS biedt GEEN native ondersteuning voor multitasking en moeten programmeurs ieder voor zich opkomen met iets wat erop zou lijken, waarbij het pas voor een handvol lukt. Was PalmOS Garnet wel standaard een OS waarbij multitasking mogelijk was, dan konden alle programmeurs direct uit de doos deze functie gebruiken.
Maar dat is niet het geval he?
PalmOS biedt geen multitask ondersteuning voor de gebruikers. Naast een beperkt aantal voordelen, brengt multitask ook een reeks nieuwe problemen bij en vormt een grotere aanslag op de beperkte hulpbronnen van een mobiel apparaat.

Het is aan de programmeurs om waar nodig achtergrond processing bij hun programma's te voorzien.
Als bij Articulation kan voorzien worden, dat er in de achtergrond gewacht wordt op inkomende VOIP aanroepen, is er ook geen reden waarom bij Resco Neews geen funktie kan worden ingebouwd om feeds in de achtergrond op te halen, volgens een door de gebruiker in te stellen patroon.
Ten andere, de auto update funktie zit toch al in bvb QuickNews?

Citaat:
Oh en, als jij zo'n veel betere programmeur bent die PalmOS dit met gemak laat doen, vertel het de mensen van Recso maar even,
Als ze er bij Resco geld voor over hebben, waarom niet? Maar ik denk eerder dat het een kwestie is van priotiteiten is en welke funkties zij nuttig achten in hun programma. Misschien wordt het in latere versies als er voldoende vraag voor blijkt nog wel toegevoegd.
Citaat:
en als je tijd hebt kun je ook suggesties doen voor FBTV hoe die op de achtergrond programmainfo kan downloaden. fransbr zal het leuk vinden om te zien dat het niet aan het OS lag, maar aan hem.
Ik denk dat Frans als hij wil een automatische dagelijkse update aan FBTV kan toevoegen. Dat het er niet inzit, ligt inderdaad aan Frans door de keuzes die hij heeft gemaakt over wat FBTV wel en niet moet bieden aan funkties.
Ik ben er van overtuigd, dat het zonder meer kan worden ingebouwd.
Maar de suggestie dat er niet in zit, omdat Frans daar te onkundig voor zou zijn was nog niet bij mij opgekomen en laat ik geheel voor jouw rekening.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 015.jpg‎ (22,2 KB, 3x gelezen)
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #14  
Oud 02 januari 2007, 16:36
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia Bekijk bericht
Als bij Articulation kan voorzien worden, dat er in de achtergrond gewacht wordt op inkomende VOIP aanroepen, is er ook geen reden waarom bij Resco Neews geen funktie kan worden ingebouwd om feeds in de achtergrond op te halen, volgens een door de gebruiker in te stellen patroon.
Volgens mij is een listener-functie (Articulation, Chatter) iets heel anders dan een actief proces op de achtergrond draaien. Zodra er e-mail of een voip-gesprek binnenkomt drukken beide programma's ook de dan actieve programma's (al dan niet kortstondig) naar de achtergrond. Hetzelfde geldt min of meer voor de Phone-functie. Die luistert ook actief naar triggers en zal pas na activatie (binnenkomend gesprek) alle andere programma's meteen afsluiten en op de voorgrond komen.
Citaat:
Ten andere, de auto update funktie zit toch al in bvb QuickNews?
Ja, maar op dezelfde manier als Resco. Je kunt dan niets anders meer doen omdat het een voorgrondproces wordt.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 02 januari 2007, 19:47
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia Bekijk bericht
Ik denk dat Frans als hij wil een automatische dagelijkse update aan FBTV kan toevoegen.
Maar een automatische update is toch echt iets anders als een multitask achtergrond update. Een achtergrond update zou het werken met FBTV vanwege tijdkritische elementen onacceptabel traag en onvoorspelbaar maken. Dus net als bij Resco geen keuze wat betreft onkundigheid of nuttigheid. Technisch gezien zou het gewoon meer kwaad doen dan dat het handig is.
Een dagelijkse update maak ik niet omdat er een conduit is en ik zou Resco ook aanraden om het via een conduit te regelen.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #16  
Oud 02 januari 2007, 23:59
Dikke Wim's schermafbeelding
Dikke Wim Dikke Wim is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 07 juli 2001
Locatie: Maarssen
Berichten: 113
De discussie loopt inmiddels een heel kant op. Geeft niet, maar een aparte thread zou hier wel op zijn plaats zijn.

Een cursus Geweldloze communicatie zou voor sommige hierboven wel op z'n plaats zijn (ik ga dat zelf overigens ook doen). Of een boek: Ik kan het boek van Marshall Rosenberg van harte aanbevelen!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023