Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 29 mei 2002, 17:23
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
ik constateer iets heel raars:

DoanldPalm, heeft nokiaversie 4.2
Johan Caspers heeft nokiaversie 4.1
Sjah heeft nokiaversie 4.2

en allemaal met als datum 2002...

Hoe is het dan in hemelsnaam mogelijk dat ik versie 4.53 met als datum 15-12-2002 heb???? :?

gr
rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #22  
Oud 29 mei 2002, 21:50
sjah sjah is offline
Lid
Voornaam: Simon
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: Den Haag
Berichten: 41
Talking Sofware versie

is het de Nokia 6310 of de 6310I, of hebben we het over een Nokia XXX.
De datum is 15- de maand 12 en het jaar 2002, volgens mij is het eind van 2002 nog ver van ons vandaan. Heb je wel de juiste info opgevraagd.

*#oooo*

Groetjes,

SJAH
Met citaat reageren
  #23  
Oud 30 mei 2002, 07:48
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
ik heb versie 4.53 van 15-12-2001

verkeerd getypt.

ik heb een 8310. misschien dat daar het verschil ligt?

en trouwens, ik ben erg tevreden over de totstandkoming van een verbinding tussen mijn m500 en 8310. geen enkel probleem. met ir dan.

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #24  
Oud 30 mei 2002, 08:55
sjah sjah is offline
Lid
Voornaam: Simon
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: Den Haag
Berichten: 41
Unhappy Bluetooth

Met IR zijn er geen problemen, zover ik weet niet met Nokia. We hebben het hier over Bluetooth draadloos verbinden. De Palm module die is niet aan te melden, of moeilijk, er is geen stabiliteit. Als het IR zou zijn dan denk ik dat het probleem op te lossen is.

Vriendelijke groet.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 30 mei 2002, 09:17
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
het is ook mijn ervaring dat ir het goed doet. ik heb geen ervaring met BT.


weet trouwens iemand al trouwens het verschil tussen de softwareversies van de nokia's?

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #26  
Oud 30 mei 2002, 09:32
sjah sjah is offline
Lid
Voornaam: Simon
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: Den Haag
Berichten: 41
Talking Bluetooth

Deze vragen kunne bij nokia opgevraagd worden.

Groetjes
Met citaat reageren
  #27  
Oud 30 mei 2002, 09:50
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
heb even gebeld. Het schijnt zo te zijn dat hoe hoger de nokia serie is, des te beter de versie van de software. De software van de 9xxx serie is bijvoorbeeld de beste en zal ongeveer rond de 4.8 of 4.9 liggen.

De 8xxx serie ligt niet lager dan 4.5 en zo kom je dus per nokia serie een softwareversie lager.

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #28  
Oud 30 mei 2002, 10:01
Roeland Krul's schermafbeelding
Roeland Krul Roeland Krul is offline
Palmclub Borrelbaas
Model: Sony Clie PEG-SL10
 
Geregistreerd: 21 april 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 561
Op het risico af dat we hier wel erg off-topic gaan: de 9210 heeft momenteel v4.13 (de 9210i heeft wel 5.33 overigens, maar die is ook nog niet uit.)
Met citaat reageren
  #29  
Oud 17 juni 2002, 12:46
buTTon
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben de gelukkige bezitter van een m515, Palm BT-SD-card, Targus Thumbboard en een Ericsson t39m met BEN internet-actief abbo. Tot op heden geen onoverkomelijke problemen gehad. Ik ben wel even zoet geweest met het configgen van de GPRS verbinding via BT, maar dat werkt nu gelukkig wel. (de connection string die ik nu gebruik is: X1E0+CDGCONT=1, "ip", "internet-act", "", 0,0).
Het netwerk van BEN is ronduit K.U.T, maar goed, daar betaal je dan ook niet naar. In de trein een beetje chatten met MSN kan nog net, maar Imode/Wap/WWW pages bekijken zit er dan niet bij.
Ik heb alleen het idee dat er ergens een bugje in zit. Het volgende treed namelijk af en toe op. Als ik via Eudora mijn meel wil ophalen, en ik laat Eudora de connectie starten (en silver draait) dan krijg ik een fatal exception, en moet ik resetten . Het vervelende is dat na het resetten het apparaat niet meer up komt. Het opstartschermpje blijft dan knipperen, en ik moet het apparaat dan echt hard resetten en een backupje terug zetten. Het treedt uitsluitend op als ik vanuit Eudora een connectie maak en silver draait. Als silver niet draait werkt het goed. Ik heb dezelfde setup geprobeerd, maar dan zonder de BT-sd-card, maar met IRda, en dat geeft geen problemen.
Mijn ervaringen zijn dus redelijk goed wat de hardware betreft, het netwerk absoluut niet, en de software niet helemaal.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 29 juni 2002, 18:35
Tideor
Guest
 
Berichten: n/a
Smile Geen (grote) problemen

Mail, SMS, de dialer en bellen vanuit Action Names werkt allemaal prima. Mijn combinatie: Palm m505 + BT SD-card + Nokia 6310i (software v4.07 van 17-04-02).

Het 'paren' is wat omslachtig (zie beschrijving Susan), maar eenmaal toegevoegd aan het lijstje 'Trusted devices' op de Palm, gaat dat verder goed.

Nieuwe 'connection' aangemaakt waarbij ik de standaard GSM als model telefoon gebruik (Preferences -> Connections: Name: Bluetooth, Connect to: Phone, Via: Bluetooth, Device: <naam die ingesteld is op je mobieltje>. Model: Standard GSM).

Op m'n Nokia ingesteld dat de Palm geen bevestiging nodig heeft voor een BT-verbinding en dus automatisch bellen, SMS-en en mailen (browsen en wappen doe ik niet). Heb (nog) geen GPRS, dus kan daar niets over vertellen.

Vastlopen tijdens het maken van een verbinding heb ik nog niet gehad.

Alles heel positief dus tot op heden.

Groet,

Marcel
Met citaat reageren
  #31  
Oud 24 september 2002, 10:01
Theodore
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy M505 en Bluetooth SD card

Hallo daar, mijn ervaringen met de Bluetooth SD kaart zijn bepaald niet positief. Sinds ik hem gebruik met mijn M505 heb ik problemen.
Ik heb nooit zo vaak een Palm hebben moeten resetten . Voor een of andere reden als ik mijn Palm op lock zet, wil het na een tijd helemaal niet meer aan gaan (wat ik ook maar indruk) dus reboot. Gisteren was het zo ver, mijn Palm bleef uit zich zelf de heletijd rebooten en ik moest maar alle data maar verwijderen van het M505.

Maar nu dat ik weer alles terug wil zetten blijft alles hangen bij het datebook sync.

Nu weet ik niet of ik met deze problemen hier in deze lijst thuis hoor maar als iemand mij tips kan geven graag.


Alvast bedankt

Theodore
Met citaat reageren
  #32  
Oud 03 oktober 2002, 05:52
Ron
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb Nieuwe Drivers

Zojuist zag ik op de Palm-site dat er drivers beschikbaar zijn gekomen voor Nokia 6310 (i). Werken vanaf:

Nokia 6310: firmwareversie 4.31
Nokia 6310 i: firmwareversie 4.80

Als een speer naar KPN om mijn Nokia te laten updaten en vervolgens mijn inmiddels stoffig geworden BT SD card weer ergens opzoeken.
Met citaat reageren
  #33  
Oud 18 oktober 2002, 22:46
Ron
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up Gelukt!!!

Update werkt! Alleen SMS geeft nog wat problemen.
Met citaat reageren
  #34  
Oud 19 oktober 2002, 07:16
Harry's schermafbeelding
Harry Harry is offline
Gadget Freak
Voornaam: Harry
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Naarden
Berichten: 227
Sinds twee dagen een Nokia 6310i:
Firmware: 4.80, datum 11-07-2002 NPL-1
Van de Palm.com een nokia 6310i driver gehaald....

Nou nog even wachten op de Tungsten en dan kan ik ook met Bluetooth aan de slag......

Wat zijn trouwens die BT accessoires vreselijk duur.... Headsets zo rond de € 200,-- / € 300,--. Niet misselijk.... Wel al een hele mooie gezien, de Nextlink Bluespoon, weegt maar 10 gram!
__________________
Met vriendelijke groet,
Harry

Van een Sharp IQ-8300M via een Philips Velo naar een Filofax en vervolgens via een Palm V en een Palm M505 naar een Tungsten T (van teleurstelling) en een Dell AXIM X30 besteld...

Laatst gewijzigd door fjodor; 26 oktober 2002 om 22:02.
Met citaat reageren
  #35  
Oud 05 november 2002, 09:54
AlecGold
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb een T39m en een BT kaartje. Werkt probleemloos. Gewoon aansluiten, software installeen en je kan draaien. Nu gebruik ik ook geen GPRS, maar sms-en, printen en syncen via de BT kaart gaan goed. syncen doe ik via een TDK usb BT.

Enig ernstig probleem is dat de BTkaart extra power trekt, dat is weinig, maar toch en als ik de T39m op BT aan laat staan, dan gaat hij van 300 uur standby naar maximaal 60 uur terug. Oef. Dat valt tegen.

Het is makkelijk, maar ook duur en een tungsten had inderdaad ook een betere makkelijkere oplossing geweest.

De problemen met Nokia's zijn notoire, ook met alle andere BT toepassingen. Als je met een Nokia wil printen naar een 995 printer, fout. Nokia is niet volledig compatible, denkelijk om hun eigen pcmcia kaartjes te stimuleren in de verkoop.
Vervelend.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 05 november 2002, 15:07
Roelof's schermafbeelding
Roelof Roelof is offline
Forumbikkel
Model: Pilot 5000
 
Geregistreerd: 10 augustus 2001
Locatie: Leiden
Berichten: 164
Batterij T39m

Er is voor de T39m ook een dikkere batterij met een standby-tijd van 700 uur te koop. Zogauw ik een BT pda heb ga ik die zeker aanschaffen
Met citaat reageren
  #37  
Oud 28 januari 2003, 13:16
jwoerdma's schermafbeelding
jwoerdma jwoerdma is offline
Forumbikkel
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 07 maart 2001
Locatie: leiden
Berichten: 219
Ik las over de t39m. Ik heb daar een 1400!! batterij voor en dan gaat BT weer lang mee (zonder BT 500 uur standby en 9 uur spreektijd)Binnenkort ga ik ws over naar een ander toestel, wellicht komt de accu dan te koop.
__________________
Woerdman
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:10.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023