Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 10 augustus 2005, 18:38
kastor kastor is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Berichten: 30
Heb NoviiRemote eens getest. Veel beter dan OmniRemote, en het oogt bovendien ook mooier. TV en stereo bedienen met mijn T|E2 werkte redelijk goed tot een afstand van ca. 3m. Je moet wel goed richten. Grote voordeel van NR is dat je je eigen layouts kunt maken, met kleurrijke knoppen van verschillende vormen en afmetingen en allerlei icoontjes. Nadeel is wel dat NoviiRemote nogal veel plaats inneemt (meteen ook de reden waarom ik het programma verwijderd heb).

Wat dat probleem met een geblokkeerde IR poort betreft, daar weet Google wel het antwoord op, denk ik.
Met citaat reageren
  #42  
Oud 11 augustus 2005, 02:06
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Waarschijnlijk niet, auto's hebben roterende kodes of bidirektionele kommunikatie.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #43  
Oud 22 december 2005, 21:28
joost82
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ardjuna
Ik heb nog een vraagje over dat je je auto kunt openen met je palm.

Als ik m'n auto sleutels van m'n vader's mercedes c-klasse uit 2001 het programma omniremote op m'n palm zet en een button train met de auto sleutel dat ik dan de auto zou kunnen openen met m'n palm?

Dit lijkt me vrij sterk?
Ik heb het geprobeerd met de auto van een vriend van me. Hij heeft een autoslot die inderdaad gebruik maakt van infrarood (tegenwoordig zijn het bijna allemaal radiogolven), maar goed... het werkte dus niet!

Ik heb een beetje gegoogled en waarschijnlijk heeft het te maken met het feit dat die autosloten met het principe van "rolling codes" werken. Elke keer verandert de code als je de sleutel hebt gebruikt. Op zich zou je het slot dan toch 1 keer open moeten kunnen maken met je Palm (en daarna niet meer, tenzij je hem opnieuw "leert" in bijv. OmniRemote), maar ook dit werkte niet.

Ik heb op veel sites gelezen dat het mogelijk zou moeten zijn, maar ik heb nog nergens reacties gelezen van mensen waarbij het daadwerkelijk is gelukt...
Met citaat reageren
  #44  
Oud 23 december 2005, 14:53
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Misschien is het signaal van de palm ook niet sterk genoeg om de auto te openen. Ik heb eigenlijk geen idee waar die ontvangers zitten. Hoewel, van Renaults weet ik het wel. Die hebben een ontvanger bij de binnenspiegel in de buurt zitten. Bij de oudere types (ca. 1994 - 1998) met centrale vergrendeling + afstandsbediening moet je ook echt richten om ze open te krijgen, die werken dus blijkbaar niet met een heel sterk signaal. Dus een (wat oudere) Renault lijkt me een goed testobject.

Overigens zou denk ik in het instructieboekje van iedere auto wel te vinden moeten zijn waar de ontvanger voor de afstandsbediening zit.
Met citaat reageren
  #45  
Oud 23 december 2005, 19:09
joost82
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb zelfs IN de auto gezeten en mijn Palm op een paar centimeter van de ontvanger gehouden (die zat idd vlakbij de binnenspiegel). Geen resultaat helaas...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023