Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23 januari 2002, 16:49
aeradus
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy msmount / mcfile

Ik ben bezig om citymaps voor een deel op extern geheugen te plaatsen (Palm m505, 64 mb extra geheugen) en wil hiervoor McFile en Msmount gebruiken.
Beiden geinstalleerd, maar ik krijg msmount niet zichtbaar.
Ik heb diverse threads en revieuws geraadpleegd, maar kom er vooralsnog niet uit.

Vraag 1:
Het lukt mij niet om MSDW te "deleten". Iemand enig idee hoe dit komt?

Vraag 2:
Hoe kan iemand mij een omschrijving geven hoe eea met msmount werkt in combinatie met Mcfile?

Vraag 3:
Kan ik plaatsen van citymaps direct op extern geheugen te plaatsen

Alvast bedankt voor reacties.
Gr. Astrid
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 januari 2002, 18:58
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Lightbulb

MsMount zit na installatie in het drop-down menu van de Prefs applicatie. Om MsMount te kunnen verwijderen eerst de "disable" button in MsMount gebruiken.

Met MsMount kun je een directory op een SD/MMC kaartje "mounten", waardoor de bestanden in deze directory door PalmOS worden gezien alsof ze in het RAM van je Palm zitten. Dit is nuttig voor programma's die het "Virtual File System" niet ondersteunen en dat zijn er nog al wat. Zo wordt het mogelijk om bv. grote databases op SD/MMC kaartje te parkeren en te gebruiken zonder ze eerst naar het RAM geheugen te kopieren.

Dit alles staat ook wel zo ongeveer in de meegeleverde engelstalige MsMount handleiding (een PDF bestand en in oudere versies een html bestand) met japanse screenshots. Wat er in de japanse handleiding staat weet ik eigenlijk niet...

Met McFile kan je door de directories op de SD/MMC kaartjes bladeren en van alles met de bestanden doen. Met McFile kan je ook directories aanmaken op de SD/MMC kaartjes die je als mount-point voor MsMount kunt gebruiken. Verder hebben MsMount en McFile weinig met elkaar te maken. Ik gebruik McFile wel eens maar vaker nog Filez omdat ik dat een handiger programma vind.

CityMaps ken ik niet, dus daar kan ik niets over melden. Maar op deze Tips pagina vind je het antwoord waarschijnlijk wel, naast nog meer informatie over MsMount, McFile en PowerRun. Citymaps wordt hier als voorbeeld gebruikt.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 januari 2002, 19:11
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
Clié?

Even een vraagje?

Kunnen de boven genoemde proggies ook met een memorystick omgaan?
__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 januari 2002, 19:38
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Exclamation

Sterker nog, de progjes zijn oorspronkelijk voor de Sony Clié met Memory Stick geschreven. Zie bovengenomde Tips pagina. In sommige kom je ook meldingen tegen die verwijzen naar de Memory Stick. In McFile wordt voor MemoryStick de afkorting MS gebruikt. Ook de MS in MSMount verwijst daar naar. Je zou kunnen denken dat er Microsoft mee bedoeld wordt...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 februari 2002, 16:12
Joor
Guest
 
Berichten: n/a
Msmount

Ik heb hetzelfde probleem. Het Msmount waar over gesproken wordt staat echter niet op mijn 770, nog op de installatieCD.
Daarnaast snap ik MSGate nog niet helemaal, maar dat zal wel aan mij liggen

Joor
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 februari 2002, 16:52
aeradus
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Msmount

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joor
Ik heb hetzelfde probleem. Het Msmount waar over gesproken wordt staat echter niet op mijn 770, nog op de installatieCD.
Daarnaast snap ik MSGate nog niet helemaal, maar dat zal wel aan mij liggen

Joor
Ms Mount werd met mijn Palm m505 ook niet meegeleverd. Ik heb deze afzonderlijk moeten downloaden. En MSGate...........dit ken ik (nog) niet.

Astrid
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023