Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30 november 2005, 20:18
Hans
Guest
 
Berichten: n/a
welke soort bestanden slikt het Palm OS en overige vragen

Hallo ieder,
Even in het kort, ik heb nog geen PDA en heb er ook geen ervaring mee.
Ik hoop dat jullie mij daarom met de onderstaande vragen kunnen helpen.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede PDA. Ik heb m'n oog laten vallen op de Tungsten E2. Dit omdat deze prijstechnisch voor mij interessant is en vooral ook een permanent flash geheugen heeft. Nu heb ik de volgende vragen:

1-
Kan de Tungsten E2 ook bestanden kan bewaren van een type die het Palm OS niet kent. Bijvoorbeeld het een RAW (digitale fotografie) bestand. Ik wil m'n foto's op de E2 kunnen bewaren. (Ik zal dan wel een extra SD-kaart moeten aanschaffen).
Of slikt het Palm OS alleen voor Palm bekende bestanden? En wat zijn deze dan?
Kortom kan ik de Tungsten E2 als een soort geheugenbank gebruiken?

2-
Als de accu onverhoopt toch leeg raakt. Ben ik dan ook de in de agende geplande afspraken kwijt? Idem voor de geplande taken? Wat wordt er nu wel en wat wordt er nu niet in het flash geheugen opgeslagen?

3-
Wat is de maximale SD-kaart die de E2 aan kan? Ik lees her en der tegenstrijdige berichten. Zelfs van Palm zelf krijg ik tegenstrijdige berichten. Is dit nu 1GB of 2GB?

Hopelijk kunnen jullie mij een antwoord geven op bovenstaande vragen.
Alvast bedankt voor de moeite.
Hans
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 november 2005, 20:27
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
1. Een E2 "slikt" een standaard SD kaartje. Daar kun je alle soorten bestanden op kwijt (via een kaartlezer, hotsync of extra software). Dat wil echter niet zeggen dat de Palm die bestanden ook kan lezen. RAW bestanden bekijken bijv. zal erg moeilijk worden.
2. Bij een lege accu raak je je data wat niet op de SD kaart of in ROM staat kwijt. Als je dagelijks uitwisselt met je PC is al die data zo weer terug gezet. Ook kun je een backup programma kopen om data op een SD kaart te zetten.
3. Iemand met gebruikerservaring? Ik denk dat die 2GB nog niet zo algemeen gebruikt wordt. Maar waarom geen 2x 1GB?
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 november 2005, 21:54
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Als de accu onverhoopt toch leeg raakt. Ben ik dan ook de in de agende geplande afspraken kwijt? Idem voor de geplande taken? Wat wordt er nu wel en wat wordt er nu niet in het flash geheugen opgeslagen?
De E2 heeft net als alle nieuwere Palms NVFS geheugen: Non Volatile File System. Alle instellingen, afspraken e.d. die in het RAM staan worden gewoon "voor eeuwig" bewaard, ook zonder stroom. Alles wat op de SD kaart staat raak je uiteraard ook niet kwijt.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 01 december 2005, 07:01
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
sorry, hoort de E2 ook bij NVFS devices, ik dacht dat hij er nog net vooraan zat
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 01 december 2005, 08:21
DaiJun's schermafbeelding
DaiJun DaiJun is offline
Limburgse Palm Liefhebber
Voornaam: Dion
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: Venray
Berichten: 624
Stuur een bericht via MSN naar DaiJun Stuur een bericht via Skype™ naar DaiJun
De E2 heeft ook echt NVFS geheugen...
__________________
Live wise, you don't live twice!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 december 2005, 12:20
Hans
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt voor alle antwoorden.

Ik wil ieder bedanken voor z'n antwoorden.
Inmiddels heb ik een pda aangeschaft. Het is niet de Tungsten E2 geworden maar de IPAQ HX2110. Deze ligt prijstechnisch redelijk in de buurt van de E2.
Ook heeft deze een vast geheugen (tot 72 uur wordt er bewaard bij een lege accu).
En wat mij nog meer aanspreekt is dat hierin tegelijkertijd een SD-kaart en een CF-kaart ingevoerd kan worden. Kopiėren van kaart naar kaart is dus nu ook mogelijk geworden. Handig voor m'n foto's (zie begin van dit topic). Verder heeft deze ook een verwisselbare accu. Tijdens wisselen van accu raak je niet je gegevens kwijt.

Ik ben nu alleen op zoek naar een forum voor de IPAQ. Dit forum zal ik 'tot ziens' gaan zeggen. Bedankt voor alle info die ik hier heb mogen vinden.
PS. mocht iemand een goed forum voor de IPAQ weten dan hoor ik dat graag.

Hans
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 december 2005, 12:27
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Dan kun je het beste naar www.pocketinfo.nl gaan. Veel plezier aldaar en wellicht tot binnenkort
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 29 december 2005, 14:33
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Dan kun je het beste naar www.pocketinfo.nl gaan.
Wel oppassen voor de "Hall of Shame". Goed zoeken en geen "domme" vragen stellen.



www.ipaqhq.com (engelstalig) is een prima IPAQ-forum, qua enthousiasme en vriendelijkheid vergelijkbaar met deze club.

Laatst gewijzigd door Frank; 29 december 2005 om 14:38.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023