Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08 mei 2008, 17:17
ariekanarie's schermafbeelding
ariekanarie ariekanarie is offline
Senior lid
Voornaam: Arjan
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 december 2006
Locatie: Groene Hart
Berichten: 73
Treo 680 "slijtage"

Ik heb mij Treo 680 nu ruim een jaar. Hij gaat dagelijks mee in de broek of het cobertje. Moet eerlijk bekennen dat ik er niet bewust zuinig op ben, geen otterbox, leren of metalen hoes.

Ik merk dat er nu toch aardig wat slijtage is ontstaan, overigens zonder dat dit tot problemen leidt:
  • Scheur in de casing aan de zijkant (naast de enter toets)
  • Haarscheur in de casing aan de zijkant links boven.
  • coating/verf van home knop en 5-way button beschadigd.
  • coating/verf bij ingang van het pennetje duidelijk gesleten
Heb dacht ik eerder al iets gelezen of de scheurtjes, maar weinig over de coating kwaliteit. Zijn dit normale slijtage zaken?

Anyway, toestel doet het nog best.

Laatst gewijzigd door ariekanarie; 09 mei 2008 om 16:32.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 mei 2008, 20:00
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik heb bij mijn drie jaar oude Treo 650 op de plekken die jij noemt ook wel slijtplekjes danwel missende coating, maar scheurtjes in het plastic zijn me vreemd. Ik denk dat dit dus vrij normaal is. Overigens is mijn Treo, op het scherm na, ook onbeschermd. Ik vind het na drie jaar nog wel meevallen, zeker als ik het vergelijk met bijvoorbeeld drie jaar oude Nokia's om me heen. Voor zover die het gooi & smijtwerk hebben overleefd van die eigenaren
Met citaat reageren
  #3  
Oud 09 mei 2008, 10:15
Vegte's schermafbeelding
Vegte Vegte is offline
Senior lid
Voornaam: Jan Peter
Model: Geen
 
Geregistreerd: 01 juli 2005
Locatie: Drachten
Berichten: 57
Er is al eens eerder iets gemeld over haarscheurtjes naast de groene en rode knoppen. Inmiddels na 1,5 jaar gebruik heb ik dit ook.

Voor de rest werkt het apparaat prima. En ben ik zeer tevreden.
__________________
III IIIC Tungsten C Treo 650
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 mei 2008, 10:30
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Ik heb mijn treo 680 nu ruim 1 jaar in gebruik en heb de haarscheuren naast de groene en rode knop al vanaf het begin (het heeft geen invloed op het gebruik) en een kleine haarscheur aan de linker zijkant thv de bovenste knop. Lichte slijtage aan de zijkant van de home button en op een of andere manier is het acces logo op de achterkant gedeeltelijk weggesleten.
Mijn treo werkt wat traag en gaat soms lastig aan maar doet zijn werk nog goed.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 mei 2008, 13:05
Mikey Mikey is offline
Lid
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 02 februari 2005
Locatie: Maastricht
Berichten: 43
Ik heb er nooit zo opgelet, maar mijn Treo 650 heeft een haarscheurtje naast de rode knop, niet naast de groene. Ook fink wat slijtageplekken en beschadigde lak, voornamelijk onderop en achterop, zonder invloed op het gebruik. Wel zou ik na een dikke 3 jaar eens een nieuwe screenprotector kunnen opplakken.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 09 mei 2008, 16:37
ariekanarie's schermafbeelding
ariekanarie ariekanarie is offline
Senior lid
Voornaam: Arjan
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 december 2006
Locatie: Groene Hart
Berichten: 73
Schoonmaken hielp ook

Ik dacht eerst dat mijn Treo, naast eerder gemelde puntjes, op veel meer plekken beschadigd was. Bleek dat 'ie vooral heel erg vies was . De kwaliteit van de camera was ook steeds slechter geworden, bleek een dikke laag stof op de lens te zijn... Tekenen dat hij goed gebruikt wordt zullen we maar zeggen.

Voorzichtig gepoetst en nu glimt hij in ieder geval weer. Hoop dat 'ie het in ieder geval nog een jaar volhoudt, want ik ben er wel tevreden mee en wie weet wat Palm in Mei 2009 in de aanbieding heeft
Met citaat reageren
  #7  
Oud 03 juni 2008, 23:31
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Haarscheurtjes bij de rode en groene knop heb ik niet kunnen ontdekken. Wel zit er ineens een scheur aan de rechterzijkant ter hoogte van de Enter-toets. Een haarscheur kan ik het niet meer noemen, maar het is ook niet zo erg dat de scheur bij drukken open gaat staan of dat het problemen oplevert bij gebruik. Nu heb ik er een Piel Frama-hoesje omheen gekocht en weg is de scheur.
Verder wat slijtage op het speaker-hobbeltje en het ir-deel. Valt opzich nog mee.
Ik heb er een abonnement van een jaar op (loopt af ergens in september). Dus, hoop dat Palm dan met nieuw materiaal komt.

Peter

(Waar is de tijd toch gebleven, toen Palm nog gewoon metalen PDA's maakte.)
Met citaat reageren
  #8  
Oud 04 juni 2008, 00:14
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Als je het niet meer aan kunt zien, kun je van ebay.com een nieuwe housing + keypad halen (zoek op treo 650 housing ofzo). Voor een euro of 30 ben je wel klaar, misschien minder als je een goede verkoper treft.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #9  
Oud 04 juni 2008, 06:29
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Het valt mij ook op dat mijn Treo 680 rondom coating verliest. Ziet er maar armoedig uit. Als ik goed kijk zie ik ook de genoemde haarscheurtjes. Ik gebruik hem altijd in een Piel Frama leren case. Hij funcitoneert prima, maar ik vind het wel kwalijk dat de kwaliteit dusdanig is dat dit kan gebeuren bij dagelijks gebruik waar hij voor bedoeld is.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #10  
Oud 04 juni 2008, 07:31
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram Bekijk bericht
Als je het niet meer aan kunt zien, kun je van ebay.com een nieuwe housing + keypad halen (zoek op treo 650 housing ofzo). Voor een euro of 30 ben je wel klaar, misschien minder als je een goede verkoper treft.
Een 650-housing kun je ook kopen bij shop.brando.com.hk
Maar een 680-housing is daar niet te koop. En die twee types zijn toch wel verschillend van elkaar. Zo heeft de een een externe antenne en de andere niet.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 04 juni 2008, 08:12
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
/me moet beter lezen. 680 behuizingen zijn ook wel te koop, maar een stukje duurder. En dan heb je nog een los keypad nodig voor de versleten lak op de keypad.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:32.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023